Raskaaksi 2024

DPO 11 (tai kp 23/27-28). Ei pienintäkään vihiä mistään – vaikka kuinka yritän kuunnella kroppaani, ei sieltä tule minkäänlaisia signaaleja. Ei kolotuksia, ei jomotuksia, ei edes pientä nipistystä. Rinnat ja nännitkin ovat yleensä olleet tässä kohtaa (viimeistään DPO 9 tienoilla) jo arat, mutta nyt – ei kerrassaan mitään. Lämmöt palasi takaisin 36,66 -> 36,72. :Face Without Mouth:

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa! Minusta on hienoa että on intoa alkaa jo nuoremmalla iällä lapsia hankkimaan. Itse olen miettinyt, että olisi sitä itsekin voinut aikaisemminkin tähän hommaan herätä. :D
Ja sun painoindeksi kuulostaa ainakin ihan hyvältä, että en siitä olisi huolissani, jos sulla nykyään on kuitenkin terveellinen ruokavalio, menkat tulee ajallaan jne. 😊
Tsemppiä aloitukseen!
Joo taitaa olla ihan geeneissä tämä hoikkuus, äitini oli esimerkiksi hieman alipainoinen kun alkoi minua odottamaan. Ja kierto on ihan säännöllinen n. 29 pv, ovulaatiosta en toki ole 100% varma kun en sitä ole tikutellut. Meillä siis ollut Natural Cycles käytössä ''ehkäisykeinona'', joten lämpöjen mittailu joka aamu on tuttua. Katsotaan, josko sitä pian vaihtaisi ''Plan Pregnancy'' -modeen ehkäisemisen sijaan :Smirking Face:

Tervetuloa tänne palstalle!
Omanapaisesti minä kävin noin vuosi sitten vastaavassa tilanteessa yksityisellä puolella verikokeissa selvittääkseni miten kehoni oikeastip voi. Ja hyvö että kävin, kun Foolihappo ja D vitamiinit olivat vähissä. Käsittääkseni puhti labroissa on olemassq joku raskautta yrittävien/ toivovien paketti ... Ja loppu vuodesta/ vuoden vaihteessa labroilla oli myös muutoinkin hyviä tarjouksia.
Mahdollisten matalien arvojen kohdalleen saaminen kestää muutaman kuukauden, mutta kannattaa...josta taidan olla nyt hyvä esimerkki.
Isosti tsemppiä ja plussatuulta!!
Kävin itse asiassa aiemmin tänä vuonna jossain Puhti-labrapaketissa, toki siinä ei ihan kaikkea mitattu. D-vitamiini oli ainakin hyvällä tasolla, mutta ferritiini matala ja sitä oon saanut nostettua rautatableteilla jonkin verran. Ajattelin tässä lähiviikkoina alkaa foolihappoa tai raskausvitamiinia syömään jo valmiiksi :Smiling Face With Smiling Eyes: ja kiitos samoin :red-heart:

Täällä menossa dpo 7, piinailut siis jatkuu.. oviksen jälkeinen turvotus on väistynyt ja menkkakivut tullut tilalle. Selasin täällä mitä oon kirjoittanut vuonna -22 kun en vielä tiennyt olevani raskaana ja silloinkin oon maininnut että menkkajomot alkanut melkein heti oviksen jälkeen ja ne jatkuikin heti pitkälle alkuraskauteen. Rinnat tuntuu vähän aroilta myös, mutta ehkä se johtuu siitä että räplään niitä kokoajan kun kokeilen että onko ne arat 😁 Tekis mieli alkaa testailemaan jo dpo10, mutta viimeksi plussa näkyi vasta dpo 15.. tuskin maltan kuitenkaan dpo 15 asti odottaa 🤔😄

Täällä on tehnyt mielelle ihan hyvää ottaa happea kierron ajan. Huvin vuoksi rupesin tutkimaan onko miulla ollut esikoisesta erikoisia oireita ennen kuin olen tiennyt olevani raskaana ja yllättävän paljon oli kaikkea normaalista poikkeavaa mainittu minun ja mieheni vanhoissa viestittelyissä. Oli varsin hauskaa lukea mm omia ihmettelyjä siitä miten on niin kylmä ja kiroamista, kun olen oksentanut karkinsyönnin jälkeen. 🙈

Eilen ja tänään negatestit, kävin eilen taas aika syvissä vesissä omien ajatuksieni kanssa mutta tänään tuntuu onneks jo paremmalta, toivon vaan että menkat alkais pian mutta varmaan pari päivää saa odotella vielä. Tilasin nyt gelee royalet muun lisäravinnearsenaalin jatkoks kun löysin alennuksella, tuskinpa niistä haittaakaan on. Seuraavana tähtäimessä elokuinen25 🤞🏻

Pää hajoomassa taas kerran. Onko jollain kokemusta kierron pituuden tai ovulaation ajankohdan heittelystä yllättäen?
Mulla normaalisti aina ovisplussa on tullut kp14 tai 15, mutta nyt kp12 ja ovis ei vaikuta olevan edes lähellä. Oon julkisella hoidoissa, joten perjantaille tai lauantaille plussa ei sais osua, vaan toivottavasti tulisi vasta sunnuntaina. Sunnuntai kuitenkin mulla kp17, eikä ikinä oo menny ovisplussa niin pitkälle. Onkohan tässä mitään toivoa….

Pää hajoomassa taas kerran. Onko jollain kokemusta kierron pituuden tai ovulaation ajankohdan heittelystä yllättäen?
Mulla normaalisti aina ovisplussa on tullut kp14 tai 15, mutta nyt kp12 ja ovis ei vaikuta olevan edes lähellä. Oon julkisella hoidoissa, joten perjantaille tai lauantaille plussa ei sais osua, vaan toivottavasti tulisi vasta sunnuntaina. Sunnuntai kuitenkin mulla kp17, eikä ikinä oo menny ovisplussa niin pitkälle. Onkohan tässä mitään toivoa….
Ei ole kokemusta, mutta olen lukenut että ovulaation tapahtumisaika voi vaihdella ja on tavallista, että se jää välillä tapahtumatta. On aika tarkkaa että elimistö pystyy truuttaamaan oikeat hormonit oikealla ajoituksella, eikä se aina vaan onnistu jos on jotain tulehdusta/muuta häiritsevää menossa.

Itsellä oli viime kierrossa erittäin kivuttomat menkat, mitkä saattoivat johtua ovuloimattomuudesta (en testaa sitä), mihin sitten saattoi olla syynä työn puolesta pakollinen influenssarokote.

Nyt dpo10 ja eka nega testattu. Ajattelin, että testaan vain kerran, mutta jostain syystä päädyin tekemään testin näin aikaisin ja vielä iltapissasta ajatuksella "sitten jos on nega, niin voi rauhassa odotella menkkojen alkua"... No arvaatte varmaan, että eihän se ihan niin mennyt 🤣 Nyt vaan entistä isompi epätietoisuus, että onko toi oikea nega, vai oliko vain epäluotettava ajankohta (dpo+vuorokaudenaika) testaamiselle 😅

Ihmeellistä myös, että vaikka piti olla nyt niin rennolla hälläväliä-fiiliksellä liikkeellä, niin koko ajan tämä asia on mielessä. Ehdin jo eilen tai toissapäivänä luovuttamaan tämän kierron suhteen. Ja nyt sitten etsin ja olen löytävinäni merkkejä, mm. nyt alkaneet epätavalliset menkka-/selkäkivut.

Mulla oli taas aamulla ihan himpun verran samanlaista rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä kuin eilenkin, siis sellaista, että normaali ihminen ei siihen juurikaan kiinnittäisi huomiota. Terävänä tyttönä otin pienen tamponin ja kierittelin sitä muutaman sekunnin sisässä jotta pystyin analysoimaan vuotoa enemmän 😂Rusehtavaa se todella oli, ei ollut kuvitelmaa! Näitä kahta pyyhkäisyä lukuunottamatta vuotoa ei ole ollut. Koko päivän on tuntunut että joku runsaampi vuoto/menkat alkaisi, mutta mitään ei ole näkynyt.

Tänään aamulla heräsin taas klo 5, eli tismalleen sama juttu kuin viime kierrossa dpo8 ja dpo9. Viime kierrossa se nostatti toiveita, nyt lähinnä laski. Googlettelin asiaa ja vastaukseksi tuli pms-oireet tai estrogeenin vajaus. Noniin, molemmat oikein hyviä vaihtoehtoja 😂

Yritän sinnitellä perjantaihin saakka (dpo11) testin tekemisen kanssa. Progetulosten pitäisi tulla nyt lähipäivinä, katsotaan, mitä niistä kuuluu.

Muokattu viimeksi:
Mulla oli taas aamulla ihan himpun verran samanlaista rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä kuin eilenkin, siis sellaista, että normaali ihminen ei siihen juurikaan kiinnittäisi huomiota. Terävänä tyttönä otin pienen tamponin ja kierittelin sitä muutaman sekunnin sisässä jotta pystyin analysoimaan vuotoa enemmän 😂Rusehtavaa se todella oli, ei ollut kuvitelmaa! Näitä kahta pyyhkäisyä lukuunottamatta vuotoa ei ole ollut. Koko päivän on tuntunut että joku runsaampi vuoto/menkat alkaisi, mutta mitään ei ole näkynyt.

Tänään aamulla heräsin taas klo 5, eli tismalleen sama juttu kuin viime kierrossa dpo8 ja dpo9. Viime kierrossa se nostatti toiveita, nyt lähinnä laski. Googlettelin asiaa ja vastaukseksi tuli pms-oireet tai estrogeenin vajaus. Noniin, molemmat oikein hyviä vaihtoehtoja 😂

Yritän sinnitellä perjantaihin saakka (dpo11) testin tekemisen kanssa. Progetulosten pitäisi tulla nyt lähipäivinä, katsotaan, mitä niistä kuuluu.
Mulla oli tossa kesken menneessä raskaudessa aikaisena oireena juurikin tuo aamuyöheräily. 🧐

Yk2 ja viime kierron perusteella laskeskelin ovista jonnekin ensi viikon puolenvälin paikkeille. Ollaan lapsen kanssa mummolassa nyt useampi viikko miehen työkuvioiden takia ja alunperin oli tarkoitus käydä kotona junalla tällä viikolla, mutta piti nyt sitten ihan vaihtaa junalippuja ensi viikon alkuun että päästään tässäkin kierrossa yrittämään. 😁😁

Ovitrellesta 12pv, on kyllä sen verran vahvistunut eiliseltä että ehkä voi pikkuhiljaa uskoa olevan oikea eikä ovitrellen jäännöksiä? 🥹 Sunnuntaina vasta virallinen testipäivä, mutta eiköhän tässä tuu uitettua vielä monta tikkua ennen sitä 🤣

Liitteet

• IMG_5363.jpeg
    IMG_5363.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 73
Takaisin