Raskaaksi 2024

Oon tässä jonkin aikaa taustalla seuraillut ja ehkä voisin liittyä seuraan. Meillä oli ajatuksena aloittaa toisen yritys tammikuussa -25, mutta puoli vahingossa jäi pillerit kuukausi sitten pois. Vieläkään ei ole kierto palautunut, joten sitä odotellessa... Tavallaan alkoikin yritys nyt 🤭

Esikoisen yritys oli hyvin stressaavaa, sillä yksi keskeytynyt keskenmeno todettiin viikoilla 12, koko yritysaika kesti yli vuoden. Raskausaika meni keskenmenopelossa ja vasta rakenneultran jälkeen uskallettiin uskoa saavamme elävän vauvan syliin.

Nyt kun tavallaan aloitammekin aikaisemmin "yrittämisen", niin toivoisin vähän stressittömämpää yritystä.
Toki näin taapero-arjessa ei kauheasti peitto heilu, joten hyvä olla vähän ekstra aikaa 🤣
 
Plääh täällä näköjään kp1 käyntiin. Menkat tuli kyllä aika hyvin sekä premomin että huawein ennusteen mukaan kun premom ennusti to ja huawei su, lauantai nyt sattuu siihen väliin.
Arvasin ettei ole tärppikierto tämä ajoitusten perusteella mutta mulla oli niin paha olo koko viikon että elättelin vielä vähän toivoa plussasta. Aina sitä vähän pettyy vaikka tietäisi että ei tule plussaa, etenkin kun tuntuu että joka toinen tuttu on just nyt raskaana. Somessa on jatkuvasti ihania uä-kuvia ja raskausuutisia niin olisihan se ihana päästä itsekin odottamaan taas vauvaa 🥹

Nyt ostan kyllä parempia ovistestejä, pitää ehkä kokeilla niitä digitaalisia jos ne antaisi o+. Tää seuraava kierto pitäisi olla nyt vähän stressittömämpi kun saatiin meidän vanha asunto myytyä, yksi kivi vierähti harteilta ja varmaan keventää tunnelmaa vauvahommia varten 😎
 
Onneksi ei oo kuin yksi testi mukana niin hillitsen itseäni vielä edes pari päivää. Pe-su välillä pitäisi alkaa menkat ja nyt on vasta tiistai, äääh 🥲
Päätitkö Welmukka oottaa sunnuntaihin ennen kuin testaat? Onko huimaavat olot jatkuneet vai näyttääkö siltä että menkat alkaisi? Edit: ah, juuri laitoitkin viestiä. Ehkä seuraavassa kierrossa sitten, kiva että taloasia on nyt saatu pois alta ❤️

Mä en parhaillaan tiedä mitä odottaa, testien ääreen pääsee vasta keskiviikkona ja aika tuntuu niin pitkältä nyt kun sain päähäni että ehkä se olisi aiheellista kumminkin... Melkein toivon että menkat alkaisi niin ei tarvitsisi piinailla, samalla kun ihan pienesti salaa toivon että eivät alkaisi 🥹
 
@Yrttiteetä tekisi mieli mä testasin tänään aamulla mutta negaa näytti. On kyllä edelleen tosi outo olo, huippaa ja on semmoinen ällötys päällä. Ei siis ole mun normaalissa kierrossa tällaista ollut ennen. Vuoto on vielä qika alussa et odottelen vähän voisko vielä kuitenkin... 😅 Kunnon epätoivoplussan metsästys.
Mulla oli ihan sama toi tunne että no alkais menkat niin pääsisi uudelle kierrokselle mutta aina se vaan tuntuu tulevan se pienen pieni kutina että oisko sitä raskaana sittenkin!
 
IMG_5087.jpeg
tämän päivän ovistestit en tiiä onko kumpikaan plussa
 
20240720_195952.jpg
20240720_113823.jpg


Tiputtelu on todella niukkaa.. En tiedä mitä mun keho oikein puuhaa.. Herkät testit ovat minun silmiini negoja, ellei jotain haamujen haamua lasketa vai oisko viivanpaikkaa..😐
Äh, kauankohan tässä pitää vielä odotella, turhan tuntuista jos mitään ei kuitenkaan tapahdu.. 😅🫣 Kp 34 nyt.
 
Se ois sitten kp 1. No tästä nokka kohti uutta yritystä. Toisaalta hyvä, että alkoi nyt menkat eikä myöhemmin niin kerkeää toi vuoto loppua ennen seuraavaa viikonloppua, kun sitten päästään miehen kanssa pitkästä aikaa kahdestaan viikonlopuksi reissuun ❤️
 
Onnea plussasta @Kaarna ja @Tuutikki89 !😍 Toivotaan että saatte molemmat pienokaiset syliin asti 🫶🏻

Täällä loppui ensimmäinen kierto terolutin kanssa, kierto oli vain 30pv pitkä! Näin lyhyttä kiertoa mulla ei olekaan ollut kuin viime vuonna heinäkuussa pillerien lopetuksen jälkeen viimeksi. Aiemmin puhuin myös pahoinvoinnista ennen menkkoja niin se ehti onneksi kestää vain sen pari päivää ennenkuin menkat sitten alkoivat.
Tässä kierrossa menossa kp8 ja letroja söin kp3-7. Nyt pitäisi aloittaa ovistestailu ja säännöllistä tallettelua tehdään kyllä. Lisäksi aloin viime kierrossa syödä säännöllisesti mama vitamiineja, d-vitamiinilisää ja myo-inositolia.
 
Onnea plussasta @Kaarna ja @Tuutikki89 !😍 Toivotaan että saatte molemmat pienokaiset syliin asti 🫶🏻

Täällä loppui ensimmäinen kierto terolutin kanssa, kierto oli vain 30pv pitkä! Näin lyhyttä kiertoa mulla ei olekaan ollut kuin viime vuonna heinäkuussa pillerien lopetuksen jälkeen viimeksi. Aiemmin puhuin myös pahoinvoinnista ennen menkkoja niin se ehti onneksi kestää vain sen pari päivää ennenkuin menkat sitten alkoivat.
Tässä kierrossa menossa kp8 ja letroja söin kp3-7. Nyt pitäisi aloittaa ovistestailu ja säännöllistä tallettelua tehdään kyllä. Lisäksi aloin viime kierrossa syödä säännöllisesti mama vitamiineja, d-vitamiinilisää ja myo-inositolia.

Onnea plussasta @Kaarna ja @Tuutikki89 !😍 Toivotaan että saatte molemmat pienokaiset syliin asti 🫶🏻

Täällä loppui ensimmäinen kierto terolutin kanssa, kierto oli vain 30pv pitkä! Näin lyhyttä kiertoa mulla ei olekaan ollut kuin viime vuonna heinäkuussa pillerien lopetuksen jälkeen viimeksi. Aiemmin puhuin myös pahoinvoinnista ennen menkkoja niin se ehti onneksi kestää vain sen pari päivää ennenkuin menkat sitten alkoivat.
Tässä kierrossa menossa kp8 ja letroja söin kp3-7. Nyt pitäisi aloittaa ovistestailu ja säännöllistä tallettelua tehdään kyllä. Lisäksi aloin viime kierrossa syödä säännöllisesti mama vitamiineja, d-vitamiinilisää ja myo-inositolia.
Mulla on noi samat vitamiinit + rauta käytössä ja oon luullakseni huomannu kierrossa muutosta. Ainaki oireet on voimakkaammat. Ootko huomannu vielä mitää?
 
Onnea plussanneille 💗💗💗 ja tarrasukkia!

Kyllä vaikuttaa tulevaisuuden suunnitelmiin ja mua just ahdistaa kun ei voi tietää, koska olen raskaana vai tulenko edes olemaan. Niin en nyt vaihda työpaikkaa, vaikka haluaisin.. mutta en tässä kohtaa halua ottaa kaikkea uutta opetteluun ja vaihtaa rankempaan työhön, minkä siis tiedän että ilman raskautta jaksaisin, mutta raskauden väsyttämänä ja herkistämänä se olisi liikaa. Lisäksi olen pohtinut opiskelua työn ohella. Nyt mietin ilmoittaudunko syyskuussa alkavaan toteutukseen.. koska sitten taas jos tulisin heti raskaaksi, se koulutuksen loppu olisi vauvan jo synnyttyä.. ja taas alkuraskaudessa en oikein jaksaisi, ainakin aiemmin olen ollut niin väsynyt ja huonovointinen.. että on vähän tylsä kyllä jättää tällaisia mahdollisuuksia väliin jos en raskaudukaan 😕 mutta kaikkea ehtii vielä parin vuoden päästäkin! En halua että raskausaikana sitten olisi liikaa.

Täällä kp 23, dpo 8. Aika matelee.. Oireita jotain on...etenkin vasen rinta aristaa ja turvottaa, hajuille herkistymistä ja kestoärsytys 🫣 ja lievästi flunssainen olo.. pari päivää kurkku karhea ja tuskaisia kuumia aaltoja. Noh, sääkin on mitä on ja on tässä ennenkin kuviteltu vaikka mitä oireita. Dpo 10 eli keskiviikkoon saakka aattelin malttaa ekan testin, rfsu early.
 
Täällä myös kovat pohdinnat tulevista suunnitelmista ja aktiviteeteista, joihin raskaus ei sovi. Täytyisi osata nyt päättää jatkanko oman harrastuksen parissa. En viitsisi ensin maksaa koko lystistä, jos tulisinkin raskaaksi ja heti lopettaisin.

Myös muita suunnitelmia tehdessä en voi olla miettimättä "entä jos oon silloin raskaana" tai "kuinkahan toimii pienen vauvan kanssa".

Vaan mistähän vastaukset näihin omiin pohdintoihinsa löytää.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Kp 9 ja aloin tänään testailemaan ovulaatiota. Voisin tätä jo aika plussana pitää. 🤔 Täytyy tehdä illalla vielä digi varmuuden vuoksi.

IMG_20240722_061014.jpg


Kolme edellistä kiertoa on olleet jotenkin poikkeuksellisen outoja, kuten nyt tämäkin. Kp 3-4 on loppunut menkat (kunnon vuoto) ja sen jälkeen on tullut vielä muutama päivä tuhrua. Lauantaina ei tullut mitään. Sunnuntaina oli aamusta seksiä ja illempana rupesi taas tulemaan tuhrua ja vähän verisempää sellaista. Tänään taas tullut jo vähän tuhrua. Että mitäköhän tämä nyt taas on. 🤔 Ikinä ennen muistaakseni ei ole tullut ovulaation aikaan tuhruja.
 
Kyllä siellä taitaa olla joku pikkuheppuli kyydissä🥹 kuvassa testit dpo12-14, menkat olisi (ilmeisesti) pitänyt alkaa eilen kp43 tämän ”ovuloimattoman” jälkeen. Jos tuntui että ovulaation tikuttaminen oli jännää niin tämä se vasta onkin😂

Edelleen ihmetyttää, miten nopeasti johtofollikkeli pystyy kasvamaan; tosiaan ultrassa kävin kp24, eikä silloin ollut näkyvissä menyttä tai tulevaa ovulaatiota. Sit kuitenkin kp30 alavatsaa alkoi nippailemaan, joten tein puolivitsillä ovistestin, niin se olikin kirkuvan punainen?🤔 Sit tulikin kiire tallettelemaan yli viikon kuivan kauden jälkeen, kun hanskat oli jo heitetty tiskiin😅
 

Liitteet

  • 1FCBDD6B-3D76-447F-83DC-597BC145AA09.jpeg
    1FCBDD6B-3D76-447F-83DC-597BC145AA09.jpeg
    664.8 KB · Katsottu: 101
Kyllä siellä taitaa olla joku pikkuheppuli kyydissä🥹 kuvassa testit dpo12-14, menkat olisi (ilmeisesti) pitänyt alkaa eilen kp43 tämän ”ovuloimattoman” jälkeen. Jos tuntui että ovulaation tikuttaminen oli jännää niin tämä se vasta onkin😂

Edelleen ihmetyttää, miten nopeasti johtofollikkeli pystyy kasvamaan; tosiaan ultrassa kävin kp24, eikä silloin ollut näkyvissä menyttä tai tulevaa ovulaatiota. Sit kuitenkin kp30 alavatsaa alkoi nippailemaan, joten tein puolivitsillä ovistestin, niin se olikin kirkuvan punainen?🤔 Sit tulikin kiire tallettelemaan yli viikon kuivan kauden jälkeen, kun hanskat oli jo heitetty tiskiin😅
Wau! Onnea hirmuisesti! 🤩
 
Mulla mennyt kesä menopur ja tupla-letrozol kierroilla, joista molemmat jouduttiin lopettamaan kesken liian monen follikkelin takia.

Nyt letrokierto käynnissä (yksi tabletti, kp 3-7), eikä ole ultraa. Vähän jo ehdin jännittää että ovista ei näytä tulevan, kun viime kierrot olleet tosi lyhyitä (ovis kp14) ja nyt kp17 illalla ja kp18 aamulla tuli vasta ovisplussa.. tallettelut on osuneet hyvin, vielä pitää yrittää saada tänäänkin viimeiset talletukset, niin ei jää siitä kiinni 😅 ajattelin aloittaa proveran kolmen päivän päästä tukemaan luteaalia, kun muuten menkat on alkaneet tosi aikaisin kaikissa kierroissa. Oon niin iloinen, että tämä kierto näyttää toimineen tähän mennessä hyvin 🤩
 
Onnea hurjasti @Tuutikki89! 😍

Täällä menossa dpo 8 tai 9. En oo varma päivästä, sillä sain la 13.7. aamulla digitestiin hymynaaman ja kai siitä yleensä sanotaan oviksen olevan seuraavana päivänä? Silloin 13.7. illalla kuitenkin oli selkeitä oviskipuja jotka loppui myös kuin seinään ja ruskeaa vuotoa. Oletan siis et se on tapahtunut la, eli ehkä dpo9?

Aattelin, et yritän odottaa testin kans viikonloppuun. Mitään oireita ei oo ollut, lukuunottamatta satunnaista kevyttä menkkajuilimista. Jotenkin tuntuu, et en oo raskaana, mut toivottavasti oon väärässä! Aika rennosti oon osannut olla. Ovulaatio ainakin hyödynnettiin tässä kierrossa super hyvin 😂
 
Kyllä siellä taitaa olla joku pikkuheppuli kyydissä🥹 kuvassa testit dpo12-14, menkat olisi (ilmeisesti) pitänyt alkaa eilen kp43 tämän ”ovuloimattoman” jälkeen. Jos tuntui että ovulaation tikuttaminen oli jännää niin tämä se vasta onkin😂

Edelleen ihmetyttää, miten nopeasti johtofollikkeli pystyy kasvamaan; tosiaan ultrassa kävin kp24, eikä silloin ollut näkyvissä menyttä tai tulevaa ovulaatiota. Sit kuitenkin kp30 alavatsaa alkoi nippailemaan, joten tein puolivitsillä ovistestin, niin se olikin kirkuvan punainen?🤔 Sit tulikin kiire tallettelemaan yli viikon kuivan kauden jälkeen, kun hanskat oli jo heitetty tiskiin😅
Hei wau, paljon onnea plussasta! 😍 Hyvä esimerkki siitä, että missään kierrossa ei näköjään kannata heittää hanskoja kokonaan tiskiin!
 
En muista edes milloin olen viimeksi tähän ketjuun kirjoittanut, mutta onnea kaikille plussanneille! 🤗

Moni on sanonut tuota, että miettii asioita sen kannalta, jos raskautuukin. Tein itse tuota ensimmäiset pari yrityskuukautta, mutta tuollaisesta tulee vain stressiä. Toki kannattaa olla realisti esimerkiksi työkuvioiden suhteen. Monista harrastuksista kuitenkin saa hyvällä syyllä rahat takaisin ja itse sain esimerkiksi yhden lahjakortin voimassaoloaikaa pidennettyä, kun kerroin miksi en voi sitä käyttää. Ja lomamatkoihin voi aina ottaa peruutusturvan muutamalla kympillä. Asiat kyllä sitten järjestyvät, eikä ihan kaikkea voi aina saada. 💁‍♀️

Täällä on ovulaatio tuloillaan. Ehdittiin tallettelemaan tässä kp11 ja kp12. Viime kierroissa on ovulaatio ollut aika tasaisesti kp13-16. Eli hyvällä tuurilla ehdittiin ja huonolla tuurilla ei. Mie olen niin tiukasti kiinni töissä, että tulevina päivinä ei mitenkään ehdi.
 
Takaisin
Top