Raskaaksi 2024

Jaahas, mielenkiinnosta päädyin tänne lueskelemaan tunneiksi vaikka toiveeni ovatkin juuri päinvastaiseen suuntaan.
Olen 40v lapseton ja alitajuisesti kai haluaisin raskauta mutta en uskalla monesta syystä kuitenkaan.
Miessuhteita on muttei mitään parisuhdetta kuitenkaan. Joskus päätin, että vain siinä tapauksessa lisääntymistä voisi ajatella jos olen hyvässä parisuhteessa...

Nyt tilanne kuitenkin se, että kp 38 ja menkat myöhässä. Kierto on ollut tosi pitkä aina mutta viime vuosina lyhentynyt. Ahdistaa enkä haluaisi uudestaan joutua tekemään ristiriitaista päätöstä jos napsahtaakin..
Tikutettu ovis eli dpo tänään 16. Rt ja ovistesti molemmat negoja. Jotain omituista tiputusta ollut, että just ja just huomaa, muuten olen jo viikon paininut pms oireiden kanssa. Rinnat kipeät ja turvoksissa, tuntemuksia vatsassa ja perus menkkahirviö olo. Hormonaalista ehkäisyä en ole pystynyt käyttämään, kokeillut toki.

2v sitten raskauduin täysin yllärinä ja vielä 4vk oviksesta raskaustesti nega. Rinnat kipeytyi 3vk kohdalla ja vasta kuudennella viikolla oviksen jälkeen sain plussan, tuli myös valemenkat edellisenä kuussa ajallaan. Se oli aikamoinen shokki joka tapauksessa ja toista kertaa en haluaisi joutua siihen.. Suru ja apeus oli silti pitkään läsnä varmasta päätöksestä huolimatta ja mietinkin tuolloin, että kuitenkin jos tää oli nyt ainut mahdollisuus, niin varmasti jää harmittamaan.

Nyt olo on ollut aika samansuuntainen ja täältä olen saanut paljon tietoa ja neuvoa pohtiessa näitä tuntemuksia. Kiitos niistä!

Joka tapauksessa tsemppiä kaikille, jotka plussaa toivovat ja itse vaan toivon menkkoja ja että pääsen tästä jännityksestä eroon.
(Pahoittelut jos se jonkun mieltä onnistui pahoittamaan.) 🫠

Tsemppiä tilanteeseesi! ❤️ Ihmisten tilanteet on moninaisia ja sinulla on varmasti yhtä lailla tarve purkaa ajatuksia kuin kuumeilijoilla. Tämä ketju ei ehkä kuitenkaan ole paras mahdollinen, kun pitkään yrittäneitä voi vihlaista tilanteen epäreiluus. Ehkä voisit aloittaa uuden ketjun, jos haluat purkaa tilannetta enemmän? Hyvällä tuurilla voit siten saada vertaistukeakin. Etsiskelin olisiko jo ketjua, jossa samankaltaisia kokemuksia ja löysin tämän. Onhan se vähän jo vanha, mutta varmasti vertaistuellisempi kuin tämä. Toivottavasti kaikki selviää tilanteessasi parhainpäin! Hienoa jos näiden keskustelujen lukemisesta on ollut sinulle apua.
 
Olen ollut tosi skeptinen tästä kierrosta, mutta näköjään taas pienet toivonkipinät heräilee tässä kohtaa kiertoa.

Eilen ja tänään on ollut tosi voimakasta väsymystä ja vatsan turvotusta. Tänään aamupäivällä myös muutama tosi napakka vihlaisu vatsalla ja sen jälkeen pidempään kestävä voimakas paine keskellä alavatsaa, "vetämisen tunne".

Kirjailen nämä tänne ylös, jotta taas seuraavassa kierrossa muistan, ettei nämä(kään) oireet enteilleet raskautta, vaan kuuluvat nykyään normaaliin kiertooni 😅
 
Täällä kp12 eikä ovista vielä kuulu. Talletteluja on silti tehty että oviksen mahdollisesti saapuessa olisi tuoreita siittiöitä. Kp15 pitäisi taas aloittaa terolutit mutta jotenkin en tahtoisi jos ovis sieltä olisikin tuloillaan :Grinning Face With Smiling Eyes:
Mulla oli tässä kierrossa letrot ja ovisplussa tuli kp18. En itse henkilökohtaisesti aloittaisi vielä kp15 teroja jos ei ole ovisplussaa tullut 🤔
 
Ovislimat olivat "oudot" tai siis niitä ei oikeasti juurikaan tullut , verraten tilanteeseen ennen raskautta. Samoin puuttui kuukausittainen niagarapöiviä edeltänyt siivoan kaikki - toimintapiikki. Kaikki ovistestit näytti koko ajan tasaisesti negaa... ( Onneksi sain tilattua firmannimellä netistä laastareiden ja ensiaputarvikjeiden lisäksi niitä superalennuksella extrasuuren paketin, oli tarkoitettu ilmeisesti klinikkakäyttöön)🥴
Sitten kun sain eka plussahailuraisen ovistestiin niin ryntäsin pää kolmantena koipena jalkojani aukomaan gynen pöydälle. 🙈 Joka ultranäkymä onneksi vahvisti kehotoiminnan muuttuneen/ palautuneen kohti normaalinpaa.
Okei kiitos vastauksesta! Kuulostaa vähäsen tutulta toi mitä laitoit, oudot ovislimat verrattuna siihen mitä ennen raskautta🤔Tuntuu että vois olla muutenkin vähän hormonitoiminta mulla sekaisin 😕 Mutta joo vielä seuraillaan. Ollaan miehen kanssa vähän sellaisia, jotka menee lääkäriin vaan pää kainalossa, niin ei oikein ihan vielä jaksais lähteä sitä varailemaankaan vaikka toive vauvasta suuri on..
 
Okei kiitos vastauksesta! Kuulostaa vähäsen tutulta toi mitä laitoit, oudot ovislimat verrattuna siihen mitä ennen raskautta🤔Tuntuu että vois olla muutenkin vähän hormonitoiminta mulla sekaisin 😕 Mutta joo vielä seuraillaan. Ollaan miehen kanssa vähän sellaisia, jotka menee lääkäriin vaan pää kainalossa, niin ei oikein ihan vielä jaksais lähteä sitä varailemaankaan vaikka toive vauvasta suuri on..
Nää hormonijutut on niin yksilöllistä. Osalla esim imetys, vuorotyö tai stressi ei vaikuta laisinkaan kun taas esim minulla ainakin osittainenkin päivittäinen imetys vaikutti.
Toivotaan teillekin pikaista plussatuulta !🍀🍀
 
Jännittäjä84, on tää huono paikka tulla kertomaan keskeyttäneensä aiemmin raskauden ja että nyt pelkää olevansa raskaana eikä sitä toivo 😕 täällä niin moni yrittänyt pitkään ja saanut keskenmenoja.. ja toivoneet vauvaa pitkään koko sydämestä. Niin tuommoinen tuntuu vaan tosi epäreilulta. Enkä ymmärrä miten tästä ketjusta olet saanut asiaasi vertaistukea? Eikö kannattaisi mennä johonkin aborttiryhmään 🙄
Ymmärrän, sen takia pahoittelinkin jo etukäteen viestiäni, mutta asiat ei ole ihan niin yksinkertaisia kuin voisi äkkiseltään kuvitella.
Ikää kuitenkin jo sen verran että vaikka hyvä parisuhde löytyisikin, ei aikaa ehkä enää silloin ole. Ja kuten sanottua, jokin osa minusta haluaisi vimmatusti äidiksi ja tiedän sen kehotasolla mutta elämäntilanne sellainen, että kokisin olevani vastuuton jos itsellisenä äitinä hankkisin lapsen. Siksi myös päätös jatkosta tuntuu väkivaltaisen repivältä jos tulos on posi..
Ei tarvitse ymmärtää, mutta samaistun kuitenkin enemmän tähän ryhmään, kuin muualle.
Lempeitä tuulia ja ihanaa loppukesää kuitenkin jokaiselle ❤️
 
Täällä kp12 eikä ovista vielä kuulu. Talletteluja on silti tehty että oviksen mahdollisesti saapuessa olisi tuoreita siittiöitä. Kp15 pitäisi taas aloittaa terolutit mutta jotenkin en tahtoisi jos ovis sieltä olisikin tuloillaan :Grinning Face With Smiling Eyes:
Mä aloitin mun proverakuurin (terolutia vastaava keltarauhasvalmistr) vasta päivä testillä varmenetun oviksen jälkeen, kp 19 - voisitkohan soittaa terolutit määränneelle lääkärille ja kysyä voiko niitä aloittaa vasta vähän myöhemmin, jotta voisit odottaa jos se ovis tuleekin myöhemmin?
 
Muistelisin että täällä oli vastikään muitakin loppukierrosta toisen ovisplussaa saaneita. Miten teidän loppukierron kävi? Mulla gynen oletuksen mukaan dpo8-9 (tosin vasta kp18) ja niin oudot ja voimakkaat vatsatuntemukset olleet tänään, että tein ovistestin. Onko teidän mielestä plussa vai voisiko mennä ihan loppukierron hormonien piikkiin? En tiedä onko mahdollista, että se 19mm follikkeli olisi jatkanut kasvuaan näin hitaasti tähän saakka ja nyt vasta irtoaisi 🤔 No, ei muuta kuin tallettelupuuhiin kaiken varalta!
IMG20240725162514.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Mä toivoisin tähän rajan vetoa, koska mulle ainakin niin vaikeaa, jos tänne kirjoittelee aktiivisesti joku joka ei vauvaa edes toivo. Se vaan tuntuu niin pahalle tässä omassa tilanteessa. Keskeytyksen pohtiminen kuuluu ihan eri ryhmään. Mä en tällä hetkellä ainakaan oikeesti kestä, että joudun ehkä lähteä muuten tästä ryhmästä 😕 Kun itse kuukausitolkulla toivoo vauvaa, tuloksena vain kaksi keskenmenoa 😭 ja tänään töissä asiakkaalla 11kk vauva mukana.. Toiset tulee raskaaksi vahingossa ja keskeyttää kun ei sovi elämäntilanteeseen 😳

Ostin clearbluen digin, jonka pitäis näyttää jo 6 päivää ennen. Ja teen sen hu aamulla. Sitten varmistuu.. mennään ystävän mökille viikonloppuna, ja haluan rauhan sitä ennen. On siis super tunteellinen.. herkistynyt olo ja oon tosi turvonnut. Mutta jospa ne on vain ne kuukautiset alkamassa..voisin vaan itkeä.
 
Muistelisin että täällä oli vastikään muitakin loppukierrosta toisen ovisplussaa saaneita. Miten teidän loppukierron kävi? Mulla gynen oletuksen mukaan dpo8-9 (tosin vasta kp18) ja niin oudot ja voimakkaat vatsatuntemukset olleet tänään, että tein ovistestin. Onko teidän mielestä plussa vai voisiko mennä ihan loppukierron hormonien piikkiin? En tiedä onko mahdollista, että se 19mm follikkeli olisi jatkanut kasvuaan näin hitaasti tähän saakka ja nyt vasta irtoaisi 🤔 No, ei muuta kuin tallettelupuuhiin kaiken varalta! View attachment 135583
Hienoa että teillä on nyt tallettelumahdollisuus, sillä ainakin mulla oli joskus tuollainen loppukierron "outo" ovisplussa limoista päätellen. Syytä siihen ei koskaan edes yritetty selvittää, gyne totesi luonnon joskus niin vain toimivan... Tosin silloinen miesystävä väitti täydenkuun sotkevan mun kiertoja😶‍🌫️
 
Ymmärrän, sen takia pahoittelinkin jo etukäteen viestiäni, mutta asiat ei ole ihan niin yksinkertaisia kuin voisi äkkiseltään kuvitella.
Ikää kuitenkin jo sen verran että vaikka hyvä parisuhde löytyisikin, ei aikaa ehkä enää silloin ole. Ja kuten sanottua, jokin osa minusta haluaisi vimmatusti äidiksi ja tiedän sen kehotasolla mutta elämäntilanne sellainen, että kokisin olevani vastuuton jos itsellisenä äitinä hankkisin lapsen. Siksi myös päätös jatkosta tuntuu väkivaltaisen repivältä jos tulos on posi..
Ei tarvitse ymmärtää, mutta samaistun kuitenkin enemmän tähän ryhmään, kuin muualle.
Lempeitä tuulia ja ihanaa loppukesää kuitenkin jokaiselle ❤️
Tavoitan ajatuksesi hyvin. Raskauteen, myös suunniteltuihin, liittyy monenlaisia ristiriitaisia ja vaikeitakin tunteita, ja tilanteesi on varmasti epäselvyydessään repivä, kun kummatkin vaihtoehdot ovat samaan aikaan todella huonoja ja toisaalta hyviä. Epätietoisuus kuitenkin on varmaankin tilanteessasi pahinta, koska epätietoisuudessa kaikki vaihtoehdot ovat mahdollisia. Uskon ja toivon, että olosi helpottuu, kun raskauden mahdollisuus joko tulee suljetuksi pois tai vahvistuu. Voisitko kuvitella käydä mittauttamassa hcg:n verestä? Näin saisit ainakin jonkinlaisen päätöksen jännitykselle.

Haluan vielä sanoa, että mielestäni tunteesi ja ajatuksesi eivät ole vääriä ja sopivat kyllä myös näillä keskustelufoorumeille. Ymmärrän myös pitkään yrittäneiden tuskan, mutta myös tällaisissa tilanteissa on varmasti vastaavaa purkamisen ja ajatusten jäsentämisen tarvetta, eikä se ole huonompaa tai vähemmän tärkeää kuin muussa tilanteessa olevilla. ❤️

Meitä vanhempia joilla raskaaksi tuleminen on tapahtunut ”nopeasti” tai ”vahingossa” on näillä foorumeilla, ja olisi hienoa, jos hankalia tunteita voisi jakaa yhdessä. Voisitko ajatella aloittavasi uuden ketjun ajatuksistasi? Uskon, että keskustelijoita löytyisi, vaikka tässä ketjussa saitkin valitettavasti hiukan torjuvan vastaanoton.
 
Mä toivoisin tähän rajan vetoa, koska mulle ainakin niin vaikeaa, jos tänne kirjoittelee aktiivisesti joku joka ei vauvaa edes toivo. Se vaan tuntuu niin pahalle tässä omassa tilanteessa. Keskeytyksen pohtiminen kuuluu ihan eri ryhmään. Mä en tällä hetkellä ainakaan oikeesti kestä, että joudun ehkä lähteä muuten tästä ryhmästä 😕 Kun itse kuukausitolkulla toivoo vauvaa, tuloksena vain kaksi keskenmenoa 😭 ja tänään töissä asiakkaalla 11kk vauva mukana.. Toiset tulee raskaaksi vahingossa ja keskeyttää kun ei sovi elämäntilanteeseen 😳

Ostin clearbluen digin, jonka pitäis näyttää jo 6 päivää ennen. Ja teen sen hu aamulla. Sitten varmistuu.. mennään ystävän mökille viikonloppuna, ja haluan rauhan sitä ennen. On siis super tunteellinen.. herkistynyt olo ja oon tosi turvonnut. Mutta jospa ne on vain ne kuukautiset alkamassa..voisin vaan itkeä.
Sori ihmiset, mutta mun mielestä myös keskeyttämisajatuksille pitäs olla joku oma ketju eikä tässä samassa. Tää on kuitenki raskaaksi -ketju mikä ainakin minusta kuvaa toivetta raskautumisesta.

Täällä on menossa kp24 ja ovulaatiosta ei tietoakaan. Premom on itsenäisesti päättäny et nyt on kp1, mutta en oo logannu mitään menkkoja tai siihen viittaavaa. Vaan suhteella 0.2 olevia lh-testejä. Onko jollekki käyny näin? Ärsyttää ku en saa korjattua kiertopäivää. Onneksi 7.8. ensikäynti ja 5.8. mielellä siemennesteanalyysi, niin ei tarvi enää kauaa kärvistellä kaksin kotona tätä avuttomuutta
 
Mä toivoisin tähän rajan vetoa, koska mulle ainakin niin vaikeaa, jos tänne kirjoittelee aktiivisesti joku joka ei vauvaa edes toivo. Se vaan tuntuu niin pahalle tässä omassa tilanteessa. Keskeytyksen pohtiminen kuuluu ihan eri ryhmään. Mä en tällä hetkellä ainakaan oikeesti kestä, että joudun ehkä lähteä muuten tästä ryhmästä 😕 Kun itse kuukausitolkulla toivoo vauvaa, tuloksena vain kaksi keskenmenoa 😭 ja tänään töissä asiakkaalla 11kk vauva mukana.. Toiset tulee raskaaksi vahingossa ja keskeyttää kun ei sovi elämäntilanteeseen 😳

Ostin clearbluen digin, jonka pitäis näyttää jo 6 päivää ennen. Ja teen sen hu aamulla. Sitten varmistuu.. mennään ystävän mökille viikonloppuna, ja haluan rauhan sitä ennen. On siis super tunteellinen.. herkistynyt olo ja oon tosi turvonnut. Mutta jospa ne on vain ne kuukautiset alkamassa..voisin vaan itkeä.
Joo ehdottomasti samaa mieltä sun kanssa! Tuntuu tosi vaikealta lukea tollaista viestiä täältä. Tuntuu kurjalta nähdä ryhmässä, jossa monet niin kipeästi toivoo lasta, juttuja abortista💔😔 Mua ainakin itseä henkilökohtaisesti surettaa tosi paljon abortti, enkä koskaan avaisi keskustelua sellaisesta tai odottaisi törmääväni siihen ryhmässä, jossa raskautta toivovia.. Vois varmasti tehdä oman ryhmän, ketkä haluaa keskustella aiheesta haluaako edes vauvaa saada?
Mutta joo tilanteet on vaikeita ja varmaan kaikilla tarve vertaistuelle, mutta ehkä vois etsiä vähän sopivampia ketjuja tässä tapauksessa toisaalta..
 
Muistelisin että täällä oli vastikään muitakin loppukierrosta toisen ovisplussaa saaneita. Miten teidän loppukierron kävi? Mulla gynen oletuksen mukaan dpo8-9 (tosin vasta kp18) ja niin oudot ja voimakkaat vatsatuntemukset olleet tänään, että tein ovistestin. Onko teidän mielestä plussa vai voisiko mennä ihan loppukierron hormonien piikkiin? En tiedä onko mahdollista, että se 19mm follikkeli olisi jatkanut kasvuaan näin hitaasti tähän saakka ja nyt vasta irtoaisi 🤔 No, ei muuta kuin tallettelupuuhiin kaiken varalta!

Mulla oli kans gynekäynnillä johtofollikkeli liki valmis irtoamaan, mutta ovista en saanut digitikuilla siltikään kiinni. Letrotkin oli ekaa kertaa tässä kierrossa käytössä. Toivotaan että sulla on nyt vain joku supermyöhäinen erikoisovis! 😁
 
Kiitos, että on muitakin samoin ajattelevia tässä ketjussa. Täällä jaetaan raskastoiveesta 💗 Elämän raadollisuuteen törmää ihan tarpeeksi muuallakin 😓

Tän aamuinen testi. Tämä on nyt varmaa 😭 kuukautisten alku jo niin lähellä.
 

Liitteet

  • IMG-20240726-WA0000.jpeg
    IMG-20240726-WA0000.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 159
Minäkin näen tämän ketjun vääränä paikkana keskeytystä miettiville. Otsikkokin sen kertoo että täällä porukka haluaa tulla raskaaksi, ei toisin päin.

Täällä ois nyt kp7 menossa. Ovistestit ostettu, tällä kertaa pregcheckiä ja apteekin jotain omia. Hirveän huono valikoima oli sekä marketissa että apteekissa. Oisin halunnut cb:n niitä edullisempia digejä mutta apteekissa oli vain niitä kalliita violetteja. 56€ tuntui tähän hetkeen turhan suolaiselta 10 testin paketista. Jos tässä kierrossa ei tärppää niin ehkä sitten investoidaan 😬 harmitti kun tilasin just pari juttua saksan amazonista ja huomasin vasta kun oli jo tilaus tehty että sieltä saa cb:n testejä aika edullisesti.

Huomenna ajattelin aloitella oviksen metsästystä mutta en kyllä kovin korkein odotuksin kun viimeksi testit ei näyttäneet mitään 🫠 oireiden perusteella kp14/15 oli aika lähelle ovulaatiopäivä mutta tikuissa ei ollut viivan viivaa. Tänään vähän rentouttavaa omaa aikaa ja ruokaa, toivottavasti pieni irtiotto ystävän kanssa rentouttaa kehon ja mielen uuteen yritykseen 🤩
 
Raskaana en ole, testit negaa. Mielialat todella ärsyyntyneet ja masentuneet.
Ikävä kuulla, mutta onneksi jossain myöhemmässä viestissä kuulosti siltä että nämä olot menivät ainakin enimmäkseen ohi ❤️ Tästä on nyt jo vähän aikaa mutta halusin vastata koska itseinho-kohtaukset ovat valitettavan tuttuja (mutta ei onneksi kovin säännöllisiä tai usein käyviä vieraita) täälläkin - joskus niitä vastoinkäymisiä vain kertyy niin paljon että ne syövyttävät mielen suojamuurit puhki, niin että se seuraava menee suoraan ihon alle. Ainakin mulle tulee silloin herkästi olo etten ansaitsisi oikeastaan mitään hyvää ja se voi tuntua tosi voimakkaalta siinä tilanteessa, vaikka tiedänkin että kyse on jonkinlaisesta ahdistuskohtauksesta ja että olo kyllä menee ohi aikanaan.
 
Täällä menossa suunnilleen dpo3. Oviksen ajankohdasta ei ihan täyttä varmuutta eikä oikein tallettelujen ajotuskaan tainnut osua. Ja onhan tässä ollut kaikkea muutakin ettei välttämättä ole edes mahdollista raskautua nyt. Kyllähän se pieni toivo silti aina elää. 🤭

Tuosta abortin miettimisestä... Siitä olen monen kanssa samaa mieltä, että tämä ei ehkä ole paras ketju siihen, mutta toivoisin empatiaa myös sitä miettivälle. Itse olin aikanaan hyvin syvissä vesissä saatuani tietää raskaudesta. Päädyin lapsen silloin pitämään, mutta pohdiskelin kyllä onko minusta äidiksi ja pelkäsin melkein lapsen syntymään asti, että olen päätökselläni pilannut useamman ihmisen elämän. Kaikki meni hyvin ja nyt ne ajatukset tuntuvat hassuilta. Ihminen, jolla ei ole aiempia lapsia ei kuitenkaan voi ymmärtää sitä pyyteettömän rakkauden määrää ja ymmärtää vain sen mitä menettää, jos lapsi tulisi elämään. Tällöin abortin pohtiminen on ihan ymmärrettävää, vaikka samaan aikaan jossain syvällä sisimmässään haluaisi lasta. Itse olen ihan hemmetin onnellinen lopputuloksesta, mutta muistan myös ajan kun linnottauduin ahdistuneena kotiini itkemään, kun sain tietää raskaudesta enkä tiennyt mitä tehdä. Kaikilla ei tule koskaan elämässä vauvakuumetta ja jotkut heräävät äitiyteen vahingon kautta.
 
Takaisin
Top