Raskaaksi 2023

Itsekin palailen tänne tuolta lokakuisista. Vuoto ja kivut alkoi tänä aamuna. Meidän sikiön vointia on seurattu jo useammassa ultrassa, koska kasvu on laahannut ja joka kerta vaan la siirtynyt myöhemmäksi ja myöhemmäksi. Tää oli odotettavissa ja itse olen helpottunut, että luonto hoitaa homman itse eikä tarvinnut lääkinnällisesti aloittaa tyhjentämistä.

Tämä on itselleni ensimmäinen keskenmeno ja haluaisin kysyä miten pitkään kivut ja vuoto on kestänyt teillä, jotka olette km saaneet 6-9 viikolla? Ja miten paljon vuotoa pitää tulla, että on varmasti materiaali tullut ulos?
Niin ja sain lääkäristä panacodin ja buranan et kipuja mulla ei ollu ainakaan yhtään

Itsekin palailen tänne tuolta lokakuisista. Vuoto ja kivut alkoi tänä aamuna. Meidän sikiön vointia on seurattu jo useammassa ultrassa, koska kasvu on laahannut ja joka kerta vaan la siirtynyt myöhemmäksi ja myöhemmäksi. Tää oli odotettavissa ja itse olen helpottunut, että luonto hoitaa homman itse eikä tarvinnut lääkinnällisesti aloittaa tyhjentämistä.

Tämä on itselleni ensimmäinen keskenmeno ja haluaisin kysyä miten pitkään kivut ja vuoto on kestänyt teillä, jotka olette km saaneet 6-9 viikolla? Ja miten paljon vuotoa pitää tulla, että on varmasti materiaali tullut ulos?
Ihan kamala kato käynyt meidän lokakuisissa 😞 oon pahoillani menetyksestä 🧡 mulle kätilö sanoi että se vuodon määrä riippuu suonituksesta. Mulla esim osa materiaali on tullut ilman vuotoakib ulos eli vaikka vuoto ei oo ollut pitkää ja niukempaa kuin mun kuukautisvuoto niin silti kaikki on poistunut.

@Celestia ihan selvä viiva 🤩

@Antzeliina pahoittelut 😔 Mulla on nyt 6 vrk menossa tyhjennyksen jälkeen. Lääkkeellinen tyhjennys takana, vuoto oli jo sillon suht maltillista ja kipuja ei ollut ollenkaan. 3vrk sen jälkeen tuli sellasta veristä limaa ja sen jälkeen niukkeni vuoto. Tänään taas hulahti kerralla aika paljon yhtäkkiä ja sitten ei taas mitään. 🤔😅

Siis tää on hirveetä, eilen tein kolme testiä ja kaikki täysin negaa!! Tänään tein vielä ja kaksikin molemmat näyttää jälleen haamuplussa!!? Siis mitä hemmettiä. Mä soitin neuvolaan ja sain hcg testin verestä. Sano et lekuri sano et mennä viikon päästä mutta minkä hiton takia viikon päästä vasta? Kyllä se hcg veres näkyy jos oon yhä raskaana. Mutta sit et onko tää nyt ulkoinen vai mitä hittoa. Netistä luin kun joku oli kysellyt et jos toinen kaksonen menee alussa kesken romahtaako hcg hetkeksi ja taas nousee takasin jos toinen jatkaa...vastausta ei ollut siihen tullut🤔 mietin että käyn jo huomenna ottaa sen hcg arvon. Jos tää olis kemiallinen niin eihän noi arvot kai voi noin mennä et eka täysin selvä plussa sit nopeasti muuttuu negaksi ja sit taas palaa haamuplussasta plussaksi?

Itse sain lääkkeellisen tyhjennyksen viikolla 12+0. Mutta sikiö vastasi viikoilta 8+5. Kivut kestivät oikeastaan vain yhden päivän. Mutta ne olivat todella kivuliaita. Pidinkin lämpöyyynyä alaselällä (minulla kivut olivat pääsääntöisesti alaselällä ja alavatsassa). Tämän jälkeen runsasta vuotoa ja materiaalia tuli kaksi päivää runsaasti. Kunnes alkoi pikkuhiljaa vähenemään. Vuoto kesti yhteensä 4 viikkoa.

Suuret pahoittelut keskenmenosta! 💔 Minulla se isompi vuoto, jolloin tavaraa tulee ihan lorisemalla, on ollut ohi yhden päivän aikana, ja sen jälkeen on vuotanut pari viikkoa niukemmin. Kipuja minulla on onneksi ollut tosi vähän, pääasiassa pientä kramppailua, ja enemmän on sattunut vain silloin, kun tulee ne isoimmat tavarat (kuten istukka), ja sekin on helpottanut heti sen jälkeen.

Suosittelen myös menetyksen kokeneiden salaista ryhmää, sieltä saa aivan mahtavaa vertaistukea. ❤️

Ihan kamala kato käynyt meidän lokakuisissa 😞 oon pahoillani menetyksestä 🧡 mulle kätilö sanoi että se vuodon määrä riippuu suonituksesta. Mulla esim osa materiaali on tullut ilman vuotoakib ulos eli vaikka vuoto ei oo ollut pitkää ja niukempaa kuin mun kuukautisvuoto niin silti kaikki on poistunut.
Niin on käynyt. Maanantaina piti olla varhaisultra nro 4. Pidettiin se kuitenkin nyt voimassa niin saadaan tarkastettua, että onko kaikki materiaali tullut ulos.

@Antzeliina Pahoittelut 💔

@Celestia Minäkin näen että siellä jotain pilkistää 🤩😍

Pitää oikein tänne laittaa tämä hehkutus, kun aiemmin kyselin noiden easy@home testien perään. Kiitos @Däumeline kun vinkkasit
Tilasin nämä siis Saksan Amazonista ja tuli perille 6 päivässä! Hintaakin tuli yhteensä vain reilu 18e
Nyt on ainakin millä testailla, 50 ovistikkua ja 20 raskaustestiä 😂

Liitteet

• IMG_20230314_134111.jpg
    IMG_20230314_134111.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 78
@Antzeliina voi onpa ikävää, paljon voimia :Broken Heart:

@Malttamaton145 jeee sama kerho! Mä ostin noita 100 ovistestiä ja 20 raskaustestiä että on millä läträtä :tears: se premom sovellus on hyvä siihen jos haluaa tulkkausta siihen että mikä viivojen suhde on jne.!

Alimmat testit on aina tuoreimmat. Siis APUA!? VoIsKo OlLa?! :Eyes: Siis voisko olla mahdollista, oikeesti..
Jotenkin niin vitsi taas, että just tässä kierrossa voivottelin kun meni harakoille kun ei todnäk päästy hyödyntää ovulaatiota mut ilmeisesti päästiinkin, hii. Ja just kun ei oo ajatellu liiemmin koko asiaa ja taustaillut. Ei oo kiinnittänyt kroppaan mitään huomioo eli oireita ei oo paitsi kostee alakerta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ja joo, huomenna vasta piti testata mut itteenihän mä siinä vaan huijasin (ja vähän teitäkin) :Hugging Face:
Tänään on kp 29/30-34
Onks noi Sofin testejä? Mä just kolme päivää tehnyt Sofeja (tästä klikkaamalla näkee mun "värisuoran"), luulin eka et viivanpaikka ja sit lähtikin vahvistuu hissukseen ja tänään varmistin digillä 1-2 :smiling face with heart-eyes:

Pahoittelut km:stä :Heartred Kipuja ei oikeastaan juurikaan ole ollut, mutta itsellä on ollut lähes joka kerta hervoton Niagara ekan päivän ajan. Ei mitään jakoja lähteä vessasta pois, itsellä runsaat menkat niin olen tottunut veren määrään, mut silti oli x100 km:ssä vuodon määrä. Mutta sitten kun saa just ne isommat matskut pois vuodettua ja puserrettua, niin vuotokin vähenee tosi radikaalisti. Ekassa tais vuotaa vaan yhden päivän, sitten päivä kuin menkkojen lopussa, kunnes piti kohdunkaulaan jäänyt istukan pala repiä pois, mut heti sen jälkeen enää vain tiputteli muutaman päivän. Toisessa vuoteli vähän runsaammin 7 päivää, mut kaikki materiaali tuli pois jo ekan päivän aikana. Mut voi olla, kun mulla tyhjennys tapahtunut aina lääkkeillä, että niillä on tekemistä esim. vuodon määrään ja kestoon.

Muokattu viimeksi:
@Antzeliina voi onpa ikävää, paljon voimia :Broken Heart:

@Malttamaton145 jeee sama kerho! Mä ostin noita 100 ovistestiä ja 20 raskaustestiä että on millä läträtä :tears: se premom sovellus on hyvä siihen jos haluaa tulkkausta siihen että mikä viivojen suhde on jne.!
Joo huomasinkin tuon sovelluksen ja aika kivan oloinen noille testeille. Hurahti mukavasti aikaa kun vanhoja testikuvia sinne syötteli huviksensa 😂 Huvinsa kullakin, ei vaan ajan tappoa että pääsis pian jo ovista tikuttelemaan ja hyödyllisiä talletteluja tekemään 😁🤭

Onks noi Sofin testejä? Mä just kolme päivää tehnyt Sofeja (tästä klikkaamalla näkee mun "värisuoran"), luulin eka et viivanpaikka ja sit lähtikin vahvistuu hissukseen ja tänään varmistin digillä 1-2 :smiling face with heart-eyes:

Pahoittelut km:stä :Heartred Kipuja ei oikeastaan juurikaan ole ollut, mutta itsellä on ollut lähes joka kerta hervoton Niagara ekan päivän ajan. Ei mitään jakoja lähteä vessasta pois, itsellä runsaat menkat niin olen tottunut veren määrään, mut silti oli x100 km:ssä vuodon määrä. Mutta sitten kun saa just ne isommat matskut pois vuodettua ja puserrettua, niin vuotokin vähenee tosi radikaalisti. Ekassa tais vuotaa vaan yhden päivän, sitten päivä kuin menkkojen lopussa, kunnes piti kohdunkaulaan jäänyt istukan pala repiä pois, mut heti sen jälkeen enää vain tiputteli muutaman päivän. Toisessa vuoteli vähän runsaammin 7 päivää, mut kaikki materiaali tuli pois jo ekan päivän aikana. Mut voi olla, kun mulla tyhjennys tapahtunut aina lääkkeillä, että niillä on tekemistä esim. vuodon määrään ja kestoon.
On sofin testejä :smiling-eyes:
Vau onpa nätisti vahvistuva värisuora ja digikin näytti plussaa sen 1-2 viikkoa :Hugging Face:
Mä kävin apteekista hakee viikkodigin ja 2 kappaleen jotain apteekin omia herkkiä rtestejä, huomenna ajattelin testata!

Hei kiitos tosta premom-apin suosittelusta, täälläkin ladattu se nyt käyttöön että saa sinne ovistestit fiksusti tallennettua 🤷‍♀😌
Koska miksipä ei lataisi kolmatta appia raskauden yrityksen seurantaan 😂

Kävin veristestissa ennen kolmea ja tulos tuli jo ja alle 0.6 oli hcg. Eli ilmeisesti jotain jäämiä ollut vielä virtsassa. En ole enää raskaana eikä ole ulkoinen. Helpotti tää tieto ja nyt uutta yritystä. Ei varmaan enää tartte tehdä sitä toista veritestii kun arvo noin pikkuinen?

Kävin veristestissa ennen kolmea ja tulos tuli jo ja alle 0.6 oli hcg. Eli ilmeisesti jotain jäämiä ollut vielä virtsassa. En ole enää raskaana eikä ole ulkoinen. Helpotti tää tieto ja nyt uutta yritystä. Ei varmaan enää tartte tehdä sitä toista veritestii kun arvo noin pikkuinen?

Normiarvo ei raskaana olevalle on <alle5
Verestä siis mitattuna
Esim mumta leikkauksen yhteydessä tuo viimeks otettu niin tulos oli <2

On sofin testejä :smiling-eyes:
Vau onpa nätisti vahvistuva värisuora ja digikin näytti plussaa sen 1-2 viikkoa :Hugging Face:
Mä kävin apteekista hakee viikkodigin ja 2 kappaleen jotain apteekin omia herkkiä rtestejä, huomenna ajattelin testata!
Joo, kun vertaa tohon mun suoraan niin kyllä vaikuttaisi sunkin oikein optimistiselle🤞 nää Sofit vaan vahvistuu hitaasti ja on aluks tosi tulkinnanvaraisia, mut ainakaan mulla ei oo koskaan turhaan näytellyt viivanpaikkoja tms.

Joo tiedän. Nuo raskaustestit näytti vaan vielä tänään jotain jäämiä virtsasta kun on varmaan nestehukkaa tai jotain niin ei oo virtsasta jäänteet kunnolla poistuneet. Mutta huomenna varmasti nekin jo täys negat eillei jo nyt

Takaisin