Raskaaksi 2024

Täällä testattu ihan tyylipuhdas nega nyt dpo 10/11 eli menkat alkaa ma/ti. Olen aika rikki. Mietin, että pitäisikö tässä vaan luovuttaa ja jatkaa elämää. Että en jaksa näitä pettymyksiä enää yhtään. Nyt kolme kiertoa letrozoleja takana, ei toivottua vastetta. 😢
Tsemppiä 🙏🙏🩷 täällä mennään samoissa, dpo10. Ensiviikolle ti/ke kans ennustelee menkkojen alkua. Vähän jo pms nostelee päätään 😞 . Testata en ole edes viitsinyt enää, ellei oikeasti ole myöhässä
 
Tein tässä hätäpäissäni pari päivää ennen kuukatisten alkamista herkän testin ja pakko tulla täältä kyselemään, että onko tässä haamua? :Eyes:
 

Liitteet

  • 452336948_1762207160977111_5058684286684195547_n.jpg
    452336948_1762207160977111_5058684286684195547_n.jpg
    212.4 KB · Katsottu: 197
  • 454088641_1005845697687033_1846117242627516732_n.jpg
    454088641_1005845697687033_1846117242627516732_n.jpg
    218.1 KB · Katsottu: 197
  • 452479547_8145510248841964_9043145057134480935_n.jpg
    452479547_8145510248841964_9043145057134480935_n.jpg
    222.4 KB · Katsottu: 198
Paljon tsemppiä @MiiMii93 ❤️ varmasti todella raskasta kokea pettymys kierrosta kiertoon. Oletteko "vahvempia" hoitoja miettineet? Anteeksi jos olet jo asiasta täällä puhunut. En ole ihan kärryillä kaikkien tilanteesta.

@Violet_lilja , selvä plussahan tuo on! Onnittelut! 😍

Mulla on aivan järkyttävä kohtukipu. Jos ei nyt ne menkat ala, niin en kestä. 😫 Voiskohan mulla olla joku tulehdus, vai oikeastiko luomukierrot on tällaista kakkaa?
 
Te joilla on jo useampi raskaus takana, kuinka varhaisessa vaiheessa teillä alkoi maha kasvaa ensimmäisen raskauden jälkeisissä raskauksissa?

Ekan raskauden mahan kasvua en muista, joten ei varmaan ollut mitenkään normaalista poikkeava, mutta tokassa (keskenmenoon päättyneessä) raskaudessa maha alkoi kasvaa heti kuukautisten poisjäännin hujakoilla. Mulla on aina vatsan turvotusta mutta se kasvu nimenomaan kohdistui ihan alavatsaan, paljon normaalia vatsan turvotusta alemmas. Olen tosi hoikka mikä varmasti vaikuttaa mahan näkyvyyteen, mutta hämmästyin ja oikeastaan jopa ahdistuin asiasta silloin, koska maha pömpötti ihan selvästi jo viikolla 4 😬 Asia on nyt ajankohtainen, kun eilen huomasin taas samanlaista turvotusta/kasvua alavatsassa vaikka eilen aamulla herkkä testi oli nega 😑
Mulla on nyt toinen raskaus menossa (tänään 14+5), jos keskenmenneitä ei lasketa ja vatsa on kasvanut tosi paljon nopeammin kuin esikoisen raskaudessa. Tässä vaiheessa pystyin käyttämään vielä vanhoja farkkujakin ja nyt en olisi voinut ajatellakaan enää moneen viikkoon. Esikoista odottaessa olin varmaan 2kk pidemmällä, kun vatsa oli tämän kokoinen 🙈😄
 
Heippa! Päätin minäkin alkaa kirjoittelemaan tänne, kun sivussa hetken seurannut keskustelua. Kiva päästä juttelemaan ja jakamaan kokemuksia/vertaistukea! 👋

Meillä esikoinen syntynyt 8/23 ja nyt kovasti toinen haaveissa. Mulla on todettu pcos ja aina olleet epäsäännölliset kierrot. Takana kaksi raskautumista, molemmista suhteellisen helposti. Esikoisen syntymän jälkeen menossa 5 kierto, joista kolme terolutien kanssa (terokierrot ensin 59 pv, 42 pv ja viimeinen 35 pv). Nyt siis eka luomukierto terojen jälkeen menossa, joten pituutta voi vaan arvailla. 😅 Miten teillä muilla on muuten Terot toimineet? Mulla ei koskaan vuoto alkanut muutama päivä vikojen pillereiden oton jälkeen, mutta kierrot lyhenivät.

Tässä kierrossa vasta aloiteltu varsinaisesti yritystä (sektion vuoksi) ja oon aivan hämmentynyt tästä sekoilusta. 😅 Ovislimat bongattu ekan kerran kp 12-13, jolloin luulin ovulaation olevan lähellä. Kp 19 yksittäinen ilmailu ja nyt taas kp 22-24 ovisliman kaltaista limaa bongattu kerran päivässä. Kp 22 myös tippa haaleaa verta ja veriviiru liman mukana. En tiedä, onko tää limoista juttelu niin mukavaa, mutta oon niin hämmentynyt, että pakko kysyä onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Mitä ihmettä tää on? 😅 Ovista en ole tikuttanut, sillä ilmeisesti ei välttämättä näytä oikein, jos on pcos. Hätäpäissä tehty eilen ja tänään alle 4 h pidättämisen jälkeen negatestit.

Toiveissa olisi niin kovasti toinen lapsi ja kiireellisen sektion ja kiertohäiriöiden takia jostain syystä pelkään kovasti, että en voisi enää saada toista lasta. 🥺
 
Menkat ei kivuista huolimatta alkaneet, joten uhrasin toisen pc:n testin, ja tää on positiivinen. 🙉🙉 Se ketutus näistä kohtukrampeista muuttui sekunnissa silkaksi empatiaksi omaa kehoa kohtaan. 😭 Tää kohtukipu onkin ollut outoa.
En päässyt edes heti kertomaan miehelle, kun se oli esikoisen kanssa aamupalalla ja esikoiselle ei vielä tietenkään kerrota. Laitoin vaan sitten tän hetken lempibiisin soimaan ja lähdin koirien kanssa lenkille. Oli hyvä fiilis. Nyt sitten alkaa jännäys, pysyykö pieni mukana. 🙏🙏❤️
 

Liitteet

  • IMG_20240811_090601.jpg
    IMG_20240811_090601.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 133
No kemialliseksi se jää. Tänään ei aamulla ollut oikein mitään näkyvissä. Käyn vielä hakemassa herkän testin, mutta en usko sen näyttävän sen enempää. Syvä huokaus, odotetaan menkkoja ja soitetaan klinikalle. Pari kiertoa mä kokeilen pistoshoitoja, mutta sitä pidemmälle ei rahkeet tai rahat riitä. Voi elämä. 😭
 
Heippa! Päätin minäkin alkaa kirjoittelemaan tänne, kun sivussa hetken seurannut keskustelua. Kiva päästä juttelemaan ja jakamaan kokemuksia/vertaistukea! 👋

Meillä esikoinen syntynyt 8/23 ja nyt kovasti toinen haaveissa. Mulla on todettu pcos ja aina olleet epäsäännölliset kierrot. Takana kaksi raskautumista, molemmista suhteellisen helposti. Esikoisen syntymän jälkeen menossa 5 kierto, joista kolme terolutien kanssa (terokierrot ensin 59 pv, 42 pv ja viimeinen 35 pv). Nyt siis eka luomukierto terojen jälkeen menossa, joten pituutta voi vaan arvailla. 😅 Miten teillä muilla on muuten Terot toimineet? Mulla ei koskaan vuoto alkanut muutama päivä vikojen pillereiden oton jälkeen, mutta kierrot lyhenivät.

Tässä kierrossa vasta aloiteltu varsinaisesti yritystä (sektion vuoksi) ja oon aivan hämmentynyt tästä sekoilusta. 😅 Ovislimat bongattu ekan kerran kp 12-13, jolloin luulin ovulaation olevan lähellä. Kp 19 yksittäinen ilmailu ja nyt taas kp 22-24 ovisliman kaltaista limaa bongattu kerran päivässä. Kp 22 myös tippa haaleaa verta ja veriviiru liman mukana. En tiedä, onko tää limoista juttelu niin mukavaa, mutta oon niin hämmentynyt, että pakko kysyä onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Mitä ihmettä tää on? 😅 Ovista en ole tikuttanut, sillä ilmeisesti ei välttämättä näytä oikein, jos on pcos. Hätäpäissä tehty eilen ja tänään alle 4 h pidättämisen jälkeen negatestit.

Toiveissa olisi niin kovasti toinen lapsi ja kiireellisen sektion ja kiertohäiriöiden takia jostain syystä pelkään kovasti, että en voisi enää saada toista lasta. 🥺
Mulla eka kierto kierukan poiston jälkeen ja ovislimat ekaa kertaa kp9 ja vikaa kertaa kp19 ja niitä vuoteni on-offina tuossa välillä. Ei siis halua milloin ovis tarkalleen oli. Ehkä vasta sitten tuolloin kp19. Limaista vertakin oli tullut jossain tuossa välissä vähän lakanoihin yöllä.
Ehkä sulla ovis oli myöhään, tuolloin kun vikat ovislimat tuli?
 
Ihanaa @bandoo nyt tarrasukkia kovasti 🤩

Täällä kärvistellään piinapäiviä. Dpo4, tissit on olleet tosi kipeät. Koko ajan aivan vetämätön olo mutta ehkä tää liittyy enemmän lapsilta saatuun orastavaan flunssaan. Pääkin olisi kipeä mutta en kertakaikkiaan uskalla ottaa särkylääkettä kun jossain joskus sanottiin että ne voi vaikuttaa kiinnittymiseen. En ees tiedä onko totta, mutta tehdään nyt kaikki vimpan päälle kun ovis ja tallettelut ois kerrankin linjassa ja toivoa on.
Välillä mietin kyllä että mitähän pre-menopaussia tämä on kun tuntuu että mitä vanhemmaksi tulee, sitä voimakkaammin oireilen hormonitasojen vaihteluun. Oviksen ja menkkojen seuraksi on tullut järkyttävä hormonaalinen migreeni ja en nauti tästä kyllä yhtään 😬
 
Ooo onnea hurjasti @bandoo! ❤️

Mie testasin eilen vielä illalla 20 aikaan ovista liuskalla, oli tosi tumma posi. Samoin tänään aamullakin. Eli varmaan tässä ihan näillä näppäimillä 🤞 eilen oli lämmöissä pieni dippi, tänään ihan pieni nousu. Katotaan mitä huomenna, eka kierto kun tsekkailen myös lämpöjä.
 
Ihanaa @bandoo nyt tarrasukkia kovasti 🤩

Täällä kärvistellään piinapäiviä. Dpo4, tissit on olleet tosi kipeät. Koko ajan aivan vetämätön olo mutta ehkä tää liittyy enemmän lapsilta saatuun orastavaan flunssaan. Pääkin olisi kipeä mutta en kertakaikkiaan uskalla ottaa särkylääkettä kun jossain joskus sanottiin että ne voi vaikuttaa kiinnittymiseen. En ees tiedä onko totta, mutta tehdään nyt kaikki vimpan päälle kun ovis ja tallettelut ois kerrankin linjassa ja toivoa on.
Välillä mietin kyllä että mitähän pre-menopaussia tämä on kun tuntuu että mitä vanhemmaksi tulee, sitä voimakkaammin oireilen hormonitasojen vaihteluun. Oviksen ja menkkojen seuraksi on tullut järkyttävä hormonaalinen migreeni ja en nauti tästä kyllä yhtään 😬
Buranaa ei oikeestikaan kannata ottaa (tai muitakaan prostaglandiininestäjiä, naprokseeni ym NSAID:t), mutta parasetamolin ei pitäisi vaikuttaa.
 
Mulla eka kierto kierukan poiston jälkeen ja ovislimat ekaa kertaa kp9 ja vikaa kertaa kp19 ja niitä vuoteni on-offina tuossa välillä. Ei siis halua milloin ovis tarkalleen oli. Ehkä vasta sitten tuolloin kp19. Limaista vertakin oli tullut jossain tuossa välissä vähän lakanoihin yöllä.
Ehkä sulla ovis oli myöhään, tuolloin kun vikat ovislimat tuli?
Kiitos vastauksesta ja varovaiset onnentoivotukset! Mikä dpo arvelit sulle olleen, kun teit testin?
 
Täällä kp5 ja sairastelen koronaa. Gelee royalet aloitettu kierron alussa, ongelmana on vain se, että kapseleitten nielaisu ei tunnu yhtään onnistuvan 😂 Yhden olen saanut nielaistua ja muut olen "aukaissut' tai pureskellut 🤢 Isot tabletit ovat aina tuottaneet mulle ongelmia.

Yk4 nyt siis alkamassa, tallettelut ovat aina aiemmissa kierroissa osuneet ovulaation ympärille hyvin, joten pientä huolta alkaa puskea pintaan, vaikka tiedän, ettei syytä vielä siihen todellakaan ole. Miehen kanssa juteltiin, että hän voisi kuitenkin piakkoin käydä siemennestenalyysissä, kun hinta ei näyttänyt olevan mikään mahdoton. Mies on käyttänyt nikotiinituotteita tosi pitkään (nyt useamman vuoden tokikin vain korvaustuotteita), mutta niiden vaikutus on hyvä varmasti tarkistella. Ehkä myös se, että kaiken pitäisi lähtökohtaisesti olla ok, voisi rauhoittaa myös omaa oloa.
 
Takaisin
Top