Raskaaksi 2024

Entiiä mikä mulla nyt on :/ menkkojen piti alkaa eilen mutta ei oo alkaneet. Dpo 14 / kp 26. Tein tänään nyt sitten yhden testin vielä mutta se oli myös ihan selvä nega.
En tiedä mikä se viime viikon vuoto oli mutta sekoittikohan se koko pakan :(

Järkyttävä päänsärky koko ajan, ehkä sitä nyt ton negan kanssa uskaltaa ottaa Buranaa...
 
Täällä kanssa malttamattomana testailtu, mutta kaikki testit negaa. Mietin, että vaikuttaako luteaalivaiheen pituus siihen, milloin testi näyttää plussaa? Kai sitä yrittää vielä jotain toivonkipinä pitää yllä, kun laskin, että esikoisesta (oletetusta dposta) testit näytti negaa dpo 14 ja plussa tuli dpo 18.

Mulla siis on pcos:n takia kierto ihan mitä sattuu ja tässä kierrossa ihan ihme limailuja tullut kp 12 lähtien, joten tosi vaikea sanoa oliko ovis kp 12-15 välillä vai sittenkin kp 22-24 välillä, kun vuoto oli erityisesti ovikseen viittaavaa. 😅 No, ajan kanssahan se selviää, mutta hitto tää piinailu on raskasta. 🫠

Esikoinen täyttää parin viikon päästä vuoden ja minä palailen töihin ensi kuussa osa-aikaisesti. Olisi ollut niin ihanaa, jos ennen töihinpaluuta olisi tärpännyt 🥺
 
Täällä kanssa malttamattomana testailtu, mutta kaikki testit negaa. Mietin, että vaikuttaako luteaalivaiheen pituus siihen, milloin testi näyttää plussaa? Kai sitä yrittää vielä jotain toivonkipinä pitää yllä, kun laskin, että esikoisesta (oletetusta dposta) testit näytti negaa dpo 14 ja plussa tuli dpo 18.
Samoja mietintöjä täällä. Muistatko testasitko esikoisesta herkällä vai normaalilla testillä dpo 14?
 
Samoja mietintöjä täällä. Muistatko testasitko esikoisesta herkällä vai normaalilla testillä dpo 14?
Hitsi en kyllä muista ihan sata varmasti, mutta luulisin että herkällä! Ainakin dpo 18 testit oli rfsun testejä ja luulen, että niitä herkkiä.
 
Aamun testi. Vahvistunut eiliseen vähän. Ei taas oo kunnon pidätystä kun en muistanut, mutta viiva näkyy livenä huomattavasti selkeämmin jo suoraan ikkunasta katsoen, ei tarvii testiä avata.
 

Liitteet

  • IMG_20240814_074328.jpg
    IMG_20240814_074328.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 130
Täällä on nyt oltu koko viikko kipeänä ja raskaus oireiden olemassaolon seuraillut jääneet siltä osin. Dpo 7 ois tänään ja nyt kun on vähän terveempi olo niin huomaan että kaikki itkettää😅 oli sitten instassa joku video tai katsoin illalla The Bearia niin sillekin itkeä tirautin. Tein myös uunilohta ruuaksi, söin sitä kerran ja toiste en pystynyt, jotenkin kuvotti koko ruoka. Käy jännittäväksi tämä elämä kun ei tiedä johtuuko flunssasta vai... 🥳
 
Täällä pukkaa kisaväsymystä. Tekisi mieli jättää yrittäminen kokonaan väliin tässä kuussa. Enkä tarkoita petipuuhien unohtamista vaan enemmänkin niiden ajoittamista. Jotenkin on vain alkanut tympimään. Johan tässä on 8kk yritetty ja koko aika ollut yhtä sähläämistä niin ihmekös tuo ettei oikein jaksaisi orientoitua taas uuteen kiertoon. Saattaisi tehdä ihan hyvää, jos voisi vähän ottaa taukoa tästä hommasta.
 
Täällä pukkaa kisaväsymystä. Tekisi mieli jättää yrittäminen kokonaan väliin tässä kuussa. Enkä tarkoita petipuuhien unohtamista vaan enemmänkin niiden ajoittamista. Jotenkin on vain alkanut tympimään. Johan tässä on 8kk yritetty ja koko aika ollut yhtä sähläämistä niin ihmekös tuo ettei oikein jaksaisi orientoitua taas uuteen kiertoon. Saattaisi tehdä ihan hyvää, jos voisi vähän ottaa taukoa tästä hommasta.
Sä oot jaksanut jo 8kk, 👏 mulla otti koville jo puolet lyhyempikin aika.
Vaan tauko, aivan mistä tahansa aikataulutuskaavalla tehtävästä, tekee aivoille hyvää, siksihän kesälomatkin ovat niin tärkeitä.
 
Täällä pukkaa kisaväsymystä. Tekisi mieli jättää yrittäminen kokonaan väliin tässä kuussa. Enkä tarkoita petipuuhien unohtamista vaan enemmänkin niiden ajoittamista. Jotenkin on vain alkanut tympimään. Johan tässä on 8kk yritetty ja koko aika ollut yhtä sähläämistä niin ihmekös tuo ettei oikein jaksaisi orientoitua taas uuteen kiertoon. Saattaisi tehdä ihan hyvää, jos voisi vähän ottaa taukoa tästä hommasta.
Täällä sama! En oo jaksanut ovistestejäkään tehdä niin ahkeraan kuin pitäisi (nyt kp15). Ei oo letroista huolimatta ovisoireita, joten ihan sama, ei kiinnosta. Tai siis kiinnostaa tietysti mut en jaksa, ei huvita, ei sitä ovista tuu kuitenkaan. Meilläkin se 8kk yritystä takana.

Sitten toinen asia: te, jotka käytätte Flowta, onko teillä se maksullinen versio?
 
Täällä sama! En oo jaksanut ovistestejäkään tehdä niin ahkeraan kuin pitäisi (nyt kp15). Ei oo letroista huolimatta ovisoireita, joten ihan sama, ei kiinnosta. Tai siis kiinnostaa tietysti mut en jaksa, ei huvita, ei sitä ovista tuu kuitenkaan. Meilläkin se 8kk yritystä takana.

Sitten toinen asia: te, jotka käytätte Flowta, onko teillä se maksullinen versio?
Mä oon miettinyt että ottaisitko sen mut oon miettinyt ettei oo sen arvoinen.. toisin ei oo kokemusta 😅🤣

Eli joo ei musta mitää apua ollu 🙃
 
Täällä sama! En oo jaksanut ovistestejäkään tehdä niin ahkeraan kuin pitäisi (nyt kp15). Ei oo letroista huolimatta ovisoireita, joten ihan sama, ei kiinnosta. Tai siis kiinnostaa tietysti mut en jaksa, ei huvita, ei sitä ovista tuu kuitenkaan. Meilläkin se 8kk yritystä takana.

Sitten toinen asia: te, jotka käytätte Flowta, onko teillä se maksullinen versio?
Mulla oli mut en kokenut tarpeelliseksi niin lopetin😄 varmaan se on ihan hyvä jos tarkasti haluaa tietoa ja seurantaa mutta ei mulle ainakaan ollut tarvetta
 
@sielueläin flo appin sivuilla oli sellanen "is it worth it" vertailu mitä se maksullinen sisältää vs maksuton. Mun mielestä ei ehkä ollut niin väärti, mulla kun oli aikanaan flo niin pärjäsi hyvin sillä ilmaisellakin. Mä oon nyt tykännyt flowta enemmän tuosta premomin ilmaisversiosta, sinne saa ihan kivasti tietoa laitettua ja seurailtua 😊 toki flo on jotenkin silmää miellyttävämpi käyttäjälle, toi premom osaa olla vähän sekava värioksennus ja vaatii totuttelua.
 
Täällä sama! En oo jaksanut ovistestejäkään tehdä niin ahkeraan kuin pitäisi (nyt kp15). Ei oo letroista huolimatta ovisoireita, joten ihan sama, ei kiinnosta. Tai siis kiinnostaa tietysti mut en jaksa, ei huvita, ei sitä ovista tuu kuitenkaan. Meilläkin se 8kk yritystä takana.

Sitten toinen asia: te, jotka käytätte Flowta, onko teillä se maksullinen versio?
Miulla on se ilmainen versio, vaikka ei kai siinä ole juuri muuta kuin se kierron seuranta. Kaikki muu maksun takana. Voisihan se maksullinen olla hyvä, mutta en halua periaatteesta maksaa sovelluksista. 😅

Ja hohhoijaa, dpo 12 ja tein raskaustestin ja se oli absoluuttisen negatiivinen. Kyllähän sen jo itsessäni tunsin, mutta voi harmitus.
 
Mä palailen nyt tänne ryhmään tuolta maaliskuisista. Mulla testit ei aluksi tuntuneet kauheasti vahvistuvan ja digitkin noin viikon viiveellä vasta näytti oikeaa. Varhaisultrassa sitten todettiinkin viime viikolla että mittautuu viikon pienemmäksi kuin pitäisi ja syke hidas. Tänään kontrollissa mittautui vieläkin pienemmäksi kuin viimeksi eli kasvua ei ole tapahtunut ja syke löi vain harvakseltaan. Kiireellinen lähete naistentaudeille, viikon sisään siis kontrolli ja todennäköisesti tyhjennys. Taustalla meillä siis kromosomitranslokaatio ja sukulaisilla ollut vastaavat ongelmat, eli siitä mitä todennäköisimmin johtuu.

Fiilikset on olleet surulliset, toki tähän on osattu varautua ja kun ei mitään selviä raskausoireita alkanut koskaan niin arvelinkin että näin käy. Mutta nyt ollaan tässä viikon aikana asia käsitelty jo pitkälti (toki varmaan sitten kun keskenmeno konkretisoituu niin tulee taas surku) ja olo nyt ihan levollinen ja ok, ihan hyvillä mielin tässä viikonloppua kohti. Onneksi ollaan just lomilla niin ei tarvii töissä jaksaa.

Lupa saatiin yrittää heti kun vuoto loppuu ja testi negatiivinen, eli ehkä vielä tän vuoden puolella saataisiin hyviä uutisia! Translokaation puolesta siis 50-50 tsänssit onnistua. Loppuvuodesta aiotaan pyytää lähete alkiodiagnostiikkaan jos ei sitä ennen tule onnistunutta raskautta. Sukulaisilla tuon lähetteen kanssa ollut paljon ongelmia niin ei ole jaksettu siihen hommaan vielä lähteä kun mahdollista on kuitenkin luomunakin onnistua.

Seuraavaan kiertoon ajattelin kokeilla ovistestejä kun varmaan ei päde normiajoitukset heti keskenmenon jälkeen🤔 jännittää että mitenköhän niitä osaa tulkita kun tuo raskaustestienkin vertailu oli niin haastavaa että onko vahvistunut vai ei😅
 
Kävin eilen lääkärissä mun kuukautishäiriön ja alavatsakipujen kanssa ja selkeästi aristi pahasti vasemmalta alavatsa.
Mutten kaikki siistiä. Verikokeet yms ok, ois pitäny aamulla muistaa ottaa virtsanäyte mutta unohtui, huomenna sitten...
Tein tosiaan vielä eilen yhden testin mutta hyvin selvä nega, eli joku nyt muu haittaa kiertoa.
Tänään pitäisi työterveyslääkärin soittaa ja katsotaan saanko lähetteen gynelle sitä kautta.

Oon jotenkin tosi väsähtänyt ja turhautunut aina kun pitää mennä lääkärille, kauhea rumba että pääsee erikoislääkärille ja sit yleensä vaan levitellään käsiä.
 
Kävin eilen lääkärissä mun kuukautishäiriön ja alavatsakipujen kanssa ja selkeästi aristi pahasti vasemmalta alavatsa.
Mutten kaikki siistiä. Verikokeet yms ok, ois pitäny aamulla muistaa ottaa virtsanäyte mutta unohtui, huomenna sitten...
Tein tosiaan vielä eilen yhden testin mutta hyvin selvä nega, eli joku nyt muu haittaa kiertoa.
Tänään pitäisi työterveyslääkärin soittaa ja katsotaan saanko lähetteen gynelle sitä kautta.

Oon jotenkin tosi väsähtänyt ja turhautunut aina kun pitää mennä lääkärille, kauhea rumba että pääsee erikoislääkärille ja sit yleensä vaan levitellään käsiä.
Minä niin tiedän tuon tunteen! Tässä olen erinäisistä syistä rampannut lääkäreillä/sairaalassa koko vuoden ja tuntuu, että kaikki hoito ja tutkimukset on kiven alla. Muutenkin väsyttää ja silloin pitäisi jaksaa kauheasti ylimääräistä ja vaatia asioita. Meillä on työterveyssopimuksiakin supistettu huomattavasti ja käytännössä kaikki naistenvaivat ovat juuri sellaisia, että pitää olla kauheasti sairaslomaa, että olisi perusteet lähettää erikoislääkärille.
 
@sielueläin miun pitäisi myös alkaa metsästämään ovista. Tosin sillä erotuksella, että tiedän ja tunnen sen aina kyllä. Luulen, että joku terveysongelma nyt vain estää raskautumisen. Ja en siis ole jaksanut tikuttaa, vaikka normaalisti olisin jo pari päivää tikuttanut. Limat on ja pöhötystä kertyy vatsalle, iho hehkuu ja huomaan komeita miehiä ympäri kaupunkia... Eiköhän se ole tulossa pian, mutta kun vaan saisi aivot käännettyä offille tästä lapsentekohommasta, kun se luo nyt vaan stressiä ja ärsytystä.

@Aaltokukka ja siis tämä on jotenkin ärsyttävää, kun toisaaltahan en edes haluaisi olla raskaana (vihasin viimeksi raskausaikaa yli kaiken), mutta silti haluaisin olla, jotta saisin toisen lapsen. Ja kun ensimmäinen tuli niin helposti niin väkisinkin miettii, että onko nyt jotain "hajonnut" tässä välissä. Voi toki olla, että ikä ja tässä välissä kertynyt läskikin tekee osansa. Tiedä tuosta. 🤷‍♀️
 
Takaisin
Top