Raskaaksi 2024

@Valora Oletan, että dpo16-17. En oo tikutellut oviksia, joten oon lähinnä seuraillut ovista kolmesta eri sovelluksesta 😅

Kiitos onnitteluista! 🙏
Ja rutkasti onnea myös muillekin piinailuun, hoitoihin, yritykseen.. 💜❤️
 
Hellou,

Täällä rantauduttiin kotiin reissusta ja nyt viikon loma ja uusi kesälomareissu tulossa.😊

Vaan eipä ole mitään eloa tähän ruhoon tullut, negaa näyttää ja kierto kai taas vaan venyy, nyt kp. 30. Masentaa ja vituttaa. Ei edes sureta. En vaan käsitä, miksi keho ei osaa sitä luonnollisinta, johon nainen on luotu. Kai minun elämäntehtävä on sitten auttaa toisia.. Ollaan me mietitty sijaisvanhemmuuttakin tän toisen lapsen kohdalla, jos ei yritys ota tulta alleen.🤔

Ihan kaikella tavalla voipunut ja hanskat tiskiin fiilis.. Noh katsotaan, gyne on kuun lopussa ja vapaat vietän kyllä nyt nauttien elämästä. Tämä oli ihan odotettavissa, että meillä kestää, joten en jaksa enää ottaa herukoita nenääni ihan yhtä herkästi kuin aiemmin. Ikävä on kyllä toisinaan pinnassa, välillä enemmän, välillä vähemmän, kun mietin Taivasvauvojamme, mutta senkin kanssa oppii elämään, sillä elämä jatkuu..
 
Onnea plussanneille!

Täällä oli viimeisin kierto 37 päivää riippuen laskettiinko kierron alku ensimmäisten vai toisten menkkojen ekasta päivästä. Kuukautisten jälkeen oli siis kaksi vuodotonta päivää ja sitten alkoi taas kuukautiset, jotka kesti kolme päivää… XD Mitenköhän kauan tässä menee omalla kropalla palautua kierukan poistosta. Hankalaa, kun on luonteeltaan semmonen, että haluais aloittaa täysillä aina uuden projektin ja nyt tuntuu, ettei tämän kanssa meinaa päästä ollenkaan alkuun. Nyt kp9 ja Flo ennustelemaan sinnikkäästi ovulaatiota lauantaille eli kp14. Täytynee alkaa huomisesta alkaen tikuttamaan ovulaatiota.
Ehkä tässä kierrossa kierto palaisi siihen vajaaseen 30 päivään, mitä se on aiemmin ollut..?
 
@M3tti täällä yritystä nyt 1v ja 3kk. Lapsettomuuspolilla ehdittiin käydä ensikäynnillä ennen kesäsulkua. Siellä ei vielä varsinaisesti tehty mitään, "haastateltiin" vaan ja käytiin tietoja läpi. Ensi kuussa kun sulut loppuu niin olisi tarkoitus käydä menkkojen alussa verikokeissa ja sitten myöhemmässä vaiheessa samaa kiertoa tehdään aukiolotutkimus. Miehen pitää käydä myös antamassa spermanäyte. Mitään ei ole kummaltakaan aiemmin tutkittu, vaikka mulla myös pitkät tuhruvuodot riesana ennen menkkoja.

Ja täällä myös tosi vaihtelevat fiilikset. Turhautumista, toivoa, katkeruutta, kateutta. En usko että ilman apua tärppää, kun ei ole tähänkään mennessä niin tapahtunut. Mutta jaksan kuitenkin toivoa että hoidoista olisi apua ja joskus vielä näkisin sen plussan testissä ja saisi pienen syliin, vaikka samalla tuntuu kuitenkin niin epätodennäköiseltä.
 
Muokattu viimeksi:
Onko täällä muita joilla alkaa olla se vuosi yritystä takana? Millä fiiliksillä mennään?

Meillä on varattu ensikäynti yksityiselle ens kuun alussa ja oon täs vaiheessa tutkinu asiasta melkein kaiken mahdollisen xp
Jep täällä tuli just vuosi täyteen yritystä 🥲 kierrot olleet kerta toisensa jälkeen ylipitkiä, jopa 60 päivää. Muutama viikko sitten gynellä löytyi PCOS ja sain lähetteen lapsettomuuspolille sekä terolutit ja letrot kesäksi. Syksyllä päästään polille.
Fiilikset on kieltämättä huonot ja jatkuvasti pyörii mielessä "miksi just minä"🥲 ja että miksi mun keho ei pysty niinkin luonnolliseen asiaan kuin raskaaksi tuleminen...
Toisaalta on hyvä että nyt saadaan apua ongelmaan ja toivottavasti unelma saadaan toteutumaan 🥺
 
Heippa, liitynpä mukaan! Kierukka poistettu 11/23 ja siitä asti yritystä. Ongelmia ollut, kierto ei lähtenyt käyntiin ja syyksi gyne pohti alkuvuodesta löytynyttä isoa kystaa, joka oireili ihan kunnolla. Terolut-kuurilla käynnisteltiin kierto, joka sittemmin ollut 35-63 päivää.

Ekasta kierrosta kuurin jälkeen tunnistin oviksen, muutoin ei ole tikuissakaan näkynyt mitään. Nyt ennen kesää epäsäännöllisen ja pitkän kierron vuoksi varasin uuden gyne-käynnin ja sieltä sitten tulikin pcos-diagnoosi, kesäksi 3 kierrolle Terolutit ja lähete lapsettomuusklinikalle.

Kesän ekan Terolut-kuurin lopulla bongasin 2. oviksen tähän asti. Dpo 5 oli alavatsalla jotain ihan uutta nipistelyä reilun vartin ajan. Ollakko sitten liian varhaista kiinnittymiskivuksi. Jännittää niin maan perkeleesti. Mahdollisuuksia kun tähän 8kk on mahtunut nyt sitten todennäköisesti 2, ehkä 3. Pitkien kiertojen takia tehdyt lukemattomat negat raskaustestit lannistaa. Omilla ystävillä raskaudet tapahtuneet "vahingossa" tai ekasta kierrosta. Ymmärrystä ollut hankala saada. Ikää vähän päälle 30v. Helpotti kun nyt löytyi tämä keskustelu.
 
Heippa, liitynpä mukaan! Kierukka poistettu 11/23 ja siitä asti yritystä. Ongelmia ollut, kierto ei lähtenyt käyntiin ja syyksi gyne pohti alkuvuodesta löytynyttä isoa kystaa, joka oireili ihan kunnolla. Terolut-kuurilla käynnisteltiin kierto, joka sittemmin ollut 35-63 päivää.

Ekasta kierrosta kuurin jälkeen tunnistin oviksen, muutoin ei ole tikuissakaan näkynyt mitään. Nyt ennen kesää epäsäännöllisen ja pitkän kierron vuoksi varasin uuden gyne-käynnin ja sieltä sitten tulikin pcos-diagnoosi, kesäksi 3 kierrolle Terolutit ja lähete lapsettomuusklinikalle.

Kesän ekan Terolut-kuurin lopulla bongasin 2. oviksen tähän asti. Dpo 5 oli alavatsalla jotain ihan uutta nipistelyä reilun vartin ajan. Ollakko sitten liian varhaista kiinnittymiskivuksi. Jännittää niin maan perkeleesti. Mahdollisuuksia kun tähän 8kk on mahtunut nyt sitten todennäköisesti 2, ehkä 3. Pitkien kiertojen takia tehdyt lukemattomat negat raskaustestit lannistaa. Omilla ystävillä raskaudet tapahtuneet "vahingossa" tai ekasta kierrosta. Ymmärrystä ollut hankala saada. Ikää vähän päälle 30v. Helpotti kun nyt löytyi tämä keskustelu.
Toivottavasti se kysta on poistettu!
Tiesitköhän että matala ferritiini voi pidentää kiertoa kun elimistö suojaa itseään verenvuodolta, lisäksi matala ferritiini voi estää myös raskautumista.Olethan aloittanut jo foolihapon syönnin?
Plussatuulta 🍀🍀🍀🍀
 
Muokattu viimeksi:
Heippa, liitynpä mukaan! Kierukka poistettu 11/23 ja siitä asti yritystä. Ongelmia ollut, kierto ei lähtenyt käyntiin ja syyksi gyne pohti alkuvuodesta löytynyttä isoa kystaa, joka oireili ihan kunnolla. Terolut-kuurilla käynnisteltiin kierto, joka sittemmin ollut 35-63 päivää.

Ekasta kierrosta kuurin jälkeen tunnistin oviksen, muutoin ei ole tikuissakaan näkynyt mitään. Nyt ennen kesää epäsäännöllisen ja pitkän kierron vuoksi varasin uuden gyne-käynnin ja sieltä sitten tulikin pcos-diagnoosi, kesäksi 3 kierrolle Terolutit ja lähete lapsettomuusklinikalle.

Kesän ekan Terolut-kuurin lopulla bongasin 2. oviksen tähän asti. Dpo 5 oli alavatsalla jotain ihan uutta nipistelyä reilun vartin ajan. Ollakko sitten liian varhaista kiinnittymiskivuksi. Jännittää niin maan perkeleesti. Mahdollisuuksia kun tähän 8kk on mahtunut nyt sitten todennäköisesti 2, ehkä 3. Pitkien kiertojen takia tehdyt lukemattomat negat raskaustestit lannistaa. Omilla ystävillä raskaudet tapahtuneet "vahingossa" tai ekasta kierrosta. Ymmärrystä ollut hankala saada. Ikää vähän päälle 30v. Helpotti kun nyt löytyi tämä keskustelu.
4 kiertoa siis tuon 11/24 jälkeen, joista 2 todella pitkää, luultavasti ovuloimatonta ja 2, joissa ovulaation bongannut, ja näistä nyt toinen menossa, kp 32 ja dpo 8.
 
Katosi itsestään muutaman kuukauden sisällä, oli toiminnallinen.
Hyvä niin! Kaikki kysta on tosi ärsyttäviä, mutta noi toiminnalliset on toisaalta helppoja kun niitä ei tartte lääkärin irti ronkkia.
 
Last edited by a moderator:
Toivottavasti se kysta on poistettu!
Tiesitköhän että matala ferritiini voi pidentää kiertoa kun elimistö suojaa itseään verenvuodolta, lisäksi matala ferritiini voi estää myös raskautumista.Olethan aloittanut jo foolihapon syönnin?
Plussatuulta 🍀🍀🍀🍀
Kirjauduin vasta sisään, niin en näköjään pysty muokkaamaan viestejäni, tulee nyt pommitusta. Foolihapon aloitin heti kun päätös kierukan poistosta tehtiin. Ferritiini loppukevään tutkimuksissa 30. Hain rautalisän, mutta en aloittanut, koska lääkärin mielestä oli vielä normaali. Lueskellessa löytyi kyllä niin ristiriitaista tietoa, että ota nyt sitten selvää. Gynen näkemys pitkästä kierrosta kylläkin tuo pcos ja siitä johtuva ovuloimattomuus.
 
Kirjauduin vasta sisään, niin en näköjään pysty muokkaamaan viestejäni, tulee nyt pommitusta. Foolihapon aloitin heti kun päätös kierukan poistosta tehtiin. Ferritiini loppukevään tutkimuksissa 30. Hain rautalisän, mutta en aloittanut, koska lääkärin mielestä oli vielä normaali. Lueskellessa löytyi kyllä niin ristiriitaista tietoa, että ota nyt sitten selvää. Gynen näkemys pitkästä kierrosta kylläkin tuo pcos ja siitä johtuva ovuloittamuus.
Täällä on mielestäni hyvä keskusteluketju ferritiinistä, kannattaa lukaista. Ei toi 30 mikään erinomainen luku ole, itse aloitin rautalisän jo hieman korkeammallakin arvolla. Oiskohan se ollut Ovunia jossa tota asiaa on tutkittu, tulokset löytyy netistä parin vuoden takaa.
 
Jep täällä tuli just vuosi täyteen yritystä 🥲 kierrot olleet kerta toisensa jälkeen ylipitkiä, jopa 60 päivää. Muutama viikko sitten gynellä löytyi PCOS ja sain lähetteen lapsettomuuspolille sekä terolutit ja letrot kesäksi. Syksyllä päästään polille.
Fiilikset on kieltämättä huonot ja jatkuvasti pyörii mielessä "miksi just minä"🥲 ja että miksi mun keho ei pysty niinkin luonnolliseen asiaan kuin raskaaksi tuleminen...
Toisaalta on hyvä että nyt saadaan apua ongelmaan ja toivottavasti unelma saadaan toteutumaan 🥺
@Emri ja @Burkei mulla on tosi paljon noita samoja fiiliksiä. Turhauttaa, vituttaa ja kaikkea muuta. Kaverien raskausuutiset saa aikaan piston sydämessä ja samoin kaikki tarinat mummon serkuista jotka raskautu heti.

Mun kierrot on jotain 12-110 päivän väliltä ja koska mulla on ylipainoa niin ei olla päästy oikein eteenpäin näiden juttujen kans. Mun bmi on nyt 35 ja yritän päästä sen alle sitä ensikäyntiä varten. Vähä harmittaa ettei tota kierron pituutta tutkittu koskaan nuorempana kun olin normaalipainonen, jolloin tähän ois ehkä osannu varautua henkisesti enemmän.
 
Gynellä käyty. Kaikki näytti olevan kunnossa ja oikealla puolella oli kuulemma hyvän kokoinen follikkeli. Tiputtelusta gyne ei tuntunut olevan kovin huolissaan, vaan totesi, että jostain syystä limakalvot voivat olla herkät niin että ulosteen hankaus aiheuttaa vuotoa. Sanoi myös, että hormonivaihtelut loppukierrosta voivat myös aiheuttaa tiputtelua ilman, että keltarauhasarvoissa olisi sellaista ongelmaa, joka vaikuttaisi raskautumiseen. Määräsi kuitenkin Terolutit tarvittaessa, mutta sanoi, että itse ei vielä tässä kierroissa aloittaisi, kun follikkeli näytti tosiaan sen verran lupaavalta. Nyt vaan rauhallisin mielin eteenpäin 😊
 
Muokattu viimeksi:
Täällä yritetään kasvattaa kärsivällisyyttä etten testaisi uudestaan vielä. Se dpo10 oli täysin nega mutta sen jälkeen mulla on alkanut jatkuva huimaus ja sellainen lievästi merisairas olo. Luulin eka matkapahoinvoinniksi mutta nyt kun oon ollu pari päivää mökillä enkä edes autossa niin tuntuu että koko mökki heiluu aina kun nousen istumasta ylös 😅 eli varovaisen toiveikasta vielä mutta toisaalta pessimisti ei pettyisi niin paljon. Mutta ei mulla normikierroissa oo ollut tällaista outoa oloa 😬 Onneksi ei oo kuin yksi testi mukana niin hillitsen itseäni vielä edes pari päivää. Pe-su välillä pitäisi alkaa menkat ja nyt on vasta tiistai, äääh 🥲
 
Dpo 13 Flon mukaan, ovisoireiden mukaan dpo11. Olin ihan varma negasta, en oo kyllä mitään edellisestä kierrosta poikkeavia oireita huomannut. Tänään hetken mietin töistä lähtiessä oliko aavistus etovaa oloa mutta meni suklaapatukalla ohi. Ihan täysi yllätys siis, kun ensin näytti testikin negatiiviselta mutta kun pari minuuttia ehti olla niin yhtäkkiä alkoikin näkyä jotain ja huusin jo (koiralle) että haamu on tässä mutta eihän toi edes taida olla mikään haamu😭😭😭 siis ihan uskomattomalta tuntuu
20240716_152345.jpg
 
Dpo 13 Flon mukaan, ovisoireiden mukaan dpo11. Olin ihan varma negasta, en oo kyllä mitään edellisestä kierrosta poikkeavia oireita huomannut. Tänään hetken mietin töistä lähtiessä oliko aavistus etovaa oloa mutta meni suklaapatukalla ohi. Ihan täysi yllätys siis, kun ensin näytti testikin negatiiviselta mutta kun pari minuuttia ehti olla niin yhtäkkiä alkoikin näkyä jotain ja huusin jo (koiralle) että haamu on tässä mutta eihän toi edes taida olla mikään haamu😭😭😭 siis ihan uskomattomalta tuntuu
View attachment 135326
Vautsi! Ihan selkeä positiivinenhan tämä! Paljon onnea ja tarrasukkia! 😍😍
 
Takaisin
Top