Raskaaksi 2022

Joo, ymmärrän tosi hyvin että kierron loppuvaiheessa ei oo päälimmäisenä mielessä jatkotutkimukset! Toivotaan hirmusti että tärppi olis ny käyny! :)

Mä sain ultrat sit ku oltiin hakeuduttu julkiselle tutkimuksiin. Ultrasivat kai ekan kerran siellä lapsettomuuspolin ensikäynnillä. Siinä tietty ainakin sillon muistaakseni kesti n. 3kk siitä, ku soitettii terkkarille ekan kerran, siihen, että päästiin sinne ensikäynnille. Et ei se ihan salamana etene :D en muista kauan teillä on nyt yritystä takana, eli pääsettekö vielä tuohon. Jos ette, sit kai teoriassa vois julkisellakin päästä gynelle jos mainitsee noi välivuodot (ja esim jos olis edes vähän kipuja ollu siinä kierron keskimailla ni kantsii siitäki mainita että pääsis helpommin!). Mutta jos ei julkiselle pääse ja raha ei oo niin tiukassa, niin yksityisellä pääsee ultraan, ja ajankohtaakin voi vähän paremmin optimoida!

Mä pääsin joskus työterveydenkin kautta gynelle, kun mainitsin että oli epäsäännöllistä kiertoa ja epämääräsiä kipuja kierron puolivälissä!
Yritystä on takana on vähän reilu 1v, ja lisänä vielä taustalla miehellä nuorempana ollut syöpä, että varmasti päästäisiin kun vaan laittais pyörät liikkeelle, mutta tää kevät ja kesä on niin täynnä niin en oo liikaa stressiä nyt laittanut sille. Alkusyksystä sitten, kun kesän hulinat on ohi.

Palailenpa minäkin tänne. Ultrassa 6+1 ei näkynyt vielä sikiötä oikein ollenkaan ja 7+2 näkyi pikkuruinen sikiö, jonka koko vastasi 6+0 (päivät eivät voineet heittää noin paljon, kun oli ovis tiedossa ja plussakin tullut jo dpo10), ja syke näkyi myös. 7+5 alkoi verenvuoto, joskin silloin ultrassa näkyi vielä sykkivä sydän ja sikiö, joka oli kasvanut edellisestä mittauksesta, ja vuotokin hiipui päivän mittaan. Minulla oli kuitenkin jo viimeistään tuon 7+2 ultran jälkeen sellainen olo, ettei kaikki voi olla kunnossa, kun sikiö oli niin paljon pienempi kuin pitäisi olla. 8+0 alkoi sitten oikein kunnon vuoto, ja silloin tiesin kyllä jo vuodon perusteella, että se oli keskenmeno, kun tuli ihan samanlaisia möykkyjä kuin edellisessä tyhjennyksessä. Tällä kertaa onneksi keho tajusi itse, ettei raskaus etene normaalisti, eikä tarvinnut ottaa lääkkeitä. Seuraavalla viikolla ultrassa todettiin, että kohtu oli jo lähes kokonaan tyhjä, ja nyt joitakin päiviä myöhemmin vuotokin on lähes loppunut, eli taisi se loputkin tulla jo.

Nyt sitten odottelen hcg:n poistumista elimistöstä, jotta päästään yrittämään uudelleen. Eli jos lähtötilanne oli 0, niin nyt ollaan ehkä tilanteessa -1. Minä kun tammikuussa ajattelin, kun oli ollut keskenmeno ja sitten korona, että tämä vuosi voi muuttua vain paremmaksi, mutta taisinpa olla väärässä.

Onko täällä muita kemiallisen raskauden kokeneita keskustelemassa? Onko sekoittanut kiertoa jotenkin? Mulla raskaustesti näytti positiivista mutta menkat alkoivatkin 4 päivää myöhässä ja nyt loppuivat. Tein tänään digin, "ei raskaana". Nyt vaan mietityttää tuleekohan ovulaatio normaalisti parin viikon päästä?
Mulla kemiallinen aiheutti olikohan kolme päivää menkkojen myöhästymisen, jonka jälkeem vuoti ihan tavallisesti mutta oli normaalia enemmä hyytymiä, seuraava ovis tuli silti kuitenkin ihan normaaliin aikaan.

En oikee kykene olee nii aktiivinen täällä että ehtisin vastaamaan sillon ku viesti on vielä ajankohtanen esim jos joku on viikko sit kirjoittanut ni en kehtaa tähä lainailla viestejä ja vastata ku se tilanne menny jo ohi. On lukihäiriö ni tänne ehtii tulla enemmän tekstiä mitä ehdin lukea. Toivottavasti ihmiset ei pidä sitä itselkyytenä että kirjota vaan omia juttuja enkä niin aktiivisesti ota kantaa muiden viesteihin. Mulla menee myös sekaisin kuka on kukakin kun ihmiset täällä palstalla vaihtuu niin tuntuu että kaikki on uusia enkä osaa yhdistää ketään et mitkä taustat kelläkin oli ja mistä kukakin on kirjottanut. Mutta tykkään silti lukea näitä vaikkei mulla riitä äly reagoida ja kommentoida asioita. Oon vähä tällane sivusta seuraaja.

En tiedä kiinnostaako ketään mutta käytiin. Lapsettomuus asioissa ekalla neuvola käynnillä ja ylihuomenna meen näytteenottoon.

En oikee kykene olee nii aktiivinen täällä että ehtisin vastaamaan sillon ku viesti on vielä ajankohtanen esim jos joku on viikko sit kirjoittanut ni en kehtaa tähä lainailla viestejä ja vastata ku se tilanne menny jo ohi. On lukihäiriö ni tänne ehtii tulla enemmän tekstiä mitä ehdin lukea. Toivottavasti ihmiset ei pidä sitä itselkyytenä että kirjota vaan omia juttuja enkä niin aktiivisesti ota kantaa muiden viesteihin. Mulla menee myös sekaisin kuka on kukakin kun ihmiset täällä palstalla vaihtuu niin tuntuu että kaikki on uusia enkä osaa yhdistää ketään et mitkä taustat kelläkin oli ja mistä kukakin on kirjottanut. Mutta tykkään silti lukea näitä vaikkei mulla riitä äly reagoida ja kommentoida asioita. Oon vähä tällane sivusta seuraaja.

En tiedä kiinnostaako ketään mutta käytiin. Lapsettomuus asioissa ekalla neuvola käynnillä ja ylihuomenna meen näytteenottoon.
Ei ole lukihäiriöllä mitään tekemistä älyn kanssa! Ja kyllä on mullakin ihan mahdoton pysyä kärryillä eri ihmisen tilanteista täällä, niin se vaan menee kun on näin aktiivinen keskustelu ja paljon vaihtuvuutta. Ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa! Ihan tuli surullinen olo sun puolesta kun puhuit itsestäsi niin alentavasti ❤️ ei tarvi kenenkään saada kaikkea luettua ja kommentoitua, eikä se ole itsekkyyttä ❤️

Ihana kuulla, että nyt on hoitopolku aloitettu! Toivotaan, että te olettekin niitä, joilla käy onni just ennen kuin hoidot aloitetaan! Mutta loistavaa, että nyt olette tutkimuksissa! :) Onnea matkaan!

Ei mua ainakaan haittaa vaikka vastais ja lainailis viestejä useammankin viikon takaa! Kyllähän täällä suurin osa vähän omanapailee, ja sit ne jotka jaksaa ja ehtii ja haluaa, osallistuu enemmän keskusteluun! Ei täällä oo vaatimuksia aktiivisuudesta 🥰

Ja ehdottomasti kiinnostaa, toivottavasti saatte apua sieltä ♥️

Ja siis minähän omanapailen ihan järjettömän paljon, mutta oon myös puhelinaddikti ja jatkuvasti käyn täällä kattomassa oisko tullu uusia viestejä 🙈😂

Mä käyn päivittäin lukemassa täällä, mutta harvoin jaksan kirjotella, tai sit jos kirjotan niin kyselen vaan muilta tyhmiä. 😅

Mä käyn päivittäin lukemassa täällä, mutta harvoin jaksan kirjotella, tai sit jos kirjotan niin kyselen vaan muilta tyhmiä. 😅
Sama täällä, äsken just hokasin et enpäs mä ookkaan kirjotellut paljon mitään vaikka oon kyllä myöskin lähestulkoon päivittäin täällä käynyt lukemassa ja seurailemassa kaikkien tilanteita. 😅

Tähän väliin pakko kysästä yks tyhmä kysymys(😆), että onko teillä muilla kuinka tuntuvia ovulaatiokipuja? Musta nimittäin tuntuu just nyt siltä että munasarjat tms ois tyyliin liekeissä, ja jos on liikeessä yhtään niin vaan tuntuu entistä inhottavammalta.. onkohan ihan normaaleja kipuja? 🙄 Ei tätä siis koskaan kovin kauaa kuitenkaan kestä.

Ei mua ainakaan haittaa vaikka vastais ja lainailis viestejä useammankin viikon takaa! Kyllähän täällä suurin osa vähän omanapailee, ja sit ne jotka jaksaa ja ehtii ja haluaa, osallistuu enemmän keskusteluun! Ei täällä oo vaatimuksia aktiivisuudesta 🥰

Ja ehdottomasti kiinnostaa, toivottavasti saatte apua sieltä ♥️

Ja siis minähän omanapailen ihan järjettömän paljon, mutta oon myös puhelinaddikti ja jatkuvasti käyn täällä kattomassa oisko tullu uusia viestejä 🙈😂
En siis ole ainut joka päivittelee useamman kerran päivässä että joko joko joku on kirjoittanut 😍

Täälläkin olis esittää yks tyhmä kysymys, kun niille kerran lähdettiin 🙂 eli mulla kun on tiputteluvuotoa yleensä ennen menkkoja, niin uskaltaako silloin käyttää kuukuppia. Voiko siitä olla jotain haittaa, jos olisikin raskautunut siitä kierrosta?

Yleensä tuhrut alkaa dpo7-8, ja nyt menossa dpo10-11 ja en ole ihan varma oliko tän aamun pregcheckissä joku haamun alku, mut myös tiputtelua alkoi ilmaantua tänään 😕

Muokattu viimeksi:
Onko joku mittaillut lämpöjä oviksen jälkeen? Mulla tippui DPO 7 (36,56) ja DPO 8 (36,62) lämmöt selkeästi, normaalisti ollut 36,9 paikkeilla. Menkkojen ei pitäisi vielä alkaa, mistä tää vois johtua?

Täälläkin olis esittää yks tyhmä kysymys, kun niille kerran lähdettiin 🙂 eli mulla kun on tiputteluvuotoa yleensä ennen menkkoja, niin uskaltaako silloin käyttää kuukuppia. Voiko siitä olla jotain haittaa, jos olisikin raskautunut siitä kierrosta?

Yleensä tuhrut alkaa dpo7-8, ja nyt menossa dpo10-11 ja en ole ihan varma oliko tän aamun pregchekcissä joku haamun alku, mut myös tiputtelua alkoi ilmaantua tänään 😕
En mä oikein näe mitä haittaa siitä voisi olla, jos ja kun pitää huolen sormien ja kupin puhtaudesta. Kuukuppi on tuollaiseen käyttöön just paras, kun sen kanssa ei haittaa jos jää tyhjäksi, toisin kuin tamponi. Laitan itsekin monesti kupin ihan varalta, jos menkat on pian alkamassa.

Mä en harmikseni ole oppinut kuukuppia käyttää, monia vuosia sitten koitin ja se laittaminen sattui, oli todella kovaa materiaalia, lisäksi se mistä vedetään ulos jäi painamaan ikävästi. Olisi mukava osata sitä käyttää, onko siinä ylivuotovaaraa? Varmaan nekin kehittynyt ajan myötä että ei kai se olis muuta ku kokeilla?

Onko joku mittaillut lämpöjä oviksen jälkeen? Mulla tippui DPO 7 (36,56) ja DPO 8 (36,62) lämmöt selkeästi, normaalisti ollut 36,9 paikkeilla. Menkkojen ei pitäisi vielä alkaa, mistä tää vois johtua?

Voi johtua estrogeenin lisääntymisestä. Ihan normaalilta notkahdukselta vaikuttais. Käy tsekkaamassa lämpöjen seurannasta ketjua BBT - basal body temperature

@Inaria tsemppiä inssiin! 😊

Mä en harmikseni ole oppinut kuukuppia käyttää, monia vuosia sitten koitin ja se laittaminen sattui, oli todella kovaa materiaalia, lisäksi se mistä vedetään ulos jäi painamaan ikävästi. Olisi mukava osata sitä käyttää, onko siinä ylivuotovaaraa? Varmaan nekin kehittynyt ajan myötä että ei kai se olis muuta ku kokeilla?
Musta kuukuppi on paras! En mitää muuta haluu enää käyttääkään. Ei satu laittaminen. Ja jos se ns. Häntä jää painamaan niin sitä voi lyhentää ihan vaa leikkaamalla. 😊

Mulla ei oo ikinä ollu mitää ohi vuotoja. Mut kyllä kai se vaara periaatteessa on. Siis jos se kuppi on huonosti asetettu tai jos se tosiaan tulvii ihan yli. Mul ei kyl ikinä tuu niin täyteen ja sitähän voi sit vaa tyhjennellä useemmi jos on runsaat menkat. Mut varmasti itse kokeilemalla oppii parhaan tavan! Suosittelen kovasti 🤩

Takaisin