Raskaaksi 2024

Vähän samoja fiiliksiä 😂😂 onks sulla ollu mitään oireita?
Mahaa on turvottanut monta päivää, mikä varmaan hämää uskomaan raskauteen, kun näyttää ja tuntuu, että oisin raskaana tällä mahalla. 😂 Ja ehkä jos oikein toiveajattelen, niin valkovuoto on runsastunut. Mutta kaikki klassiset tissien arkuus/huono olo ym puuttuu ihan täysin. Onko sulla mitään oireita?

Mahaa on turvottanut monta päivää, mikä varmaan hämää uskomaan raskauteen, kun näyttää ja tuntuu, että oisin raskaana tällä mahalla. 😂 Ja ehkä jos oikein toiveajattelen, niin valkovuoto on runsastunut. Mutta kaikki klassiset tissien arkuus/huono olo ym puuttuu ihan täysin. Onko sulla mitään oireita?
Mulla oli eilen ja toissapäivänä tosi koviakin jomotuksia ja vihlontoja, tänään oon kans olevinaan tuntenu jotain paineen tuntua mutta en tiedä kuvittelenko vaan 😂 mutta joo ei kans oo mitään rintojen arkuutta tai huonoo oloo ollu

Onnea plussanneille ❤️🤰

Omat kuulumiset: Kp 16/~30 Dpo 0.
Eilen oli ovistestissä vielä toinen viiva haalea mutta limatesti vaikutti illemmalla lupaavalta. Tänään aamusta tein positiiviset ovulaatiotestit x 2! Talleteltu on tiistaina, torstaina ja tänään lauantaina. Jatketaan varmaan vielä huomenna 🫠
Tässä kierrossa oli letrozol ekaa kertaa mukana sekä lugesteron tulee uutena myös kuvioon dpo 4->>> kunnes joko menkat alkaa tai varhaisultraan asti 🥹

Käytiin gynellä keskiviikkona ja mies oli mukana 😌 Siellä kaikki ok, ainut et limakalvo oli vielä silloin keskiviikkona hiukan ohkanen. Gyne ei ollut asiasta huolissaan vaan uskoi sen paksuuntuvan kyllä. Oireista päätellen paksuuntui hienosti. Molemmat munasarjat ultrattiin myös tottakai ja tällä kertaa oikealta puolelta irtoaa hienosti suureksi kypsynyt munasolu. Tästä alkaa jännäily!

Täällä kans loppu kaikki vatsatuntemukset jo ja lämmötkin näytti vähän tippuneen 😔 ei oo enää mitään uskoa tähän, toukokuussa oli jatkuvia vatsatuntemuksia dpo7 eteenpäin rv7 asti. Ei vissiin siis tuu heinäkuistakaan
No möh.. mietin pitäskö itsekin alkaa mitata lämpöjä, vai tuoko se liikaa stressiä, kun kyttään, että milloin ne nousee/laskee tms. 🤔 Mut toisaalta saisi ehkä ovulaation selville, niin ei tarviisi tässä piinaillessa miettiä, että milloin kuuluisi esim testissä näkyä jotain jne.

No möh.. mietin pitäskö itsekin alkaa mitata lämpöjä, vai tuoko se liikaa stressiä, kun kyttään, että milloin ne nousee/laskee tms. 🤔 Mut toisaalta saisi ehkä ovulaation selville, niin ei tarviisi tässä piinaillessa miettiä, että milloin kuuluisi esim testissä näkyä jotain jne.
Kuten mun sekoilusta voi huomata niin ei se aivan stressitöntä oo, mutta toisaalta se tuo tosiaan myös paljon tietoa ja on kiva kun saa ovulaation vahvistettua. Mulla oli keväällä yks kierto missä just lämmöt näytti että ovulaatio ei tapahtunukaan ja oli kiva tietää ettei turhaan piinaile siinä kuussa 😅

Täälläkin on turvotukset ja jomotukset loppuneet, eli ei kauheasti ole uskoa tähän kiertoon. Aiemmassa raskaudessa oli jo hyvin varhaisessa vaiheessa mm. etovaa oloa. Myös kahvi, kissanruuan haju ja rakastamani kolajuomat alkoivat ällöttää jo hyvin alkuvaiheessa. Nyt ei ole mitään oireita 🤷‍♀️

Itsekin aika tappiomielialalla liikkeellä. Vatsassa kunnon kivut (ovulaatio todnäk) ja on kyllä talleteltu, mutta eihän siitä 10:enä edelliselläkään kerralla ollut mitään apua! 😤 Olen vähän alkanut epäilemään että mulla on jokin endometrioosi tai miehen siittiöt ovat niin jääräpäisiä että uivat aina siihen munanjohtimeen jossa ovulaatio ei tapahdu. 😂

Flokin on selvästi antanut periksi tämän kierron raskausmahdollisuuteni suhteen, kun ei syötä mitään raskauteen liittyvää, pelkkää kuukautis/PMS asiaa. 🙈 Harmi että muillakin samoja tunteita. Mutta älä nyt @Sinertävää sinä vielä luovuta! Sullahan on kierto hyvässä vaiheessa!

Hei! Olen tosiaan uusi täällä ja vauvakuumetta kovasti ilmassa. Jonkin verran olen tätä palstaa jo aiemmin lueskellut. Tälle vuodelle tuskin enää ehditään, mutta ollaan puolison kanssa puhuttu että alkuvuodesta 2025 voisimme ruveta tosissaan yrittämään. Mitään ''kunnon'' ehkäisyä meillä ei ole ollut 1,5 vuoteen (varmat päivät) enkä kertaakaan ole tiettävästi raskaana ollut niin vähän alkanut mietityttämään että onko jokin vialla :tears: Ollaan vielä nuoria (itse täytän ensi vuonna 24 ja mies 25), mutta mulla on nuorempana ollut syömishäiriö minkä seurauksena menkat olivat välillä pitkiäkin aikoja poissa. Edelleenkin olen varsin hoikka, BMI on jo vuosia pyörinyt siinä 18-19,5. Hieman pelottaa, onko syömishäiriötausta vahingoittanut hedelmällisyyttä pysyvästi ja että voiko nykyäänkin alhainen paino/rasva% hankaloittaa raskautumista paljonkin :/ Siksi haluaisin aika nuorena ruveta jo ensimmäistä lasta yrittämään ja toki lähipiirissäni ja suvussani on ollut melko paljon ''nuoria'' äitejä.

Mielenkiinnolla jään seurailemaan palstaa ja ehkä päivittelen itsekin jotain, jos/kun kerrottavaa on :D

Taas yksi rauhallinen päivä pulkassa. Ei oikeastaan mitään mainittavia oireita – mitä nyt iho muistuttaa vähän autiomaan kuivuutta ja hilseilee sieltä täältä, mutta ehkä se johtuu vain lähestyvästä talvesta. Tai sitten siitä, että minusta on tulossa lisko. Kissan pissakin tuntui tänään yllättävän voimakkaasti nenässä, melkein kuin se olisi halunnut jättää jäljen koko asunnon ilmatilaan!

Poskiin on iskenyt illalla sellainen lämmin hehku, ehkä syysflunssa on päättänyt kolkutella ovella? Aamun lämpökin oli tänään hitusen laskusuhdanteinen, 36,76 -> 36,66.

Kp 22/27-28, dpo 10? (voi olla muutakin, en tikuta, mutta mittaan lämpöjä)

Muokattu viimeksi:
Hei! Olen tosiaan uusi täällä ja vauvakuumetta kovasti ilmassa. Jonkin verran olen tätä palstaa jo aiemmin lueskellut. Tälle vuodelle tuskin enää ehditään, mutta ollaan puolison kanssa puhuttu että alkuvuodesta 2025 voisimme ruveta tosissaan yrittämään. Mitään ''kunnon'' ehkäisyä meillä ei ole ollut 1,5 vuoteen (varmat päivät) enkä kertaakaan ole tiettävästi raskaana ollut niin vähän alkanut mietityttämään että onko jokin vialla :tears: Ollaan vielä nuoria (itse täytän ensi vuonna 24 ja mies 25), mutta mulla on nuorempana ollut syömishäiriö minkä seurauksena menkat olivat välillä pitkiäkin aikoja poissa. Edelleenkin olen varsin hoikka, BMI on jo vuosia pyörinyt siinä 18-19,5. Hieman pelottaa, onko syömishäiriötausta vahingoittanut hedelmällisyyttä pysyvästi ja että voiko nykyäänkin alhainen paino/rasva% hankaloittaa raskautumista paljonkin :/ Siksi haluaisin aika nuorena ruveta jo ensimmäistä lasta yrittämään ja toki lähipiirissäni ja suvussani on ollut melko paljon ''nuoria'' äitejä.

Mielenkiinnolla jään seurailemaan palstaa ja ehkä päivittelen itsekin jotain, jos/kun kerrottavaa on :D
Tervetuloa! Minusta on hienoa että on intoa alkaa jo nuoremmalla iällä lapsia hankkimaan. Itse olen miettinyt, että olisi sitä itsekin voinut aikaisemminkin tähän hommaan herätä. :D
Ja sun painoindeksi kuulostaa ainakin ihan hyvältä, että en siitä olisi huolissani, jos sulla nykyään on kuitenkin terveellinen ruokavalio, menkat tulee ajallaan jne. 😊
Tsemppiä aloitukseen!

Tervetuloa tänne palstalle!
Omanapaisesti minä kävin noin vuosi sitten vastaavassa tilanteessa yksityisellä puolella verikokeissa selvittääkseni miten kehoni oikeastip voi. Ja hyvö että kävin, kun Foolihappo ja D vitamiinit olivat vähissä. Käsittääkseni puhti labroissa on olemassq joku raskautta yrittävien/ toivovien paketti ... Ja loppu vuodesta/ vuoden vaihteessa labroilla oli myös muutoinkin hyviä tarjouksia.
Mahdollisten matalien arvojen kohdalleen saaminen kestää muutaman kuukauden, mutta kannattaa...josta taidan olla nyt hyvä esimerkki.
Isosti tsemppiä ja plussatuulta!!

Äh mitähän tää nyt on.. Dpo16 tänään, dpo12 siis alkoi pienen pieni tiputteluvuoto ja sitä nyt vaihtelevasti jatkunut tänne asti. Pientä jomottelua eilen ja tänään ollut mut ei oo siis kunnolla vieläkään alkanut menkat. Mulla on ihan aina menkkojen eka päivä endon takia niin kivulias että on otettava vahvempaa särkylääkettä mutta sitä ekaa päivää ei siis ole vielä tullut.. Tein pe aamuna eli dpo14 varuiksi testin mutta puhdas nega oli. Nyt vähän pelottaa ettei vaan kohdunulkoinen olis, sektio ja endo ilmeisesti riskitekijöitä ja ei välttis näy virtsatestistä.. 😢 onko kellään siitä kokemusta? Ehkä siis tehtävä huomenna toinen testi ja jos ei vieläkään kunnon vuoto ala niin soitettava päivystysapuun..

Edit. Jee kova kipu ja kunnon vuoto alkoi sit heti aamuyöstä just kun ehdin tänne hätäillä. Empä ole ennen näin iloinnut maanantaiaamun menkkakivuista. 😁

Muokattu viimeksi:
Nyt on kyllä niin erikoiset piinapäivät menossa.. 9/10 teroluteista syöty, pe-la tuhrua ja ajatus siitä että eipä noista teroista ollut taaskaan apua. Eilen kuitenkin tuhrut loppui ja nyt ei myöskään enää mitään ole. Hätäisimpänä nyt aamulla negatesti tehtynä. Laskujen mukaan siis dpo10?

Pohdituttaa ajatus siitä että jos perjantai-illan menkkakipuilu tuon tuhrun kanssa oli vasta kiinnittymistä niin aikaa tässä olisi ennenkuin oikeesti vois testissä näkyä, mutta pessimisti asenteella varaudun nyt kuitenkin uuden kierron alkuun.

Muistelisin että gynen kanssa juteltiin että kokeillaan tuo yksi paketti (30tbl) teroja eli 3 kiertoa (nyt 2 kiertoa takana) ennenkuin aletaan pohtimaan jatkoa, eli jos tästä nyt uus kierto alkaa tällä viikolla niin otan jo valmiiksi yhteyttä kun loppuvuonna noita pyhiä on sen verran että hyvä saada suunnitelmia tehtyä ehkä vähän aiemmin.

Täällä ollaan puulla päähän lyötynä lääkäri käynnin jälkeen.😳 Kävin siis pikakäynnin, että saadaan lähete jatkotutkimuksiin ja hoitoihin ja ultrasi samalla. Noh, sehän ei mennyt kuten odotin, vaan lääkäri kysyi melkein heti, oonko tehny raskaustestin. Minä hölmönä et enhän nyt vielä, menossa siis dpo7/KP 22 ovistestin plussan mukaan. Jos ois normikierron mukaan, ois jo dpo9. Ultrassa näkyi siis raskauteen viittaava nestekertymä.😱 Sain kyllä lähetteen, mutta kehotti samaan hengenvetoon tekemään testin, että saa varmuuden, koska ultra ei tässä vaiheessa ole 100% varma.

Uskomaton olo tällä hetkellä ja kyl se vaan on testikaupoille suunnattava.😅

Takaisin