Raskaaksi 2024

Tämä! Itse tosiaan tein noita herkkiä testejä pari tuossa useampi päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Puhtaita negoja. No sitten siirryin ajattelemaan, että odotan kun ne menkat alkaa. Nyt tosiaan menossa jo kp 35 ja nyt jo flo sovelluskin ilmoittaa että kuukautiset myöhässä. Eli toiveikkaana vielä huomista testiä ajatellen jos ei ne menkat sieltä nyt ennen sitä sitten ala.

Lisäksi äsken lounaan jälkeen tuli olo että ruoka tulee ylös. Tällaista ei siis ole aiemmin ollut eli katsotaan mitä se testi huomenna sanoo. Onneksi tänään on kiire päivä eli aamu opiskelujuttuja ja illaksi töihin niin ei ehdi liikaa näitä fiiliksiä pyöritellä :tears: :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Toivotaan ettei ala ja plussa tulee!!😍
 
Täällä vielä ainakin toistaiseksi testit vahvistuneet, niin ehkä uskaltaudun tuonne huhtikuisten puolelle keskustelemaan. Pääseehän sieltä aina pois, jos niin on käydäkseen. Seurailen edelleen keskustelua täällä taustalta ja toivon kovasti pikaisia plussia kaikille 🩷
 
Taitaa olla vähän ihmisestä kiinni näkyykö miten testeissä🤔 minä oon tehny nuoremmista molemmista herkällä testillä negan just ennen ku menkkojen on pitänyt alkaa. Nyt testailen vasta kun menkkojen ois pitänyt alkaa😅 ainakin pyrin siihen 😆 mutta aika turhaa sitä ennen mulla testatakaan🤔
Aijaa onpa jännä! En oo koskaan kuullutkaan että vois olla noin.

Mä aikanaan testasin ekasta raskaudesta jollain ihan tavallisella testillä sinä päivänä, kun oletin menkkojen alkavan, ja heti tuli ihan tumma punainen viiva ja siitä onnistunut raskaus ja terve lapsi. Tänä keväänä testasin herkillä muutama pv ennen menkkojen alkua ja tuli ihan hailakoita haamuja aina keskenmenoon asti noin viikolla 6. Näistä tietysti tein johtopäätöksen, et jos jotain on niin sen pitäis jo näkyä, ja jos näkyy hailakasti niin huolestun kovasti, mutta voiskohan se sit riippua raskaudestakin, että kuinka selkeästi se viiva näkyy ja missä vaiheessa 🤔
 
Jotenkin eilen illalla oli niin tyyni olo että olin varma että menkat alkaa, mutta eipä näy. Oikeastaan kaikki menkkaoireetkin on kadonneet mitä tuossa viikon verran melkein oli. Oli kunnon menkkakramppeja, rinnat arat ja valkovuotoa. Nyt eilen ja tänään ei oikein mitään oireita. Ehkä rinnat vähän arat enää. Huomenna aamulla jos tilanne tosiaan se ettei niitä menkkoja kuulu niin sitten teen testin. Viikonlopuksi tulossa vieraita ja mahdollisesti tulisi saunajuoma otettua. Toki sitten se että jos se plussa pamahtaa niin se että en sitä saunajuomaa ota saattaa sitten herättää epäilyksiä, mutta mutta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Hauskaahan tässä on se että yleensä ennen menkkoja mielialat heittelee aika kovasti ja itku on herkässä. Mies totesi eilen että oon pelottavan tasainen siihen nähden että olisi menkat tulossa, mutta mene ja tiedä :tears::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Minä esikoisen alkuraskaudessa join alkoholittomia juomia. Kukaan ei huomannut että mun tölkin kyljessä lukikin 0% 4,7% sijaan. Toimii :folded:
 
Kp 46 ja varhainen testi puhdas nega. Voi kun alkaisi jo ne menkat🤪
Missä vaiheessa tulee olla gynekologiin yhteydessä mikäli menkat ei km jälkeen ala?
 
Kp 46 ja varhainen testi puhdas nega. Voi kun alkaisi jo ne menkat🤪
Missä vaiheessa tulee olla gynekologiin yhteydessä mikäli menkat ei km jälkeen ala?
Onko sulla ollut mitään menkkaoireita? Mäkin tässä odottelen menkkoja saapuvaksi. Tänään jo kramppasi sen verran, että laitoin siteen varmuuden vuoksi, kun lähdettiin kaupungille. Ja se menikin ihan märäksi ja menin vessaan vaihtamaan, mutta pelkkää valkovuotoa ihan hirveä määrä (anteeksi jos menee liian yksityiskohtaiseksi 😂). Mut kyllä näillä oireilla varmaan viimeistään vklp:na alkaa.

Tää oli eka kierto ilman kierukkaa, ja menkkaoireet oli kyllä erilaiset kuin mihin olen tottunut. Ei ollut rintojen aristusta yhtään ja mahan turvotuskin jäi pieneksi. Kohdun kramppaus kuitenkin samaa kuin kierukankin kanssa, valitettavasti. 😂😂
 
Onko sulla ollut mitään menkkaoireita? Mäkin tässä odottelen menkkoja saapuvaksi. Tänään jo kramppasi sen verran, että laitoin siteen varmuuden vuoksi, kun lähdettiin kaupungille. Ja se menikin ihan märäksi ja menin vessaan vaihtamaan, mutta pelkkää valkovuotoa ihan hirveä määrä (anteeksi jos menee liian yksityiskohtaiseksi 😂). Mut kyllä näillä oireilla varmaan viimeistään vklp:na alkaa.

Tää oli eka kierto ilman kierukkaa, ja menkkaoireet oli kyllä erilaiset kuin mihin olen tottunut. Ei ollut rintojen aristusta yhtään ja mahan turvotuskin jäi pieneksi. Kohdun kramppaus kuitenkin samaa kuin kierukankin kanssa, valitettavasti. 😂😂
Eipä kyllä. Viikon ajan olin joka päivä varma että nyt ne alkaa kun oli menkkakipuja mutta ei enää niitäkään ole🥲 mulla yleensäkin aika vähän on ennen menkkoja muita oireita kuin ne jomottelut😄
 
Täällä dpo9 ja eka nega hätähousuna testattu 😅 huomenna on dpo10 ja olisi kaveriporukan kesken grillijuhlat, mutta en taida uskaltaa juoda mitään alkoholillista varmuuden vuoksi, vaikka aamulla saisinkin taas negatiivisen tuloksen. Myös menkkoja edeltävä pahoinvointi ja yökkiminen on taas alkaneet. Terolutit loppuu muistaakseni huomiseen.
Oireita ei hirveämmin ole ollut, tänään jännää menkkajomotusta ja välillä repäisykipuja tai muita vihlaisuja alavatsalla.
 
Meillä oli myös ensikäynti tällä viikolla, mutta siellä vasta keskusteltiin yleisesti ja varattiin aikoja verikokeisiin ja sperma-analyysiin, ja vasta seuraavalla käynnillä katsotaan ne tulokset. Ja tuo seuraava käynti meni lokakuun alkuun! Tuntuu että sinne on ikuisuus 🥱
 
Onko sulla ollut mitään menkkaoireita? Mäkin tässä odottelen menkkoja saapuvaksi. Tänään jo kramppasi sen verran, että laitoin siteen varmuuden vuoksi, kun lähdettiin kaupungille. Ja se menikin ihan märäksi ja menin vessaan vaihtamaan, mutta pelkkää valkovuotoa ihan hirveä määrä (anteeksi jos menee liian yksityiskohtaiseksi 😂). Mut kyllä näillä oireilla varmaan viimeistään vklp:na alkaa.

Tää oli eka kierto ilman kierukkaa, ja menkkaoireet oli kyllä erilaiset kuin mihin olen tottunut. Ei ollut rintojen aristusta yhtään ja mahan turvotuskin jäi pieneksi. Kohdun kramppaus kuitenkin samaa kuin kierukankin kanssa, valitettavasti. 😂😂

Mulla oli esikoisesta ihan ekana raskausoireena runsas valkovuoto sillo ku menkkojen ois pitänyt alkaa. Ryntäsin monesti vessaan kun tuntui, että menkat alkaa mut olikin aina vaa valkovuotoo 👀
 
Mulla oli esikoisesta ihan ekana raskausoireena runsas valkovuoto sillo ku menkkojen ois pitänyt alkaa. Ryntäsin monesti vessaan kun tuntui, että menkat alkaa mut olikin aina vaa valkovuotoo 👀
Älä viitsi, kun just mulla ollut sen eilisen negatestin jälkeen pitkästä aikaa niin mukavat ja rennot pari päivää, kun ei oo tarvinnut miettiä koko raskausasioita. 😂😂 En suostu enää kuumeilemaan tähän kiertoon. 😂
Onneksi ollaan menossa uimahalliin lauantaina, niin menkat ihan varmasti viimeistään silloin iskee hyökyaallon lailla. 🤪
 
Huhtikuisissa oli oletettavasti vielä kovin hiljaista (samoin maaliskuisissa), mutta pahoittelut jos ei ollut mielestäsi asiallinen kysymys tähän ryhmään.. Ajattelin, että tässä ryhmässä kun on joitain jotka odottavat toista, kolmatta tai jopa neljättäkin niin saisin näkökulman asiaan ja itse nyt ensimmäisen plussan kanssa en heti ollut valmis juoksemaan muutenkaan sinne kun mikään ei ole koskaan varmaa ennen esimerkiksi ensimmäistä varhaisultraa.. Ja jokainen pelkää/jännittää varmasti yhtä paljon.

Ja sainkin mukavasti jo vastauksia tähän muilta, kiitos niistä siis! ☺️

Toki saa täälläkin kysyä, oli asiallinen kysymys ja kiva et sait vastauksia :Smiling Face With Smiling Eyes: Sillä vaan mietin, kun tällaisista jutuista niissä ryhmissä paljon keskustellaan (oon toiveikkaana käynyt lukemassa jo muutamia keskusteluja aikaisemmista ryhmistä :D), mutta en ollut itse käynyt kurkkaamassa vielä huhtikuisten ryhmää, niin en ollut huomannut ettei ole vielä aktivoitunut.
 
Kp36 ja aamulla tehty raskaustesti nega. Kierto jostain syystä vaan nyt sitten näköjään ihan sekasin. Sinänsä jännä, koska meillä käytössä ehkäisynä oli ehkäisyrengas ja olen siitä kerran pitänyt 2kk tauon ja silloin kierto ei mennyt sekaisin eli voiko nyt vaan sitten olla tuo sairastettu korona joka tekee tämän että kierto sekoilee?!
 
Kp36 ja aamulla tehty raskaustesti nega. Kierto jostain syystä vaan nyt sitten näköjään ihan sekasin. Sinänsä jännä, koska meillä käytössä ehkäisynä oli ehkäisyrengas ja olen siitä kerran pitänyt 2kk tauon ja silloin kierto ei mennyt sekaisin eli voiko nyt vaan sitten olla tuo sairastettu korona joka tekee tämän että kierto sekoilee?!
Mulla ei mennyt koskaan ehkäisyrenkaasta kierto mitenkään sekaisin vaikka tauoteltiin joskus. Korona ehkä todennäköisempi, olihan se joku tutkimuskin joskus tässä että sairastettu korona tai rokote pidensi kiertoa ihan huolella 🤔
 
Dpo10 ja pregcheckillä testattu aamun toisesta pissasta, näettekö tässä jotain?🥹
Livenä erottuu vähän paremmin selkeä haamu jossa on aavistus punaista väriä 🥹
 

Liitteet

  • IMG_20240809_100522.jpg
    IMG_20240809_100522.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 147
Dpo10 ja pregcheckillä testattu aamun toisesta pissasta, näettekö tässä jotain?🥹
Livenä erottuu vähän paremmin selkeä haamu jossa on aavistus punaista väriä 🥹
Näkyy viiva mutta ainakaan puhelimella se ei näytä punaiselta. Mut jos livenä väri näkyy paremmin niin kyllä se siinä sit on 😍
 
Te joilla on jo useampi raskaus takana, kuinka varhaisessa vaiheessa teillä alkoi maha kasvaa ensimmäisen raskauden jälkeisissä raskauksissa?

Ekan raskauden mahan kasvua en muista, joten ei varmaan ollut mitenkään normaalista poikkeava, mutta tokassa (keskenmenoon päättyneessä) raskaudessa maha alkoi kasvaa heti kuukautisten poisjäännin hujakoilla. Mulla on aina vatsan turvotusta mutta se kasvu nimenomaan kohdistui ihan alavatsaan, paljon normaalia vatsan turvotusta alemmas. Olen tosi hoikka mikä varmasti vaikuttaa mahan näkyvyyteen, mutta hämmästyin ja oikeastaan jopa ahdistuin asiasta silloin, koska maha pömpötti ihan selvästi jo viikolla 4 😬 Asia on nyt ajankohtainen, kun eilen huomasin taas samanlaista turvotusta/kasvua alavatsassa vaikka eilen aamulla herkkä testi oli nega 😑
 
Takaisin
Top