Raskaaksi 2024

Kyllä ainakin mulla ovistesteistä oli "iloa". Sain selville niiden avulla etten ovuloi kun hiemankin imetin. (Vaikka kierto muutoin toimi)
Miten sulla tää selvis, oliko ovistestit aina negoja..? Oliko sulla mitään muita oireita mistä päätellä ovuloimattomuutta?
Täällä vielä imetetään 1v 10kk taaperoa ja ei oo plussaa kuulunut raskaustestiin.. Oon saanut plussia ovistesteihin, mutta epäilyttää tapahtuuko ovulaatiota siltikään, kun ei kai se testikään sitä takaa 😕
 
Kyllä tää odottelu vaa pistää päätä vähä sekaisin vaikka miten rennosti yrittäs olla, kun toivos niin kovasti että onnistuu.

On ollut aika oireeton olo, niin vetää vähän mieltä matalaksi. Eilen oli ihan ihme ärsytyspäivä ja tuntui et oisin voinut vaan maata peiton alla ja itkeä.

Nyt mentäis kai dpo 11, digitestin ja tuntemusten mukaan. Jos menkat eläs ihanteellisen kierron mukaan, niin viikonloppuna pitäs alkaa.

Viime kiertohan mulla oli outo, kun luteaali venyi 22 päivän mittaiseksi (digitestin mukaisen ovulaation mukaan). Ekat luomumenkat oli tosi niukat, vrt siihen vuotoon mihin pillereillä tottui. Johtuukohan tuo luteaali vaan pillereiden lopetuksesta kesäkuun alussa vai mikähän syynä...? Toivottavasti alkas tasoittua jos ei vielä raskaana olla.

Onko muita ketkä odottelee millon viittis jo testailla? En haluais tehdä liian aikaisin, viime kierrossa tuli niin monta pettymystä ku testasin paljon 🫠😅
 
Täälläkin raskautuminen on mielessä varmaan 20x päivässä, vaikka kuinka yrittää ottaa "rennosti". Sinällään odotan töihin paluuta (mulla ollut poikkeuksellisen pitkä kesäloma, 8vkoa), jotta päivät kuluis nopeampaa ja ajatuksissa pyörisi jotain muutakin.

Mulla jäi tosiaan ovis saamatta tikkuun mutta oletus gynen arvion pohjalta on, että nyt olis menossa dpo6-8. Toissapäivänä alkoi tosi selkeät menkkajomottelut (eli noin viikon liian aikaisin), mutta viime kierrossa mulla oli niin paljon erilaisia "raskausoireita" että en ole jaksanut näistä tuntemuksista kovin iloita. Luulen tosiaan, että tallettelut eivät osuneet tässä kierrossa ihan kohdilleen.

Jännä nähdä, pysyykö tämä kierto ovikseen nähden oikean pituisena ja ilmaantuuko nyt tiputtelua. Viime kiertohan oli pelkkää tiputteluvuotoa alkaen jo viikko ennen menkkoja. Terolut-resepti tosiaan olisi nyt olemassa, mutten oikein tiedä aloitanko niitä ensi kierrossa, jos tämä kierto on tavallisen mittainen eikä runsasta tiputtelua ole. Gyne tosiaan puhui siihen sävyyn, että jos kierrot alkavat pitenemään (mulla ollut +40 päivän kiertoja vielä alkuvuodesta), sitten terot on varmasti tarpeen. Tiputteluun ei ottanut mitenkään erityisemmin kantaa.

Gynellä kaikki tosiaan näytti ja kuulosti olevan kunnossa, mutta kirjausta myöhemmin lukiessani huomasin, että limakalvo oli vain 5.3mm (ja johtofollikkeli tosiaan jo 19mm). Nopealla googlettelulla näytti, että limis olisi mahdollisesti liian ohut kiinnittymiseen. En tiedä, onko teroista tuohon apua? En hoksannut asiaa kysyä, kun gyne ei tuota limakalvon paksuutta mitenkään kommentoinut.
 
Muokattu viimeksi:
Huoh. Eilen koski jo mahaa ja turvottaa sen verran, että aavistelen et uusi kierto voisi olla lähellä.. kohta kp. 40...😬
Raskaana en ole, testit negaa. Mielialat todella ärsyyntyneet ja masentuneet. Mulla välillä ihan hirveitä itseinho-kohtauksia, en tiedä onko sekään normaalia...

Onneksi on se gyne tulossa, ja mietin ihan peruslääkärilläkin käyntiä jo. Olen yrittänyt pudottaa painoa, mutta ei tunnu onnistuvan, vaikka sokerin/roskaruuan olen jättänyt jo pois ja syön normaalia ruokaa. Ryhmäliikuntaan ilmottauduin syksylle. Tänään ja eilen on ollut niitä hetkiä, kun oon miettinyt, mitä jos hakisin vain ehkäisyn takaisin ja lopetettaisiin koko homma. Ei sillä, ettenkö haluaisi vauvaa, vaan sen takia, että tuntuu, etten kestä näitä fyysisiä ja psyykkisiä oireita. 😔 Olen ihan puhki ja väsynyt tähän oloon ennen menkkoja ja kun kierrot venyy, olo on karsea. Toisaalta yksi vaihtoehto olisi etsiä toista lääkettä perussairauteni hoitoon, jota pystyisin käyttämään myös raskausaikana, josko nämä muut oireet vähenisi sillä.🤔
 
Huoh. Eilen koski jo mahaa ja turvottaa sen verran, että aavistelen et uusi kierto voisi olla lähellä.. kohta kp. 40...😬
Raskaana en ole, testit negaa. Mielialat todella ärsyyntyneet ja masentuneet. Mulla välillä ihan hirveitä itseinho-kohtauksia, en tiedä onko sekään normaalia...

Onneksi on se gyne tulossa, ja mietin ihan peruslääkärilläkin käyntiä jo. Olen yrittänyt pudottaa painoa, mutta ei tunnu onnistuvan, vaikka sokerin/roskaruuan olen jättänyt jo pois ja syön normaalia ruokaa. Ryhmäliikuntaan ilmottauduin syksylle. Tänään ja eilen on ollut niitä hetkiä, kun oon miettinyt, mitä jos hakisin vain ehkäisyn takaisin ja lopetettaisiin koko homma. Ei sillä, ettenkö haluaisi vauvaa, vaan sen takia, että tuntuu, etten kestä näitä fyysisiä ja psyykkisiä oireita. 😔 Olen ihan puhki ja väsynyt tähän oloon ennen menkkoja ja kun kierrot venyy, olo on karsea. Toisaalta yksi vaihtoehto olisi etsiä toista lääkettä perussairauteni hoitoon, jota pystyisin käyttämään myös raskausaikana, josko nämä muut oireet vähenisi sillä.🤔
Mulla ei oo mitään lohduttavaa sanottavaa, mutta tuli niin paha mieli sun puolesta että halusin vaan lähettää virtuaalihalin ja tsempit🥺🩷 Toivottavasti siitä gynekäynnistä ois jotain apua!
 
Mullakin on olo, jos nyt ei onnistu.. että tarvin pari kk yritystaukoa. Mun pää ei kestä tätä 😕 voihan sinä taukoaikana ilmoittautua tutkimusjonoon.

Kuvissa tiistaina dpo 9 tehty rfsu 10 herkkä, sama testi kaikissa, yhdessä revitty kotelo pois 🤣 että näkyisi paremmin. Ja olen näkeväni tässä jotakin. Aavistus viivanpaikkaa, kuin olis aavistus väriäkin. Kuvassa näkyy huonommin kuin silmälle. Näättekö mitään?

Tänään dpo 10 sit pregchek 25 herkkä testi oli ihan puhdas nega. Meidän pikkukylän kaupasta loppu noi kymppiherkät kaupan hyllystä 😫 Pc on mulla aiemmin näyttänyt jotakin vasta dpo 12.

En kyllä usko plussaan. Mulla ihan vaan olo, että menkat alkamassa. Kova turvotus ja ihan kuin jo selkää ja alavatsaa juilis. Sunnuntaiksi vasta menkkoja odotan.
 

Liitteet

  • IMG20240723070233.jpg
    IMG20240723070233.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 133
  • IMG20240723065327.jpg
    IMG20240723065327.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 135
  • IMG20240723070233.jpg
    IMG20240723070233.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 133
@zar_ tiedän niin tunteen ❤️ itellä tänään kp43/44 kävin just gynellä.. ilmeisesti en sit ovuloinut kesäkuussa..enkä tällekään kuulle... (Melkein oli ovis plussa kesäkuussa testeissä jäi vain yks päivä testauksesta välistä, niin toivoin että olis ollut silloin plussa ku tuntemuksia oli...)
Gyne oli sitä mieltä et menkat alkais tässä kohta, ainakin kohdun limakalvon tilanteen perusteella... Jos ei niin sain provera kuurin menkkojen käynnistykseen... Jospa sitä seuraavassa kierrossa ois super ovis ja super hyvä munasolu ja kaikki super hyvin.. kuut ja tähdet kohdillaan yms.. sais tää yli kolmen vuoden yritys loppua... 🤯🙈
Pitää nyt ite ainakin koittaa rentoutua seuraavat 2-3 viikkoa... 🙈
 
@zar_ tiedän niin tunteen ❤️ itellä tänään kp43/44 kävin just gynellä.. ilmeisesti en sit ovuloinut kesäkuussa..enkä tällekään kuulle... (Melkein oli ovis plussa kesäkuussa testeissä jäi vain yks päivä testauksesta välistä, niin toivoin että olis ollut silloin plussa ku tuntemuksia oli...)
Gyne oli sitä mieltä et menkat alkais tässä kohta, ainakin kohdun limakalvon tilanteen perusteella... Jos ei niin sain provera kuurin menkkojen käynnistykseen... Jospa sitä seuraavassa kierrossa ois super ovis ja super hyvä munasolu ja kaikki super hyvin.. kuut ja tähdet kohdillaan yms.. sais tää yli kolmen vuoden yritys loppua... 🤯🙈
Pitää nyt ite ainakin koittaa rentoutua seuraavat 2-3 viikkoa... 🙈
Oliko sulla pcos? Itelläni vähän luulen et on ehkä sitä ja et en myöskään oikein ovuloi. 😬 Siksikin haluan tarkistuttaa tilanteen. Pääsin tänään pahimman hormonihuurun ja kakkaolon läpi, mietin että oonko vaan liian ylikuormittunut/stressissä ollut kaikesta ympärillä tapahtuvasta, kun uusi työ ja kaikkea.. Ja ylipäänsä keskenmenon suru on aina välillä mielessä, kun on ne vaan niin rankkoja.

Koitetaan ottaa rauhallisesti, kiitos myös sulle @Kimpsu lohdutuksesta.💜
 
Jaahas, mielenkiinnosta päädyin tänne lueskelemaan tunneiksi vaikka toiveeni ovatkin juuri päinvastaiseen suuntaan.
Olen 40v lapseton ja alitajuisesti kai haluaisin raskauta mutta en uskalla monesta syystä kuitenkaan.
Miessuhteita on muttei mitään parisuhdetta kuitenkaan. Joskus päätin, että vain siinä tapauksessa lisääntymistä voisi ajatella jos olen hyvässä parisuhteessa...

Nyt tilanne kuitenkin se, että kp 38 ja menkat myöhässä. Kierto on ollut tosi pitkä aina mutta viime vuosina lyhentynyt. Ahdistaa enkä haluaisi uudestaan joutua tekemään ristiriitaista päätöstä jos napsahtaakin..
Tikutettu ovis eli dpo tänään 16. Rt ja ovistesti molemmat negoja. Jotain omituista tiputusta ollut, että just ja just huomaa, muuten olen jo viikon paininut pms oireiden kanssa. Rinnat kipeät ja turvoksissa, tuntemuksia vatsassa ja perus menkkahirviö olo. Hormonaalista ehkäisyä en ole pystynyt käyttämään, kokeillut toki.

2v sitten raskauduin täysin yllärinä ja vielä 4vk oviksesta raskaustesti nega. Rinnat kipeytyi 3vk kohdalla ja vasta kuudennella viikolla oviksen jälkeen sain plussan, tuli myös valemenkat edellisenä kuussa ajallaan. Se oli aikamoinen shokki joka tapauksessa ja toista kertaa en haluaisi joutua siihen.. Suru ja apeus oli silti pitkään läsnä varmasta päätöksestä huolimatta ja mietinkin tuolloin, että kuitenkin jos tää oli nyt ainut mahdollisuus, niin varmasti jää harmittamaan.

Nyt olo on ollut aika samansuuntainen ja täältä olen saanut paljon tietoa ja neuvoa pohtiessa näitä tuntemuksia. Kiitos niistä!

Joka tapauksessa tsemppiä kaikille, jotka plussaa toivovat ja itse vaan toivon menkkoja ja että pääsen tästä jännityksestä eroon.
(Pahoittelut jos se jonkun mieltä onnistui pahoittamaan.) 🫠
 
Tänään tuli ovislimaa ja on ollut menkkamaista jomotusta ja rintojen aristusta. Ovis varmaan olisi siis huomenna tai perjantaina (jos mä edes oikeasti ovuloin). Tallettelemaan päästään vasta lauantaina reissun takia, että raskaushaavet tältä kierrolta voinee unohtaa, mut kiva kun tuli tuttuja oireita tuttuun aikaan (nyt kp 14). 🥳

Tsemppiä tänne kaikille ❤️ @zar_ ja @Valora, jos tauon pitäminen yrityksestä saisi stressitasoja alas, niin ei välttämättä huono vaihtoehto. Pari kuukautta ei tässä touhussa kuitenkaan ole edes kovin pitkä aika (vaikka tuntuukin ikuisuudelta).
 
Jännittäjä84, on tää huono paikka tulla kertomaan keskeyttäneensä aiemmin raskauden ja että nyt pelkää olevansa raskaana eikä sitä toivo 😕 täällä niin moni yrittänyt pitkään ja saanut keskenmenoja.. ja toivoneet vauvaa pitkään koko sydämestä. Niin tuommoinen tuntuu vaan tosi epäreilulta. Enkä ymmärrä miten tästä ketjusta olet saanut asiaasi vertaistukea? Eikö kannattaisi mennä johonkin aborttiryhmään 🙄
 
Miten sulla tää selvis, oliko ovistestit aina negoja..? Oliko sulla mitään muita oireita mistä päätellä ovuloimattomuutta?
Täällä vielä imetetään 1v 10kk taaperoa ja ei oo plussaa kuulunut raskaustestiin.. Oon saanut plussia ovistesteihin, mutta epäilyttää tapahtuuko ovulaatiota siltikään, kun ei kai se testikään sitä takaa 😕
Ovislimat olivat "oudot" tai siis niitä ei oikeasti juurikaan tullut , verraten tilanteeseen ennen raskautta. Samoin puuttui kuukausittainen niagarapöiviä edeltänyt siivoan kaikki - toimintapiikki. Kaikki ovistestit näytti koko ajan tasaisesti negaa... ( Onneksi sain tilattua firmannimellä netistä laastareiden ja ensiaputarvikjeiden lisäksi niitä superalennuksella extrasuuren paketin, oli tarkoitettu ilmeisesti klinikkakäyttöön)🥴
Sitten kun sain eka plussahailuraisen ovistestiin niin ryntäsin pää kolmantena koipena jalkojani aukomaan gynen pöydälle. 🙈 Joka ultranäkymä onneksi vahvisti kehotoiminnan muuttuneen/ palautuneen kohti normaalinpaa.
 
No testasin nyt aamulla, negaa näytti. 🙁 Dpo 12? Eli saa kai heittää kirveen kaivoon tän kierron osalta. Tuijotin tota testiä niin kauan et silmät alko jo mennä kieroon ja nähdä siinä jotai haamujen haamua mut kyl se negalta näytti vahvasti. Testi oli semmonen rfsu herkkä. Revin sen auki nii raivolla et koko testitikku lensi siitä irti 😅

Kyllä siinä vähän itku tuli, vaikka ollaan yritetty vasta lyhyen aikaa. Ovulaation aikaan oli niin paljon seksiä, et heti tuli mieleen että jommassa kummassa on varmaan sit jotain vikaa kun ei tärpännyt. Vaikka tarpeeton ajatus varmaan...

No, toivotaan et luteaali ei taas veny ja pääsis pian uuteen kiertoon.
 

Liitteet

  • IMG_20240725_072102.jpg
    IMG_20240725_072102.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 68
Voimia minttutuuli ❤️ kyllä se pettymys alussa oli ihan yhtä kovaa ainakin minulla 😕 minkä pituinen kierto sinulla on? Tikutitko oviksen? Vielä joku tsäänssi, että ovis olisi myöhästynyt.. ellei sen ajankohtaa tiedossa.

Täällä Dpo 11 myös nega, testi pc 25 herkkä. Yritän tänään onkia jostain 10 herkän! Apteekissa varmaan olis. Ja se sit hu aamulla. Jos siinä ei mitään niin tämä kierto selvä.
 
@Valora kiitos ❤️ joo, tein digiovistestejä. Sen ja tuntemusten perusteella kyllä luulen olevani aika varma ovulaation ajankohdasta.

Täähän on mulla vasta tosiaan toinen kierto ilman pillereitä, eli en osaa vielä sanoa mihin tasaantuu. Edellinen, eka "luomukierto" oli 31pv, saa nähdä miten nyt käy.

Pidän sulle sormia ristissä! ❤️
 
Takaisin
Top