Raskaaksi 2024

Kiitos vastauksista! ❤️ Jotenki tän oman iän ja tosi pitkän epillerihistorian kans on ollut aika vaikea suhtautua leppoisasti tähän yrittämiseen. Tai jotenki tuntuu, että "aika on loppumassa kesken", kun kaikkialta toitotettu koko elämä sitä hedelmällisyyden hiipumista tässä iässä. Ja tottahan se tietysti on...

Mut on ollut alusta asti olo, et haluaisin varmistaa et kaikki toimii kropassa ja teen kaiken "oikein", et en ainakaan omalla toiminnalla aiheuta mitää hankaluuksia raskautumiselle! Ja samalla pitäs yrittää olla stressaamatta 😂
Mulla oli ehkäsykapseli 8v putkeen kans ennen esikoista, enkä sillon ees tajunnu mitään. Mutta nyt kun on ollu menkkoja niin ei oo tietookaan mistään ovislimoista tmv. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Vauvakuume jo nostelis taas itelläkin päätään, mutta ei taida mies vielä olla valmis... :tears:
 
Ymmärrettävää tuo halu toimia oikein. Ei silti kannata liikaa vertailla muihin, ettei tule sitä stressiä, jos on herkkä stressaamaan. Eikä se ikä ole taikasana suuntaan tai toiseen ei parikymppisenä eikä nelikymppisenä, yksilöitä täällä ollaan. 😄 Stressaamatta on erittäin hankala olla, mutta kokemuksella se ei ainakaan helpota.

MInähän olen itse iäkkäämmän äidin iltatähti, ja vastoin lääkäreiden ikäviä kommentteja terve ja toimintakykyinen. 😁

Toivon plussatuulia ja stressivapaata yrittämistä sinne, itse siirryin tuonne helmikuisiin ja toivon mukaan siellä saan pysyä, mutta tulee silti seurailtua sivusta teidän kuulumisia. ❤️
 
Ovistesteistä tietävät! Mulla on nyt kaks päivää ovistesti näyttänyt ihan selkeää plussaa 🤔 mitähän tää nyt meinaa, eikös sen pitäs olla ihan semmonen piikki?
 
Ovistesteistä tietävät! Mulla on nyt kaks päivää ovistesti näyttänyt ihan selkeää plussaa 🤔 mitähän tää nyt meinaa, eikös sen pitäs olla ihan semmonen piikki?
Mikä testi kyseessä sulla?

Ymmärtääkseni LH piikin vahvuudessa niin yksilöiden kuin kiertojenkin välillä voi olla eroa. Myös testejen herkkyydessä on eroja (eri valmistajien, että liuskat, puikot ja digit). Oman kokemukseni mukaan kannattaa kokeilla eri ovistestejä ja löytää se oikea juuri sulle.

Otetaanpa pieni esimerkki… Moni täällä palstallakin sanoo, ettei raskauskeijun OneStep liuskat ole luotettavia , eikä niillä saa ovista kiinni, mutta tämä lienee ennemminkin testin herkkyyteen ja henkilön omaan hormoonitasoon liittyvä asia, eikä niinkään, että testi olisi itsessään huono. Minulla esim nuo Onestepit toimii ja näyttää piikkinä LH:n nousun selkeästi. Kun taas hieman herkemmät, Pregcheck testit näyttävät mulla kirkuvan punaista plussaa 2-3 päivää. Se, että sulla testi näyttää plussaa useamman päivän on siis ihan normaalia. Voit vaikka seuraavassa kierrossa kokeilla kahden eri valmistajan testiä, löytääksesi sen, joka sopii sulle :)
 
Mikä testi kyseessä sulla?

Ymmärtääkseni LH piikin vahvuudessa niin yksilöiden kuin kiertojenkin välillä voi olla eroa. Myös testejen herkkyydessä on eroja (eri valmistajien, että liuskat, puikot ja digit). Oman kokemukseni mukaan kannattaa kokeilla eri ovistestejä ja löytää se oikea juuri sulle.

Otetaanpa pieni esimerkki… Moni täällä palstallakin sanoo, ettei raskauskeijun OneStep liuskat ole luotettavia , eikä niillä saa ovista kiinni, mutta tämä lienee ennemminkin testin herkkyyteen ja henkilön omaan hormoonitasoon liittyvä asia, eikä niinkään, että testi olisi itsessään huono. Minulla esim nuo Onestepit toimii ja näyttää piikkinä LH:n nousun selkeästi. Kun taas hieman herkemmät, Pregcheck testit näyttävät mulla kirkuvan punaista plussaa 2-3 päivää. Se, että sulla testi näyttää plussaa useamman päivän on siis ihan normaalia. Voit vaikka seuraavassa kierrossa kokeilla kahden eri valmistajan testiä, löytääksesi sen, joka sopii sulle :)
No siis mulla just tuo pregcheck😅
Kiitos tosi paljon vastauksesta, selvensi kyllä paljon😍 mietin jo että mikä on vikana 😅
 
Ovistesteistä tietävät! Mulla on nyt kaks päivää ovistesti näyttänyt ihan selkeää plussaa 🤔 mitähän tää nyt meinaa, eikös sen pitäs olla ihan semmonen piikki?
Riippuu ihmisestä kuinka pitkään näkyy plussana. Mulla esimerkiksi keskimäärin pysyy testi selvästi plussana noin 4vrk. Kumminkin ekasta plussasta menee max.24h, että ovulaatio tapahtuu.
 
Meillä oli ekaa yrittäessä 1 keskenmennyt kohdunulkoinen ja yritysaikaa 1,5v. Tän toisen kohdalla näyttää sama toistuvan, toki ollaan yritetty nyt toisen keskenmenon jälkeen about 6kk ilman, että mitään tapahtuu, ei edes kemiallista 😅 Normaalissa aikaikkunassa mennään vielä tän toisen kanssa mutta mulla ei kyllä usko tai toiveet ole kovin korkealla. Oikeastaan on alkanut ihan kunnolla masentamaan, vaikka hyvin on aikaa jäljellä ja asennoituminen helpompaa kuin ekan kohdalla, mutta ehkä se, että ei tämä paskasta miksikään muutu. Pahoittelen kielenkäyttöä, mutta kyllä itse tän yrittämisen koen todella stressaavana ja paskana aikana 😅🙄 noista keskenmenoista nyt puhumattakaan tulee se tunne, että ei kai taas.. Ja muutenkin, ihan yhtä kipeitä ne ystävien raskausuutiset on edelleen, vaikka niistä iloitsenkin. Olen sen itselleni sallinut, että välillä tuntuu pahalta, koska on tämä niin raskasta, toivoa ja luopua. Eikä kaikkien tarvitse näitä asioita ajatella ikinä, jos onnistunut raskaus tapahtuu yk 1 ja sujuu normaalisti loppuun saakka. Mulla nyt vaikuttanee se, että en varmaan täysin toipunut lapsettomuudesta ekankaan kohdalla, niin siksi tämä toisen yritys vetää taas haavat auki.🤔

Tsemppiä, on täällä meitä muitakin siis, haluan uskoa et me kaikki plussataan vielä, tavalla tai toisella 💜
Tää on varmaan sellanen elämänmittanen juutu, vaikka sen vauvan joskus saisikin. Kuitenkin tässä on ollu ihan kauhee tunteiden vuoristorata taustalla ja se perustavanlaatuisesti muuttaa sitä miten näkee maailman.

Vähän lohduttaa et meitä on muitakin tässä veneessä ja toivon kaikille hyvän onnen tuulia.
 
Kiitos vastauksista! ❤️ Jotenki tän oman iän ja tosi pitkän epillerihistorian kans on ollut aika vaikea suhtautua leppoisasti tähän yrittämiseen. Tai jotenki tuntuu, että "aika on loppumassa kesken", kun kaikkialta toitotettu koko elämä sitä hedelmällisyyden hiipumista tässä iässä. Ja tottahan se tietysti on...

Mut on ollut alusta asti olo, et haluaisin varmistaa et kaikki toimii kropassa ja teen kaiken "oikein", et en ainakaan omalla toiminnalla aiheuta mitää hankaluuksia raskautumiselle! Ja samalla pitäs yrittää olla stressaamatta 😂
Pystyn samaistumaan tähän. Raskausaikana lukuunottamatta olen koko aikuisiän käyttänyt hormoniehkäisyä ja kun ikää alkaa jo olla, niin tulee mietittyä paljon, että onko tässä jo myöhässä, ja onko mahdollista, että olen jotenkin pilannut kiertoni noilla hormoneilla.

Täällä kun on useampi pidempään yrittänyt, niin voinko kysyä, että vaikuttaako teillä se raskaushaave miten paljon tulevaisuuden suunnitelmiin? Huomaan jo nyt miettiväni, että voinko esim ottaa keväälle jumpan, jos olenkin raskaana tai milloin pitäisi tehdä mahdollinen ulkomaanmatka, jos olenkin raskaana keväällä. Järjellä mietittynä tosi typerää, kun eihän sitä voi tietää, ja turha vielä tässä vaiheessa jossitella.. mutta kun pää toimii miten toimii.
 
@minttutuuli minä myös olen miettinyt tuota ovislima juttua, kun en itsekään ole huomannut mitään ovislimoja. Hyvä kuulla, että ei kaikilla muillakaan ole tullut ja silti on tullut raskaaksi.
Sama myös tuossa ikä asiassa, että yritän ottaa rennosti tämän yrittämisen, mutta takaraivossa paukuttaa se, että ikää alkaa olla ja tuleeko sitä enää raskaaksi. Sitten se rupeaa stressaamaan.

@zar_ pahoittelut ❤️
 
Mä olen kuumeillut taustalla enemmän tai vähemmän vähän vaiheesta riippuen. Mulle tehtiin helmikuussa iso vatsan alueen kiinnike leikkaus ja sen jälkeen ei ole saanut raskautua. Ens kuussa on se odotusaika lusittu ja sen jälkeen voi taas enemmän alkaa haaveilemaan.
 
Tämähän kävi juuri mielenkiintoiseksi🤯 Dpo 11…
 

Liitteet

  • IMG_6571.jpeg
    IMG_6571.jpeg
    786.7 KB · Katsottu: 141
Tämähän kävi juuri mielenkiintoiseksi🤯 Dpo 11…
Siis apua voiko tää olla todellista! En saanut tietenkään enää nukuttua edellisen testin jälkeen, niin hätähousuna tein hetken mielijohteesta digin tunnin pidätyksellä😱 en voi uskoa!😍 Muita tuntemuksia ei oo, kuin vaan maanantaista alkaen on ollut samanlaista menkkajomotusta jota yleensä vasta edellisenä päivänä/ ekana vuotopäivänä. Mun yli 40 pv kierto ja gyne sanoi vajaa 3 vko sitten että todennäköisesti vielä ovuloimatonkin😭
 

Liitteet

  • IMG_6576.jpeg
    IMG_6576.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 55
Siis apua voiko tää olla todellista! En saanut tietenkään enää nukuttua edellisen testin jälkeen, niin hätähousuna tein hetken mielijohteesta digin tunnin pidätyksellä😱 en voi uskoa!😍 Muita tuntemuksia ei oo, kuin vaan maanantaista alkaen on ollut samanlaista menkkajomotusta jota yleensä vasta edellisenä päivänä/ ekana vuotopäivänä. Mun yli 40 pv kierto ja gyne sanoi vajaa 3 vko sitten että todennäköisesti vielä ovuloimatonkin😭
Varovaiset onnittelut ja hurjasti tarrasukkia🩷💕
 
Tämähän kävi juuri mielenkiintoiseksi🤯 Dpo 11…
Sun eilisessä testissä en nähnyt väriä, mutta täähän jo ihan selkeästi punertaa! 😍 Paljon tarrasukkia. Mielestäni dpo 11:lle ihan hyvännäköinen viiva, mitä olen nyt ihmisten testien kuvia katsellut!

Minulla tuli eilen se yksi valkuaismainen limaroikku, mutta sitten ei mitään ja tänä aamuna pyyhkiessä tuli pieni verinen löntti.. tuskin oli ovis vielä. Kroppa vain häröilee. 🤪
 
@bandoo meillä nyt yritystä noin vuosi ja 3kk. En tiedä onko niin pitkä yritysaika, mutta siltä se itsestä ainakin kovasti tuntuu. 😄 Ja on kyllä raskaushaave vaikuttanut tulevaisuuden suunnitelmiin, miettinyt mitä voi tehdä ja mitä tässä kannattaa aloittaa jos raskaudunkin ym. Mutta parempi sitä olisi yrittää elää ihan vaan hetkessä, varsinkin kun meillä ei nyt näytä kovin nopeasti tapahtuvan tuo raskautuminen.
 
@bandoo meillä nyt yritystä noin vuosi ja 3kk. En tiedä onko niin pitkä yritysaika, mutta siltä se itsestä ainakin kovasti tuntuu. 😄 Ja on kyllä raskaushaave vaikuttanut tulevaisuuden suunnitelmiin, miettinyt mitä voi tehdä ja mitä tässä kannattaa aloittaa jos raskaudunkin ym. Mutta parempi sitä olisi yrittää elää ihan vaan hetkessä, varsinkin kun meillä ei nyt näytä kovin nopeasti tapahtuvan tuo raskautuminen.
No näinhän se on. Pitäisi osata mennä hetkessä tilanteen mukaan. Varasin jumpan kevään loppuun asti. Tästä se lähtee. 👍😅
 
Olettaisin, että mulla oli eilen ovulaatiopäivä koska menkkamaiset kivut kiusana noin 6h ajan. Iltaa kohden onneksi helpotti olo.
Käytin viime kierrossa Raskauskeijun ovulaatiotestiliuskoja ja nyt tällä kertaa Pregcheckin testiliuskoja (paitsi tänään yhden Raskauskeijun testin pois). Torstaina tein vielä alkuillasta uuden testin varmistaakseni tuloksen.

Enkö nyt tulkitsekin noita testejä oikein, eli ovulaatio olis todennäköisesti ollut eilen koska huippu tuli testiin keskiviikkona (siitä ovulaatio noin 24-48h) ja torstain testissä arvo oli jo lähtenyt laskuun?

IMG_3241.jpeg
 
Täällä ei saatu ovulaatiota tikkuun kiinni. Gyne sanoi tiistaina (kp9), että johtofollikkeli oli jo 19mm ja että ovulaatio todennäköisesti tapahtuu keskiviikkona tai torstaina. Tikuttelun aloitin gynekäynnin jälkeen illalla ja jatkoin tähän päivään saakka 2x päivässä, mutta tasavahvoja viivoja ei tullut. Nyt selkeästi viiva jo haalenemaan päin. Harmittaa, että talletteluja tehtiin vain keskiviikkona ja torstaina yömyöhään reissun vuoksi, jos tuo ovulaatio tapahtui kuitenkin jo tiistaina gynekäynnin jälkeen. Saa alkaa näköjään jo hyvissä ajoin testailemaan ja tallettelemaan seuraavassa kierrossa...
 
Takaisin
Top