Raskaaksi 2023

@IiJa-99 Iiiik ollaanko me piinakavereita!! Vaikka mulla ei lämpö ollukaan vielä noussut niin epäilen kuitenkin vahvasti, että ovis oli mullakin aamuyöllä. Huomenna saan sitten vahvituksen siitä. Ja onpas ihana kuulla, että sun keho päätti luomusti vetäistä oviksen! En tiennytkään, että letrojen käyttö ja lopettaminen saattaa avittaa tossa. Todella siistiä. :red-heart: // Edit: muistin nyt, että teillä jää ovis hyödyntämättä, pahoittelut, ehdin innostua. :No Evil Monkey:

Ja @Kwv pidetään sormet ristissä huomista vasteultraa varten! Oon tulkitsevani sun viestissä pientä stressiä joko talletteluista tai vasteen määrästä, toivottavasti pääset vähän maantumaan, jotta saatte oviksen hyödynnettyä hyvillä fiiliksillä. :Smiling Face With Halo:

@Celestia Hienosti se ovis tulee sieltä just kun mies pääsee käymään. Miten ootte saaneet tallettelut ajoitettua kuakosuhteessa? :red-heart: Toki toi epäsäännöllinen kierto lisää ihan omat jekkunsa tuohon.

Meillä on vaan yhdet talletukset pankissa, kp 13 (ja nyt on siis kp 16). Huono kausi sekä mulla että mun miehellä. Ensin me molemmat sairasteltiin vuoronperään, sitten mun isällä todettiin syöpä ja mun mies ei päässyt hakemaansa jatko-opintopaikkaa, joten molemmat mökötetään täällä vaan. Joten en edes aio yrittää vietellä miestä, mennään tuolla kp13 tilillä nyt. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Parempia talletteluja sitten kesäkuulle. Meiltä jää toukokuu välistä miehen reissun takia.

Muokattu viimeksi:
Mä ompelen kanssa aika paljon ja neulon vielä enemmän, mutta vauvajuttuja en oo vielä tehnyt 🫢 keskenmenneessä ehdin hankkia vauvakirjan ja pari kirppisvaatetta, nyt fiilikset vaihtelee niin paljon mahdollisesta plussainnosta huoleen, etten usko hankkivani mitään ennen kuin on yli rv7, johon viimeksi tyssäsi matka ❤️ kuitenkin eilen ostin yhden mekon, jonka heti näin ittelläni jossain masukuvissa 😂

@Malttamaton145 ihanaa, että oot saanut harrastuksesta yrityksen ja pääset ilahduttamaan muitakin ompelutaidoilla 😍

@Celestia meilläkin mies reissutöissä, niin menee väkisin osa kierroista ohi 😔 vähän jo myös etukäteen harmittaa, kun tiedän ettei hän pääse kaikkiin neuvoloihin yms.

On: tein suunnitelmien mukaan testin tänään, kp29, niin eiköhän ollut joku susi 😏 ei alkanut näkymään ensin mitään ja uudella dippauksella väri levisi hyvin hitaasti jättäen testialueen toisen reunan ihan punaiseksi. Päätin nyt kuitenkin koittaa vain odotella taas joko vuotoa tai ylihuomenna uus testi 😌🙏

Katotaan muistanko kommentoida kaiken mitä tuli mieleen
@Malttamaton145 ihan mieletöntä noi sun ompelut! Mä oon tehnyt housuja, bodeja, romppereita, kuolalappuja, kaukalopussin. Ihan mahtavaa @Metu että kuulut myös tähän ompelukerhoon! @Kwv siis täähän on lähtenyt kyllä multa ihan lapasesta 😂 mies totesi yksi päivä että missä vaiheessa meille on tullut näin paljon vauvan vaatteita 😂 onneks se oli kuitenkin hyvällä sanottu. Tsempit vasteultraan! Samaistun tohon jännitykseen ja todella jännittää ihan hirveesti jos ei oo tullut mitään vastetta.
Äh enää en saa tyyppejä tägättyä mut IIja-99 mahtavaa että luomuovis bongattu! Ja Empsulle kaikki sympatiat teidän tilanteeseen ja hurjasti voimia ❤️

Kiitokset yp:lle keskusteluun puuttumisesta! Olen täysin samaa mieltä asiasta ja toivon, että palataan enemmän aiempaan keskustelutyyliin, jossa ollaan kiinnostuneita muidenkin kuulumisista, eikä spämmätä jokaista ketjua täyteen.

Onpa kiva kuulla, että täällä on muitakin käsityöihmisiä :smiling face with heart-eyes: Oon ollut aiemmin ahkera sillä rintamalla, sekä ompelujen että neulomusten saralla. Työarki on kuitenkin viimeiset pari vuotta ollut sen verran kiireistä, että vähiin ovat jääneet nuo käsityöpuuhat. Pääsispä äitiyslomalle vielä joskus, niin voisi keskittyä harrastamaan :rolling:

Tsempit oviksen metsästäjille, toivottavasti tuottaa tulosta!

Kiitokset yp:lle keskusteluun puuttumisesta! Olen täysin samaa mieltä asiasta ja toivon, että palataan enemmän aiempaan keskustelutyyliin, jossa ollaan kiinnostuneita muidenkin kuulumisista, eikä spämmätä jokaista ketjua täyteen.

Onpa kiva kuulla, että täällä on muitakin käsityöihmisiä :smiling face with heart-eyes: Oon ollut aiemmin ahkera sillä rintamalla, sekä ompelujen että neulomusten saralla. Työarki on kuitenkin viimeiset pari vuotta ollut sen verran kiireistä, että vähiin ovat jääneet nuo käsityöpuuhat. Pääsispä äitiyslomalle vielä joskus, niin voisi keskittyä harrastamaan :rolling:

Tsempit oviksen metsästäjille, toivottavasti tuottaa tulosta!
Mun yksi tuttu oli just viimiseen asti töissä koska ”mitä sitä yksin kotona” tekisi ja mä olin ihan silleen että mä kyllä tiedän mitä kaikkea tekisin 😂 mulla on niin miljoona projektia mitä haluaisin pienelle tehdä niin pakko tehdä jo näin hyvissä ajoin kun ei voi tietää raskausajan vointia 😅
Mikä siellä on kierron tilanne tällä hetkellä?

Ja @Kwv piti vielä kysyä että Ootko tuntenut muniskipuja?

@Empsu94 niin me taidetaan olla😍 minä aattelin huomenna kattoa lämmöistä mitä sanoo, harvoin mittaan lämpöjä, mutta luteaalissa on selkeesti korkeempi.
Letroilla en usko olevan mitään vaikutusta tuohon luomuovikseen vaan metformiinilla ja tunnevyöhyketerapialla.

Jospa teille onni kävisi vähäisistä talletteluista huolimatta🥰

@Kuuttituutti on kyllä ollut ihan uudenlaisia kipuja letrojen myötä ja ehkä se tuokin vähän toivoa huomiseen 🤞 mulla on ollut tosi menkkamaista kipuilua alavatsalla ja pistäviä vihlaisuja.

@Empsu94 kiiiitos tsempeistä! On kyllä stressiä ja odotukset niin korkealla 🙈 mutta ehkä nyt vaan pitäisi rauhoittua ja keskittyä muuhunkin. Muuten ei taas talletuksistakaan tuu yhtään mitään 😅

:smiling-eyes:@IiJa-99 Iiiik ollaanko me piinakavereita!! Vaikka mulla ei lämpö ollukaan vielä noussut niin epäilen kuitenkin vahvasti, että ovis oli mullakin aamuyöllä. Huomenna saan sitten vahvituksen siitä. Ja onpas ihana kuulla, että sun keho päätti luomusti vetäistä oviksen! En tiennytkään, että letrojen käyttö ja lopettaminen saattaa avittaa tossa. Todella siistiä. :red-heart: // Edit: muistin nyt, että teillä jää ovis hyödyntämättä, pahoittelut, ehdin innostua. :No Evil Monkey:

Ja @Kwv pidetään sormet ristissä huomista vasteultraa varten! Oon tulkitsevani sun viestissä pientä stressiä joko talletteluista tai vasteen määrästä, toivottavasti pääset vähän maantumaan, jotta saatte oviksen hyödynnettyä hyvillä fiiliksillä. :Smiling Face With Halo:

@Celestia Hienosti se ovis tulee sieltä just kun mies pääsee käymään. Miten ootte saaneet tallettelut ajoitettua kuakosuhteessa? :red-heart: Toki toi epäsäännöllinen kierto lisää ihan omat jekkunsa tuohon.

Meillä on vaan yhdet talletukset pankissa, kp 13 (ja nyt kp 16). Huono kausi sekä mulla että mun miehellä. Ensin me molemmat sairasteltiin vuoronperään, sitten mun isällä todettiin syöpä ja mun mies ei päässyt hakemaansa jatko-opintopaikkaa, joten molemmat mökötetään täällä vaan. Joten en edes aio yrittää vietellä miestä, mennään tuolla kp13 tilillä nyt. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Parempia talletteluja sitten kesäkuulle. Meiltä jää toukokuu välistä miehen reissun takia.
Jee kiitti tsempistä :smiling-eyes: No sepä siinä onkin kun ns talletukset menee niin ja näin kun nähdään noin 3 kertaa kuussa. Tuntuu et melkein joka oviksen kohdalla ei olla päästy hyödyntää, joko ollaan nähty sitä ennen tai sen jälkeen, mikä tuuri. Kieltämättä aikas turhauttavaa ollut. Totesinkin miehelle et musta tuntuu etten tuu raskaaksi ennen kuin asutaan saman katon alla. Meillä siis suunnitelmana muuttaa yhteen nyt kesällä eli aikas pian :smiling-eyes:
Ikävä kuulla vastoinkäymisistä, toivotan kaikkea hyvää sinne :Two-hearts: teidän aika koittaa vielä :folded:

Mä ompelen kanssa aika paljon ja neulon vielä enemmän, mutta vauvajuttuja en oo vielä tehnyt 🫢 keskenmenneessä ehdin hankkia vauvakirjan ja pari kirppisvaatetta, nyt fiilikset vaihtelee niin paljon mahdollisesta plussainnosta huoleen, etten usko hankkivani mitään ennen kuin on yli rv7, johon viimeksi tyssäsi matka ❤️ kuitenkin eilen ostin yhden mekon, jonka heti näin ittelläni jossain masukuvissa 😂

@Malttamaton145 ihanaa, että oot saanut harrastuksesta yrityksen ja pääset ilahduttamaan muitakin ompelutaidoilla 😍

@Celestia meilläkin mies reissutöissä, niin menee väkisin osa kierroista ohi 😔 vähän jo myös etukäteen harmittaa, kun tiedän ettei hän pääse kaikkiin neuvoloihin yms.

On: tein suunnitelmien mukaan testin tänään, kp29, niin eiköhän ollut joku susi 😏 ei alkanut näkymään ensin mitään ja uudella dippauksella väri levisi hyvin hitaasti jättäen testialueen toisen reunan ihan punaiseksi. Päätin nyt kuitenkin koittaa vain odotella taas joko vuotoa tai ylihuomenna uus testi 😌🙏
Toi on niin harmillista ja turhauttavaa kyllä, mut se tuo vaan haastetta tuohon kuvioon, eikä suinkaan tee raskautumisesta mahdotonta, tsemppiä sinne :smiling-eyes:

Tästä tuli mieleen - aiemmin mietin, että mitä jos tuun raskaaksi ja mies on toisessa kaupungissa eikä pääse olemaan osallisena raskaudessa kun sitä niin odottaa/tukena/apuna esim jos pahoinvointi yltyy rajuksi ja meen heikkoon kuntoon. Mulla ennestään 7v lapsi joka tarvii kuitenkin aikuista (lapsi tavallaan hänenkin kun uusioperhe ollaan) tai että jos ei just pääse mukaan neuvolaan/ultraan jos huono tuuri käy. "Onneks" en oo vielä raskaana ja hän muuttaa tänne jo parin kuukauden päästä joten kokoajan vähemmän murheena tuo.

@Nyyti2 Voi ei, voimia teille 😪💔

@Antzeliina No en mä oikein tiedä, ei mulla oo koskaan ollut näin aikasin oireita. 🤭 Tänään dpo 9 ja testasin negan, mutta viimeksi testasin dpo 10 negan ja vasta dpo 11 tuli haalea haamu, eli toivo on yllä. 😁 Mites sinä, ootko päässyt testaamaan?

@Empsu94 Hei hyvä tieto tuo, että lämpö laskee vasta 24h päästä. Itse meinaan just mietin tässä kierrossa sitä, kun oli jäätävät oviskivut, mutta siitä seuraavana aamuna vasta laski lämpö. 🤗

Täällä oli monta sivua keskustelua, mitä luin vain sieltä täältä.

Täällä olen taas piinaamassa, dpo5... Viime kierrossa luulin tuntevani jotain kiinnittymisjuttuja dpo6-7. Menkat alkoikin päivän pari myöhässä ja kestivät pari päivää pidempään 🤔 Oli myös tavallista runsaammat... Nyt ei oo mitään tuntemuksia eikä oikein jostain syystä niin jännitäkään.

Täällä niin toivoisin nyt jo kunnon plussaa. Alkaa olla se pelko, että onko jotain vikaa. Vaikken taatusti olekaan ainut, jolla ei ole tärpännyt aivan heti. Ja on meillä miehen kanssa ollut myös "hutikiertoja", milloin ajoitus on ollut väärä.

Työt loppuu kesällä, mikä stressaa entisestään. Vaikka tulisin tästä kierrosta raskaaksi, voisin ehtiä olemaan mahdollisessa uudessa työssäkin useamman kuukauden. Mutta kaikki vaihtoehdot tuntuu väärältä! Projektityötä en halua hakea, koska se jäisi kesken. Vakityön haku tuntuu väärältä, jos tarkoitus jäädä mahdollisimman pian pois... Kun takana muutama rankempi työvuosi (pandemia jne), tuntuu hirveän raskaalta, että pitäisi perehtyä vielä uuteen työhönkin kaiken muun ohella.

Tällaista pohdintaa täällä taas! Ketkä muut piinailee?

Täällä oli monta sivua keskustelua, mitä luin vain sieltä täältä.

Täällä olen taas piinaamassa, dpo5... Viime kierrossa luulin tuntevani jotain kiinnittymisjuttuja dpo6-7. Menkat alkoikin päivän pari myöhässä ja kestivät pari päivää pidempään 🤔 Oli myös tavallista runsaammat... Nyt ei oo mitään tuntemuksia eikä oikein jostain syystä niin jännitäkään.

Täällä niin toivoisin nyt jo kunnon plussaa. Alkaa olla se pelko, että onko jotain vikaa. Vaikken taatusti olekaan ainut, jolla ei ole tärpännyt aivan heti. Ja on meillä miehen kanssa ollut myös "hutikiertoja", milloin ajoitus on ollut väärä.

Työt loppuu kesällä, mikä stressaa entisestään. Vaikka tulisin tästä kierrosta raskaaksi, voisin ehtiä olemaan mahdollisessa uudessa työssäkin useamman kuukauden. Mutta kaikki vaihtoehdot tuntuu väärältä! Projektityötä en halua hakea, koska se jäisi kesken. Vakityön haku tuntuu väärältä, jos tarkoitus jäädä mahdollisimman pian pois... Kun takana muutama rankempi työvuosi (pandemia jne), tuntuu hirveän raskaalta, että pitäisi perehtyä vielä uuteen työhönkin kaiken muun ohella.

Tällaista pohdintaa täällä taas! Ketkä muut piinailee?

Täällä dpo 7, ei mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Sunnuntaina eli dpo 10 ajattelin testata. 🤞

Ymmärrän tosi hyvin noi työpohdinnat. ❤️🤔 Itse olen vaihtamassa työpaikkaa toukokuun alussa. Vakityöstä vakityöhön. Itse ajattelen niin että vanhempainvapaat on työnantajalle business as usual ja asioita mitkä vaan sit hoidetaan tavalla tai toisella.

Toisaalta esikoisestakin olin yhteensä "vain" jonkun 9 kk poissa töistä (jaettiin miehen kanssa vanhempainvapaa melkein 50/50) niin se toisaalta oli/on niin lyhyt aika et tuntui nopeasti paluun jälkeen siltä etten koskaan poissa ollutkaan. 😅 Jos uudestaan lapsi saadaan niin varmasti taas jaetaan vapaat puoliksi. 😊

@Nyyti2 Voi ei, voimia teille 😪💔

@Antzeliina No en mä oikein tiedä, ei mulla oo koskaan ollut näin aikasin oireita. 🤭 Tänään dpo 9 ja testasin negan, mutta viimeksi testasin dpo 10 negan ja vasta dpo 11 tuli haalea haamu, eli toivo on yllä. 😁 Mites sinä, ootko päässyt testaamaan?

@Empsu94 Hei hyvä tieto tuo, että lämpö laskee vasta 24h päästä. Itse meinaan just mietin tässä kierrossa sitä, kun oli jäätävät oviskivut, mutta siitä seuraavana aamuna vasta laski lämpö. 🤗
Pidetään toivoa yllä 😘 En ole vielä kerennyt. Katotaan, jos viikonloppuna tekisi. Tänään aamusta menkkajomoja, eli voi olla, että nekin tekee tulojaan.

Monella taitaakin nyt olla piinapäivät käsillä, Tsemppiä niihin ❤

Itse käsitöitä varten kävin vähän taitokorttelissa jo lankoja hiplaamassa ja siellä oli ihania paketteja missä tuli ohjeet ja langat mm. Vauvojen pipoille ja villa asuille. Katsotaan, jos jonkun sellaisen käy ostamassa, jos jossain vaiheessa kaksi punaista viivaa testiin ilmestyy 😍

Hei! Mukavaa että keskustelua on herännyt täällä, näitä on mukava lukea 😊 ja anteeksi off-topic, näin vierestä seuranneena tuntuu vähän pahalta Josban ja Beanien puolesta, he saattavat kokea että moni ihminen "hyökkäsi" heitä vastaan kommentoimalla, kun asiat tuntuivat saaneen turhan isot mittasuhteet tässä "foorumi - etiketin" muistutuksessa. Anteeksi että itse jatkoin aiheesta mutta tuntuu vaan pahalta. Ymmärrän myös teidän muiden foorumilaisten näkökantaa hyvin mitä tarkoitatte. Ehkä viestini ei ollut sovelias sillä tämä oli enempi tunteen sanelemaa ja pyydän anteeksi.

Kaikenkaikkiaan kokemuksistanne on ihana lukea ja seurata, ja ihanaa että jaatte niitä! ❤️❤️❤️

Heippa!

Keskustelun sisältö ei missään nimessä ole ollut täällä ongelma. Ongelma ei myöskään ole, jos samalta sattuu olemaan pari viestiä peräkkäin ja samana päivänä saa laittaa useamman viestin. Mutta osaa käyttäjistä on häirinnyt, jos on monta viestiä samalta käyttäjältä peräkkäin (kutsutaan yleensä spämmäämiseksi) sekä useat testikuvat. Testikuville on jo aiemmin syntynyt oma ketju, joten sitä on hyvä käyttää. Yksittäiset testikuvat ei täälläkään haittaa, mutta jos niitä on paljon, muu keskustelu hukkuu siihen. En halua kieltää foorumilla yleisesti useamman peräkkäisen viestin kirjoittamista, mutta ymmärrän että se voi tuntua taas toisista häiritsevältä. Loinkin uuden ketjun, jotta kaikista tuntuisi mukavalta keskustella. Kuumeilijoissa kun on monenlaisia ihmisiä ja kaikki ihmiset ja vauvatoiveet yhtä arvokkaita ja on vain hienoa, jos monenlaiset ihmiset löytävät täältä tuen. 🥰

Tällä ketjulla ei ole ollut erikseen sääntöjä (foorumin yleiset säännöt löytyy täältä) ja toivon ettei sellaisia tarvitse ruveta luomaan. Tämä toive ja tarve omille erilaisille ketjuille on noussut vastikään ja yritin uudella ketjulla vastata erilaisten käyttäjien erilaisiin tarpeisiin. Tietenkin kaikki käyttäjät saa myös kirjoittaa kumpaankin ketjuun sen mukaan haluaako laittaa juuri nyt yhden vai useamman viestin. Ei ole tarkoitus rajata teidän ja heidän ketjuiksi. 😊 Joten jatkakaa vain keskustelua. Toivon että koko foorumilla pysyy hyvä henki, kuten tähänkin asti.

Ymmärrän että tuntuu tylsältä, kun ylläpito puuttuu keskusteluun. Voin vakuuttaa että se tehdään, jotta kaikilla olisi mukava olla foorumilla. Mitä tulee facebook-sääntöön, se on määrätty ylhäältä. Se ei kuulu omiinkaan suosikkeihini, mutta työnkuvaani kuuluu valvoa sen noudattamista ja sille toisaalta myös on perusteltu syynsä.

Täällä dpo 7, ei mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Sunnuntaina eli dpo 10 ajattelin testata. 🤞

Ymmärrän tosi hyvin noi työpohdinnat. ❤️🤔 Itse olen vaihtamassa työpaikkaa toukokuun alussa. Vakityöstä vakityöhön. Itse ajattelen niin että vanhempainvapaat on työnantajalle business as usual ja asioita mitkä vaan sit hoidetaan tavalla tai toisella.

Toisaalta esikoisestakin olin yhteensä "vain" jonkun 9 kk poissa töistä (jaettiin miehen kanssa vanhempainvapaa melkein 50/50) niin se toisaalta oli/on niin lyhyt aika et tuntui nopeasti paluun jälkeen siltä etten koskaan poissa ollutkaan. 😅 Jos uudestaan lapsi saadaan niin varmasti taas jaetaan vapaat puoliksi. 😊
Todellakin aivan totta tuo, että vanhempainvapaa on jokaisen työntekijän oikeus kaikissa tilanteissa, ja niitä nyt vaan tulee jokaiselle työnantajalle "hoidettavaksi". Oon itse ollut lähivuodet tällaisissa 2-3 ihmisen tiimeissä, missä niissä vapaissa on sumplimista, kun itsekin vastaan yhdestä kokonaisesta kaupungista. Niin ehkä kokisin nyt vähemmän stressiä koko asiasta, kun löytäisin vaikka hiukan isomman työnantajan, jolle vapaat onkin enemmän peruskauraa.

Mutta en mä silti jättäisi nyt hakematta, jos nyt tulisi hakuun joku kaikkien unelmien paikka 😎

Voi kuinka harmi @Josba05 ❤️😔 epätietoisuus on kyllä tässä odottelussa ihan kamalaa. Mies juuri aamulla totesi että tämähän on ihan pelkkää odottamista, ei vain tiedä mitä sieltä tulee (plussa vai vuoto) 😅 piinapäivät kyllä niin osuva nimi tähän vaiheeseen.

Tsemppiä kaikille työjuttuihin! Itsekin vähän jännitän kun HR ei osaa päättää, voidaanko mulle enää tehdä määräaikaista sopparia huhtikuun lopusta eteenpäin. Perustuu projektirahoitukseen, joten eivät halua vakinaistaa, mutta nyt ovat sitä mieltä ettei saa ketjuttaa soppareita myöskään 😏 työnhaku voi siis olla edessä täälläkin 😅 mun nykyinen työpaikka on ihanan perhemyönteinen niin mielellään sinne jäisin, mutta en koe tunnontuskia jos nyt saisin uuden paikan ja heti raskautuisin. 😊

Sanoin, etten tule enää kertomaan kuulumisia. Mutta tulin kuitenkin. Vuoto alkoi eilen illalla, tänään kovana ja veritesti osoitti että yritystä oli ollut, mutta kesken meni. Nyt kipujen kanssa tämä päivä... Hyvät jatkot kaikille.
Äh, voi ei. Tsemppiä sinne uuteen kiertoon ❤️

Osanottoni kaikille keskenmenon kokeneille :(

Enteet pitivät paikkaansa ja mentiin uuteen kiertoon. En ole edes pettynyt, koska ajattelin että tuskin meillä tärppäisi heti keskenmenon jälkeen. Ensimmäiseen plussaankin meni kaksi vuotta yritystä. Mies toisaalta oli hieman pettynyt siitä, ettei tärpännyt. Jospa tässä kierrossa oltaisiin onnekkaampia 🤞

Suuri hatunnosto niille, jotka ompelevat itse vaatteita vauvoille. Minustakin olisi niin ihanaa ommella itse joitain bodyja ja muita, mutta oon niin hävettävän huono ompelemisessa. Tyydyn neulomaan villasukkia ja virkkaamaan torkkupeittoja.

Mäkin tuun välillä laittamaan kuulumisia ja ilmoittaudun myös ompelukerhoon!🙋🏻‍♀️

Mulla menossa kp23, mutta ovis oli ilmeisesti myöhässä vähän rajummasta sairastelusta johtuen (kp17-19 tuli ovislimat), joten oletan että kiertokin venyy vähän pidemmäksi. Ensi kierrosta meillä alkaa yritys, ja tuntuu että mitä lähemmäs mennään niin sitä hitaammin aika kuluu. No onneksi ei enää montaa viikkoa tarvitse odotella että pääsee tikuttamaan ovista ja sitten mahdollista raskautta. :)

Mähän ostelin vauvanvaatteita jo viime syksynä, koin että se teki yrityksen aloittamisen odottamisesta helpompaa. Nyt keväällä ostin paljon (15m) alekankaita, ja olen ommellut puolipotkareita, housuja, pipoja, unipussin ja pari kietaisubodya. Noitten bodyjen kaula-aukoissa resori kyllä on vähän kupruileva tms, en tiedä venytinkö liikaa vai liian vähän, mielestäni venytin paljon siinä vaiheessa kun ompelin saumurilla ja ompelukoneella päälle ommellessa sen verran että kangas oli suorana kun resori veti sitä vähän kasaan.🤔
Joka tapauksessa vaatteiden ostaminen loppui lähes kokonaan kun sain nuo kankaat, mutta viime viikolla ostin kevyen ulkohaalarin hyvästä alesta kun mieskin sitä oli jo aiemmin kaupassa katsellut. Olen pyrkinyt pitämään hankinnat sellaisina että menisi käyttöön huolimatta siitä tuleeko tyttö vai poika ja syntyykö lapsi talvella vai kesällä.

@Enniy mulla on kanssa loppumassa työsuhde kohta, ja aion kyllä ottaa vakituisen seuraavaksi vaikka toivottavasti en kovin montaa kk ehdi töissä sitten olemaan. Koen että voin paljon rauhallisimmin mielin olla tarvittaessa saikulla raskauden vuoksi ja jäädä äitiyslomalle, kun tiedän että on olemassa se vakituinen työ mikä jatkuu sitten äitiysloman jälkeen.

Onko muuten muut menossa lapsimessuille? :)
Me mennään miehen kanssa, ajatuksena päästä testaamaan rattaita yms. Toivon että messuilla on Cybexin ePriamit näytillä, koska ne on hyvin vahvasti harkinnassa tulevalle lapselle. Kuvittelen jo itseni makaamassa sohvalla, itkuhälyttimestä kuuluu kitinää, ja sitten puhelimesta painan rattaat heijaamaan vauvan takaisin uneen. 😎 Tuskin toimii noin helposti tosielämässä, mutta aina voi haaveilla. 😂

Takaisin