Raskaaksi 2024

Mulla oli esikoisesta korona just sillon kun menkkojen ois pitänyt alkaa, sinä päivänä tein koronatestin, ja muutamaa päivää myöhemmin positiivisen raskaustestin kun kuukautisia ei kuulunut😌 Eli ei hätää!
Kiva kuulla! Yritinkin googlettaa koronaa ja alkuraskautta, mutta löytyi vaan kohtukuolemasta ja ennen aikaisesta synnytyksestä juttua. 😅 Toisaalta korona voi myös myöhästyttää kuukautisia.

Kiva kuulla! Yritinkin googlettaa koronaa ja alkuraskautta, mutta löytyi vaan kohtukuolemasta ja ennen aikaisesta synnytyksestä juttua. 😅 Toisaalta korona voi myös myöhästyttää kuukautisia.
Apua ei kannata googlettaa 😬😬 mulla oli korona sillon ekassa raskaudessa 2022 mutta onneksi ei tullut googleteltua, varmaan se stressi minkä sillä saa aikaiseksi olisi ollut haitallisempaa kuin korona itsessään.. 😅😅

Dp7, Eilen ja tänään hirveä väsymys ja vähän sellainen flunssainen olo. Tiedättekö sellainen, että ei ole kipeä eikä ole edes kurkkukipua/yskää/nukaa, mutta sellainen ihan kuin flunssa vähän yrittäisi tulla. Vähän viluinen olo, väsyttää, tulee mitattua lämpöä koska tuntuu että vois olla vähän koholla lämpö mutta ei sitten olekaan. Heti tietysti tuli hirveän toiveikas olo että mitä jos tämä ei olekaan alkavaa flunssaa, vaan oliskin ekasta kierrosta tärpännyt ja olisin oikeesti raskaana.

Mutta sitten muistan, että lähipiirissä jokainen on ollut vuoron perään kipeänä, joten todennäköisesti tää on ihan perusflunssan alku.

... tulee mitattua lämpöä koska tuntuu että vois olla vähän koholla lämpö mutta ei sitten olekaan.
Aa, ihanaa kuulla että joku muukin harrastaa tätä! Kumppani on kasvatettu siihen että alle 38 astetta ei oo kuumetta ja jos lämmöt menee siitä yli, on kyllä niin kipeä ettei oo asiaa kouluun ja töihin muutenkaan, mikä saa välillä mut tuntemaan itseni ihan luulotautiseksi kun olen ensimmäisten oireiden alkaessa kuumemittari kädessä! 😅

Pidän peukkuja että sun olosi johtuisivat jostain kivemmasta kuin alkavasta flunssasta!

Aa, ihanaa kuulla että joku muukin harrastaa tätä! Kumppani on kasvatettu siihen että alle 38 astetta ei oo kuumetta ja jos lämmöt menee siitä yli, on kyllä niin kipeä ettei oo asiaa kouluun ja töihin muutenkaan, mikä saa välillä mut tuntemaan itseni ihan luulotautiseksi kun olen ensimmäisten oireiden alkaessa kuumemittari kädessä! 😅

Pidän peukkuja että sun olosi johtuisivat jostain kivemmasta kuin alkavasta flunssasta!
Mie hourailen jo alle 38asteen kuumeessa. 😅 Normaalilämpö on miulla varsin alhainen ja 37asteessa on jo kunnolla kipeä olo. En ymmärrä tuollaista, että pitäisi olla pää kainalossa, että voi jäädä kotiin sairastamaan.

Olen nyt toipilaana ehtinyt tässä hoitamaan ja suunnittelemaan kaikkia asioita ja ihan vaan lorvimaan puhelimellakin. Tässä olen myös koittanut vähän pohdiskella mitä tekisi, kun meillähän tulee pian myös se vuosi yritystä täyteen. Hakeutuako hoitoihin vai ei, kun mitään ei tunnu tapahtuvan.

On kyllä tehnyt hyvää ottaa kierron verran ns. lomaa tästä projektista ja olen jopa miettinyt, että pitäisikö hoitoihin hakeutumisen sijaan vaan antaa asioiden mennä omalla painollaan. Toisaalta mietin kyllä onko edellinen raskaus tai sektio aiheuttaneet jotain vauriota kroppaan tai ovatko munajohtimet tukkeutuneet, jos endometrioosi on taas pahentunut. Lähinnä ehkä haluaisin vain tietää mikä kropassa on tilanne. Pitää vielä keskustella miehen kanssa mille kannalle hän kallistuu.

Olen nyt toipilaana ehtinyt tässä hoitamaan ja suunnittelemaan kaikkia asioita ja ihan vaan lorvimaan puhelimellakin. Tässä olen myös koittanut vähän pohdiskella mitä tekisi, kun meillähän tulee pian myös se vuosi yritystä täyteen. Hakeutuako hoitoihin vai ei, kun mitään ei tunnu tapahtuvan.

On kyllä tehnyt hyvää ottaa kierron verran ns. lomaa tästä projektista ja olen jopa miettinyt, että pitäisikö hoitoihin hakeutumisen sijaan vaan antaa asioiden mennä omalla painollaan. Toisaalta mietin kyllä onko edellinen raskaus tai sektio aiheuttaneet jotain vauriota kroppaan tai ovatko munajohtimet tukkeutuneet, jos endometrioosi on taas pahentunut. Lähinnä ehkä haluaisin vain tietää mikä kropassa on tilanne. Pitää vielä keskustella miehen kanssa mille kannalle hän kallistuu.
Kyllähän kohdun ja endon tilan tarkastus kuulostaisi ihan järkevältä. Eihän se vielä mihinkään hoitoihin sido. Mutta jos löytyisikin jotain selkeää, jonka voisi hoitaa, niin sellaiset varmaan voisi sitten hoitaa ainakin pois.

Täällä kans endo ja yksi sektio takana 🙌 joten ymmärrän sun pohdinnan. 🤍 Varmasti ihan fiksu ajatus olisi käydä tarkistuttamassa tilanne, voi sitten tehdä jatkosuunnitelmia sen pohjalta.

Meillähän kävi esikoista odottaessa niin, että menin 6kk yrityksen jälkeen yksityiselle kun halusin varmistua ettei ole esteitä raskaudelle ja siellä sitten vasta sain tuo endon diagnoosiksi. Gyne ehdotteli jo silloin lapsettomuushoitoihin hakeutumista, kuulemma 6kk yrityksen jälkeen voi jo laittaa lähetteen kun on tuo diagnoosi. Mehän pienen pohdinnan jälkeen hakeuduttiin ja sit seuraavassa kierrossa tärppäsikin luomusti. En tiedä tarkemmin taustaasi ja ikääsi mutta itsellä ajatuksena näin yli kolmikymppisenä että jos ei ala ensi kesään mennessä tapahtua niin pitänee kans tarkastaa tilanne ja todella miettiä ollaanko valmiita hoitoihin. 😊

Täällä kans endo ja yksi sektio takana 🙌 joten ymmärrän sun pohdinnan. 🤍 Varmasti ihan fiksu ajatus olisi käydä tarkistuttamassa tilanne, voi sitten tehdä jatkosuunnitelmia sen pohjalta.

Meillähän kävi esikoista odottaessa niin, että menin 6kk yrityksen jälkeen yksityiselle kun halusin varmistua ettei ole esteitä raskaudelle ja siellä sitten vasta sain tuo endon diagnoosiksi. Gyne ehdotteli jo silloin lapsettomuushoitoihin hakeutumista, kuulemma 6kk yrityksen jälkeen voi jo laittaa lähetteen kun on tuo diagnoosi. Mehän pienen pohdinnan jälkeen hakeuduttiin ja sit seuraavassa kierrossa tärppäsikin luomusti. En tiedä tarkemmin taustaasi ja ikääsi mutta itsellä ajatuksena näin yli kolmikymppisenä että jos ei ala ensi kesään mennessä tapahtua niin pitänee kans tarkastaa tilanne ja todella miettiä ollaanko valmiita hoitoihin. 😊
Mie oon siis saanut jo parikymppisenä endodiagnoosin ja olikin suuri yllätys, kun pamahdin pillereillä paksuksi yli 30vuotiaana. Sen takia en ensin osannut olla huolissani kakkosen tulosta ja ajattelin, että eiköhän tuo puolessa vuodessa onnistu, mutta vähänpä tiesin. 😅

Voisin tuohon hoitoihin hakeutumisesta ja endosta huikata näin jälkiviisaana, yli 1,5 vuotta yritystä takana, endo taustalla, ensimmäiset tukilääkkeet jo kokeilleena ja kohta 36-vuotiaana, että kannattaa selvittää tilannetta ja hakea tukea ennemmin ajoissa kun myöhemmin. Aika kuluu yllättävän äkkiä ja kyl se hieman mielenrauhaa tuo, kun ongelmat otetaan tosissaan.

Taisi jäädä lääkärin näkemä raskausontelo tyhjäksi, eikä kiinnittyminen (taaskaan) onnistunut.😞 Testit on näyttäneet vain hailuraa eivätkä vahvistu, vuotoa odotellessa muutaman päivän sisään siis... Onpahan nyt edes se lähete eteenpäin ja todiste siitä, että jotain yrittää tapahtua, mutta ei vaan tartu matkaan... Aika maan myynyt olo tällä hetkellä..

Tsemppiä @Tinttara , @Pilkki24 ja kaikki muut jotka joutuneet pettymään tai tuntevat harmia ❤️

En ole edes ajatellut että sektio voisi vaikuttaa. Meillä esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla.

Tänään olisi pikkujoulut. Miten paljon te muut uskallatte ottaa alkoholia kun aktiivisesti yritätte? En juo juuri koskaan mitään, joten olisi kiva muiden kanssa vähän rentoutua. Ovulaatio ollut torstaina illalla (tai eilen), joten mahdollinen hedelmöittyminen lienee jo tapahtunut, jos oli tapahtuakseen. Mutta voiko alkoholi tyssätä siitä asioiden oikein etenemistä? Vai voiko tässä vaiheessa vielä suht huoletta yhdet juhlat juhlia?

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä @Tinttara , @Pilkki24 ja kaikki muut jotka joutuneet pettymään tai tuntevat harmia ❤️

En ole edes ajatellut että sektio voisi vaikuttaa. Meillä esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla.

Tänään olisi pikkujoulut. Miten paljon te muut uskallatte ottaa alkoholia kun aktiivisesti yritätte? En juo juuri koskaan mitään, joten olisi kiva muiden kanssa vähän rentoutua. Ovulaatio ollut torstaina illalla (tai eilen), joten mahdollinen hedelmöittyminen lienee jo tapahtunut, jos oli tapahtuakseen. Mutta voiko alkoholi tyssätä siitä asioiden oikein etenemistä? Vai voiko tässä vaiheessa vielä suht huoletta yhdet juhlat juhlia?
Kyllä mie oon satunnaisesti saattanut sen pari lasia ottaa viiniä. En kyllä lähtisi mitään kännejä tarkoituksella vetämään. Esikoinen oli tosiaan ylläri pillereillä ja tuli juotua aika reippaastikin. Onneksi neuroottisena testaajana huomasin raskauden todella alkuvaiheessa (olisiko ollut 4+jotain). Itse pelkäsin tehneeni vahinkoa, mutta lääkäri toppuutteli, ettei niin alussa juodusta alkoholista ole haittaa. Lopetin kyllä testiin kaikki paheet enkä juonut tippaakaan alkoholia sen jälkeen.

Taisi jäädä lääkärin näkemä raskausontelo tyhjäksi, eikä kiinnittyminen (taaskaan) onnistunut.😞 Testit on näyttäneet vain hailuraa eivätkä vahvistu, vuotoa odotellessa muutaman päivän sisään siis... Onpahan nyt edes se lähete eteenpäin ja todiste siitä, että jotain yrittää tapahtua, mutta ei vaan tartu matkaan... Aika maan myynyt olo tällä hetkellä..
Oon tosi pahoillani! 💔💔

Mä kävin ite gynellä kemiallisten takia ja se teroitti mulle, että jos testiin tulee viiva, niin kiinnittyminen on tapahtunut. Eli sullakaan ei kiinnittymisessä ole ongelmaa vaan sit muissa jutuissa. 😔

Esikoista kun yritettiin ja lopulta siinä tärppikierrossa tein testin dpo 11 kun samaisena iltana meillä oli työpaikan iltamat. Nega testi oli. Tuli otettua alkoa sitten sinä iltana. Seuraavana aamuna tein positiivisen raskaustestin. Olin tottakai itsekin huolissani miten vaikuttaa alkioon mutta sain kuulema olla huoletta kun ei ole vahinkoa noin aikaisilla viikoilla.

Uskon myös että vahinkoa alkiolle ei aiheudu kovin varhaisessa vaiheessa. Mutta nyt kun näissä alkionsiirroissa käy, niin neuroottisesti haluan poistaa kaikki pienimmätkin mahdollisuudet että vaikuttaisi kiinnittymiseen, ja en ota siirron jälkeen kyllä yhtään alkoholia. Vaikka toisaalta voisi pieni lasillinen olla hyväkin, rentouttaisi kaiken keskellä 😁 Eikö sellaisiakin uskomuksia ole, että etenkin lasillinen punaviiniä voisi vain tehostaa kiinnittymistä? 😊

En nyt osaa päättää teenkö uuden testin vai odottelenko menkkoja. Huomenna pitäisi kalenterin mukaan alkaa, ja yleensä kierto on ollut hyvinkin säännöllinen. Eilen ja tänään on ollut lievää pahoinvointia, ja sen takia taas toiveet heränneet, vaikka teinkin jo yhden negatestin muistaakseni dpo10. Toisaalta enää ei olisi pitkä aika odotella ja todennäköisesti menkat huomenna alkaa viimeistään illalla, mutta toisaalta taas haluaisin ostaa testin huomisaamuksi 😅

Mulla myös ensi viikolla pikkujoulut ja taitaa olla silloin dpo 8. Siinä mielessä ärsyttävää, kun tiedän spekulointien lähtevän heti siinä kohtaa kun huomataan minun kieltäytyvän alkosta. Onhan toki tässä vielä aikaa keksiä joku hyvä tekosyy :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Takaisin