Raskaaksi 2024

Onko täällä muita joilla alkaa olla se vuosi yritystä takana? Millä fiiliksillä mennään?

Meillä on varattu ensikäynti yksityiselle ens kuun alussa ja oon täs vaiheessa tutkinu asiasta melkein kaiken mahdollisen xp

Meillä ei nyt vielä vuotta takana, 10kk yritystä ja just starttasi yk10. Jos ei nyt siis pariin seuraavaan kiertoon tapahdu mitään, niin täälläkin sitten syys-lokakuussa aika hakeutua tutkimuksiin 😅 En kyllä jotenkin usko, että meille mitään ilman apuja tapahtuisi, on jo usko alkanut hiipua 🥺

Kiva kuulla että teille ensikäynti jo varattuna! Toivottavasti tulee apua ja jotakin syitä, että miksi ei etene. Itse koen, että se tiedottomuus rassaa eniten. Jos tietäisin mistä johtuu, niin olisi ehkä helpompi käsitellä.
 
Dpo 13 Flon mukaan, ovisoireiden mukaan dpo11. Olin ihan varma negasta, en oo kyllä mitään edellisestä kierrosta poikkeavia oireita huomannut. Tänään hetken mietin töistä lähtiessä oliko aavistus etovaa oloa mutta meni suklaapatukalla ohi. Ihan täysi yllätys siis, kun ensin näytti testikin negatiiviselta mutta kun pari minuuttia ehti olla niin yhtäkkiä alkoikin näkyä jotain ja huusin jo (koiralle) että haamu on tässä mutta eihän toi edes taida olla mikään haamu😭😭😭 siis ihan uskomattomalta tuntuu
Hurjasti tarrasukkia ja onnea 💕💕🌈
 
Onnea plussanneille! Lueskelin näitä ja oli pakko kans tulla pitkästä aikaa kirjotteleen. Mä oon vielä 39, mutta ens kuussa 40. Mulla ei ole lapsia. Me ollaan yritetty 2 vuotta 3-4kk. Kaksi IVF-hoitoa takana. Ei yhtään munia pakkasessa. En pääse enää kunnalliselle hoitoon iän vuoksi, joten me mennään Ovumialle. Mä toivon, että heidän kanssaan saadaan homma maaliin omilla soluilla tai sitten lahjasoluilla. Kova toivo molemmilla. Kaksi keskenmenoa (spontaani raskausx2) varjostavat tätä projektia. Haluaisin vielä kokea sen plussa-onnen 🥹
Meillä on ens viikolla suunnitteluaika ja odotan sitä niin paljon. Toki nyt kans toivon, että raskaus vielä voisi alkaa luomusti. Nyt kp9/27-28 (toki viimeksi kierto jostakin syystä kp23, en tiedä voiko dhea vaikuttaa, syön sitä avuksi, lääkärin määräämä). Alotin testaan ajoissa ovista, koska viimeksi se tais olla kp10 jos oli edes. Toi Premom on kyl hyvä. Tässä flunssa just päällä, tai onneksi jo suht selätetty. Sain lepäillä saikulla. Eilen kyllä jo alotettiin tallettelu 😎
Tää on ollut pitkä ja kivinen tie. Luulen, että vika on minussa, koska minulla on kohtuanomalia ja solut vanhoja vaikka sielu on nuori. 🤷🏼‍♀️

Toivottavasti tämä onnistuisi vuonna 2024. 🙏🏻
Plussatuulia kaikille!❤️
 

Liitteet

  • IMG_2430.jpeg
    IMG_2430.jpeg
    241.5 KB · Katsottu: 55
@M3tti

Meilläkin on jo yli vuosi takana, alkaakohan olla jo 2.. Vissii sitä vois nyt syksyllä alkaa jotain hoitoja suunnittelee, mutten oo oikein varma haluunko vielä. En oo vielä niitä keltarauhastukiakaan kokeillut, kun yrittäminen on ollut niin passiivista, että tuntus haaskaukselta. Mielummin haluisin, että tutkittas enempi noita luomuraskautta tukevia juttuja ennen ku aletaan mihinkään isompaan.

Se kun lapset on päivätyö niin nyt se tuntuu kyllä aika luksukselta, kun tänään alkaa loma, 2 viikkoa täysin lapsetonta aikaa. Kelpaa!
 
Onnea kaikki plussanneet :Hugging Face:

Me ollaan vasta ihan alkutaipaleella vauvahaaveissa ja nyt menossa onkin vasta ensimmäinen kierto. Tänään kp29/28-30 ja päivällä testi nega - oletankin ettei se siitä enää muuksi muutu. Nyt siis ajatukset kohti seuraavaa kiertoa kunhan vuoto alkaisi. Kaikki menkkaoireet tuntuu niin omituiselle, kun ne ovat vuosia olleet pillereiden käytön myötä poissa 😄
 
Moi! Liityn uutena porukkaan. Meillä yk2 käynnissä, ensimmäinen lapsi toiveissa. Täytän kohta 35 ja mies 34. Lopetin e-pillerit kesäkuun alussa, yhdet "luomumenkat" ehtineet olla. Jännitin kauheasti, että tuleeko ne ajallaan vai meneekö kierto miten sekaisin, mut eka kierto oli onneksi 31pv. Toivottavasti pysyykin näin. Söin pillereitä tosi kauan, n. 17 vuotta yhtäjaksoisesti!

Ovulaatiota aloin Clearbluen digillä seurata heti ekasta kierrosta, koska mietitytti tosi paljon tuo kiertojen sekaisin meno. Oon saanut huippuhedelmällisyyden testiin tosi aikaisin, ekassa kierrossa kp9 ja nyt tässä kierrossa kp10. Nyt menossa kp 13 eli odottelu käynnissä...
 
Onko täällä muita joilla alkaa olla se vuosi yritystä takana? Millä fiiliksillä mennään?

Meillä on varattu ensikäynti yksityiselle ens kuun alussa ja oon täs vaiheessa tutkinu asiasta melkein kaiken mahdollisen xp
Meillä oli ekaa yrittäessä 1 keskenmennyt kohdunulkoinen ja yritysaikaa 1,5v. Tän toisen kohdalla näyttää sama toistuvan, toki ollaan yritetty nyt toisen keskenmenon jälkeen about 6kk ilman, että mitään tapahtuu, ei edes kemiallista 😅 Normaalissa aikaikkunassa mennään vielä tän toisen kanssa mutta mulla ei kyllä usko tai toiveet ole kovin korkealla. Oikeastaan on alkanut ihan kunnolla masentamaan, vaikka hyvin on aikaa jäljellä ja asennoituminen helpompaa kuin ekan kohdalla, mutta ehkä se, että ei tämä paskasta miksikään muutu. Pahoittelen kielenkäyttöä, mutta kyllä itse tän yrittämisen koen todella stressaavana ja paskana aikana 😅🙄 noista keskenmenoista nyt puhumattakaan tulee se tunne, että ei kai taas.. Ja muutenkin, ihan yhtä kipeitä ne ystävien raskausuutiset on edelleen, vaikka niistä iloitsenkin. Olen sen itselleni sallinut, että välillä tuntuu pahalta, koska on tämä niin raskasta, toivoa ja luopua. Eikä kaikkien tarvitse näitä asioita ajatella ikinä, jos onnistunut raskaus tapahtuu yk 1 ja sujuu normaalisti loppuun saakka. Mulla nyt vaikuttanee se, että en varmaan täysin toipunut lapsettomuudesta ekankaan kohdalla, niin siksi tämä toisen yritys vetää taas haavat auki.🤔

Tsemppiä, on täällä meitä muitakin siis, haluan uskoa et me kaikki plussataan vielä, tavalla tai toisella 💜
 
Mä aloitin syömään gelee royale kapseleita kun oon lueskellut niistä hyvää. En nyt usko että suurtakaan vaikutusta kuitenkaan on, mutta kaikkea on kokeiltava tässä vaiheessa. 😄 Ovulaatiota odotan ensi viikon alkuun, joten tähän kiertoon tuskin vaikuttaa muutenkaan mitenkään kun olen popsinut niitä nyt vasta ehkä kolmisen päivää.
 
Huomasin pöntöllä, että multa tulee nyt sellaista kananmunanvalkuaisroikkulimaa. Liittyykö se aina ovikseen, vai voiko sitä tulla muissakin kierron vaiheissa? Mulla on tänään kp7 ja ovulaatiota Flo ennustaa vasta viikon päähän. Voiko nyt jo olla ovis? Enemmän kyllä tuntuu, että kierto sekaisin ja tuskin tapahtuu koko ovulaatiota tässä kierrossa. :( en ajatellut tikuttelemaan alkaa, joten eipä sitä kai voi sitten varmaksi tietää ovuloinko vai en. Toivon, että kun kierto tasaantuu, niin tunnistaisin oviksen oireista.
 
Mä aloitin syömään gelee royale kapseleita kun oon lueskellut niistä hyvää. En nyt usko että suurtakaan vaikutusta kuitenkaan on, mutta kaikkea on kokeiltava tässä vaiheessa. 😄 Ovulaatiota odotan ensi viikon alkuun, joten tähän kiertoon tuskin vaikuttaa muutenkaan mitenkään kun olen popsinut niitä nyt vasta ehkä kolmisen päivää.
Mä söin niitä kans kolme purkkia mut en huomannut mitään eroa 😀 Toki en tiedä että pitäisikö pidempään napsia et huomaisi jotakin muutosta tapahtuvan
 
Onko kellään kokemusta raskautumisesta ilman ovislimoja? En kummassakaan kierrossa oo nyt havainnut sellaista, vaikka ovulaatio muiden oireiden ja testin perusteella on ollut.
 
@bandoo kuulostaa ihan ovulaatio oireelta. Mulla tulee vastaavia limoja kolme päivää ja kolmantena ovis. Kuulostaa aikaiselta ovikselta jos sulla kp 7 on menossa MUTTA tärkeämpää on se luteaalivaihe eli kauanko on oviksesta menkkoihin, se on olennaisempi raskautumisen kannalta.
Kiitos vastauksesta! Mulla oli tosi tasainen kierto kierukan kanssa ja katsoin viime kierron merkintöjä, että kp15 vasta tullut nämä limat silloin. Toisaalta viime kierrossa se luteaalivaihe on jäänyt sitten vissiin lyhyeksi, kun menkat alkoi niin aikaisin kierukanpoiston jälkeen. Jos se verinen tuhruvuoto nyt edes oli menkat.. on tämä naisen kroppa sitten hankala tulkita.. 😅 mahakin tällä hetkellä tosi kipeä. Liittyykö sitten kiertoon vai aamulla syömääni muutaman viikon yliaikaiseen jogurttiin 🙈
 
Mä aloitin syömään gelee royale kapseleita kun oon lueskellut niistä hyvää. En nyt usko että suurtakaan vaikutusta kuitenkaan on, mutta kaikkea on kokeiltava tässä vaiheessa. 😄 Ovulaatiota odotan ensi viikon alkuun, joten tähän kiertoon tuskin vaikuttaa muutenkaan mitenkään kun olen popsinut niitä nyt vasta ehkä kolmisen päivää.
Täällä samat suunnitelmat sunnuntaina alkavaan uuteen kiertoon, jännä nähdä miten vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään!🧐
 
Täällä ei myöskään havaintoja erikoisemmista ovislimoista, ei ennen esikoista eikä tätä uutta raskautta. Ei mun kokemuksella ainakaan kannata siitä huolestua, jokaisen keho toimii omalla tavallaan. ❤️
 
Kiitos vastauksista! ❤️ Jotenki tän oman iän ja tosi pitkän epillerihistorian kans on ollut aika vaikea suhtautua leppoisasti tähän yrittämiseen. Tai jotenki tuntuu, että "aika on loppumassa kesken", kun kaikkialta toitotettu koko elämä sitä hedelmällisyyden hiipumista tässä iässä. Ja tottahan se tietysti on...

Mut on ollut alusta asti olo, et haluaisin varmistaa et kaikki toimii kropassa ja teen kaiken "oikein", et en ainakaan omalla toiminnalla aiheuta mitää hankaluuksia raskautumiselle! Ja samalla pitäs yrittää olla stressaamatta 😂
 
Takaisin
Top