Raskaaksi 2023

Hyvä tietää, että keskustelua ei saa käydä. Eikä ryhmiä faceenkaan perustaa, tai niistä täällä puhua "jotta keskustelu pysyy aktiivisena myös foorumilla". Logiikka siis täysin 100. Kiitos ja näkemiin ja kaikille plussaa yrittäville paljon tsemppiä. En tule huomista tulosta enää tänne kertomaan, etten vaan loukkaa ketään. Onneksi on olemassa kaksplus keskustelu, jossa saa olla aktiivinen tai ei-aktiivinen oman halunsa mukaan, eikä kukaan hormonipäissään tee typeriä sääntöjä (tämäkin kommentti varmaan poistetaan, koska se rikkoo kultaisia sääntöjä) :folded:
Ei näistä kannata ottaa itseensä ☺️ Moderaattori/yp joutuu välillä puuttumaan, what can you do 🤷‍♀️ Mutta kyllä minua ainakin kiinnostaa sinun tuloksesi ja muidenkin ❤️
Itse en enää kuumeile enkä yritä (kuopus 1v4kk) mutta seuraan aktiivisesti koska haluan seurata teidän muiden matkaa myös. Itse koin tämän foorumin aina niin isoksi henkireiäksi ja luulen, että se on sitä myös monelle muulle.
Sääntöjä on tottakai oltava, enkä itsekään niitä kaikkia ehkä allekirjoita mutta jokainen on otettava huomioon 👍☺️
Tsemppiä kaikille yritykseen ja kaikkiin mahdollisiin vaiheisiin, täälä taustalla teidän matkaa seuraan ja pidän niiiiin paljon peukkuja kaikille! ❤️❤️

Olen hieman sanaton noin muuten enkä nyt tiedä mitä kirjoittelisi viimisempien viestien jälkeen 😧

Ehkä jäitä hattuun noin niikun yleisesti, taidan itsekkin pitää hiljaiseloa ja seurata mihin tämä kääntyy…

Samoin täältä peukkuja ja plussatuulia ihan jokaiselle tarrasukkien kera ❤️

Toivottavasti keskustelu täällä jatkuu moderoinnista huolimatta, ja tule ihmeessä @Josba05 kertomaan huomenna tulokset! 😊

Tuo uusi chatti on varmasti hyvä lisä erilaisiin ryhmiin! Itsekin välillä kaipaan vain paikkaa mihin omat ajatukset voi heittää miettimättä sen kummemmin 😄

Ymmärrykseni kaikille osapuolille ja yritän hienovaraisesti "antaa pölyn laskeutua" ja palata keskustelemaan raskautumisen aiheesta. On ihmeellistä miten paljon meitä on, vertaisensa, jakamassa tätä samaa toivetta raskautumisesta, jaamme paljon samankaltaisia tunteita. Yhteys on ennenkuulumatonta ja hienoa että tämä palsta on olemassa mahdollistamaan matalan kynnyksen vertaisen keskustelun.

Tänä vuonna ehtii meistä moni plussata, ja kaikille tsemppiä siihen! Tuntuu ajatuksena ihanalta (ja monin tavoin realistiselta) ajatella että tänä vuonna olisi moni raskaana. Vuotta on paljon jäljellä 😊 Ja toivottavasti mahd. moni pääsee nauttimaan siitä että nyt plussaa. Itse ajattelin ottaa ilon irti ja totisesti yrittää nauttia tulevasta raskaudesta (ja ajatella että se raskaus saapuu) oikein olan takaa, sillä tämä näillä näkymin jäisi viimeiseksi vauvaan johtavaan raskauteen, ja ottaa super rennosti. Ottaa vastaan kaikki se oksettava olo ja kolotukset 😅

Kaikkea hyvää teidän kaikkien elämään ja iloa ja hyvän odotusta päiviinne! 💖💫😊

Siis mä en edes ymmärrä mikä tässä nyt on? Kai asioista pitää keskustella
ja voikin niiden oikeiden nimellä??

Kiitos @Vargynja sanoistasi!

Asiaa puhuit, samaa mieltä olen kanssasi. On ookoo keskustella ja jakaa asioita, mutta sitä en ymmärrä miksi samalta ihmiseltä/ihmisiltä tulee sata viestiä peräkkäin lyhyinä lauseina, kun asian olisi voinut kirjottaa yhteen pidempään. Sekä se, että samaa asiaa toisetaan koko ajan ja raskaustesti kuvia ei myöskään tähän ryhmään miljoonaa tarvii laittaa kun sille on oma ryhmä.
Marttyyriksi alkoi/syyllistyi heti pari tuosta palautteesta, siinä kohtaa voi mennä peilin eteen ja kysyä itseltä miksi meni tunteisiin, mihin osui?

Hyvää päivän jatkoa kaikille ja toivottavasti kaikki ketkä ennenkin juttelivat, tulevat takaisin koska olisi kiva kuulla kaikkien kuulumisia!

Hyvä tietää, että keskustelua ei saa käydä. Eikä ryhmiä faceenkaan perustaa, tai niistä täällä puhua "jotta keskustelu pysyy aktiivisena myös foorumilla". Logiikka siis täysin 100. Kiitos ja näkemiin ja kaikille plussaa yrittäville paljon tsemppiä. En tule huomista tulosta enää tänne kertomaan, etten vaan loukkaa ketään. Onneksi on olemassa kaksplus keskustelu, jossa saa olla aktiivinen tai ei-aktiivinen oman halunsa mukaan, eikä kukaan hormonipäissään tee typeriä sääntöjä (tämäkin kommentti varmaan poistetaan, koska se rikkoo kultaisia sääntöjä) :folded:
Miksi pitäisi alkaa tällä porukalla tehdä Faceen ryhmiä, kun täällä lasketun ajan mukaan tulee salainen ryhmä auki? Iso osa täällä olevasta porukasta halunnee pysyä ainakin jollain tasolla anonyyminä. Facebook on täynnä lasketun ajan ryhmiä, sinne vaan jos siltä tuntuu.

Ehkä pieni rauhoittuminen voisi tehdä hyvää ja pohtia, mikä ajaa moittimaan foorumin ylläpitoa hormonipäissään olevaksi.

Ois kiva kyllä, jos keskustelu täällä palautuisi sellaiseksi, kuin ennen oli. Eli ihmiset kertois oikeesti kuulumisista ja tilanteesta ja jakaisi kokemuksia, niitä on hirveen mielenkiintoista lukea. Harmittaa kun moni, jotka pidempään kirjotellut, tuntuu et on nyt hävinny täältä ja muutama ihminen spämmää ja loukkaantuu tyylii vuorotellen. Tsemppiä kaikille yrittäjille ja tulkaa takaisin kertomaan kuulumisia! ♥️🤗

Kiitos @Vargynja sanoistasi!

Asiaa puhuit, samaa mieltä olen kanssasi. On ookoo keskustella ja jakaa asioita, mutta sitä en ymmärrä miksi samalta ihmiseltä/ihmisiltä tulee sata viestiä peräkkäin lyhyinä lauseina, kun asian olisi voinut kirjottaa yhteen pidempään. Sekä se, että samaa asiaa toisetaan koko ajan ja raskaustesti kuvia ei myöskään tähän ryhmään miljoonaa tarvii laittaa kun sille on oma ryhmä.
Marttyyriksi alkoi/syyllistyi heti pari tuosta palautteesta, siinä kohtaa voi mennä peilin eteen ja kysyä itseltä miksi meni tunteisiin, mihin osui?

Hyvää päivän jatkoa kaikille ja toivottavasti kaikki ketkä ennenkin juttelivat, tulevat takaisin koska olisi kiva kuulla kaikkien kuulumisia!
Täällä ainakin yksi marttyyri nosti päätänsä moderaattorin kommentin jälkeen vaikka en edes tiedä oliko se allekirjoittaneelle tarkoitettu vai ei, mutta ainakin otin sen sellaisena, koska olin yksi niistä jotka viime päivinä on keskustellut kiivaammin. En ole se pahin spämmääjä, mutta itseltäkin on saattanut tulla välillä kaksi viestiä peräkkäin, enkä ole älynnyt sen olevan kiellettyä. Pahoitteluni!
Ja osaisko joku kertoa, mihin tän Raskaaksi 2023 ryhmän säännöt on kirjoitettu, saisin ne luettua niin ei tulisi niitä rikottua 🙈😅.

Osakin kommentoi, että tämä ryhmä on ollut semmonen henkireikä. Ja näin on ollut itsellekkin jo kolmessa raskaudessa / sitä yrittäessä. Toivon, että myös neljännessä olisi.

Vuosien saatossa olen ennenkin nähnyt moderaattorin puuttuvan keskusteluun ja olen ehkä vähän odottanut, että joku ottaa herneennokkaansa Josban jatkuvasta viestittelystä ja moderaattorille valittaa. Mutta kun tuli tuollein yleisesti tuo niin aloin vähän omaakin napaa tuijottelee ja löysin ehkä itsestänikin hieman syyllistä. Tuon perusteella ja yritän nyt muuttaa omaa käyttäytymistapaani täällä 😊

Kysyn nyt saman tekstin perään vielä että
@NM90 onko vieläkään mitään plussaan viittaavia oireita? 😅

@Josba05 toivottavasti verinäyte antaa halutun tuloksen vaikka ymmärretysti et halua sitä tänne jakaa.

@Beanen toivottavasti vuoto menee nopeasti ohi ja uusi yritys alkaa ❤

@IiJa-99 samaa mieltä oon kanssasi. Oma kirjoittelu on tässä ryhmässä vähentynyt paljonkin, ehkä suurin syy juuri noi jatkuvat testikuvat.

Muutama kuukausi sitten täällä oli mukavan pitkää keskustelua ja yhdessä piinailua. Jatketaan siis tästä eteenpäin.

Omaa napaa, tänään lämmöt tipahti täysin joten kp 1 odotettavissa lähipäivinä. Tänään siis dpo13. Tästä kierrosta en edes testaillut raskautta, ajattelin sen säästellä ensi viikkoon. Toki nyt näyttää siltä että testit säästyy. Tämä myöhään testaaminen ollut itselle toimivampi tapa nyt viime aikoina, koska pari viime kiertoa tosiaan ollut hieman epäselviä haamulaisia ja täten turhaa toivoa. 😔

Onko täällä muita oviksen metsästäjiä?
Täällä menossa kp 10 ja ensimmäinen kierto keskenmenon jälkeen. Tässä kierrossa letrot käytössä oviksen tukemiseksi ja jännittää aika paljon kuinka ne on toimineet, ainakaan sivuoireita ei onneksi oo tullut. Huomenna vasteultra ja sittenhän sen näkee 😊 meidän historialla on aina kolmas kierto tärpännyt eli tällä matikalla se olis kesäkuussa mutta toivotaan että tulis kuitenkin aiemmin.

Täällä oli aiemmin keskusteluja hankinnoista niin mulla on sellainen iltaprojekti että ompelen pieniä vaatteita. En ois koskaan aatellut että musta tulis se joka tekee itse lapsen vaatteet mutta niin musta on tullut 😅 ihan nollasta on lähdetty liikkeelle mutta on ollut ihana nähdä kuinka kehittyy ja parasta on kun mies hypistelee niitä pieniä valmiita vaatteita ja on niin fiiliksissä siitä että ne on itse tehtyjä.

Täällä menossa kp 10 ja ensimmäinen kierto keskenmenon jälkeen. Tässä kierrossa letrot käytössä oviksen tukemiseksi ja jännittää aika paljon kuinka ne on toimineet, ainakaan sivuoireita ei onneksi oo tullut. Huomenna vasteultra ja sittenhän sen näkee 😊 meidän historialla on aina kolmas kierto tärpännyt eli tällä matikalla se olis kesäkuussa mutta toivotaan että tulis kuitenkin aiemmin.

Täällä oli aiemmin keskusteluja hankinnoista niin mulla on sellainen iltaprojekti että ompelen pieniä vaatteita. En ois koskaan aatellut että musta tulis se joka tekee itse lapsen vaatteet mutta niin musta on tullut 😅 ihan nollasta on lähdetty liikkeelle mutta on ollut ihana nähdä kuinka kehittyy ja parasta on kun mies hypistelee niitä pieniä valmiita vaatteita ja on niin fiiliksissä siitä että ne on itse tehtyjä.
Ihanaa että ompelet! 😍
Ootko mitä kaikkea nyt tehnyt?

Itsehän aloitin myös nollasta ekan lapsen kohdalla ja nyt ompelut siinä vaiheessa että toimin pienyrittäjänä ommellen lastenvaatteita, toisen työn ohella. Kahdelle lapselle tuli jo liiaksikin ommeltua, ja innostus vain kasvoi ompeluharrastusta kohtaan. 🤭

Hep, täällä! tänään kp16 ja aamun pettymys oli kun lämmöt ei olleet nousseet. Eilen illalla 23 aikaan kun menin nukkumaan iski kovat krampit oikealla puolella. Jos ovis tapahtui yöllä tai tapahtuu nyt, näkyisikö se jo lämmöissä? 🤔 (edit: ilmeisesti lämpö nousee 24 tuntia irtoamisen jälkeen. Eli josko se lämpö huomenna olisi ylhäällä)

Toivottavasti huomisen vasteultrassa on hyviä uutisia! Jos sitä nyt kuitenkin ennen kesäkuuta tulisi plussattua ❤️

Hankinnoista, mä pohdin eilen sitä että uskaltaisinko alkaa kerää vaatteita hiljalleen. En omista mitään vauvavaatetta, tuntuu vaikealta hankkia etäkäteen 🙈

Ja pahoittelut @Malttamaton145 uuteen kiertoon joutumisesta ❤️ Alkoiko sulla uusi kierto liian aikaisin vai onko ihan ajallaan?

Muokattu viimeksi:
Tähän vauvanvaatteiden omistamiseen, mulla on pitkään ennen yrittämisen alkua jo ollut laatikko johon oon ommellut / ostanut kirpparilta omaa makua miellyttäviä vaatteita ja joitain tarvikkeita (esim. kestovaipat ja harsot) ja se on toiminut mun mielestä tosi hyvin 😂😇 eli @Empsu94 kirppiksille vaan kiertelemään, kyllä niitä yökkäreitä ja bodeja tulee joka tapauksessa käytettyä ja jos niitä ostaa parilla eurolla kappale ei se kirpaise kukkaroakaan kamalasti 🤣

Mä odotan ihan kauheasti sitä et pääsisi hankkimaan pikkuriikkisiä vaatteita. 🥰 Ihailen teitä jotka osaatte ommella, hatunnosto siis @Kuuttituutti ja @Malttamaton145 ja @Metu ! 🤩

Tytön pienimmät vaatteet laitettiin sitä mukaa kiertoon kun jäivät pieniksi, kun ei tuolloin tiedetty toivotaanko toista ja asuttiin asunnossa jossa oli mitättömästi säilytystilaa.

Nyt jos toinen meille suodaan niin aion sanoa kaikille lähipiirissä että kiitos ei lahjaksi mitään vaatteita. Haluan valita jokaisen vaatteen itse kun nyt tietää mikä toimii ja on oman maun mukaista. 😊

Isompia (jostain koosta 74 alkaen) onkin sitten jo vaatetta tallessa hyvin. Ja kaikki varsinaiset vauvatavarat löytyy sitteristä lähtien, vaunuja pitäisi harkita että tarvitsisiko esikoinen vielä sitten niissä oloa vai pärjättäisiinkä istuinlaudan lisäämisellä nykyisiin vaunuihin. Ei huvittaisi hankkia tuplia melkein 3 v:lle. 😅

(Ihanaa, jos tämä ketju palaa nyt samanlaiseen tyyliin kuin mitä se oli reilu kuukausi sitten!)

Ihana jos keskustelu palautuu vähän rauhallisemmaksi ja testikuvat niille tarkoitettuun ketjuun. Itsekin koen että viestien sisällössä ei ole ollut se ongelma vaan nimenomaan spämmäämisessä.

@Nyyti2 paljon tsemppiä sinne ❤️ toivotaan että saatte kuitenkin tarvitsemamme avun ja biologinen lapsi vielä syliin tulee.

@Kuuttituutti täällä myös oviksen metsästys käynnissä! Vasteultra myös tosiaan huomenna ja sen jälkeen aloitan tikuttelun jos vaan hyviä uutisia ultrasta tulee. Mulla on aina vaan sellainen pelko että joku menee väkisin pieleen, joko letrot ei oo auttanut tai sitten tallettelut menee pieleen. 🙈 kiva että sullakaan ei oo sivuoireita ilmennyt, mä olen myös onneksi säästynyt niiltä!

@Empsu94 toivotaan että huomenna olisi lämmöt ylhäällä! Oliko sielä talletukset onnistuneet? Toivottavasti pääset piinailemaan 🤞

Hankinnoista, mä en kyllä uskalla hankkia vielä yhtään mitään, vaikka toisaalta tiedän että lapsi kyllä todennäköisesti jollakin keinolla meille jossain kohtaa elämää tulee. Adoptiolla sitten viimeistään jos ei muuten 😅🙈 tiedän että lapasesta lähtisi kuitenkin. Jotenkin itsellä kummittelee mielessä niin vahvasti se, että vasta rv12 uskaltaisi tehdä hankintoja.

Minä!! Oon ihan ikionnellinen, koska en tässä kierrossa syönyt letroja ja olin varma ettei luomuovista tule kun ei ole tullut ennenkään. Mutta eilen illalla sain tasavahvat viivat ja tänä aamuna testiviiva oli paljon kontrollia tummempi😍 ovista veikkaan tapahtuneeksi aamuyöllä koska herätessä oli tuttu jomotua oviksen jäljiltä.

Toivotaan parasta teidän vasteultraan ja muutenkin seuraavaan raskauden alkamiseen❤️

Ihanaa varmasti tuo vaatteiden ompelu, osaisipa itsekin🥰
Mää en oo mitään muuta uskaltanu hankkia vasta kuin yhden tutin😅

Uih :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: vaikuttaa lupaavalta, pikkuhiljaa se ovulaatio sieltä on tuloillaan. Nyt menossa kp 18/? kierrot olleet aika vekkuleita eli ne voi olla mitä vaan 30-40 väliltä. Oispa säännöllinen kierto niin ois sen puolesta helpompi raskautua. Mies on tulossa viikonlopuksi tänne (kaukosuhde) jännää :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Liitteet

• 20230413_091035.jpg
    20230413_091035.jpg
    969.8 KB · Katsottu: 56
Takaisin