Raskaudesta kertominen

En kertonutkaan sitten vielä... Jotenkin ei vaan vielä uskalla, vaikka toisaalta tekee mieli kailottaa kaikille, että oon raskaana! :happy:

Mä oon kertonu mun siskolle ja töissä tietää melkein kaikki ku työn kuva muuttu ihan täysin raskauden myötä. Toisaalta ihan kiva että voi jossaki puhua ihan vapaasti raskaudesta ku kotona ei voi ku tuo rakas tyttäreni varmaan kertois asian tuntemattomillekki mutta sitte ahistaa että entä jos kaikki ei meekkää niinku tahtosin niin mun työkaverit tietää..o_O

Desiree84, en ymmärrä, miten maltat! Huomasin, etten ole vielä kertonut kaikille niille, joille kerroin keskenmenosta. Ensi viikolla tapaan monia ystäviä, joten varmasti puhun tästäkin. Toivottavasti uutiset ovat edelleen hyviä!

mkm, ymmärrän tuon työpaikkajutun. Luulen, että ajattelisin vastaavassa tilanteessa samoin.

Mulla kolme kaveria tietää. Ei enempää ja enkö kerrokkaan. Vasta sitten pääsiäisen tienoilla laitetaan yleiseen tietoon.

Tekis niin mieli kertoo muillekin :p nyt kun se yks kaveri tietää, tuli koko homma niin paljon todellisemmaks :) eiköhän sitä silti malta ekaan ultraan jossei nyt joku suoraan kysy..

Multa on pari kaveria ja sukulainen kysynyt olenko raskaana. En tajua mistä niillä on tullut mieleen edes kysyä, kun en ole sanallakaan vihjannut. Pokkana sanoin, että en tietääkseni. Ei vaan pysty tästä vielä kertomaan, kun en oikeasti usko tähän itsekään.

Miulla ei pysy pokka :rolleyes: se kaveri kun kysy et onko toista tulossa millon niin virnuiltiin miehen kanssa molemmat ihan mielipuolisesti :)) haha ei varmaan ois arvannu vaik ois kieltäny kaiken :p

Lälly ja Mannikka, en tajua, miten jollekin voi tulla mieleen kysyä! Toisaalta multa kukaan yhtään läheisimpiä ystäviä etäisempi ei kysyis, koska mua ei ole koskaan pidetty äitityyppinä (mitä se nyt sitten onkaan). Melkein kaikki lukioaikaiset kaverit ovat tehneet lapsensa jo aikoja sitten.

Sissis, tämän ystävän kanssa oli aiemmin ollut puhetta vauvahaaveista.. Ja kyllähän tää turvotus on ihan massivista :p oon tässä miettiny et mitä ihmettä voin laittaa töihin päälle :o

Miten olette kertoneet esim. tuleville isovanhemmille? Mietin että pitäiskö kertoo jollain omaperäisellä tavalla, vaiko ihan vaan ilmoittaa. Kattelin pinterestistä kaikkia pregnancy announcements ja sielläkin oli hauskoja tapoja ilmoittaa. Mietin että olisin ostanut isovanhempien täytettävän vauvankirjan lahjaksi ja lähettänyt sen mukana lasketun ajan. Tai sitten kun äiti on vihjailevasti kysellyt että koska pääsee neuloo vauvanvaatteita niin jos olis lähettänyt jotain vauvan tossujen neulontaohjeita ja lasketun ajan.
Ei olla vielä kerrottu kellekkään mutta innostus on kova. Enkä haluis ilmoittaa ennen ekaa ultraa. Ja vielä kun on parin viikon päästä tyttöjen ilta niin en tiiä minkä verukkeen kanssa pystyn olemaan selvin päin ilman kysymyksiä. Luulen ettei ne tipatonta usko. :)

Turvonnutkuutio, esikosta miun isä arvas heti pari päivää plussatestin jälkeen ni ei päästy kertomaan. Nyt sit vähän pyöriteltiin ajatusta et ens kerran kun vanhemmat tulee kylään pistetään neitille "isosisko"-paita päälle :)

Me kerrottiin viimeks anopille niin, että hääkuvia koneelta katsellessa viimeinen kuva oli positiivisesta digitestistä :happy: Nyt en ole miettiny kuinka kerrotaan, lähinnä yritetään olla paljastamatta. Hieman hankalaa, kun asutaan paritalossa! Todennäköisesti jossain vaiheessa alkavat epäillä ja kysyvät suoraan, eikä me valehdellakaan aiota. Mutta jos edes sinne ekaan ultraan päästäis, mikä on tod.näk. helmikuun alussa.

Turvonnutkuutio: Me kerrottiin ilman mitään kuvioita, koska haluttiin että tietävät, vaikka kävisikin huonosti. Puoliso kertoi omilleen ja mä kerroin omilleni, molemmat Skypessä. Taisin sanoa, että saatan olla raskaana, koska raskaustestit siltä näyttävät. :joyful:

Tavallaan olisi mukavaa kertoa jotenkin juhlallisemmin. Toisaalta jollekin porukalle haluaisin paljastaa 1.4., koska tiedän, ettei tätä uutista kukaan sitten uskoisi.

Me kerrottiin ekasta ihan vaan vierailulla pöydän ääressä, kun oltiin samoihin aikoihin käymässä molempien vanhemmilla. Mun omalla isoisällä sattui olemaan syntymäpäiväjuhlat siihen aikaan kun oli tarkoitus kertoa, ja kirjoitettiin korttiin, että "onnea, t. X+y+ tuleva lapsenlapsenlapsi". Satuttiin vielä tulemaan juhliin ennen yhtään muuta vierasta, joten isoisä sai sit rauhassa perehtyä uutiseen, ennen kuin sen omat juhlat alkoi :D

Sissis, en mä tajuu itekkää miten oon pystynyt pitämään suuni kiinni! :grin sisko tietää, kukaan muu ei vielä...

Mekin mietittiin, josko ostettais tytöille isosisko paidat. Mies haluaisi ottaa uunissa olevasta pullasta kuvan ja lähettää sen isovanhemmille... :p

Me tullaan miehen kanssa jossain vaiheessa julkaisemaan asia tällä kuvalla, jahka varmistuu toimitus ajankohta niin lisätään se vielä tuohon kuvan päälle ja sit kuva esille.

Liitteet

• hakaneula.jpg
    hakaneula.jpg
    111.3 KB · Katsottu: 60
Mä kerroin nyt vkoloppuna mun parhaalle ystävälle ja siskolle, muille ei kerrota ennen np-ultraa. Tai mun vanhemmille kerrotaan, jos alan voida huonosti tai oon tosi väsynyt ja tarvin
apua pojan hoidon kanssa. Mun siskolle & parhaalle ystävälle halusin kertoa, koska heiltä saan tukea miehen lisäksi, jos tulee km.

Me kerrottiin heti mun porukoille, siskolle ja kolmelle läheisimälle ystävälle, nämä kaikki ovat olleet tietoisia edellisestä keskenmenosta ja uudesta yrityksestä, joten tuntui luontevalle kertoa :) muille vasta ensimmäisen ultran jälkeen varmaankin.

Mä varmaan jossai vaiheessa vaan kerron että hei, suku lisääntyy.:grin siinä on jo tarpeeksi sulateltavaa koska kukaan ei oikein meiltä enää oota mitään vauva uutisia, ainakaan mun puolen suku :)

Takaisin