Raskaaksi 2024

Eilen koronatestiä tehdessäni mietin, voisiko todella joskus raskaustestiinkin piirtyä kaksi viivaa niin nopeasti ja selkeästi 🥹

Mulla on synttärit ensi viikolla. Mies kysyi mitä toivoisin lahjaksi. Vastaukseni oli että se siemennesteanalyysi tietysti. Kertoo varmaan kaiken oleellisen tämän hetken elämäntilanteesta 😂
 
Muokattu viimeksi:
Heipä hei! Minäkin liityn keskusteluun mukaan. Tässä kuussa alkoi kolmannen yritys. Yrityshommat ajoitettu mallikaasti ja nyt sit odotetaan. Eilen tein kyl jo ekan raskaustestin dpo8. Se oli nega ja aiemmat raskaudet on siinä vaiheessa jo näkynyt. Eikä ikinä oo tärpänny ekasta kierrosta, joten katseet jo vähän seuraavassa kierrossa. Mut no ei se ole viel sanottua, etteikö tässä kierrossa voisi vielä onnistua. Eilen illalla ja tänään ollut eeehkä vähän jotain erikosita jomotusta alavatsalla, mikä vähän pistää miettimään. :Eyes:Menkat alkaa to tai pe.

Tänä aamuna olisin tehnyt kans testin, mutta meni autopilotti päälle ja kävin ajatuksissa pissalla vaikkei viel pitäny. 😅 Mä tykkään siis testata hyvissä ajoin, koska a) oon malttamaton 😅 b) menkkoja odottaa sit innolla, et pääsee äkkiä uuteen kiertoon c) aina tuntuu kaikki juhlat osuvan siihen menkkojen alle, et sit haluaa varmistella, että voisko ottaa alkoholia (eilenkin oli appiukon synttärit ja korkattiin shamppanja) ja d) en uskaltais luottaa pelkkiin menkkoihin, ku miettisin, et entä jos olikin valemenkat 😅 Oon joskus tehnykin menkkojen jälkeen testin, kun ollu raskausoireita ja ei siitä ajatuksesta päässy ennen ku teki testin (joka tietenkin oli nega). 😅 Muutenkin joka oireesta nousis toiveet raskaudesta, niin parempi toppuutella niitä hyvissä ajoin negatesteillä. Ja toisaalta on kiva sit ollu myös yllättyä, kun on sit joskus ne plussat saanu, ku ei oo menkat valmiiks myöhässä ja miljoona oiretta jo päällä, jotka jo paljastaa. Ja oon siis noita halvimpia liuskoja yleensä käyttäny, niin ei rahaakaan pala mahottomasti. Huomenna testaan varmaan taas, jos vaan muistan.

Kiva tulla tänne piinailemaan, tsemppiä kaikille ja paljon plussia! :smiling-eyes:
 
Oviskivuista, missä kohtaa teille noita yleensä ilmenee? Itsellä positiivinen ovulaatiotesti lauantai-iltana ja sunnuntai-iltana jotenkin kohdunseutu tuntui aralta ja epämukavalta. Bbt-lämmöissä heittoa flunssan takia enkä ehkä siitä syystä saanut selkeää ovispiikkiä lämpöihin näkyviin. Enteileenkö nuo kivut teillä siis käsillä olevaa ovulaatiota vai ilmestyvätkö sen aikana vai jälkeen? :No Evil Monkey: Oli uusi kokemus minulle!

Mulla oviskipu on sellaista menkkajomotusta ja vihlontaa alavatsalla. Kestää max yhden päivän, yleensä joku muutama tunti. Vaikuttaisi osuvan testien, lämpöjen ja oireiden puolesta siihen, että sinä päivänä on ovulaatio.

Toi onkin muuten kiva nyt tässä yrityksessä, että kahta ekaa yrittäessä on oma kierto jo tullu tosi tutuksi, plus joka raskauden myötä on oireet tosi paljon selkiytyny. Nykyään on myös Oura käytössä, joka näyttää lämmöt selkeesti, missä ovis ja menkat on. Tällä kertaa ei siis oo tarvetta ovistesteillä tai kuumemittareille, kun tunnistan oireista nykyään niin selkeesti lähenevät oviksen, kivusta sen milloin se on ja sit viel oireet ja oura varmistaa et jep se meni. Ei siis tartte nyt ajoituksen kanssa stressata. :thumbs-up: Se on sit muista jutuista kiinni tärppääkö vaiko ei. No tässä on nyt kaks sektiota alla ja pari ikävuotta lisää, et kattoo nyt sit minkä verran tällä kertaa menee. Yritän suhtautua maltillisesti, mut silti huomaan jo heti tähän ekaan kiertoon ja lataavani odotuksia. Hnnng. 😅 Rautaa oon sentään pitkään ny syöny ja tässä stressitön loma alla, et ne vois ehkä aatella olevan sit taas edesauttavia tekijöitä tähän yritykseen. 🌈
 
Mulla oviskipu on sellaista menkkajomotusta ja vihlontaa alavatsalla. Kestää max yhden päivän, yleensä joku muutama tunti. Vaikuttaisi osuvan testien, lämpöjen ja oireiden puolesta siihen, että sinä päivänä on ovulaatio.

Toi onkin muuten kiva nyt tässä yrityksessä, että kahta ekaa yrittäessä on oma kierto jo tullu tosi tutuksi, plus joka raskauden myötä on oireet tosi paljon selkiytyny. Nykyään on myös Oura käytössä, joka näyttää lämmöt selkeesti, missä ovis ja menkat on. Tällä kertaa ei siis oo tarvetta ovistesteillä tai kuumemittareille, kun tunnistan oireista nykyään niin selkeesti lähenevät oviksen, kivusta sen milloin se on ja sit viel oireet ja oura varmistaa et jep se meni. Ei siis tartte nyt ajoituksen kanssa stressata. :thumbs-up: Se on sit muista jutuista kiinni tärppääkö vaiko ei. No tässä on nyt kaks sektiota alla ja pari ikävuotta lisää, et kattoo nyt sit minkä verran tällä kertaa menee. Yritän suhtautua maltillisesti, mut silti huomaan jo heti tähän ekaan kiertoon ja lataavani odotuksia. Hnnng. 😅 Rautaa oon sentään pitkään ny syöny ja tässä stressitön loma alla, et ne vois ehkä aatella olevan sit taas edesauttavia tekijöitä tähän yritykseen. 🌈

Minulla ei kahdessa ekassa raskaudessa ollut mitään ovisoireita mutta nyt kolmannen yrityksessä on selvästi jotain oireita alkanut ilmestyä. Myös PMS on ihan uutta luokkaa :Grimacing Face: Jotenkin kuitenkin lohdullista saada ovulaatiosta muitakin indikaatioita kun punaiset viivat tikussa. Ihan kuin se olisi jotenkin parempi ovis kun oireita ilmestyy :Face With Tears Of Joy: Toivotaan pikaisia plussia!
 
@Vokke mä sain nyt tässä kierrossa ekaa kertaa ovisplussan liuskaan asti ja oviskivut tuli sen saman plussapäivän iltana. Kesti tunnin pari, sellaista menkkamaista jomotusta.

@minttutuuli mä testailin ovista rfsu:n testillä ja se näytti yhtenä päivänä melkein positiivista, seuraavana päivänä selkeä plussa ja sitä seuraavana jo haalentunut. Mulla kyllä sen plussan kohdalla premomissa oli se numeroarvo vain 0,75 mutta en nyt sitä jäänyt ihmettelemään enempää koska senhän saa syöttää sinne käsinkin 🧐
 
Ehkä dpo 9 menossa ja tekisi ihan älyttömästi mieli testata, muttei mitään järkeä vielä kiusata itseään ja menkkojen alkuunkin vielä koko viikko. Tosi vahvasti kylläkin sellainen olo, etten varmasti ole raskaana ja yllättävän seesteinen fiilis tästä. Jos ensi tai seuraavasta kierrosta nappaisi niin se voisikin sopia aikatauluihin paremmin, järki sanoo, ja kuitenkin sitä toivoo vaan kovasti raskautta jo... Tänään koko aamupäivän mietin, että joku haisee keittiössä tosi pahasti ennen kuin tajusin, että se oli kissojen ruokakuppi. No, järjen mukaan kamala haisu johtui tietysti siitä, että syömätön ruoka oli näin mätäkuussa huoneenlämmössä pilaantunut. Tunteen mukaan taas ei voi olla ajattelematta, että oisikohan kyseessä ollut raskausoire. 😬 Mitään oireita ei kyllä ole ollut suuntaan eikä toiseen.
 
Tulin vain päivittämään dpo13 testin🥹🤞🏻 puhelimen kamera jotenkin vaalentaa koko kuvaa, on livenä tummempi viiva.

Oireitakin alkaa olla, pahoinvointia ja yökötystä, sekä hentoja menkkamaisia jomotuksia joskus🙊 toivon todella että saisin pysyä tuolla huhtikuisten puolella loppuun asti 🥰
 

Liitteet

  • IMG_20240812_170146.jpg
    IMG_20240812_170146.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 42
Ehkä dpo 9 menossa ja tekisi ihan älyttömästi mieli testata, muttei mitään järkeä vielä kiusata itseään ja menkkojen alkuunkin vielä koko viikko. Tosi vahvasti kylläkin sellainen olo, etten varmasti ole raskaana ja yllättävän seesteinen fiilis tästä. Jos ensi tai seuraavasta kierrosta nappaisi niin se voisikin sopia aikatauluihin paremmin, järki sanoo, ja kuitenkin sitä toivoo vaan kovasti raskautta jo... Tänään koko aamupäivän mietin, että joku haisee keittiössä tosi pahasti ennen kuin tajusin, että se oli kissojen ruokakuppi. No, järjen mukaan kamala haisu johtui tietysti siitä, että syömätön ruoka oli näin mätäkuussa huoneenlämmössä pilaantunut. Tunteen mukaan taas ei voi olla ajattelematta, että oisikohan kyseessä ollut raskausoire. 😬 Mitään oireita ei kyllä ole ollut suuntaan eikä toiseen.
Miulla on herkkä nenä ja luteaalivaiheessa herkistyy aina entisestään. Ihan pari kertaa olen juurikin ehtinyt miettimään olisiko nyt sittenkin, mutta ainoa mitä selviää on juurikin joku nurkkaan piilotettu tuttipullo sen raskauden sijaan. 🙈 Ja siis edellisessä raskaudessa se hajuaisti herkistyi kunnolla vasta joskus viikoilla 6-8. 😅
 
Saanko kysellä täältä?

Mut siis inssiä ei oo tehty jos on ollu lääkärin mukaan "liian myöhäistä"?
Meille siis sattui viikonloppu väliin.. Tarkoitus oli tehdä inssi maanantaina (kp14) mikä laskettiin munasolun keskivertoisen kasvutahdin (2mm/pv) mukaan sopivaksi päiväksi. Irrotuspiikki olisi pitänyt pistää lauantaina illalla.
Mutta ovisplussa tulikin perjantaina, jolloin suunniteltu maanantain inssi ois ollu liian myöhään.. Kuulemma jos tulee plussa niin pitäisi seuraavana päivänä tehdä inssi.
 
Ihana nähdä ketjussa plussatestejä! :smiling face with heart-eyes:

Oviskivuista, missä kohtaa teille noita yleensä ilmenee? Itsellä positiivinen ovulaatiotesti lauantai-iltana ja sunnuntai-iltana jotenkin kohdunseutu tuntui aralta ja epämukavalta. Bbt-lämmöissä heittoa flunssan takia enkä ehkä siitä syystä saanut selkeää ovispiikkiä lämpöihin näkyviin. Enteileenkö nuo kivut teillä siis käsillä olevaa ovulaatiota vai ilmestyvätkö sen aikana vai jälkeen? :No Evil Monkey: Oli uusi kokemus minulle!

Mulla on nykyään oviskipuja useana päivänä. Vähän ennen ja jälkeen. En pysty siis kipujen perusteella päätteleen tarkalleen milloin ovis on, vain noin suunnilleen 🤷🏼‍♀️
 
Itsekin nyt uskaltaudun tänne kirjoittelemaan, seurannut nyt aktiivisesti täällä kun kaveriporukassa ei tällä hetkellä vastaavia tilanteita ole menossa. YK 4 menossa, tämä kierto tuntuu että nyt yritetään ihan tosissaan :Grinning Face:Sunnuntaina tuntui hyvinkin kivulias ovis, su aamulla liuskassa hyvin tumma ovisplussa ja su illalla tosiaan alavatsassa pistävää kipua. ihan että kävellessä tuntui. Hyvin talletteluja takana. Onko nyt sitten dpo 1 vai 2 menossa? Mistä päivästä eteenpäin lasketaan ovisplussan jälkeen, etenkin kun noin selkeä oviskipu jos oon tulkinnut oikein? Ouran mukaan lämmöt on vielä miinuksen puolella mutta pientä nousua jo havaittavissa. Eli piinailuja edessä ja koitan niitä tännekin päivitellä.

Taustana: 10 vuotta zoelyä takana, kierto kierrolta tuntuu että on asettunut uomiinsa, viime kierrossa oli jo jännät paikat kun tiputtelua ei tullut ollenkaan ennen menkkojen alkua mutta sieltä se kp1 sitten tulikin, 4 päivää myöhemmin kuin edellisessä. Mutta toivotaan että nyt on kropan hormoonit tasaantunut ja tästä nyt sitten tärppäisi, yritetty on ainakin tässä kierrossa!
 
Itsekin nyt uskaltaudun tänne kirjoittelemaan, seurannut nyt aktiivisesti täällä kun kaveriporukassa ei tällä hetkellä vastaavia tilanteita ole menossa. YK 4 menossa, tämä kierto tuntuu että nyt yritetään ihan tosissaan :Grinning Face:Sunnuntaina tuntui hyvinkin kivulias ovis, su aamulla liuskassa hyvin tumma ovisplussa ja su illalla tosiaan alavatsassa pistävää kipua. ihan että kävellessä tuntui. Hyvin talletteluja takana. Onko nyt sitten dpo 1 vai 2 menossa? Mistä päivästä eteenpäin lasketaan ovisplussan jälkeen, etenkin kun noin selkeä oviskipu jos oon tulkinnut oikein? Ouran mukaan lämmöt on vielä miinuksen puolella mutta pientä nousua jo havaittavissa. Eli piinailuja edessä ja koitan niitä tännekin päivitellä.

Taustana: 10 vuotta zoelyä takana, kierto kierrolta tuntuu että on asettunut uomiinsa, viime kierrossa oli jo jännät paikat kun tiputtelua ei tullut ollenkaan ennen menkkojen alkua mutta sieltä se kp1 sitten tulikin, 4 päivää myöhemmin kuin edellisessä. Mutta toivotaan että nyt on kropan hormoonit tasaantunut ja tästä nyt sitten tärppäisi, yritetty on ainakin tässä kierrossa!
Tervetuloa! :Hugging Face: Ymmärtääkseni liuskojen näyttämästä LH-huipusta ovulaatio tapahtuu n. 8-36h sisällä, eli niillä ei niinkään saa tarkkaa tietoa dpo:sta tai siitä, onko ovulaatio lopulta tapahtunut. Jos haluat tietää päivän tarkkuudella ja varmistaa, että ovulaatio on tapahtunut, niin ainut tapa lienee tarkistaa ne Ouran mittaukset. Mitä tarkoitat tuolla lämpöjen miinuksella olemisella? Jos tänään lämmöt nousussa niin luultavasti eilen olisit ovuloinut tai mahdollisesti ovis juuri käsillä jos nousu vielä maltillista :Smiling Face With Smiling Eyes: BBT-ketjussa on hyvää juttua tuosta lämpöjen tulkitsemisesta
 
Tervetuloa! :Hugging Face: Ymmärtääkseni liuskojen näyttämästä LH-huipusta ovulaatio tapahtuu n. 8-36h sisällä, eli niillä ei niinkään saa tarkkaa tietoa dpo:sta tai siitä, onko ovulaatio lopulta tapahtunut. Jos haluat tietää päivän tarkkuudella ja varmistaa, että ovulaatio on tapahtunut, niin ainut tapa lienee tarkistaa ne Ouran mittaukset. Mitä tarkoitat tuolla lämpöjen miinuksella olemisella? Jos tänään lämmöt nousussa niin luultavasti eilen olisit ovuloinut tai mahdollisesti ovis juuri käsillä jos nousu vielä maltillista :Smiling Face With Smiling Eyes: BBT-ketjussa on hyvää juttua tuosta lämpöjen tulkitsemisesta

Nyt kp 16 menossa, mulla näyttää tosiaan Ourassa trendi siltä että siinä kp 17-18 aikaan keskilämpö nousee ns "plussan puolelle", nyt siis yölämpö ollut nousujohteinen mutta vielä trendiin nähden miinuksella. Ekoissa kierroissa sain oviksen tikulle juuri kp 17 jolloin seuraavana päivänä oli yölämpö noussut. Vaikea kun sieltä ei saa sitä exact lämpötilaa vaan tosiaan laskennallista trendiä mutta kuvaajaan nähden ollaan siis koko ajan menossa "lämpimämpään suuntaan" :Grinning Face: Eli nyt voi olla vain että maltillisempi nousu ollut, tikulle ovis+ myös kp 14 tässä kierrossa. Loppujenlopuksi kroppa tekee just niinkuin tekee ja tässä ollaan vaan kyydissä ja koitetaan saada selkoa asiasta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: no vielä talletteluja ja sormet ristiin että tärppää!
Täällä alkoi menkat vihdoin eli kierto oli 39pv. Tänään siis kp1.
tsemppiä ja uutta kiertoa kohti!
 
Ei ole todellista... 🙈 0,5h pidätyksellä varmistus ennen lääkärille soittoa (oli jo sovittu soittoaika). Nyt jännitetään yltyykö vuoto vai mitä tapahtuu. 😬 Eilen tuli vähän rusehtavaa vuotoa. Nyt pyyhkiessä vähän enemmän nii ajattelin että menkat alkoi. Eilen oli kova paine kohdussa/selässä. Voi olla että mun laskut ovistestistä huolimatta on pielessä. Voinut periaatteessa olla vuorokauden myöhemminkin.. mutta antaahan tää toivoa, vaikka jäisi kemialliseksi. 🤞 Mutta resepti pistoksiin odottaa seuraavana takataskussa.
 

Liitteet

  • IMG_20240813_144438.jpg
    IMG_20240813_144438.jpg
    3.3 MB · Katsottu: 207
Takaisin
Top