Raskaaksi 2023

Tervetuloa mukaan @Sydänkukka ja onnittelut ja onnea muillekin ketjulaisille kaikille kierroille! Nyt onkin ihana kun luontokin heräilee niin pistää yritystä kiertoon 😊💫

Onpa ihana kuinka moni täällä ompelee, omalle pienokaiselleen tuotoksia, ovat varmasti niin supersöpöjä pikku vaatteita ja tarvikkeita 💖 Niitä voi muistoksi säilöä niin vuosien päästä lapsi voi itse ihastella, tai peräti pukea omalle lapselleen 😍

Täällä kp20, tänään bongailtu tuntemuksia kohtu-munanjohdin-akselilla + muuta oirehdintaa. Reilu viikko niin jännän äärellä tuleeko menkat vai mitä 😊 Viimeksi vuosin 8pv joten jotain raskautumista saattoi tapahtua.

Kaunista keväistä viikonloppua kaikille!

Moi kaikki! Täällä yrittämässä viime tammikuun keskenmenon jälkeen. Piti pitää vähän taukoa että kroppa ja mieli parani ja nyt yritetään taas täysillä :)

En tiedä onko jotenkin kroppa erityisen herkillä mutta tässä kierroksessa jotenkin on paljon oireita ja toiveet on taas korkealla että jos jo heti nappaisi. Lisäksi heräsin viiltävään kipuun viime yönä jolloin kiinnittyminen olisi voinut tapahtua. Täytyy nyt jaksaa odottaa viikko että pääsisi testaamaan ❤

Ollaan siis epävirallisesti yritetty jo puolison kanssa yli vuosi. Syksyllä ajatus mennä tutkimuksiin jos ei luomuna onnistu.

Plussa uutisia! Piti nyt saapua viikkodigin tulos vielä kertomaan. Raskaana 1-2.😊 eilinen haamuli sofin testiin enteili jotain ja toissa päiväinen roskishaamu varsinaisen testiajan ulkopuolella. Tänään

Ei oikein ole sanoja enempää. Huomenna soittoa neuvolaan sitten. En osaa ajatella muuta tässä kuin että on ainakin todistettu se, että voin tulla raskaaksi ja tuon miehen siittiöt toimii. Kävi mitä kävi.. jännittää se tietenkin.🤞

Olen siis raskaana niin kauan kun toisin todistetaan!❣

Mahtis87, oi paljon onnea 😍 Kauanko ehditte yrittää? Sulla ei siis ole ollut vielä mitään erityisiä oireita?

Nyyti2:lle pahoittelut ja paljon voimia ❤

Sydänkukalle lämpimästi tervetuloa 🥰

Täällä ollutkin ihanan vilkasta keskustelua. Mä kadehdin käsityöihmisiä! Mä en osaa mitään.. Mutta ystävä lupasi opettaa neulomaan. Josko multakin syksyllä onnistuu vauvalle sukat. Innokas kirppistelijä tosiaan olen! Taas löydetty muutama ihan moitteeton body ja housuja ja yökkäri vauvalle 74cm koossa, hintaan 0,50-2€/kpl. Kestoliivinsuojia ilmaiseksi.

Täällä kp 13. Ja oireiden perusteella voisin arvella, että ovis oli kp10. Viim kp11. Siinä kp8-10 oli halut huipussaan ja nyt ei yhtään niin paljoa haluta. Ja mullahan on ollut nyt lyhyt, 23-25 päivän kierto. Eli laskennallisestikin tuo olisi ovisaika jolloin huomasin oireita.

Tää kevät on nostanut mulla pintaan vuosittaisen väsymyksen ja alakuloista oloa. Olen miettinyt miten jaksaa mahdollisia raskausvaivoja, kun muutenkin tämä arki on niin kuormittavaa. Tunnistan, että mulle sopisi paremmin osa-aikatyö, mutta vanhempainrahaa ajatellen olisi jaksettava tätä kokoaikatyötä. En yhtään usko, että heti yk1 tärppäisi vaikka toki sitä toivon. Niin huomaan että taidan vähän suojatakin itseäni pettymyksiltä kun en anna itseni innostua paljoa etukäteen. Ajattelen koko ajan että syksyllä parempi mahdollisuus plussaan.

Ai niin työkeskusteluun piti kommentoida.. mä olen tosi tunnollinen töissä ja jännitän jo sitä kun on ilmoitettava mahd.raskaudesta. Mun sopparia jatkettiin juuri 2024 loppuun, mikä tuo ihanaa turvaa. Toisaalta tykkään, ettei ole vakityötä odottamassa. Pystyn sitten kotihoidontuen alettua tekemään keikkaa hoitoalalla ja venyttämään kotona oloa mahd.pitkään (nyt en ole töissä hoitoalalla vaikka koulutus sieltä). Meidän tiimi on pieni ja tiukka työtahti ollut, ja tiedän ettei ole helppoa löytää tilalle yhtä hyvää tekijää kuin minä. Mutta tosiaan itseään on ajateltava eniten. Toivon, että raskausajan pystyisin hyvin olla töissä.

Mahtis87, oi paljon onnea 😍 Kauanko ehditte yrittää? Sulla ei siis ole ollut vielä mitään erityisiä oireita?

Nyyti2:lle pahoittelut ja paljon voimia ❤

Sydänkukalle lämpimästi tervetuloa 🥰

Täällä ollutkin ihanan vilkasta keskustelua. Mä kadehdin käsityöihmisiä! Mä en osaa mitään.. Mutta ystävä lupasi opettaa neulomaan. Josko multakin syksyllä onnistuu vauvalle sukat. Innokas kirppistelijä tosiaan olen! Taas löydetty muutama ihan moitteeton body ja housuja ja yökkäri vauvalle 74cm koossa, hintaan 0,50-2€/kpl. Kestoliivinsuojia ilmaiseksi.

Täällä kp 13. Ja oireiden perusteella voisin arvella, että ovis oli kp10. Viim kp11. Siinä kp8-10 oli halut huipussaan ja nyt ei yhtään niin paljoa haluta. Ja mullahan on ollut nyt lyhyt, 23-25 päivän kierto. Eli laskennallisestikin tuo olisi ovisaika jolloin huomasin oireita.

Tää kevät on nostanut mulla pintaan vuosittaisen väsymyksen ja alakuloista oloa. Olen miettinyt miten jaksaa mahdollisia raskausvaivoja, kun muutenkin tämä arki on niin kuormittavaa. Tunnistan, että mulle sopisi paremmin osa-aikatyö, mutta vanhempainrahaa ajatellen olisi jaksettava tätä kokoaikatyötä. En yhtään usko, että heti yk1 tärppäisi vaikka toki sitä toivon. Niin huomaan että taidan vähän suojatakin itseäni pettymyksiltä kun en anna itseni innostua paljoa etukäteen. Ajattelen koko ajan että syksyllä parempi mahdollisuus plussaan.
Söin helmikuun puolessa välissä viimeisen liuskan. Oon jotakuinkin 17v syönyt ehkäisypillereitä ja jätettiin pois sillä ajatuksella, että aikaa saattaa kulua. Kävi nopeaa yk2 tärppi.😊 katsotaan nyt miten menee. Tällä hetkellä ei muutakuin paineentunne alavatsalla. Flon mukaan rv 4+1. Huomenna joko maisassa viestiä tai sitten soittamaan. Luulen että soitan neuvolaan, tuntuu jotenkin todellisemmalta kuin ootella milloin kerkeävät vastata.

Tervetuloa uusille☺

Vuoto loppui kolmen päivän päästä, tuli niin kovaa vuotoa että valui pitkin reisiä, oli hyytymiä, kivut oli kamalat piti syödä kipulääkkeitä. Toivottavasti ensi kierrosta nappaisi uudestaan ja ei tulisi varhaista keskenmenoa. Enää en ikinä aio testata ennenkuin pitkän kierron mukaan on kuukautiset myöhässä.

Onnea Mahtis87❤️

Josba, tsemppiä uuteen yritykseen❤️

NM90, hyvä et uusi kierto starttasi. Jatkuuko yritys, vai mikä teillä oli tilanne?🤔

Nyyti2: lle jaksamista ❤️

Työasioista, olen hoitoalan ihminen, töissä ollut silloin viimen kun aloin odottamaan kuopusta. Nykyään olen meidän yhden lapsen omaishoitaja kun hän on vaikeasti vammainen, niin ei tartte miettiä milloin ja miten kertoa töissä tulokkaasta.

Oma napa: Täällä kp6 ja juuri heiluteltiin peittoja miehen kanssa ja sanoin että ei sitten saa sisälle päästää että keskeytetyllä niin tämä sitten meni päästämään sisälle🙈 No minä siitä sitten nopeasti pesemään alapäätä. Oli tarkoitus että nyt ei anneta raskauden tulla ja jos nyt kävi sit moka niin voi elämä sentään! Mutta mun järjen mukaan jos nyt KP 6 niin ei siittiöt elä niin kauas että jos ovis on siellä KP 13-15 niinkun yleensä🤔

@Mahtis87 oi onnea, pysy kyydissä pieni ❤️

Uusille tervetuloa ❤️

Täällä ollut kiireinen viikonloppu ja tuo aurinko niin tekemistä riittää 😊

Uusi kierto alkoi tyypilliseen tapaan aivan kalenterin mukaan eilen, joten tänään pahin vuoto/kipuilu lääkkeistä huolimatta, ihan hyytymiä eilen kunnolla.
Tilasin raskauskeijulta tikkuja niin pääsee taas tikuttelemaan ja uutta yritystä kehiin, oliko tää nyt yk 9 vai 10.

Sain taas eilen pahat hypoglykemiat illalla vs.1,9 !
Pitikö syödä Foodin valkosuklaa vadelmia 🤦🏽‍♀️ omaa hölmöyttä siis.
Lisäys: haha, mies vei kaikki loput Foodin pikkupussit pois kotoa just siks etten syö niitä 😂 meinas viedä mun luomupähkitkin 🙈

Sain ratelta kunnon ruokavalio listan ja mitä vältettävä/suositeltavia niin nyt kyllä aion tiukasti seurata sitä ja kaikki ylimääräset pois mistä vois noita hypoja tulla. 🤞🏽
Jos painokin vielä muutaman kilon tippuis (oon laihtunut yhteensä nyt -66kg)

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut kaikille joilla kierto meni kesken 😪 Se on kurjaa ja pettymys voi olla suuri 💙 Tsemppiä uuteen kiertoon!

Onnea vielä uusista plussista, tulee iloiseksi kuulla myös plussauutisista 😍

@Beanen olet vertaistoveri, meillä myös esikoinen on vaikeasti kehitysvammainen ja olen myös omaishoitaja hänelle ❤️ Voi ei, mies siinä pisteli iloisesti menemähän, nyt kun raskautuisitkin niin olisi kyllä aikamoinen "munkki" kyllä tilanne nyt kun ei yritä!

@Jefar voi himputti, onko ruokavaliosi hyvinkin rajoitettua? Onpa upea saavutus -66kg, todella hienoa, ihailen saavutustasi! Kuulostaapa ihanan positiiviselta suunnitelmat, tikuttelut kehiin vaan 😊

Itsekin haaveilen kun tein ruokailuelämäntaparemontin pt:n avustuksella että raskautuisin nopeammin, olen ollut kesästä saakka ilman sokeria ja vegaanina (aiemmin kasvissyöjä).

Pahoittelut kaikille joilla kierto meni kesken 😪 Se on kurjaa ja pettymys voi olla suuri 💙 Tsemppiä uuteen kiertoon!

Onnea vielä uusista plussista, tulee iloiseksi kuulla myös plussauutisista 😍

@Beanen olet vertaistoveri, meillä myös esikoinen on vaikeasti kehitysvammainen ja olen myös omaishoitaja hänelle ❤️ Voi ei, mies siinä pisteli iloisesti menemähän, nyt kun raskautuisitkin niin olisi kyllä aikamoinen "munkki" kyllä tilanne nyt kun ei yritä!

@Jefar voi himputti, onko ruokavaliosi hyvinkin rajoitettua? Onpa upea saavutus -66kg, todella hienoa, ihailen saavutustasi! Kuulostaapa ihanan positiiviselta suunnitelmat, tikuttelut kehiin vaan 😊

Itsekin haaveilen kun tein ruokailuelämäntaparemontin pt:n avustuksella että raskautuisin nopeammin, olen ollut kesästä saakka ilman sokeria ja vegaanina (aiemmin kasvissyöjä).

No siis sen verran rajoitettua kun on tehty gastric by pass eli vatsalaukku on niin pieni että ei mahdu kerralla isoa määrää esimerkki ateria: 1 peruna, 3 lihapullaa, kasviksia ja pitäisi hitaasti syödä ja pureskella hyvin.
Syötävä n.6-8x päivässä, hyvä väli itellä on n3h (jos menee yli 4h olo on sen mukainen)

Sitten nopeita hiilareita ois vältettävä, kaikki vehnähöttö, riisit makaronit pois yms.

Sokeria sisältävät tuotteet on iso nou nou koska tulee noita hypoja.

Nyt sain uudet tosi hyvät ohjeet 👌🏽
Leikkauksesta tulee kesällä sen 2v

ja itse tykkään kaikista kasvis/vege jutuista niin huolehdittava sitten lisäprotskuista.

Rate ei sen enempää ottanut kantaa raskautumiseen kun mulla on vielä lääkäri tulossa kk päästä mutta sanoi sen verran että ei pitäis vaikuttaa mutta tottakai lapsettomuuspoli (he halus sen ”raskausluvan” ennen jatkojen ohjelmoimista) haluaa olla tarkka näissä koska noi hypot voisi sitten olla riski sikiölle/vauvalle tietenkin.

Onnea plussista plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille sekö varhaisen keskenmenon kokeneille.

Täällä menossa kp 34 keskenmenon jälkeen. Jännittää miten pitkäksi oikein kierto venyy. Perjantaina testattu selkeä blanko laimeesta päivä pissistä. Huomenna tai tiistaina ajattelin uudelleen testata. Luottoa ei kyllä plussaan ole...

Täällä menossa kp19. Ovis oli tiistaina, kpl 14. Torstaina (? muistaakseni) tuli semmonen puikkomainen/pistävä kipu, jonka oisin voinu olettaa ovikseks Ellen ois saanu vahvimpia viivoja maanantaina ovistestiin.
Elättelin toiveita että mies menis heti alkuviikosta sinne spermatutkimuksiin ja kysyin äsken, niin ilmeisesti aika on vasta loppuviikosta, mikä tuntuu todella turhauttavalta😭 jos se on to tai pe iltapäivällä, niin tulokset ehkä tulee vasta viikon päästä? Tiedän että ei tässä oikeesti oo kiire, mut odottavan aika on liian pitkä varsinkin kun sitä on jo helmikuusta asti odotettu...

Täällä menossa kp19. Ovis oli tiistaina, kpl 14. Torstaina (? muistaakseni) tuli semmonen puikkomainen/pistävä kipu, jonka oisin voinu olettaa ovikseks Ellen ois saanu vahvimpia viivoja maanantaina ovistestiin.
Elättelin toiveita että mies menis heti alkuviikosta sinne spermatutkimuksiin ja kysyin äsken, niin ilmeisesti aika on vasta loppuviikosta, mikä tuntuu todella turhauttavalta😭 jos se on to tai pe iltapäivällä, niin tulokset ehkä tulee vasta viikon päästä? Tiedän että ei tässä oikeesti oo kiire, mut odottavan aika on liian pitkä varsinkin kun sitä on jo helmikuusta asti odotettu...
Se analyysi kuulemma tehdään silloin heti ja on muutamassa tunnissa valmis. Mun mies antoi näytteen perjantaina ja jos meillä ois ollut vasta iltapäivästä silloin lääkäri niin oltais saatu ne tulokset siinä mut muuten ens viikolla soittaa lääkäri ja vielä ei oo ainakaan esim kantaan tullut tulokset.

Se analyysi kuulemma tehdään silloin heti ja on muutamassa tunnissa valmis. Mun mies antoi näytteen perjantaina ja jos meillä ois ollut vasta iltapäivästä silloin lääkäri niin oltais saatu ne tulokset siinä mut muuten ens viikolla soittaa lääkäri ja vielä ei oo ainakaan esim kantaan tullut tulokset.
Okei lohduttavaa tietää. Toivottavasti ne tulee pian ne tulokset sit meilläkin.

Meillä siinä tulosten ilmestymisessä meni se viikko julkisella. 🤷🏻‍♀️
Ja vaikka niissä lausunnoissa luki hypospermia, oligozoospermia niin lääkäri sanoi että oli tosi hyvät tulokset.

Paljon onnea ja tarrasukkia mukaan @Mahtis87 :red-heart:

@Sydänkukka tervetuloa! Oottepa ollu ahkeria kun ootte jaksanu lukea koko ketjun!

@Beanen Oi ei, sun mies ollu vähän turhan innokas:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Siittiöt on kyllä semmosia, että löytää perille pesuista huolimatta, mutta tosiaan kp puolesta varmaan aika epätodennäköistä, että tärppäisi.

@Jefar Ihanaa, että oot saanu hyödyn tosta toimenpiteestä! Ja hypot voi olla kyllä tosi kohtalokkaita, joten hyvä et saat niidenkin suhteen apuja :Smiling Face With Smiling Eyes:

Omaa napaa: aloittelin oviksen tikuttelut sittenkin tänään sillä ajatuksella, että välivuoto jäi tulematta ja kp kuitenkin vähän epäselvä. Hailakka viiva oli, katsotaan lähipäivinä/-viikkoina onnistuuko bongailu :folded:

Meillä siinä tulosten ilmestymisessä meni se viikko julkisella. 🤷🏻‍♀️
Ja vaikka niissä lausunnoissa luki hypospermia, oligozoospermia niin lääkäri sanoi että oli tosi hyvät tulokset.
Me mennään yksityisen kautta nyt, muuten tutkimukset ei oo vielä alkanut. Ovumia!

Takaisin