BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Metu , oon muistaakseni lukenu jostain, että Ovitrelle voi näkyä 10pv r-testissä positiivisena.
Äsken tein testin ja testailen nyt päivittäin, että millon se poistuu (tai alkaa ihmeen kaupalla vahvistumaan).
20230313_133646.jpg

Hyvää maanantaita :Black Sun With Rays:

@anita1 oo ihanaa jos kierto olisi palautumassa hyvään malliin ja vitamiineista ym. on apua :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Hyvä että tallettelut onnistui, koska voihan olla että se pieni vuoto oli ovulaatiovuotoa, jolloin lämmöt lähtis seuraavaksi nousemaan 🤔

@Harmi89 kuinka kauan Ovitrellen jälkeen täytyy odottaa ennen kuin r-testeistä olis mitään iloa?

@lepus timidus no mutta 🤔 kyllä siellä jokin nyt haamuilee, mutta siitähän sen näkee että lähteekö vahvistumaan vaiko ei. Nyt ainakin vähän näytti siltä, mutta huominen ja ylihuominen kertoo lisää 🤞

@Nurppu mielenkiintoinen siksak, etenkin kun sulla ei muistaakseni aiemmin ollut tällaista tyypillisesti?

@Empsu94 nyt näyttää aika tasaselta jo, toivotaan että keho olisi kohta valmis uuteen yritykseen :red-heart: Onko limatilanne edelleen saharaa?

@Kwv okei! Jos oot pk-seudulta, mulla on suositella Terveystalolta yhtä gynekologia joka oli (monta keskinkertaista/negatiivista läpikäyneenä) aivan ihana, otti vakavasti, teki kaikki testit ja anto pitkän ajan suunnitelmat letroineen ja terolutteineen. Voit laittaa mulle privaviestiä jos oot täältä päin! Lämmöt menee monella tosi alas just ennen ovista, joten vois enteillä sitä? Miten limatilanne?

@Summerwalk hyvältä näyttää lämmöt :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Kiitos kysymästä, mulla on ihan minilimat alkanu tulla! Toivottavasti ovis lähestyy.

Mulla on myös yksi luottogyne Foorumin Felicitaksella (Mehiläinen), ihan mahtava. Sen verran huono kokemus toisesta.

Osa saattaa muistaakin, että tilasin 7 pakettia noita raskaustestiliuskoja vaikka piti olla ovistestejä :rolling: noh, testasin nyt just uudestaan.. :Face With Tears Of Joy: tuli vahvempi kuin aamuinen. Puhelin ei vaan tehnyt yhteistyötä enkä parempaa kuvaa saanut, mutta livenä ihan selkeästi näkee vahvistumista ja punertavaa jopa näin värisokeana :Face Without Mouth: Menkkakramppaillut tänään vaan jonkun verran, mut täytyy jatkaa testailua kuitenkin mihin suuntaan viivat menee.. Jostain olin lukevinani, että viikkodigit ei ole kovin herkkiä, uskallankohan tehdä aamulla että antaako se jo sataprosenttisen tuloksen vai vieläkö pihistelisi sitä pari päivää jos ei hanat aukea tällä välin :think005
IMG_20230313_150507.jpg

Mut joo, back to you, terrrrvetuloa kaikki uudet munkin puolesta ja toivottavasti visiitti on kaikilla lyhyt vaikka itse aihe onkin supermielenkiintoinen 🤗

@Evanel todella paljon onnea kovasti, tosi hyvin viivat vahvistuu, siellä on vankka kaveri varmasti kasvamassa! :Heartred Minkälainen terolut annos sulla on?

@Summerwalk miks toi FF on taas epäilevä sun oviksesta? :D minusta näyttää ihan selkeälle! Välillä olen huomannut omista käyristä, että FF on joskus tosi tarkka siitä että joka ikinen lämpöpallero on alle oviksen jälkeisten lämpöjen ollakseen varma, mut sit joskus se ei taas välitä vaikka muutama lämpö on alkukierrossa hieman korkeampia :No Evil Monkey:

@Harmi89 sorry tietämättömyyteni, miksi tuo Ovitrelle näkyy r-testissä?

@Kwv Jospa siellä olis ovista edeltävä dipin dippi! Joillakin näitä tulee, mukaanlukien mulla välillä. Joskus selkeämpi joskus vähän pienempi.

Olikos se @Empsu94 joka saharasta kärsi vuorostaan ja mies teki greippimehut aamuksi, awww sydän sulaa tuollaisille pienille suurille teoille :Heartred

@Nurppu kylläpä on hienon tasaiset siksakit sulla, nautinnollista seurattavaa kun ne on tuollaisia pieniä, mut selkeästi nähtäviä, mut ei kuitenkaan asteen heittoja :D

Muokattu viimeksi:
@lepus timidus Viikkodigi antaa sen alhaisimman tuloksen niinkin vähällä hcg-määrällä kuin 10miu.. Ainakin mä ymmärrän tästä taulukosta niin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Liitteet

• 098a522cadcf8b3e2580f78c8199168a.jpg
    098a522cadcf8b3e2580f78c8199168a.jpg
    73.8 KB · Katsottu: 75
@lepus timidus Viikkodigi antaa sen alhaisimman tuloksen niinkin vähällä hcg-määrällä kuin 10miu.. Ainakin mä ymmärrän tästä taulukosta niin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Joo näin oon katsonut, että se pitäis olla herkkä, mutta monesta paikasta lukenut sitten kokemuksia, että ei olekaan ihan niin herkkä kuten @Kuuttituutti mainitsikin 🤔 viime raskaudessa tein näitä viikkodigejä, mutta mulla laahas hcg:t koko ajan niin ei oikein kulkenut käsikädessä viikkojen kanssa tietenkään siksi. Sitä edellisessä raskaudessa käytin kans kerran muistaakseni jolloin sain 1-2 "oikeaan aikaan", mut en kuollakseni nyt muista enää että missä vaiheessa sitä käytin. Haluaisin tolla vaan vielä varmistaa että herjaako halpistestit vai olivatko oikeassa, mut pitäs osata tähdätä vaan oikeaan aikaan että viikkodigin tulos on sit oikeasti sataprosenttinen totuus eikä vaan liian aikaisin tehty :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Onpas täällä tosiaan nyt vilkasta!!! 😃 Oon jo pudonnut auttamattomasti kärryiltä.
Mutta @lepus timidus nyt näyttää todellla vahvasti tärpiltä 😍 Ihanaa! Hyvin vahvistuu 🌈
@Harmi89 sun oviksen paikka on kyllä edelleen mysteeri 🤔 Mut jospa nyt viiva lähtisikin yllättäin vahvistumaan päin. Veritipat noilla dpo:illa kuulostaa lupaavalta 🌈

Tervetuloa @Kwv @Oikku95 ja @Tindra mukaan mittailemaan!

@Evanel Onnea selvästi vahvistuneesta plussasta 😍 Toivottavasti piinailu on sulla pian ohi ja pääset nauttimaan raskaudesta 🌈

@Nurppu lla ja @Empsu94 lla ja @Metu lla alkaa olla siellä oviksen metsästyskausi 😅 Toivotaan tasaisen matalia lämpöjä ja liukkaita kelejä sinne 🌈

@anita1 taisit kysyä siitä raudan syönnistä ja tiputtelusta? Mä oon siitä paljon täällä vouhkannut kun olen ollut sen yhteyden havaitsevanani. Mulla alkoi samaan aikaan luteaalitiputtelu kun aloitin raudan syömisen mutta nyt sitä kyllä on ilmennyt niissäkin kierrossa joissa raudan jätin syömättä, joten en nyt ihan varmaksi usko teoriaani. Joku täällä kävi kyllä huutelemassa tehneensä saman huomion, mut en nyt muista heti kuka.
Mut voihan tuo tosiaan olla sulla normaalia ovulaatiovuotoakin.

@lepus timidus Lainaus netistä: "Koska Ovitrelle on koriongonadotropiinia eli ihmisen istukkahormonia, on tärkeää, ettet tee testiä liian aikaisin. Muutoin testi antaa virheellisen positiivisen tuloksen. "

Onpas tänne tullut viestejä! :smiling-eyes:

@Harmi89 Hyvin nousee lämmöt! Tuskin ne noin korkealle nousisi ilman ovista?

@Summerwalk Lupaavalta näyttää sielläkin käppyrä!

@lepus timidus No nyt näkyy jo selvästi tuo kolmas testi! Varovaiset onnittelut ja toivottavasti viiva jatkaa vahvistumista! Niin se mun Terolut annos on 3 tabl päivässä, 1 aamulla ja 2 illalla.

Täällä oon piinaillut orastavaa flunssaa, joka nosti eilen päätään. Lämmöt ei onneksi ole liikaa koholla mutta on muuten jyrän alle jäänyt olo. Kauheasti himottaisi taas testata, mutta olen tällä kertaa päättänyt pitäytyä vain joka toinen päivä testaamisessa, ettei tarvitsisi stressata saman vahvuisia viivoja joka päivä. Toivon mukaan tämä flunssa ei haittaa...

Muokattu viimeksi:
@Metu suositukset ois enemmän kun tervetulleita, mutta minä Pirkanmaalta, joten pk-seutu ei osu ☹️ toi onkin erittäin mielenkiintoista tietää, että lämmöt menee tosi alas ennen ovista! En ookkaan kuullut aiemmin. Olisipa 🤞 FF ennustaa oviksen lauantaille. Saapa nähdä tosiaan tapahtuuko vaiko ei.

@lepus timidus tosi jännä tietää tosiaan tuosta ovista edeltävästä dipistä! Miten se sulla siis ilmenee? 🫢

@Harmi89 toi on hyvä idea että testaa päivittäin, koska jos se pysyy samana/haalenee päivä päivältä se on ovitrellea, mutta jos pitkään pysyy ja lähtee nousemaan niin sit jotain muuta :Winking Face:🤞

@Empsu94 @Nurppu Ouran sovitussetti saapui tänään vihdoin postissa ja laitoin nyt itse sormuksen tilaukseen, toivottavasti se pääsee nyt tänne tällä viikolla vielä kun tilanne satamissa jne. on ehkä jo parempi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@lepus timidus hihii, onpa jännää! Toivotaan että viivat jatkaa nyt vahvistumista ja pääset parin päivän päästä tekemään sen viikkodiginkin sitten 🌈

@Evanel toivottavasti ei nouse kuume ja tervehdyt pian, ja viivat jatkavat vahvistumistaan 🤞

@Kwv Joo lämmöt menee vähän alemmas just ennen ovista, se että minä päivänä ennen ovista se tapahtuu tuntuu vähän vaihtelevan. Toivotaan että löydät oviksen ja tallettelut osuu sopivasti!

Täällä on virallisesti aloitettu oviksen metsästys, tein ekan ovistestin tänään (tosin ei tullut kovin hyvää pidätystä, mutta toisaalta on aikaistakin). Limojakin on ruvennut tulemaan 👀 Lämmöt taas vetää mielenkiintoisen symmetristä kuviota, mut jos se nyt vois vaikka asettua tänne alemmas :D

Huomenna tosiaan letrozol-vasteen ultra klo 10:30 mun suosikkigynellä, silloin saadaan tietää onko jotain tapahtumassa ja mitä 😬 Rupee hiljalleen jännittämään, toivon niin että ovulaatio ois lähtemässä tapahtumaan 1-2 munarakkulalla ja sit pääsis aidosti piinailemaan tässä kierrossa!

Screenshot 2023-03-13 at 20.35.38.png

Omaan siksakkiini kommentoin: kattelin vanhoja käyriäni eikä tällästä kyl löytyny yhestäkään vaikka noita on jo monelta vuodelta tallessa 😄 se outo siksak mitä mulla aiemmin on ollu on ollu luteaalin lopussa! Että ennen menkkoja alkaa heittää hullua ylämäki-alamäki-reissua. Tää on jotai uutta sit! Ja @lepus timidus samaa mieltä että jotenki nautinnollista miten tasasesti se jatkaa tota, ihan ihme homma 😆 viime luteaalissa oli ihan ylitasaset lämmöt, ja nyt sit sen jälkeen vetää tälläseen tasaseen siksakkiin 😄 ihme homma!

@Metu voi kun olis hyviä uutisia ultrassa! 😊 Ja jee ouran tilaus, jännää! :) Minkä värisen otit?

@Evanel ymmärrän testihimmailun, aattelin ite ehkä samaa koittaa jos joskus vielä plussa tulis! Jos malttaa 😅 toivottavasti ei flunssa tuosta pahenis vaan menis ohi pian!

@lepus timidus joo varmaan jos maltat pari päivää ni olis luotettavampi :) kylhän nuo viivat sulla tummuu, kyl tässä ny on toivoa!! Varhasemmin tuli ny haamu ku viimeks eikö nii?

@Harmi89 hyvä taktiikka, nii minäki tuoresiirrossa seurasin ovittellen hiipumista ja kääntymistä plussaksi! 😊

Omaan siksakkiini kommentoin: kattelin vanhoja käyriäni eikä tällästä kyl löytyny yhestäkään vaikka noita on jo monelta vuodelta tallessa 😄 se outo siksak mitä mulla aiemmin on ollu on ollu luteaalin lopussa! Että ennen menkkoja alkaa heittää hullua ylämäki-alamäki-reissua. Tää on jotai uutta sit! Ja @lepus timidus samaa mieltä että jotenki nautinnollista miten tasasesti se jatkaa tota, ihan ihme homma 😆 viime luteaalissa oli ihan ylitasaset lämmöt, ja nyt sit sen jälkeen vetää tälläseen tasaseen siksakkiin 😄 ihme homma!

@Metu voi kun olis hyviä uutisia ultrassa! 😊 Ja jee ouran tilaus, jännää! :) Minkä värisen otit?

@Evanel ymmärrän testihimmailun, aattelin ite ehkä samaa koittaa jos joskus vielä plussa tulis! Jos malttaa 😅 toivottavasti ei flunssa tuosta pahenis vaan menis ohi pian!

@lepus timidus joo varmaan jos maltat pari päivää ni olis luotettavampi :) kylhän nuo viivat sulla tummuu, kyl tässä ny on toivoa!! Varhasemmin tuli ny haamu ku viimeks eikö nii?

@Harmi89 hyvä taktiikka, nii minäki tuoresiirrossa seurasin ovittellen hiipumista ja kääntymistä plussaksi! 😊
Onpa mielenkiintoista että nyt on niin selkeästi erilainen kierto sulla 🤔

Ja hopeinen Oura tulossa, kun yleensäkin hopeisia koruja käytän 😄

Ei ainakaan lämpöjen perusteella ovista näkynyt vielä. Testikin oli aivan liian hailakka aamusta. Huomenna uusi testi aamulla. Ajattelin en osta testejä nyt, 2 jäljellä edellisestä kierrosta. Lämmöt riittänee mittariksi mutta saa nähdä. Tänään myös hieman enempi eggistä kuin eilen. Pikkuhiljaa taas ilmeisesti kypsyy.

@Summerwalk mulla ei aiemmin tosiaan ole tiputtelua ollut oviksen aikaan ja viime kierrossa oli ensimmäisen kerran ja FF mukaan vasta oviksen jälkeen. Nyt yllättävän ajoissa joten vaikea sanoa tai josko oli yhdynnästä johtuvaa kuitenkin, kuivuutta tai jotain. Sen enempiä ei ole tiputellut kuitenkaan.

@Metu jännää siellä, mielenkiinnolla odotellaan ja taidetaan aika samoilla päivilöä mennä

Liitteet

• Screenshot_20230313_224715.jpg
    Screenshot_20230313_224715.jpg
    303.3 KB · Katsottu: 68
IMG_20230314_073600.jpg
Iiiik 😱😭😍 tänään kp29/kp29. Eikä oikeasti yhtään oireita, aikaisemmin on kuvotukset alkanut tyyliin jo kiinnittymisestä 🙄😁 piti jemmata digiä huomiseen, että on menkat virallisesti myöhässä. Mut ajattelin että teen nyt, niin kerkeän vielä soittaa hoitajalle, että se infoaa lääkäriä jotta sais tietoon jatkolääkitykset. Plussasta piti aloittaa primaspan, mut piti siks soittaa että miettivät otetaanko tueksi muutakin.
Edit täs nää liuskat tähän mennessä, eli ei paljoa leffaviivoja näy 🙈 noita testejä vielä on niin jään seurailemaan niillä vahvistumista. Mut aattelin että nyt menee miten menee, en ota hcg:tä kerran viikossa koska siit tuli ihan jäätävä stressi viimeksi. Ja nyt saan kuitenkin rv6 varhaisultran automaattisesti.
IMG_20230314_074258.jpg

Muokattu viimeksi:
@Evanel Toivottavasti flunssa menee lieväoireisena ohi. Onhan flunssa myös aika tyypillinen alkuraskauden oirekin 🌈 Hyvä testausstrategia sulla, jos vähentää stressiä.

@Metu hauska tuo sun symmetrinen kuvio käytössä. Ihan selvä M = Megaovis 😃
Tsemppiä ultraan, toivotaan että siellä muhii nyt sopivan kokoisia munia 🌈

@Nurppu kummallinen siksakki kyllä. Heitteleeköhän sulla estrogeenitasot nyt jostain syystä tässä kierrossa 🤔 jotenkin tuntuu, että pakko sen viime kierron on jotenkin vaikuttaa, kun ei muuta selitystä oikein löydy. Toivottavasti heiluri pysähtyisi ovikseen.

@anita1 Käsittääkseni oviksen aikainen tiputtelu johtuu estrogeenitason nopeasta laskusta. Se huippuhan tapahtuu vähän ennen lh-hormonihuippua, joten voi hyvinkin liittyä tiputtelu pian tapahtuvaan ovikseen. Tai sitten tosiaan vaan limakalvot herkillä. Jospa ne lämmöt pian lähtisi nousuun niin vahvistuisi ovis 🌈

@Kwv Mulla kans vaihtelee kierrottain miten ovista edeltävä lämmön lasku näkyy. Yleensä lämmöt asettuu alas ”kyttäysasemiin” muutama päivä ennen ovista, mutta joskus juuri ennen ovista (edellisenä päivänä) lämmöt käy nopeasti vielä alempana ennen kuin pinkaisee nousuun.

Täällä lämmöt jatkaa jyrkkää nousua 🌈 Muuten kyllä aika oireetonta menoa. En kyllä tosiaan oikein itsekään ymmärrä miksi FF epäröi oviksen suhteen (katkoviiva) kun mielestäni se oli aika selkeä testien ja lämpöjen perusteella. Voi olla että se että digi plussa tuli päivää ennen liuskaplussaa sekoitti FF:n.

949D1404-C05C-44EB-A0C1-25D41B81C0B4.jpeg

View attachment 120191
Iiiik 😱😭😍 tänään kp29/kp29. Eikä oikeasti yhtään oireita, aikaisemmin on kuvotukset alkanut tyyliin jo kiinnittymisestä 🙄😁 piti jemmata digiä huomiseen, että on menkat virallisesti myöhässä. Mut ajattelin että teen nyt, niin kerkeän vielä soittaa hoitajalle, että se infoaa lääkäriä jotta sais tietoon jatkolääkitykset. Plussasta piti aloittaa primaspan, mut piti siks soittaa että miettivät otetaanko tueksi muutakin.
Oiiii, onnea @lepus timidus 💛💛💛 Toivottavasti saat nyt hyvän tukilääkityksen 🌈 Ainakin plussa tuli nyt aiemmin kuin viimeksi, mikä on hyvä merkki!

@anita1 joo, hyvin samoilla päivillä mennään! Toivottavasti lämmöt näyttäis oviksen pian ja tallettelut onnistuu 🤞🏻

@lepus timidus ooooh 😍 ihanaa!! Nyt niitä tarrasukkia matkaan ☺️

@Summerwalk ihanaa nousua 😍 toivotaan että siellä kohta jotain muhii!

Täällä lämmöt jatkaa sahaamistaan, mut nyt rupesin epäilemään että voisko olla että vaikuttaa se että oon nyt joinain öinä herännyt 2h ennen herätystä, käynyt vessassa, mutta palannut takaisin sänkyyn ja jatkanut unia 🤔 ei kai se voi vaikuttaa 0,4C nostavasti? Että jotain hormonitasojen heittelyjä ja muita? Mutta testaan teoriaa jos huomenna tai ylihuomenna tulee taas herätys niin mittaan jo silloin ja katson laskurilla eroaako kuinka paljon ”lopullisen heräämisen” tuloksesta 😠

Ja tosiaan se ultra tänään, toivottavasti ois hyviä uutisia 🤞🏻🤞🏻

AAE9FDE3-BA55-450A-BC44-E40BD8A215A0.jpeg

Takaisin