Raskaaksi 2024

Mites te haltsaatte muiden ihmisten kommentteja? Mulla tulee läheisimmiltäkin ihmisiltä näitä älä stressaa, ei ole vauvalle tilaa, koska stressaat, lopeta niin se vauva tulee, se tapahtuu, mikä on tarkoitettu ja kaverit lopetti kierron seuraamisen ja tuli heti raskaaksi -kommentteja ja mun tekee mieli olla puhumatta enää kelleen. Oon menossa lapsettomuustutkimuksiin ja syön Teroluteja, mitkä pitää ottaa kierron tiettyinä päivinä. Kiertoja on ollut 9kk aikana 4. Ovulaation oon tunnistanut 2 kertaa. Lisäksi mulla on ollut kaikenlaisia kipuja ja oireita ja esim. kystia. Mitenköhän onnistuis lopettaa kierron seuraaminen... tai stressaaminen... satuttaa nää kommentit. Varsinkin kun osa tullut ystäviltä, jotka raskautuneet 1. kierrosta tai vahingossa.
 
Mites te haltsaatte muiden ihmisten kommentteja? Mulla tulee läheisimmiltäkin ihmisiltä näitä älä stressaa, ei ole vauvalle tilaa, koska stressaat, lopeta niin se vauva tulee, se tapahtuu, mikä on tarkoitettu ja kaverit lopetti kierron seuraamisen ja tuli heti raskaaksi -kommentteja ja mun tekee mieli olla puhumatta enää kelleen. Oon menossa lapsettomuustutkimuksiin ja syön Teroluteja, mitkä pitää ottaa kierron tiettyinä päivinä. Kiertoja on ollut 9kk aikana 4. Ovulaation oon tunnistanut 2 kertaa. Lisäksi mulla on ollut kaikenlaisia kipuja ja oireita ja esim. kystia. Mitenköhän onnistuis lopettaa kierron seuraaminen... tai stressaaminen... satuttaa nää kommentit. Varsinkin kun osa tullut ystäviltä, jotka raskautuneet 1. kierrosta tai vahingossa.
Yleisesti ottaen yritän aina ajatella, että ne läheiset tarkoittavat vain hyvää.

Mutta tuo stressaamisasia saattaa kyllä pitää paikkansa, kun ensimmäinen tuli pillereillä ja nyt on kulunut yli puoli vuotta yrittämistä eikä merkkiäkään. 😅 Pitää varmaan lähteä johonkin retriitille hihhuloimaan ja etsimään rauhallista mielentilaa. 😁 Pari pitkään yrittänyttä kaveriakin raskautui, kun lakkasivat yrittämästä, joten jossain määrin uskon tuohon. Ei toki auta kaikkien kohdalla, jos on jotain hormonaalista ongelmaa, ikä jo vastassa, geneettisesti ei sovi yhteen kumppanin kanssa tai mikä nyt onkaan se lapsettomuuden juurisyy kussakin tapauksessa.

Mutta tosiaan. Ehkä kannattaa ottaa ne kommentit kannustuksena ja muutoin tehdä sitten lapsihaaveen eteen sen minkä itse kokee parhaaksi. 💁‍♀️
 
Heippa,

Tulen nyt vähän aiheen vierestä, mutta minä sain lääkevaihdon, sillä tosiaan kuulosti lääkärienkin korvaan siltä, ettei jostain syystä pitkässä juoksussa nykyinen lääkitykseni tepsi tai sovi minulle, mm. Mielialaoireet saattoivat tulla sivarina! Jopa mies epäili minulla näitä, mutta jätin jotenkin kuulematta asian. Kiitos, että tsemppasitte minua kysymään lääkkeen vaihtoa ❤️

Annos on sama, mut valmiste eri ja arvaatteko - mulla siirtyi hoito tk puolelle perussairaanhoitoon, kun ihosairaus ollut pitkään melko ok, vaikka angioödeemaa esiintyy, niin tk.lääkäri oli sitä mieltä, että lähtökohtaisesti edellistä lääkettä ei olisi ollut edes suositeltavinta käyttää raskaana/raskaustoiveissa, vaikka lääke ns. Tehokas! 😯😯😯
Olin toki paljon pahemmassa voinnissa ekan raskauden kanssa/ sen alkaessa verrattuna nykyiseen perussairauden tilanteeseen ja luotan edelleen ihotautilääkärini poikkeuslupaan lääkkeen käytössä, koska riski jättää hoitamatta olisi ollut suurempi riski sikiölle kuin hoidosta aiheutuva mahdollinen "riski". Mutta tämä lääkäri tosiaan oli lausunut, että ei edellistä lääkettä muutoinkaan olisi ensisijaisena määrännyt ja jäin miettimään, että mitä jos kuitenkin tällä ollut jotain vaikutuksia hedelmällisyyteen/keskenmenoihin. Ainakaan niitä ei täysin voitu sulkea lääkärin mukaan pois, niin parempi ottaa varman päälle. Sillä tällä uudella lääkkeellä riskin tulisi olla lähes mitätön esim. Rakennepoikkeuksiin tai kehitysviivästymään tai muihin ongelmiin yms. Meillä on kuitenkin lähes terve poika, puheenviivästys ja allergiat toki on.

Mutta aloitin tänään uuden lääkkeen ja toivon, että tämän myötä kiertokin tasoittuu ja kehon toiminta normalisoituu, enkä saa tästä niin pahoja haittoja kuin edellisestä. Olo on vähän huojentuneempi, vaikka toki tässäkin sivareina voi esiintyä ne samat painonnousut, väsymykset yms. Mutta seuraillaan, toivon tämän todella jeesaavan meidän tilannetta. 😊
 
Täällä menossa suunnilleen dpo3. Oviksen ajankohdasta ei ihan täyttä varmuutta eikä oikein tallettelujen ajotuskaan tainnut osua. Ja onhan tässä ollut kaikkea muutakin ettei välttämättä ole edes mahdollista raskautua nyt. Kyllähän se pieni toivo silti aina elää. 🤭

Tuosta abortin miettimisestä... Siitä olen monen kanssa samaa mieltä, että tämä ei ehkä ole paras ketju siihen, mutta toivoisin empatiaa myös sitä miettivälle. Itse olin aikanaan hyvin syvissä vesissä saatuani tietää raskaudesta. Päädyin lapsen silloin pitämään, mutta pohdiskelin kyllä onko minusta äidiksi ja pelkäsin melkein lapsen syntymään asti, että olen päätökselläni pilannut useamman ihmisen elämän. Kaikki meni hyvin ja nyt ne ajatukset tuntuvat hassuilta. Ihminen, jolla ei ole aiempia lapsia ei kuitenkaan voi ymmärtää sitä pyyteettömän rakkauden määrää ja ymmärtää vain sen mitä menettää, jos lapsi tulisi elämään. Tällöin abortin pohtiminen on ihan ymmärrettävää, vaikka samaan aikaan jossain syvällä sisimmässään haluaisi lasta. Itse olen ihan hemmetin onnellinen lopputuloksesta, mutta muistan myös ajan kun linnottauduin ahdistuneena kotiini itkemään, kun sain tietää raskaudesta enkä tiennyt mitä tehdä. Kaikilla ei tule koskaan elämässä vauvakuumetta ja jotkut heräävät äitiyteen vahingon kautta.
Flon mukaan ollaan samassa menossa, eli dpo3 täälläkin, mutta mulla tulee sitä ovislimaa, että ei tainnut oikeasti olla ovis siellä, minne Flo sen veikkasi. 😅 No, joka tapauksessa eipä täälläkään kovin suuria toiveita raskauden suhteen tässä kierrossa, kun ei osu tallettelut kohdalleen. Mutta seuraillaan ja toivotaan. ❤️

Komppaan sua myös tuossa, että tuo tilanne, kun ei tiedä että pitääkö lapsi vai ei, on todella hankala ja silloin on hyvä saada vertaistukea tai keskustelumahdollisuuksia. Mullekin esikoinen oli yllätys ja siksi vaati kyllä pohdintaa, että mitäs nyt. Sain itse tuolloin hyviä vinkkejä tuolta odottajien ryhmästä. Vinkkinä siis @jännittäjä84 , että tee tosiaan aiheesta oma keskustelu tuonne odottajien puolelle. Voin tulla vaikka sinne omiakin kokemuksia kertomaan, vaikka tilanteeni ei ihan samanlainen ollutkaan.
 
Just kirjoitin täällä että ei mulla oo mitään limoja ikinä tullu niin alkuviikosta kp 30-31 yhtäkkiä tuli parin päivän ajan sellasta kirkasta venyvähköä (anteeksi ilmaisu) vuotoa😅 onko tämä nyt niitä ovislimoja vai mitä ihmeen vuotoa?😄 Mulla oli se keskenmeno niin Voiskohan olla että ovulaatio ois oikeasti ollut vasta nyt🤔
 
Mulla oli tässä kierrossa letrot ja ovisplussa tuli kp18. En itse henkilökohtaisesti aloittaisi vielä kp15 teroja jos ei ole ovisplussaa tullut 🤔
Joo ehkä teen näin että odottelen ovista jonkun aikaa ja jos ei ala kuulua niin sitten aloitan ne terolutit ja siirryn uuteen kiertoon🤔
 
Moi!
Saisko mielipiteitä viivan vahvistumisesta https://aijaa.com/xuAYJb

Tosiaan yhdet menkat ollut esikoisen syntymän jälkeen joten ei tietoa kierron pituudesta/ ovulaatiosta. Aiemmin kierto ollut 28-35. Omaan silmään näyttää, että ei vahvistu riittävästi eikä kyllä mitään oireitakaan ole🤔 Digi on antanut 1-2 & 2-3.
 
Heippa,

Tulen nyt vähän aiheen vierestä, mutta minä sain lääkevaihdon, sillä tosiaan kuulosti lääkärienkin korvaan siltä, ettei jostain syystä pitkässä juoksussa nykyinen lääkitykseni tepsi tai sovi minulle, mm. Mielialaoireet saattoivat tulla sivarina! Jopa mies epäili minulla näitä, mutta jätin jotenkin kuulematta asian. Kiitos, että tsemppasitte minua kysymään lääkkeen vaihtoa ❤️

Annos on sama, mut valmiste eri ja arvaatteko - mulla siirtyi hoito tk puolelle perussairaanhoitoon, kun ihosairaus ollut pitkään melko ok, vaikka angioödeemaa esiintyy, niin tk.lääkäri oli sitä mieltä, että lähtökohtaisesti edellistä lääkettä ei olisi ollut edes suositeltavinta käyttää raskaana/raskaustoiveissa, vaikka lääke ns. Tehokas! 😯😯😯
Olin toki paljon pahemmassa voinnissa ekan raskauden kanssa/ sen alkaessa verrattuna nykyiseen perussairauden tilanteeseen ja luotan edelleen ihotautilääkärini poikkeuslupaan lääkkeen käytössä, koska riski jättää hoitamatta olisi ollut suurempi riski sikiölle kuin hoidosta aiheutuva mahdollinen "riski". Mutta tämä lääkäri tosiaan oli lausunut, että ei edellistä lääkettä muutoinkaan olisi ensisijaisena määrännyt ja jäin miettimään, että mitä jos kuitenkin tällä ollut jotain vaikutuksia hedelmällisyyteen/keskenmenoihin. Ainakaan niitä ei täysin voitu sulkea lääkärin mukaan pois, niin parempi ottaa varman päälle. Sillä tällä uudella lääkkeellä riskin tulisi olla lähes mitätön esim. Rakennepoikkeuksiin tai kehitysviivästymään tai muihin ongelmiin yms. Meillä on kuitenkin lähes terve poika, puheenviivästys ja allergiat toki on.

Mutta aloitin tänään uuden lääkkeen ja toivon, että tämän myötä kiertokin tasoittuu ja kehon toiminta normalisoituu, enkä saa tästä niin pahoja haittoja kuin edellisestä. Olo on vähän huojentuneempi, vaikka toki tässäkin sivareina voi esiintyä ne samat painonnousut, väsymykset yms. Mutta seuraillaan, toivon tämän todella jeesaavan meidän tilannetta. 😊
Tietämättä mistä lääkkeestä on kyse: usein raskauden kohdalla pitää miettiä kroonisten sairauksien hoidon hyötyjä ja riskejä ihan eritavalla kuin tilapäisten lääkkeiden. Ne riskit ja hyödyt ei oo täysin mustavalkosia ja usein erikoislääkäreillä on oman erikoisalansa lääkkeistä enemmän käyttökokemusta ja tietoa kuin yleislääkärillä eli varmasti aikasemmalla lääkärillä on ollu perusteltu syy sille lääkkeelle.

Täällä oli jotaki puhetta noista kavereiden ym kommenteista. Meidän tuttavapiirissä ihmiset on ehkä vähä alkanu heräämään, että ei kannanta ihan mitä vaan kommentoida. Aikasemmin sain välillä tosi tökeröitä kommentteja. Mm. Yks ”kaveri” kommentoi et ”joko sää oot raskaana” kun oli kuullu toiselta et me yritetään. Sit kun sanoin etten vielä niin hän kommentoi ”no ei kyllä tolla tahilla tuu tapahtumaankaan” ja hetken musta tuntu että kuolen sisältä. Onneksi nää on vähentyny
 
Tietämättä mistä lääkkeestä on kyse: usein raskauden kohdalla pitää miettiä kroonisten sairauksien hoidon hyötyjä ja riskejä ihan eritavalla kuin tilapäisten lääkkeiden. Ne riskit ja hyödyt ei oo täysin mustavalkosia ja usein erikoislääkäreillä on oman erikoisalansa lääkkeistä enemmän käyttökokemusta ja tietoa kuin yleislääkärillä eli varmasti aikasemmalla lääkärillä on ollu perusteltu syy sille lääkkeelle.

Täällä oli jotaki puhetta noista kavereiden ym kommenteista. Meidän tuttavapiirissä ihmiset on ehkä vähä alkanu heräämään, että ei kannanta ihan mitä vaan kommentoida. Aikasemmin sain välillä tosi tökeröitä kommentteja. Mm. Yks ”kaveri” kommentoi et ”joko sää oot raskaana” kun oli kuullu toiselta et me yritetään. Sit kun sanoin etten vielä niin hän kommentoi ”no ei kyllä tolla tahilla tuu tapahtumaankaan” ja hetken musta tuntu että kuolen sisältä. Onneksi nää on vähentyny
Joo siis kirjoitin ehkä nyt vähän sekavasti, mutta tarkoitin et syy tosiaan oli käytölle ihan perusteltua, en olisi pärjännyt mitenkään ilman, mutta lääke ei fysiologisista syistä ollut paras kohdallani, mutta en vaan tajunnut sitä ensin. Oli siis se riski, että pth lääkäri olisi käännyttänyt takaisin polille, koska välillä sitä tekevät kun eivät haluaisi ottaa kantaa, kun eivät ole asiaan niin perehtyneitä. Mutta tämä minun lääkkeeni olikin sellainen, mikä vedettiin myöhemmin kokonaan markkinoilta ja palasi takaisin korvaavalla kauppanimellä ja valmisteella, että onhan se mahdollista, että ratkaisuja on tehty myös silloisen tiedon valossa, ja sen jälkeen tiukennettu noita standardeja liittyen raskaus- ja imetysaikaan. Mut yhtä kaikki, pääasia, että onnistui vaihtaa, sillä psyykkinen olo huomattavasti parempi. Noh, jälkeenpäin luin niistä sivareista niin siellä luki, masennus ja ahdistuneisuus..😅🤔

Tsemppiä sinulle tilanteeseen 💚 Tiedän tunteen, kun on melko monta tölväisyä saanut osakseen aiemmin.
 
Mulla on nyt taasen asettuneet kierrot 24 päivään. Silleen että kun hädin tuskin menkoista selviää niin alkaakin jo "hedelmällisyysikkuna".

Meillä oli alunperin ajatus pitää lasten ikäero alle kolmessa vuodessa, mutta nyt tässä ois enää tämä ja seuraava kierto mahdollista "tähdätä " asia niin ja en ole varma ollaanko me vielä ihan voimavaroissamme siihen. Kun ei tiedä yhtään että tärppäiskö heti vai meneekö ties kuinka kauan ja sitten tiedän että kun sen yrittämispäätöksen tekee niin on vaikea saada mielenrauhaa ettei pohtisi asiaa aktiivisesti ja laskeskelisi päiviä.
 
Just kirjoitin täällä että ei mulla oo mitään limoja ikinä tullu niin alkuviikosta kp 30-31 yhtäkkiä tuli parin päivän ajan sellasta kirkasta venyvähköä (anteeksi ilmaisu) vuotoa😅 onko tämä nyt niitä ovislimoja vai mitä ihmeen vuotoa?😄 Mulla oli se keskenmeno niin Voiskohan olla että ovulaatio ois oikeasti ollut vasta nyt🤔
Kyllä noi minusta kuulostaa just ovislimoilta.😀 Keskenmenohan voi hyvinkin sotkea vähintään sen seuraavan kierron, tai useammankin. Meillä oli ennen esikoista yksi keskenmeno, ja mulla kävi niin että aiemmin jossain määrin epäsäännölliset kierrot muuttui ihan kellontarkoiksi. Kysyin tästä gyneltä ja hänen mukaansa se on melko tavallistakin, että keho alkaa "toimia oikein" kun on vain ensin päässyt alkuun. 😊

@-KT- Miltä susta tuo kolmen vuoden tai yli kolmen vuoden ikäero tuntuu? Mulla on aika paljonkin pyörinyt mielessä nuo ikäeroasiat, kun alkujaan toiveissa oli myös suht pieni ikäero. Nyt tulee väkisinkin tuo melkein 3 vuotta melkein, luultavasti enemmänkin.
 
Mustakin tuntuu, että tämä on väärä paikka hakea vertaistukea abortin miettimiseen tai se pitäisi saada ilman keskustelua, koska keskustelussa se on vähän, että siinä yksi saa positiivista tukea jakamalla jotain mikä satuttaa suurinta osaa muita - eihän se ole reilua? Voin kyllä siihen puoleen samaistua, että mietiskelee onko haave äitiydestä itsekästä, kun kaikki ei ole täydellisesti, mutta on sitten ymmärtänyt, ettei sitä täydellistä ole ja elämä kyllä sopeutuu.

Mutta uskon, että täältä palstalta kyllä löytyy tukea, kun tekee siitä ihan oman ketjun.
 
Mites te haltsaatte muiden ihmisten kommentteja? Mulla tulee läheisimmiltäkin ihmisiltä näitä älä stressaa, ei ole vauvalle tilaa, koska stressaat, lopeta niin se vauva tulee, se tapahtuu, mikä on tarkoitettu ja kaverit lopetti kierron seuraamisen ja tuli heti raskaaksi -kommentteja ja mun tekee mieli olla puhumatta enää kelleen. Oon menossa lapsettomuustutkimuksiin ja syön Teroluteja, mitkä pitää ottaa kierron tiettyinä päivinä. Kiertoja on ollut 9kk aikana 4. Ovulaation oon tunnistanut 2 kertaa. Lisäksi mulla on ollut kaikenlaisia kipuja ja oireita ja esim. kystia. Mitenköhän onnistuis lopettaa kierron seuraaminen... tai stressaaminen... satuttaa nää kommentit. Varsinkin kun osa tullut ystäviltä, jotka raskautuneet 1. kierrosta tai vahingossa.

Mä stressasin aivan älyttömästi ja ihan todellakin YRITETTIIN, ja kyllä vaan silti tärppäsi.

Mitä kauemman ollaan ilman ehkäisyä, niin sitä suurempi todennäköisyyshän siinä on mitä enemmän kiertoja kuluu, että jossain kohtaa napsahtaa. Niin todennäköisesti nää yrittämisen ja stressaamisen lopettajathan olisi tulleet raskaaksi muutenkin, sattumaa että se vaan osui just siihen kohtaan. Jos stressi toimisi ehkäisykeinona, niin tää ihmiskunta olis kuollut sukupuuttoon jo aikaa sitten.
 
Forumo, kyllä tuon kaltaiset kommentit tuntuu mulle ihan vähätteleviltä ja ettei toiset ymmärrä mitä käy läpi 😕 mullekin sanottiin keskenmenojen kohdalla, että ei ollut vielä aika tai ette olleet vielä valmiita kuitenkaan.. no kyllä meistä tuntuu että aika olisi ja oltais valmiita..sitten on sanottu että ainakin onnistuit tulemaan raskaaksi. Ei se auta yhtään että kaksi varhaista keskenmenoa vaan, enemmän vahvistanut että jotain vikaa taitaa olla, ja olisin ennemmin ollut tulematta raskaaksi olleenkaan kuin kokenut nää keskenmenosurut 💔 tässä ajassa kun me yritetty, kolme mun ystävistä on tulleet raskaaksi. Kaksi ihan kertalaakista. Helppo sanoa just "kyllä se vielä onnistuu, älä stressaa"
 
Forumo, kyllä tuon kaltaiset kommentit tuntuu mulle ihan vähätteleviltä ja ettei toiset ymmärrä mitä käy läpi 😕 mullekin sanottiin keskenmenojen kohdalla, että ei ollut vielä aika tai ette olleet vielä valmiita kuitenkaan.. no kyllä meistä tuntuu että aika olisi ja oltais valmiita..sitten on sanottu että ainakin onnistuit tulemaan raskaaksi. Ei se auta yhtään että kaksi varhaista keskenmenoa vaan, enemmän vahvistanut että jotain vikaa taitaa olla, ja olisin ennemmin ollut tulematta raskaaksi olleenkaan kuin kokenut nää keskenmenosurut 💔 tässä ajassa kun me yritetty, kolme mun ystävistä on tulleet raskaaksi. Kaksi ihan kertalaakista. Helppo sanoa just "kyllä se vielä onnistuu, älä stressaa"
Eihän se toinen tiedäkään mitä sinä käyt läpi. Voi myös olla, että jos sinun vastoinkäymisesi annettaisiin hänelle niin hän kokisi ne eri tavalla. Siksi tykkään itse olettaa, että läheiset ihmiset tarkoittavat hyvää. Toki ilkeät kommentit erikseen, mutta yleisesti pääsee itsekin vähemmällä, kun ei liikaa ärsyynny muiden sanomisista. Jos hakee sieltä sen negatiivisen kulman niin oma olo tuntuu raskaammalta sen sijaan, että ajattelisi sen toisen yrittävän lohduttaa mikä toisi hyvän mielen ainakin siitä, että läheiset välittävät. Ja jos ne kommentit oikeasti ahdistavat niin siitä voi sanoa ihan suoraan sille ihmiselle ja kertoa millaista käytöstä jatkossa tältä odottaa siinä tilanteessa. Yleensä ihmisillä riittää aivokapasiteetti anteeksipyyntöön ja käytöksensä korjaamiseen.
 
Noihin tuttujen kommentointeihin; luulen että tarkoittavat ihan hyvää tai semmonen "älä stressaa" on joku puolustusmekanismi heille itselleen ja yrittävät sillä jotenkin 'keventää tunnelmaa' kun on kuitenkin aika hankalasta asiasta kyse. Tai he ei vaan keksi siihen hetkeen mitään lohdullista sanottavaa kun ei pysty asiassa tarjoamaan mitään konkreettista apua toiselle? Etenkin jos on itse raskautunut helpolla tai jopa vahingossa niin varmaan näyttäytyy stressaavana kun toiset miettii asiaa, aikatauluttaa yrittämistä, tikuttaa oviksia jne 🤷 tuo nyt oli taas käytöstapojen puutetta toi yksi joka oli sanonut "ette tolla menolla raskaudukaan" tms. Mä en ole nyt huudellut oikein kenellekään meidän yrityksestä kun en ole henkisesti valmis vastaanottamaan mitä vain kommentteja ja inhoan sukulaisten jatkuvaa mahan kyttäystä.

Omaa napaa: ovistestit taitaa toimia tällä kertaa! Niissä on viivoja, eikä pelkkää valkoista 😅 pystyn seuraamaan vahvistumista!
 
Tuossa "ainakin onnistuit tulemaan raskaaksi" voi hyvin olla taustalla myös se että puhuja on ollut pitkään ehkäisyttä ilman ensimmäistäkään plussaa. Mulle selvisi että läheisimmällä ystävälläni on ollut tällainen tilanne jo puolisentoista vuotta tm-raskaudesta kertoessani. Veihän se siinä tilanteessa fokusta pois minusta, mutta en loppupeleissä tiedä kumman lasta toivovan surua pidän suurempana, ja siinä tilanteessa päädyttiin lohduttamaan toisiamme.
 
Onko kenelläkään kokemusta positiivisesta raskaustestistä vasta reilusti menkkojen pois jäännin jälkeen? Täällä menossa varmaan dpo 14 ja testit neg. Menkat myöhässä 3päivää normaalista kierrosta…
Varmaan kun pyörittelee raskautumista miljoona kertaa päivässä niin saa itte kierron ihan sekasin😵‍💫😅
 
Onko kenelläkään kokemusta positiivisesta raskaustestistä vasta reilusti menkkojen pois jäännin jälkeen? Täällä menossa varmaan dpo 14 ja testit neg. Menkat myöhässä 3päivää normaalista kierrosta…
Varmaan kun pyörittelee raskautumista miljoona kertaa päivässä niin saa itte kierron ihan sekasin😵‍💫😅

Mulla oli 5pvä menkoista kun tuli raskaustestiin positiivinen viiva. Sitä ennen sain hyvin hailakan viivan kun oli 3pvä myöhässä.
 
Sori jos menee liian yksityiskohtaiseksi, mutta millaiset rutiinit teillä on seksin jälkeen ovulaation aikaan? Makaatteko sen 20 min jalat ylhäällä vai mitä? 😅 Minulla on tapana käydä aina vähintäänkin alapesulla, ja aloin miettiä, että ei kai se voi huonontaa mahdollisuuksia..? Mulla nuorempana tuli parikin kertaa virtsatieinfektio, kun en pesuilla heti käynyt, niin sitten tuli tällainen tapa.
 
Takaisin
Top