Raskaaksi 2024

Kävin tänää gynellä mun kipujen yms kanssa: ilmeisesti se outo vuoto oli ollut menkat mutta viikkoa etuajassa :0

Sit isompi asia, että todettiin endometrioosi mistä kivut nyt sit johtuu. Toinen munasarja vissiin kiinni kohdussa. Oon siis epällyt aikaisemminkin mutta ei oo näkyny missään ultrassa. Nyt harmittaa kun ei ole tiennyt, ois voinu lääkitä oikein nuorempana.

Sain slinda reseptin ohjeena syödä jatkuvasti vain niitä oikeita tabletteja.
Nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä kaiken suhteen, aloitatko reseptin vai mitä teen. Se pitäisi aloittaa kun uusi kierto alkaa. Tuo on silleen kiva lääke että hedelmällisyys palaa heti kun sen lopettaa.

Tän kierron ovulaatiokin todennäköisesti mennyt jo jos oli tulossakaan kaiken tän häröilyn keskellä.
Todettiin puolison kanssa, että aloitan nyt sit seuraavassa kierrossa ton kuurin että elimistö saa varmasti lepoa ja kivut asettuu kun ei ole mitään varmuutta että sais jotenkin tosi nopeasti raskauden alkamaan. Kokeilen kuuria sit noin 3 kk ja riippuen tilanteesta sit vois joulun tienoilla jättää pois ja kokeilla. Joskus voi kai olla että pitää vähintään 6kk syödä pillereitä että kaikki rauhoittuu.

Aikamoiset tunnemyrskyt kävin läpi tämän kanssa, ärsyttää että asiaa ei oo aikaisemmin huomattu vaikka olen aktiivisesti kysellyt että voiko kivut johtua endosta.

Kävin läpi kaikki pelot näistä erilaisista tilanteista mitä voi endon kanssa käydä hedelmällisyydelle... x.x sit asiaa ei voi unohtaa helposti kun kokoajan vähän sattuu.
 
Todettiin puolison kanssa, että aloitan nyt sit seuraavassa kierrossa ton kuurin että elimistö saa varmasti lepoa ja kivut asettuu kun ei ole mitään varmuutta että sais jotenkin tosi nopeasti raskauden alkamaan. Kokeilen kuuria sit noin 3 kk ja riippuen tilanteesta sit vois joulun tienoilla jättää pois ja kokeilla. Joskus voi kai olla että pitää vähintään 6kk syödä pillereitä että kaikki rauhoittuu.

Aikamoiset tunnemyrskyt kävin läpi tämän kanssa, ärsyttää että asiaa ei oo aikaisemmin huomattu vaikka olen aktiivisesti kysellyt että voiko kivut johtua endosta.

Kävin läpi kaikki pelot näistä erilaisista tilanteista mitä voi endon kanssa käydä hedelmällisyydelle... x.x sit asiaa ei voi unohtaa helposti kun kokoajan vähän sattuu.
Miulla on endo, joka on todettu jo joskus 15 vuotta sitten. Pysyi pillereillä hyvin kurissa, mutta en ymmärrä miksi siulle määrättiin pillerit, jos kuitenkin yritätte raskautua? Vai oliko ideana vain rauhoittaa tilanne pariksi kuukaudeksi?

Mie tosin pamahdin noista Slindoista huolimatta paksuksi, joten voihan olla, että ovat jonkinsortin hedelmällisyyslääke, kun nyt ilman ei meinaa onnistua millään. 😂

Mutta ihan tosissaan endo ei välttämättä ole mikään lapsettomuustuomio. Joskus toki näinkin voi olla tai leikkaus voi auttaa. Mutta, jos on lievänä ja sellaisessa paikassa, mistä ei muutoin haittaa niin aiheuttaa lähinnä vain kipua. Saa laittaa yksityisviestiä, jos haluat tarkemmin keskustella. 😊
 
Oon ihan ummikko näiden ovistestien kanssa, mut aloin miettimään et onko nää viivat ihan haaleita ennen ovista ja oviksen jälkeen? Et voiko esimerkiksi olla näin tummia jos ovis on jo mennyt tässä kierrossa. En oo saanut vielä positiivista ovistestiä mut oon alkanut miettimään et jokohan se ovis meni jo, vai voiko tää testi enää olla sit näin tumma. Vai voiko olla näin tumma nega ihan sama milloin vaan mut se ei tarkoita et ovis ois lähellä.. ?🫣
1000026775.jpg
 
Oon ihan ummikko näiden ovistestien kanssa, mut aloin miettimään et onko nää viivat ihan haaleita ennen ovista ja oviksen jälkeen? Et voiko esimerkiksi olla näin tummia jos ovis on jo mennyt tässä kierrossa. En oo saanut vielä positiivista ovistestiä mut oon alkanut miettimään et jokohan se ovis meni jo, vai voiko tää testi enää olla sit näin tumma. Vai voiko olla näin tumma nega ihan sama milloin vaan mut se ei tarkoita et ovis ois lähellä.. ?🫣View attachment 136216
@Allikki Minkä merkin testi tuo on? Mä tikuttelin one stepin testeillä, enkä oo saanut kertaakaan kontrolliviivaa tummempaa viivaa. Oletetun oviksen ja oireiden aikaan mun tummin viiva oli ehkä tuota luokkaa. En sit enää jatkannut tässä kierrossa testeilua kun jotenkin lannisti hailakat viivat. Täytyy ena kierrossa testata jotain toista merkkiä.😊 Toki toivon, että ei tarvitsis testailla ens kierrossa💫🍀
 
Oon ihan ummikko näiden ovistestien kanssa, mut aloin miettimään et onko nää viivat ihan haaleita ennen ovista ja oviksen jälkeen? Et voiko esimerkiksi olla näin tummia jos ovis on jo mennyt tässä kierrossa. En oo saanut vielä positiivista ovistestiä mut oon alkanut miettimään et jokohan se ovis meni jo, vai voiko tää testi enää olla sit näin tumma. Vai voiko olla näin tumma nega ihan sama milloin vaan mut se ei tarkoita et ovis ois lähellä.. ?🫣View attachment 136216
Mulla oli tuota luokkaa viivat oviksen jälkeenkin. LHta vissiin on jonkin verran kehossa lähes koko ajan, mitä itse silloin googlailin. PCn testeillä mulla näky viivat monta päivää ja sain selkeän plussankin kyllä.
 
Inositoli on tosiaan auttanu monia, sen pitäis sekä säännöllistää kiertoa että parantaa munasolujen laatua. Otin sen itekin testiin ennen kun plussasin kun mulla on ollu epäsäännöllinen kierto, tiedä sitten oliko siitä todellisuudessa mitään apua 😄
Joo myo-inositolia mäkin söin, toki yhdessä letrojen kanssa ja plussa tuli ekasta kierrosta🫢 suosittelen kokeilemaan ainakin jos olisi apua!
 

Liitteet

  • IMG20240817162453.jpg
    IMG20240817162453.jpg
    2.7 MB · Katsottu: 126
Nonii meni kolmaskin inssi ilmeisesti ihan vikaan..
Ens viikon ti olisi tullu 2vkoa täyteen mut tänään alkoi vuoto..

Teen testin kumminkin viel ti mut nii..

Miettinyt pitäisikö ottaa se myo insitol? Käyttöön mistä ootte ostanut? Onko jollain kokemusta gelee Royalesta?
 
@iLa Aloitin gelee royalen tässä kierrossa - en huomannut vaikutuksia. 😅 Vaikka niin kai se näissä luonnontuotteissa usein onkin, että vaikutusta voi olla hankala huomata jos sitä ylipäätään onkaan.

Tuota myo-inositolia olen miettinyt itsekin, siitähän lienee oikeaa tutkimustakin jonkin verran. Mutta en ole uskaltanut ottaa testiin, koska en tiedä reagoisiko se pahasti ibs:n kanssa.
 
Miulla on endo, joka on todettu jo joskus 15 vuotta sitten. Pysyi pillereillä hyvin kurissa, mutta en ymmärrä miksi siulle määrättiin pillerit, jos kuitenkin yritätte raskautua? Vai oliko ideana vain rauhoittaa tilanne pariksi kuukaudeksi?

Mie tosin pamahdin noista Slindoista huolimatta paksuksi, joten voihan olla, että ovat jonkinsortin hedelmällisyyslääke, kun nyt ilman ei meinaa onnistua millään. 😂

Mutta ihan tosissaan endo ei välttämättä ole mikään lapsettomuustuomio. Joskus toki näinkin voi olla tai leikkaus voi auttaa. Mutta, jos on lievänä ja sellaisessa paikassa, mistä ei muutoin haittaa niin aiheuttaa lähinnä vain kipua. Saa laittaa yksityisviestiä, jos haluat tarkemmin keskustella. 😊
Lääkäri siis laittoi ton reseptin joka tapauksessa ja sanoi että joko aloitan kuurin tai sit jos heti kokeilee raskautumista. Me oltiin siis tässä mietitty että koetetaan pieni hetki vielä kerätä voimia ja sit yritetään.

Mulla on nyt siis ihan koko ajan kipuja ja kuukautiset on ollu runsaat, niin mietin että ehkä pieni lepo elimistölle vois olla hyvä ja sit yrittää kun noi pillerit voi helposti lopettaa. Tosin en tiedä millaisia oireita sit tulee.
 
Lääkäri siis laittoi ton reseptin joka tapauksessa ja sanoi että joko aloitan kuurin tai sit jos heti kokeilee raskautumista. Me oltiin siis tässä mietitty että koetetaan pieni hetki vielä kerätä voimia ja sit yritetään.

Mulla on nyt siis ihan koko ajan kipuja ja kuukautiset on ollu runsaat, niin mietin että ehkä pieni lepo elimistölle vois olla hyvä ja sit yrittää kun noi pillerit voi helposti lopettaa. Tosin en tiedä millaisia oireita sit tulee.
Ymmärrän. Miekin oon taistellut noiden samojen ongelmien kanssa ja synnytyksen jälkeen ne ovat vain pahentuneet. Hankalaa on juurikin, kun yritysaikana ei oikein ole toimivia ratkaisuja. Nyt miulle määrättiin pieni annos estrogeenia ennen kuukautisia. Kuukautisvuoto oli nopeammin ohi, mutta toki tuli normaalia runsaampana sen lyhemmän ajan (oli kuitenkin enemmän sitä limaa kuin verta, kun normaalisti on verisempää ja vähemmän limaista). Vaikutti myös kuukautiskipuihin lieventävästi, vaikka ensisijainen tarkoitus oli tasata pms-oireilua. Gyne oli sitä mieltä ettei sen annoksen pitäisi vaikuttaa raskautumisen mahdollisuuksiin.
 
Oon ihan ummikko näiden ovistestien kanssa, mut aloin miettimään et onko nää viivat ihan haaleita ennen ovista ja oviksen jälkeen? Et voiko esimerkiksi olla näin tummia jos ovis on jo mennyt tässä kierrossa. En oo saanut vielä positiivista ovistestiä mut oon alkanut miettimään et jokohan se ovis meni jo, vai voiko tää testi enää olla sit näin tumma. Vai voiko olla näin tumma nega ihan sama milloin vaan mut se ei tarkoita et ovis ois lähellä.. ?🫣View attachment 136216

Säännöllisesti testaamalla oppii kyl tunnistaa miten testit itsellä toimii. Toiset saa tummemman plussan ku toiset. Jatkuvasti kuitenkin näkyy jonkinlainen viiva. Ja itsellä vielä tummuu vähän enemmän taas ennen kun menkat alkaa. Kuvan mukainen tulis siis mulle vähän ennen ovisplussaa tai sit just ennen menkkoja. Mut jatka testailua niin näet tummuuko vielä.
 
Nonii meni kolmaskin inssi ilmeisesti ihan vikaan..
Ens viikon ti olisi tullu 2vkoa täyteen mut tänään alkoi vuoto..

Teen testin kumminkin viel ti mut nii..

Miettinyt pitäisikö ottaa se myo insitol? Käyttöön mistä ootte ostanut? Onko jollain kokemusta gelee Royalesta?


Itse otin just myo-inositolin käyttöön, toivon todella että auttaisi saamaan tärpin..

Gelee royalea olen käyttänyt tämän kuun ajan. Jotkut ei huomaa mitään eroa, mutta mä huomasin selkeän eron. Mulla on aika lailla kroonistunut väsymys, josta tuntuu että oon pääsemässä eroon gelee royalen avulla! En muista koska olisin tuntenu olevani näin ELOSSA! Rautatablettien aloittamisen jälkeen huomasin selkeän boostin energiamäärässä, mutta tästä tuli vielä uusi ja isompi boosti, tältäkö normaaleista ihmisistä aina tuntuu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Elämä on niin paljon helpompaa kun on energiaa tehdä muutakin kuin aivan välttämätön. Mulla perussairaus joka aiheuttaa väsymystä ja huonoa palautumista, eikä lääkärit ikinä ole edes yrittäneet ratkaista sitä, kun pistetään vaan kaikki sairauden piikkiin, ei niitä kiinnosta etsiä muita ratkaisuja..

Lisää kokemuksia gelee royalesta (uusimmat viestit tältä vuodelta): https://forum.vau.fi/threads/kuningatarhyytelö-royal-jelly-gelee-royale.1581620/
 
Hei,

Olen hetken jo sivusta seurannut keskustelua kun toisen yrittäminen ei ole ollu ns vakavaa, vaan annettu tulla jos tullakseen. 😊 nyt kuitenkin sovittu et tosissaa aletaa yrittää nii siksi uskaltaudun kirjottaa 🤭

Olemme saaneet esikoisen -23 heinäkuussa ja nyt olisi toinen toiveissa 😍 2v ikäeroa haetaan😅 enkä tiiä miks mut kartan jotenki ajatusta loppuvuoden lapsesta😂😂 (mies syntyny joulukuus ja mä tammikuus, ehk siksi) 😅

Nyt kp 4 menossa ja edellises kierros kemiallinen. Tunsin selvän ovulaation ja kiinnittymisen / -yrityksen ja siitä tuli tuttuja raskausoireita. Menkat alkoi myös myöhäs vaik normaalisti olleet kellontarkat😬
 
Piinapohdintaa:

Uuden kierron odotus vaan jatkuu, kp28/dpo13. Pe ja la testit oli negat. Ei oo juuri tuntemuksia kumpaakaan suuntaan. Olo on tosi turvonnut, mutta voi johtua täysin vklopun ruuista. En sais syyä sieniä, mutta ku ovat niiiiin hyviä 🫢 Lämmöt ei oo ollu miinuksella neljään päivään. Rintoja särki torstaina tosi paljon, kun kävin lenkillä, huomasi, ettei tukea ole tarpeeksi, mutta sen jälkeen ei oo enää tuntunut liikkuminen mitenkään päin kipeältä. Alkuillasta tuli pari pisaraa verta, mutta nyt ei enää mitään, hyvin vetistä vv. Flunssa tuntuu iskevän niin siitä lisää oireiden pohtimista.
 
@iLa Aloitin gelee royalen tässä kierrossa - en huomannut vaikutuksia. 😅 Vaikka niin kai se näissä luonnontuotteissa usein onkin, että vaikutusta voi olla hankala huomata jos sitä ylipäätään onkaan.

Tuota myo-inositolia olen miettinyt itsekin, siitähän lienee oikeaa tutkimustakin jonkin verran. Mutta en ole uskaltanut ottaa testiin, koska en tiedä reagoisiko se pahasti ibs:n kanssa.
Mulla on kans IBS ja söin myo-inositolia ja mun IBS ei ainakaan oireilut kertaakaan sinä aikana! En tiedä oliko vain sattumaa, koska mulla tulee muutenkin IBS kanssa välillä parempia jaksoja, mutta ei ainakaan siis pahentanut sen oireita mulla :smiling-eyes: Mä söin Inocaps -kapseleita.
 
Ihanaa, onnea @Nanesa ! Tarrasukkia kovasti matkaan 😊

@Pancake89 meillä aika samat dpo:t menossa, mulla ehkä nyt 12. Oireita ei kyllä ole, toisaalta ei menkkaoireitakaan. Testaan ehkä huomenna, yritän kyllä venyttää dpo 14 että saa melko varman tuloksen mutta kärsimätön olo on nyt.

Kutkuttavan jännittävää kun paras ystävä ilmoitti aamulla 06:00 lähtevänsä synnyttämään ja oon odotellut sieltä vauvauutisia koko päivän 🥰 pahentaa tätä omaa kuumeilua ainakin tuplasti kun haluaisi niin päästä vielä itsekin kokemaan nuo hetket!
 
Takaisin
Top