Raskaaksi 2024

Mulla on noi samat vitamiinit + rauta käytössä ja oon luullakseni huomannu kierrossa muutosta. Ainaki oireet on voimakkaammat. Ootko huomannu vielä mitää?
Rautalisää olen itse kans miettinyt, mutta odotan kuitenkin syksyyn jos ottavat laajat verikokeet silloin niin näkee onko sille tarvetta vai ei.

En ole vielä huomannut mitään erilaista muihin kiertoihin vaikka jo jonkun aikaa syönyt noita. Ehkä vaatii vielä pidempään odottamista että huomasin itse jotain. Tai no ehkä se että aknea ei ole hirveästi nyt ollut! Eikä menkkojen aikaankaan ollut. Tänään alan oviksen metsästyksen😎
 
Tulin tänne mukaan keskustelemaan - toiveissa kolmas, mutta jännittää vähän työtilanne, oma ja miehen jaksaminen yms yms.

Esikoisen kanssa yritettiin reilu puoli vuotta, heti kun vaihdoin mieluisampaan työpaikkaan niin plussasin, joten oletan että stressi oli estävä tekijä silloin.

Toisen kanssa raskaus alkoi helposti, olisiko ollut toinen yrityskierto. Silloin oli hyvin stressitön tilanne.

Nyt huolettaa se, että onnistuisiko helposti tai toisaalta että mitä jos onkin työlästä ja mitä jos tulee keskenmeno tai komplikaatioita tai muuta jännitettävää... just on alkanu arki sujua helpommin kahden kanssa ja saanut jopa nukkua kokonaisia öitä. Nuorempi lapsista oli tosi huono nukkuja terveysongelmien takia melkeen pari vuotta.

Meillä ei ole nyt hormonaalista ehkäisyä käytössä, vaan mennään kalenterin mukaan. Toiminut meillä aikaisemminkin luotettavasti.
Olen aika varma että nyt on ovulaatio mukana kierrossa, ja imetyksen lopettamisen jälkeen (muutama kk sitten) kierto ja ylipäätään olo tasoittunut niin että on enemmän "oma itse" olo.

Se on ehkä yksi syy miksi tässä vähän mietin tuota mahdollista raskautta tähän väliin, että haluaako taas ihan kaikkia hormoneja pyörimään kroppaan, vai pitäisikö vielä hetki mennä tällä.
 
Heippa kaikki! Liityn uutena tähän keskusteluun, vaikka pidempään olenkin keskustelua seurannut. Onnea plussanneille ja plussatuulia meille niitä toivoville. Täällä haaveissa esikoinen. Suurin unelma ollut aina tullut äidiksi ja tähän asti odottanut sitä ns ”oikeaa hetkeä”, josko sitä täysin oikeaa hetkeä edes on. :)

Nyt vahvasti, että nyt on oikea aika. Mulla ollut säännöllinen 28-30pv kierto ja tässä kierrossa tikuttelinkin ovulaatio flow:n ennustamilla päivillä, aina saaden negan. Kp 15 oli ovustuntemuksia ja sain viimeisellä testillä lähes (?) positiivisen, enempää en testaillut. Ovislimoja tuli kp 15, 16 ja 17 ja hyvin tullut touhuiltua noiden päivien molemmin puolin.

Nyt vajaan viikon verran ollut pientä nippailua munasarjoissa, pientä kramppailua kohdun seudulla ja muita outoja tuntemuksia. Niin kovasti toivoo raskautumista, ettö välillä pohdin keksinkö nämä tuntemukset. 😅 Flown mukaan ylihuomenna pitäisi alkaa uusi kierto…

Huh tulipa pitkä ja sekava stoori, mutta helpotti, että sain jakaa ajatuksia teille ketkä varmasti ymmärrätte näitä ajatuksia! ❤️
 
Muokattu viimeksi:
@-KT- mulla vähän samoja mietteitä välillä että just kun kahden lapsen kanssa alkaa vähän olla homma hanskassa niin nyt me halutaankin kolmas. Toisaalta kun miehen kanssa kumpikin halutaan se kolmas niin päätettiin että yritetään mahdollisimman pienellä ikäerolla saada alulle 😅 meillä kans molemmat lapset nukkuu vihdoin ainakin hetkellisesti täysiä öitä niin pitää nyt nauttia tästä että jaksaa sitten jos vauva vielä saadaan taloon.
Jossitella en jaksa töiden tai harrastusten suhteen, ne saa yleensä säädettyä raskauteen yms sopivaksi. Muutenkin harrastusaika on kortilla kun on kaksi pikkulasta jaloissa pyörimässä niin taitaa syksyn jumpat jäädä multa väliin olin raskaana tai en. Kolmannessa muksussa isoin taloudellinen huoli on auton vaihto, koska kolme pientä turvaistuimineen alkaa olla aika kombo ja tila-autoihin siirtyminen on varmaan ainoa vaihtoehto 🫣
 
Kp 9 ja aloin tänään testailemaan ovulaatiota. Voisin tätä jo aika plussana pitää. 🤔 Täytyy tehdä illalla vielä digi varmuuden vuoksi.

View attachment 135481

Kolme edellistä kiertoa on olleet jotenkin poikkeuksellisen outoja, kuten nyt tämäkin. Kp 3-4 on loppunut menkat (kunnon vuoto) ja sen jälkeen on tullut vielä muutama päivä tuhrua. Lauantaina ei tullut mitään. Sunnuntaina oli aamusta seksiä ja illempana rupesi taas tulemaan tuhrua ja vähän verisempää sellaista. Tänään taas tullut jo vähän tuhrua. Että mitäköhän tämä nyt taas on. 🤔 Ikinä ennen muistaakseni ei ole tullut ovulaation aikaan tuhruja.
Päivitystä tähän vielä. Digitesti oli nega. En kyllä pystynyt olemaan pissaamattakaan kuin 2h. Teen aamulla vielä uusiksi niin saa varmistuksen että oliko tämän aamuinen tosiaan jo plussa vai onko vielä tulossa.
 
Eilisen maanantain testi oli tosiaan plussa. Olihan se kyllä jo ihan selkeä, mutta rupesi epäilyttämään kun tuhruttelin vielä. Eilistä ei enää tullut hyödynnettyä ja tänään illasta varmaan liian myöhäistä. Jää sunnuntain touhuilujen varaan. No eipä tässä enää henkeä pidätellä että tärppäisi, mutta ainahan sitä kuitenkin samalla toivoo ihmettä tapahtuvaksi. 😄

IMG20240723055205.jpg
 
Eilisen maanantain testi oli tosiaan plussa. Olihan se kyllä jo ihan selkeä, mutta rupesi epäilyttämään kun tuhruttelin vielä. Eilistä ei enää tullut hyödynnettyä ja tänään illasta varmaan liian myöhäistä. Jää sunnuntain touhuilujen varaan. No eipä tässä enää henkeä pidätellä että tärppäisi, mutta ainahan sitä kuitenkin samalla toivoo ihmettä tapahtuvaksi. 😄

View attachment 135497
Mut jos ovulaatio on ollut maanantaina ja seksiä sunnuntaina, niin kyllähän se aika hyvin osuu? Noin niin kuin omasta mielestäni. Vai olenko liian optimistinen? 😂

Mulle Flo näyttääkin tälle päivälle ovista (kp13). Aiemmin oli loppuviikolle, että en tiedä miksi se mielensä muutti..mulla ei ole kyllä yhtään mitään ovisoireita, että tohdin epäillä, että olisi nyt. Pitää tänään kyllä talletella jo ihan senkin takia, että huomenna lähden lapsen kanssa kahdestaan reissuun loppuviikoksi.
 
Lueskelin vähä juttuja ja palaan taas tänne. Hyvä kysymys, että siirtyykö jutut vauvatoiveen vuoksi. Mä en enää siirrä mitään juttuja/menoja siks, jos olisin raskaana. Tässä toki meillä yritystä yli 2 vuotta ja keskenmenoja takana ja hoitoon menossa, mutta silti varasin yhden jumppatapahtuman loppuvuodelle ja alotin lajin, jotai ei voi harrastaa raskaana. Lopetan sen sitten vaan, ei sitä koskaan tiedä. Hain yhtä esihenkilötason paikkaakin, vaikka viime vuonna lykkäsin ajatusta. Yritän elää elämääni, vaikka terassille en enää mene ainakaan alkoholia nauttimaan. Aikalailla ne hommat tässä jäänyt pois, mikä tietenkin on hyvä hedelmällisyyttä ajatellessa. 😀
Mulla on nyt varmaan ovis tai tulossa ihan just, koska limoja on. Mulla on vielä yks ovistesti kaapissa ja teen sen tässä tunnin päästä. En oo saanu pc:llä kii ovista nyt. Nyt kp15 ja yleensä silloin ollut ovis… mutta viime kierto oli jostakin syystä kp23. Yleensä kp27.

Tarrasukkia plussanneille!😍🫶🏻
 
Moi! Liityn tänne, on nimittäin ihan tajuton vauvakuume päällä. 🤪 Esikoinen nyt 1v2kk ja hänelle pikkusisarus toiveissa. Vauvakuume ollut suunnilleen siitä asti kun eka syntyi, miestä on vaan ollut hitaampaa vakuuttaa toisesta lapsesta. Toisaalta itsekin mietin, onko ihan älytöntä toivoa toista lasta tähän kun esikoisen kanssa alkaa vauvavuoden jälkeen vihdoin vähän helpottaa eikä yötkään ole enää yhtä repaleisia kuin aiemmin. Kuitenkaan täydellistä ajoitusta tuskin on. Vaaleanpunaiset vauvakuumelasit silmillä ajattelen vaan, että kyllähän se siitä sitten hoituu ja lapset voisi olla seuraksi toisilleen...

Kesäkuussa jätettiin kortsuehkäisy pois, mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Toisaalta kiertokin on tosi epämääräinen, on vaihdellut 34-45 päivän välillä, ja imetänkin esikoista kerran päivässä. Olin ihan varma, että olisi voinut viime kierrossa napata, mutta sitten menkat alkoikin yli viikko odottamaani aiemmin. Ennen raskautta tunsin hyvin oman hormonikierron ja esim ovulaation, mutta nykyään olen ihan hukassa. En tiedä pitäiskö koittaa noita ovulaatiotestejä vai onko vaan turhaa hermojen ja rahan menoa... 🤔
 
Moi! Liityn tänne, on nimittäin ihan tajuton vauvakuume päällä. 🤪 Esikoinen nyt 1v2kk ja hänelle pikkusisarus toiveissa. Vauvakuume ollut suunnilleen siitä asti kun eka syntyi, miestä on vaan ollut hitaampaa vakuuttaa toisesta lapsesta. Toisaalta itsekin mietin, onko ihan älytöntä toivoa toista lasta tähän kun esikoisen kanssa alkaa vauvavuoden jälkeen vihdoin vähän helpottaa eikä yötkään ole enää yhtä repaleisia kuin aiemmin. Kuitenkaan täydellistä ajoitusta tuskin on. Vaaleanpunaiset vauvakuumelasit silmillä ajattelen vaan, että kyllähän se siitä sitten hoituu ja lapset voisi olla seuraksi toisilleen...

Kesäkuussa jätettiin kortsuehkäisy pois, mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Toisaalta kiertokin on tosi epämääräinen, on vaihdellut 34-45 päivän välillä, ja imetänkin esikoista kerran päivässä. Olin ihan varma, että olisi voinut viime kierrossa napata, mutta sitten menkat alkoikin yli viikko odottamaani aiemmin. Ennen raskautta tunsin hyvin oman hormonikierron ja esim ovulaation, mutta nykyään olen ihan hukassa. En tiedä pitäiskö koittaa noita ovulaatiotestejä vai onko vaan turhaa hermojen ja rahan menoa... 🤔
Kyllä ainakin mulla ovistesteistä oli "iloa". Sain selville niiden avulla etten ovuloi kun hiemankin imetin. (Vaikka kierto muutoin toimi)
 
@Ainuska Mulla on sama, en oo enää esikoisen jälkeen tunnistanut ovulaatioita eikä niitä kierron pituuden perusteella taida tapahtuakaan. Ennen esikoista oli kuitenkin ihan säännöllinen kierto ja selvät ovisoireet, joten ihmetyttää että mihin ne on kadonneet. 😆 Mulla on vasta yhden kierron verran kokemusta ovistesteistä (en saanu ovista kiinni), mut eihän ne perustikut paljoa maksa eli miksei kokeilisi 😊
 
@Aaltokukka @sielueläin Kiitos vastauksista! Ehkä tosiaan ovistestejä voisi kokeilla ihan sen tutkimiseen, tapahtuukohan koko ovista edes. En ole kauheasti tälle ajatusta antanut, kun kuitenkin imetyskerrat on enää siinä yhdessä ja tietenkin toive uudelle raskaudelle olisi kova... Vaikka imetyksestä johtuva ovuloivattomuus toki mahdollista olisi. Ennen raskauttakin kierto oli aika pitkä (n. 35 vrk) eikä aina ihan säännöllinen, joten sinällään olen ajatellut raskauden olevan mahdollinen nykyisistä spekseistä huolimatta. 😬 Mutta ehkä noi ovistestit toisi enemmän tietoa tähän asiaan jos vain onnistuisi niitä vahingossa oikeaan aikaan käyttämään. 😂
 
Mulla kp. 37 eikä vuotoa kuulu. Testit mielestäni negoja mut ovulaatiotesti on alkanut tummua.. Voiko johtua ihan vaan siitä, että kierto alkamassa? Aika ärsyyntynyt olo jo, kun kierto on näin venynyt.😔

Voi johtua. Itse oon paristi kokeillut tehdä juuri ennen menkkoja ovistestin, joka on ollut melko tumma (ei kuitenkaan ovisplussan vahvuinen). Olen kuullut, että jos ovistesti näyttää raskauden se olisi kuin tummista tummin ovisplussa. Mutta niin kauan kuin kunnon vuotoa ei näy niin toivoa on 🤞🏻
 
Onko täällä muita joilla alkaa olla se vuosi yritystä takana? Millä fiiliksillä mennään?

Meillä on varattu ensikäynti yksityiselle ens kuun alussa ja oon täs vaiheessa tutkinu asiasta melkein kaiken mahdollisen xp

Joo, n. 1v 3kk. Hoidoissa ollaan. Tuntuu ettei raskaus varmaan ala koskaan. Silti joka kierto ennen menkkoja pieni toive nostaa päätään..
 
@Betta täällä saman verran yritystä ja samat fiilikset. Tuntuu jo niin epätodelliselta ajatukselta että koskaan edes raskautuisin. Saako kysyä mitä hoitoja olette saaneet? Me ehdittiin käydä vaan ensikäynnillä ennen kesäsulkuja. Elokuussa toivottavasti jatkuu jos ei mene päällekkäin reissun kanssa. Aukiolotutkimusta olis ainakin tarkoitus tehdä seuraavaksi.
 
Takaisin
Top