Raskaaksi 2023

Myös ajattelen että näin uuden ketjuun alkuun voitaisiin lyhyesti esitellä itsemme uudestaan. Me ollaan miehen kanssa reilu 30v pariskunta, jolla haaveissa esikoinen. Yritys on aloitettu 4/22 ja yksi plussa ollaan saatu, joka päättyi keskenmenoon 9/22. Alkuvuosi yritystä jäljellä ja sitten hakeudutaan tutkimuksiin, jos tärppiä ei kuulu. Haasteensa tähän tuo mun BMI joka ei vielä täytä lapsettomuuspolin kriteerejä ja mun syömishäiriötaustalla se pudottaminen on aika monisyinen juttu. Kaikesta huolimatta toiveikkaina siitä, että ensi vuonna saadaan uusi raskaus ja myöhemmin siitä lapsi syliin saakka.
 
Me ollaan noin 30 vuotiaita molemmat ja nyt toisella kierroksella. Esikoinen syntyny keväällä 2021 ja kovasti toista haluttaisiin. Ensimmäiset plussat ikinä sain letrojen avulla ovulaation induktio hoidoilla siis. Eka meni kesken heti alussa ja toisesta plussasta tosiaan tuo pieni neiti. Tuskin toistakaan ihan luomusti saadaa mut jos kevyillä hoidoilla.

Ollaan marraskuun alussa käyty ensikäynnillä lapsettomuuspolilla. Lääkäri haluu et mulle tehhää munanjohtimien aukiolotutkimus vielä aikasemman sektion takia. Kävin myös verikokeissa ja sokerirasituksessa pcos takia. Tuloksia ootellaa vielä. Mies kävi spermatutkimuksissa ja siellä kaikki tosi hyvin. Toki tiedossa olikin et tää meidän haaste on mun monirakkulaisista munasarjoista ja ovuloimattomuudesta.

@Kuuttituutti itsekin oon turhan lihava ja lääkäri meinasi sillo 2019 määrätä mulle metformiinin tukemaan tätä raskaus toivetta ja laihdutusta. 🤔 En siis ikinä perehtynyt siihen lääkkeeseen enemmi, kun sitä ei sit määrättykään. Mut on joku diabetes lääke. Mulla on jotain häikkää insuliini ja sokeri hommissa muutenkin, siksi noissa sokerirasituksissa oon ravannu. Se metforminin ilmeisesti tasottaisi noita ja sitä kautta auttaisi painon hallinnassa. Tää toki liittyy eniten niihin monirakkulaisiin munasarjoihin ja siitä johtuviin sivuvaikutuksiin 🤔
 
Minä oon 30v. Mies 33v. Meillä on kaks lasta 5v ja 2,5v, eli kolmatta ollaan yritelty vuoden 2022 alusta 😊 Mulla ei sinänsä mitään lapsettomuustaustaa, molemmat aikaisemmat on meidän onneksemme tulleet aika "helposti", mutta tämä kolmas odotuttaa itseään. Mulla on tosi pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja en varmaan ovuloi kuin pari kertaa vuodessa, mikä tässä suurin ongelma nyt. Painoakin on enemmän toki kuin pitäisi ja oon tosi stessiherkkä. Hoitoihin ei lähdetä enää, mutta lääkkeellistä apua otan vastaan jos ei tää tästä ala pikkuhiljaa helpottua.
 
@Pikkupikkupikkunen joo mä oon kuullut kanssa tosta lääkkeestä, mulle sitä ei oo koskaan otettu puheeksi, mun hoidossa on enemmän keskitytty just ajattelun JS syömistottumusten muuttamiseen ja siks esim laihdutusajatusta vierastan aika paljon. Mut mitä sitä ei tän vauva-unelman eteen tekisi.
 
Kukkuu! Veve täällä, mies ja minä 27v. Ensimmäistä yritetään, kiertoja takana +20 eikä kertaakaan ole tärpännyt.. nyt alkuvuodesta vihdoin tutkimuksien pariin, aloitetaan miehestä koska taustalla syöpä. Jos ei sieltä mitään syytä löydy niin sitten laajemmat tutkimukset. Hoitoja tuskin ens vuoden puolella vielä halutaan, koska hieman reilu vuosi häihin, ja itse en ehdoin tahdoin välttämättä halua häissä olla raskaana, ellei niin luonnollisesti tapahdu.
 
Kiitos @Pikkupikkupikkunen ❤️ Rankin syksy hetkeen ja silti paino ja syöminen on pysynyt hallinnassa niin siitä oon aika tosi ylpeä :) toivotaan myös teille ja tietysti myös @Veve :lle sitä pikaista ensi vuoden tärppiä ❤️

Vuoden vaimo täällä heräsi viideltä viemään miestä asemalle koska hänellä on työreissu. Edelleenkään ei tunnu siltä että olisin herännyt 😅
 
Josko sitä tänne aktivoituisi, edellisten vuosien ketjuun pari viestiä jättänyt.

Täällä myös 30v/31v pari. Viidennen kunnollinen yritys alkanut 10/21, ei toisin ehkäisyä edellisen synnytyksen jälkeen. Plussasinkin jo syyskuussa yk 12, mutta se päättyi huonosti ja vei toisen munajohtimen mukanaan. Aiemmin myös muutama keskenmeno ollut. Edelliset lapset saanut alkunsa yk 28, yk 18, yk 3, ja yk 8. Joskus kauan sitten tutkimuksissa käyty ja silloin ei kummastakaan mitään vikaa löytynyt, plussakin sitten tuli juuri kun piti hoidot aloittaa.
Tässä kierrossa vielä mahdollisuus saada plussa tälle vuodelle, mutta kyllä katseet jo ensi vuodessa.
 
Täällä 26v ollaan molemmat! Toinen yk menossa nyt ja dpo 6 elellään joten kauheat piinat 🙈

Rennolla mielellä ollaan, tulee jos on tullakseen. En tikuta ovista mutta Flo on käytössä.
 
Heippahei! Vasta palailin tänne foorumille kun vauvakuume nosti mihellä päätään ekaa kertaa ja muutaman viestin olen tuonne Raskaaksi 2022 puolelle kirjoitellut.
Ollaan puolison kanssa molemmat 28 vuotiaita. Lapsia löytyy ennestään kolme vuosimallia -13, -15 ja -19. Ensimmäinen siunautui ilman yrittämistä. Toinen tärppäsi yk1 ja kolmas odotutti itseään 7kk. Kolmannen kanssa kierrosta ei tietoa, koska kierrot oli jopa yli 70 päivää. PCOS tyyppiset munasarjat löytyy joka varmasti vaikuttaa kiertoihin. Tämän vuoden puolella 15kg laihduttanut katsotaan, jos siitä on apua raskautumiseen. Paino tällä hetkellä vähemmän kuin kuopuksen aikaan, mutta 6kg enemmän kuin esikoisen/keskimmäisen aikaa.
Vielä mahdollisuus raskauta vuodelle 2022, mutta pidän epätodennäköisenä, koska kuukautisia ei oli 2.11. poistetun kierukan jälkeen näkynyt.

Plussatuulia kaikille! ❤️
 
Hei itsekkin ängen tänne kanssa vaikka mahis periaatteessa on raskaaksi tulla tänä vuonna jos ihme käy 😅 Mutta on kiva kuitenkin tulla jo nyt tähän ketjuun alusta alkaen. Oon ite 27 ja mies 31 ja meillä on esikoinen ja hän on syntynyt -21. Mulla todettu ennen esikoista pco-tyyppiset munasarjat ja kierto on tällä hetkellä pitkä, mutta ovistestin mukaan ovuloin. Viimeksi jouduin käynnistämään kiertoa terolutilla ja sen jälkeen ekasta luomukierrosta tärppäsi esikoinen. Katsotaan kuin tällä kertaa käy☺️
 
Mä olen 29-vuotias, mies 28 ja tänä syksynä olin jo raskaana, mutta todettiin keskenmeno. Mulla taustalla jo kaksi keskenmenoa ennen tätä.
Aloitettiin yritys uudestaan heti negatestin jälkeen, nyt eka kierto käynnissä, mutta en ole onnistunut jäljittämään ovulaatiota. Voi olla etten edes ovuloinut tässä kierrossa tai sitten aloitin testaamisen liian myöhään. 🤷🏻‍♀️ Oon aika noviisi noiden ovulaatiotestien kanssa. Keskenmenoista on jäänyt aika pahat traumat ja saa nähdä millä mielellä olen, jos onnistun tulemaan raskaaksi.
 
Kiva, että tännekin pikkuhiljaa löytää porukkaa :)

@Kaino-Vieno mulla tuli ovis siinä ekassa keskenmenon jälkeisessä kierrossa myöhään, vasta kp 21, mutta ne kivut oli niin mielettömät (paljon kovemmat kuin aiemmin) joten se ei olisi voinut kyllä mitenkään mennä ohi. Kolme keskenmenoa on todella paljon ja oon hyvin pahoillani jokaisesta niistä ja aivan varmasti ovat jättäneet jälkensä. Kuuntelin eilen aamukahvilla podcastin keskenmenojakson ja siinä sanottiin hyvin siitä, että keskenmenon myötä ei vaan menetä sitä raskautta vaan esimerkiksi sen että ei välttämättä pysty nautttimaan tulevista raskauksista samalla tavalla.
 
Joo musta oli pelottavaa olla raskaana keskenmenon jälkeen. Kaikki meni hyvin ja vauva saatii mut ihan vielä sektio päivänäkin muistan pelänneeni et jos vauva onki kuollu. Musta Keskenmenossa oli raskasta paitsi sen vauvan menetys myös sen koko tulevaisuuden menetys, minkä ainaki minä olin haaveillu jo ekasta plussasta.

Onko teillä ollu mitää keskenmeno tutkimuksia @Kaino-Vieno? Oon hirvittävän pahoillani teidän tilanteesta ❤️
 
Kiitos. :)
On otettu aika paljon verikokeita, kaikki periaatteessa ok. Prolaktiini oli vähän koholla, mutta voi olla että se johtuu labran ajankohdasta. Se kontrolloidaan vielä tammikuussa. Ei päästä muihin keskenmenotutkimuksiin vielä.
Ääh toi on ihan perseestä ku ei meinaa pääsyä tutkimuksiin. Niissä on ihme ehtoja ja tarkkaa katotaa 🙄 mut hyvö ettei ainakaa verikokeissa mitää ihmeellistä. ❤️
 
Voisinpas siirtyä sitten tänne, tänään kp1, joten ei mitenkään suuret odotukset enää tälle vuodelle. Joulun ihme voisi olla vielä mahdollista mutta mutta...

Tosiaan itse olen 35, mies 45 ja toiveissa olisi ensimmäinen molemmille. Hieman jänittää kuinka kauan tässä menee ja joudutaanko hoitoihin, ikää kun on molemmilla.

Yritys aloitettiin periaatteessa nyt 11/22, mutta tallettelu osui hieman väärään ajankohtaan (liian myöhään). Ovista olen tikutellut pari kiertoa ja oviskivutkin kyllä on sen verran vahvat, että ei voi olla huomaamatta. Seuraavan ovulaation aikoihin pitää kyllä olla tallettelujen kanssa tarkempana :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Plääh verikokeiden tulokset oli tullu kantaan. On jotain häikkää Sokereissa ja kilppareissa. Aikasemmi oon jo mittaillu et verenpaine on vähän turhan korkea. Ferritiini oli myös yli viitearvojen ja nopee googlettelun mukaan vois johtuu jostain elimistön tulehdustilasta. Huuuuh onhan siinä. Nyt ootellaa et lääkäri soittaa ja kertoo mitä tehdään. 😢
 
Plääh verikokeiden tulokset oli tullu kantaan. On jotain häikkää Sokereissa ja kilppareissa. Aikasemmi oon jo mittaillu et verenpaine on vähän turhan korkea. Ferritiini oli myös yli viitearvojen ja nopee googlettelun mukaan vois johtuu jostain elimistön tulehdustilasta. Huuuuh onhan siinä. Nyt ootellaa et lääkäri soittaa ja kertoo mitä tehdään. 😢
Tsemppiä ja toivotaan että arvot paranee jo esim. pienellä lääkitys viilauksella! Ja yritä olla googlailematta kun siinä tulee vaan turhaa kauhua itselle🙏
 
Takaisin
Top