Raskaaksi 2024

Täällä myös dpo2. Ovisoireet oli vahvemmat mitä koskaan aiemmin; vatsan jomottelusta, ovislimasta ja etovasta olosta ei voinut erehtyä. Mulla nyt kolmas kierto geleetä ja ensimmäinen ubikinolia, en tiedä, olisiko niillä jotain vaikutusta asiaan.
Yllättävän rauhallinen olo ja ajattelin, että testaan vasta jos menkat on myöhässä, kuten tein aiemmassa plussakierrossakin. Toivotaan, että ensi maanantain progetulokset olisivat ok, eikä niistä lähtisi hirveä huolikela pyörimään 😅

Dpo 16 tasavahvat (maanantaina). Lauantaina digi 2-3.

Huh mikä vuosi, nyt tuntuu sille että kaikki järjestyy jokaisella elämän osa-alueella. 🙏♥️

Kiitos vertaistuesta vuoden aikana. Tsemppiä kaikille, minä siirryn nyt odottajiin, enkä toivottavasti palaa takaisin. 🙏

Liitteet

• IMG_20241104_122104.jpg
    IMG_20241104_122104.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 47
Täälläkin jännätään dpo12, ajattelin myös olla testaamatta viikonloppuun, pe-la pitäisi menkat alkaa. PMS-oireita on kyllä ollut ja ouran mukaan lämmöt oli viime yönä vähän laskeneet, joten odotukset ei ole kauhean suuret.
Täällä ei tarvinnutkaan jännätä viikonloppuun saakka, tiputtelu alkoikin tänään eli menkat alkaa huomenna tai viimeistään perjantaina.

Vaikka ollaankin ihan alkumetreillä vielä yrittämisen kanssa, niin yllättävän kovaa nämä pettymykset kyllä iskee. 😢 Tosi vaikea pitää päätä kasassa, ettei ala miettimään onko jossain vikaa, kun ei tärppää vaikka ovulaatio löytyy ihan selvästi ja oikeaan aikaan on puuhattu. Jotenkin sitä haluaisi tehdä kaiken mahdollisen sen eteen, että olisi parhaat mahdollisuudet onnistua.

Täällä odotellaan tuleeko ovista vai ei. Sinälläön ihan kevyt olo ja sellanen fiilis ettei se nyt maailmanloppu ole jos ei raskaaksi tulekaan... Katotaan vaan kuitenkin kolmen viikon päästä niin on varmaan toinen ääni kellossa 😂😅🙈

Harmi että hormonitoiminta on tämmöistä, olisi parempi jos tieto raskaudesta/sen olemattomuudesta tulisi joskus muulloin kuin pms-oireiden päätteeksi. Voiko tän kehitysidean pistää johonkin eteenpäin?

@Sinertävää mulla on ihan samanlainen olo 😁 Tosiaan tuollainen kevyt olo on ollut, en nyt ottanut mitään stressiä talletteluista tai noista ovistestailuista, vaikka alkuun olinkin sitä mieltä etten ovista rupea edes tikuttamaan 😅 Päädyin kuitenkin että ehkä se on hyvä ainakin näin alkuun testailla, että pääsee vähän jyvälle missä vaiheessa ovis mahdollisesti on. Ja tässä vaiheessa ei tosiaan ole meillä vielä mitään kiirettä raskautua, joten ei paineita vielä senkään puolesta mutta katsotaan vaan sitten muutaman viikon päästä 😅 Kyllähän se harmittaa siitä huolimatta kuitenkin kun menkat alkaa. Toiveena olisi että jos tärppi kävisi nopeammin kuin esikoisen kohdalla eikä tarviisi 1,5vuotta odotella 🥺

Noh täälläkin alkoi tänään dpo12 pieni vuoto, todennäköisesti siis menkat alkaa kunnolla parin päivän päästä. Saattaa olla että perjantaina teen vielä testin varmuudeksi jotta voi siirtyä elämässä taas eteenpäin 😁 Pieni pettymys tietysti mutta ei auta kuin jatkaa kohti uusia kiertoja. 🤍

@Blueberr Mä testaan nyt ekaa kertaa ovulaatiota tässä kierrossa (eka kierto kierukan poiston jälkeen).

En tiennyt mun luonnollisen kierron pituutta, kun oli ollut kierukka niin kauan. Flo appin mukaan viime viikolla odottelin ovulaatiota ja testailin 9 päivän ajan. Sain pelkkää haaleaa, mutta selkeästi näkyvää viivaa.
Mutta nyt sitten tällä viikolla tuli selkeitä ovulaatio-oireita (vähän nippailua toisen munasarjan kohdalla ja selkeetä ovisvuotoa) niin testasin. Eilen tuli selkeästi tummempi viiva (mutta ei vielä posiitiivinen) ja tänään nyt sitten ihan selkeästi kontrolliviivan vahvuinen, et nyt tulkitsen kyllä jo positiiviseksi, ellei sitten huomenna ole vielä tummempi. Eli mulla ainakin näköjään vahvistui viivan sävy ainakin edellisenä päivänä, vaikka ei vielä mennyt niin tummaksi et ois positiivinen.

Mutta onpas kyllä helpottunut olo. Sitä niin jännitti että lähteekö kierrot toimimaan normaalisti kierukan jälkeen. Mutta niinhän ne vaan lähti. Viime viikolla vielä murehdin, mahtaako tulla ovulaatiota/ näkyykö se missään, mutta niinpä vaan ovulaatiokin tuli. Eikä vain testin perusteella, vaan oli hauska huomata että tunsin sen myös kehossa.

On muuten kyllä tosi kiehtovaa seurata, miten keho reagoi kierron eri vaiheisiin. Lähes koko aikuisikäni olen käyttänyt hormoniehkäisyä, joten on tosi jännittävää olla "luomuna" ja nähdä miten keho oikeasti toimii. Tavallaan tuntuu hassulta olla näin innostunut asiasta, kun ikää on kuitenkin jo 30+. Tuntuu että tällaiset asiat "kuuluisi" oppia jo heti kun menkat alkaa. Mutta milläs tietysti oppii, kun nuoresta jo aloittaa hormoniehkäisyn.

Mulla nousi lämmöt tänään ja sykekin oli selkeästi luteaalivaiheen tasolla, eli turhaan sekoilin eilen 😂 mutta huomenna silti mittaan ne proget kun maksettu jo, ihan kiinnostavaa joka tapauksessa nähdä.

Tänään ollu tosi kovaa hormonaalista päänsärkyä jonka tietysti haaveilen johtuvan raskaudesta, mutta eiköhän johdu vaan progetasojen noususta (huomioiden myös että on vasta dpo6 mikä taitaa olla eka mahdollinen kiinnittymispäivä?).

Täällä piinaillaan. Nyt on dpo5. En tosin ihan tarkkaan tiedä ovulaation aikaa, mutta kalenterin ja oireiden perusteella päättelin. Päivät menee tosi nopeasti, kun on kiireinen arki, mutta tavallaan aika matelee 😅 Tuntuu kuin oletetusta ovulaatiosta olisi jo pari viikkoa ainakin.

Ajattelin, että osaisin ottaa tämän rennosti, kun ei ole ensimmäinen lapsi kyseessä, ja muutenkin lasketun ajan ajoitus olisi parempi vasta parin kuukauden päästä, mutta eipä tää oleminen nyt kovin rentoa ole 🤣

Täällä piinaillaan. Nyt on dpo5. En tosin ihan tarkkaan tiedä ovulaation aikaa, mutta kalenterin ja oireiden perusteella päättelin. Päivät menee tosi nopeasti, kun on kiireinen arki, mutta tavallaan aika matelee 😅 Tuntuu kuin oletetusta ovulaatiosta olisi jo pari viikkoa ainakin.

Ajattelin, että osaisin ottaa tämän rennosti, kun ei ole ensimmäinen lapsi kyseessä, ja muutenkin lasketun ajan ajoitus olisi parempi vasta parin kuukauden päästä, mutta eipä tää oleminen nyt kovin rentoa ole 🤣
No joo, minäkin muka "tjottailen" ja tallettelut ei menneet ollenkaan optimaalisesti ja silti tässä kova piinailu menossa. Huoh. 🙄
Mut kiva että täällä on muitakin piinailemassa.😁 Mullakin joku dpo 6-8 veikkaisin.

Mullakin on jokin maaginen uskomus, että ensikuussa tai tammikuussa tärppää paremmin kun mun äidillä on kaikki muksut syntyneet syksyllä vaikka isä ei ole kaikilla sama. 😀 [Yritin kyllä googlailla asiaa, ei tunneta ainakaan yksilötasolla hedelmällisyyden vuodenaikavaihtelua.]

Vaikka olin niin varma, että tämä on menetetty kierto, koska ainoat talletukset osui kp 11, niin nyt huomaan miettiväni että olikohan se maanantain tai tiistain (kp 12/13) limaklöntti ja pari tippaa verta pyyhkiessä merkki ovulaatiosta... 🤔 Eli taas voi herätellä (turhia) toiveita ja kuulostella joka rasahdusta kehossa 😄

Takaisin