Ensimmäisen viestini jälkeen oon vähän taka-alalta seuraillut keskustelua, ollut mieli matalalla tän raskautumisen suhteen ja tällä hetkellä hieman epäuskoinen olo, että tuleekohan koskaan mitään tapahtumaankaan.. mutta kiitos kaikille kivasta vastaanotosta! Toivotaan että niitä positiivisiakin uutisia vielä joskus saataisiin.
Uskaltauduttiin siis viimein menemään julkiselle puolelle lääkärin vastaanotolle maaliskuun alussa ja nyt vähän kartoitetaan tilannetta, mistä kiikastaa. Multa tutkittiin verikokeilla vähän kaikkea hormoneista kolesteroliin sekä ylipainon (BMI 43) vuoksi myös sokerirasitustesti muiden sokeriarvojen lisäksi. Onneksi kaikki rasva-arvot ja sokerit ihan priimaa!!
Yhdessä hormonissa oli tulos alle viite-arvojen, yhtä ei ole vielä vastattu jne. ja lääkärin soittoa saadaan muutenkin vielä odotella.
Olen siis pelännyt tän ylipaino asian takia hakeutua asian tiimoilta lääkäriin; pelkäsin että mitään ei edes tutkita jos on ylipainoinen (tiedän että bmi-raja lapsettomuushoitoihin on 35), niin ihana yllätys että kukaan ei tuominnut ja asiaan suhtauduttiin kannustavasti sekä tutkimukset aloitetaan. Miehelle määrättiin spermatutkimus.
Helpottavaa sinänsä, jos lapsettomuudelle löytyisikin jokin syy, katsotaan sitten mitä on tehtävissä ja millä aikataululla, kun täytyisi tuota painoakin alkaa pudottamaan.
Ja
@Iltatähti89 ymmärrän hyvin tuon, kun riskit raskautumisen ja itse raskauden kannalta pelottaa, mutta ei elintapamuutos ole mikään yksinkertaisen helppo juttu siitä huolimatta vaikka tiedostaa ylipainon tuomat mahdolliset ongelmat