Raskaaksi 2022

Mä just tällä viikolla mietin että mitä sulle kuuluu kun en oo sun viestejä lukenut, mutta ajattelin etten kuitenkaan rupea tägäilemään tms jos tarkoituksella pidät esim taukoa tms 🥺♥️ mut kiva kuulla kuulumisia! Meillä näköjään kierto taas suht synkassa, mulla sovelluksen mukaan alkaa huomenna tai perjantaina menkat.
Kuuluu kyllä hyvää ja on ollu ihanaa kun ei oo tarvinnu stressata siittä ettei raskaaksi oo tullu kun ollu niin paljon kaikkea muuta tekemistä kokoajan. Vauvakuume kyllä on päällä kokoajan ja ovulaation aikana purskahin itkuun että tuntuu ettei meille vauvaa tule. Vaikka eihän tässä oo yritetty kun puoli vuotta vasta. Ooks sä testiä vielä yhtään tehny vai ootteleks että onko menkat myöhässä? 😊❤️

Kuuluu kyllä hyvää ja on ollu ihanaa kun ei oo tarvinnu stressata siittä ettei raskaaksi oo tullu kun ollu niin paljon kaikkea muuta tekemistä kokoajan. Vauvakuume kyllä on päällä kokoajan ja ovulaation aikana purskahin itkuun että tuntuu ettei meille vauvaa tule. Vaikka eihän tässä oo yritetty kun puoli vuotta vasta. Ooks sä testiä vielä yhtään tehny vai ootteleks että onko menkat myöhässä? 😊❤️
Yhen testin tein maanantaina, mut ei siinä mitään ollu. Vähän olin jo toiveikas kun viime viikolla tissit oli arat, ja viikonloppuna alko pieni(pari päivää mutta pääasiassa siis vaan pyyhittäessä paperiin, eikä sen enempää) vuoto mikä ois ajankohdan perusteella voinu olla kiinnittymisvuoto, mutta ei.. jos ei nyt kohta menkkoja kuulu niin sit uus testi.

Vielä näytti negaa digi(kin), mutta melko tasavahvat jo tossa digin puikossa! 🤩 Jospa kierto olisi pikkuisen lyhenemässä, tänään kp 18.
IMG20220615212410__01.jpg

Kuukupista millä te pesette ja kuinka usein keitätte ym.?
Mulla on nelisen vuotta sitten ostettu kuppi, en ehtinyt sitä uutta enää käyttää kun lopetin käytön.. Onkohan se edelleen käyttökelpoinen? En tosin tiedä uskallanko vieläkään ottaa enää käyttöön.
Mä pesen aina vaihdon yhteydessä jollain hajusteettomalla pesunesteellä, siis tyyliin Erisan tai Lactoline. Mulla on muutenkin hajusteettomat saippuat käytössä niin noita löytyy aina. Sitten menkkojen jälkeen keitän kuppia runsaassa vedessä, samassa kattilassa mitä muutenkin käytän. Pesen kupin aina hyvin ennen keittämistä ja oon järkeillyt sen niin, että erinäisten seksiin liittyvien toimitusten kautta suuni on alapääni kanssa enemmän tekemisissä kuin että keitän saippualla pestyn kupin kattilassa, jonka pesen sitten pesukoneessa. 😅 Enemmänhän siinä kai onkin ongelma, että ruokajäämät pilaisi kuppia.

En usko että kuppi on kaapissa säilömisestä miksikään mennyt, lähinnä valolle tai lämpötilan vaihteluille altistuminen sitä varmaan kuluttaisi. Uskoisin että siitä näkee kyllä, jos se on jotenkin haurastunut ja jos mitään ei näy, niin kovaa käyttöä vaan keittämisen jälkeen. 😊

Kuukupista millä te pesette ja kuinka usein keitätte ym.?
Mulla on nelisen vuotta sitten ostettu kuppi, en ehtinyt sitä uutta enää käyttää kun lopetin käytön.. Onkohan se edelleen käyttökelpoinen? En tosin tiedä uskallanko vieläkään ottaa enää käyttöön.
Huuhdon huolellisesti vedellä aina tyhjennyksen yhteydessä. About kerran päivässä Lunetten puhdistusaineella pesu ja kuukautisten päätyttyä keitän, kuppia varten hankitussa, kattilassa josta säilytyspussiin odottamaan seuraavaa kuukautta. Siitä huuhtelun kautta käyttöön.
Mun vanha kuppi oli kierukan käytön ajan (7v) jemmassa, mutta se oli ottanut väriä jostain joten hankin uuden kupin kierukan poiston jälkeen.
Jos kuppi näyttää käyttökelpoiselta päällisin puolin niin käyttöön vaan.

Vannoitunut kuukupin puolestapuhuja myös minä! Tunnistin itseni tuosta: elämän laatu jopa parantunut & välillä jopa unohtaa menkat. Mulla on tosi pitkät menkat aina n.12 päivää vuotoa, joten tää on oikeesti ollu pelastus ku ei tartte miettii et muhiiko ja haiseeko side housuissa. Myös uimiseen ihan paras, kukaan ei myöskään näe et mul on menkat toisin kuin tampoonin narun kanssa. Eka päivä aamu, päivä & ilta tyhjennys, muina päivinä aamuin illoin. Eli tosi kauan saa olla eikä vuoda yli. Plus masennuksen takia jos jää sisään nii ei oo samanlaista vaaraa kuin tampoonin kanssa. Spontaani seksi on tietenki vähän eri, ku pitää käyvä ottamassa ensin kuppi pois:tears: vaaaaan keittänyt en ole ikinä, pessyt vain.

Sama täällä, äsken just hokasin et enpäs mä ookkaan kirjotellut paljon mitään vaikka oon kyllä myöskin lähestulkoon päivittäin täällä käynyt lukemassa ja seurailemassa kaikkien tilanteita. 😅

Tähän väliin pakko kysästä yks tyhmä kysymys(😆), että onko teillä muilla kuinka tuntuvia ovulaatiokipuja? Musta nimittäin tuntuu just nyt siltä että munasarjat tms ois tyyliin liekeissä, ja jos on liikeessä yhtään niin vaan tuntuu entistä inhottavammalta.. onkohan ihan normaaleja kipuja? 🙄 Ei tätä siis koskaan kovin kauaa kuitenkaan kestä.
Mulla on oviksen aikaan koko alavatsa tosi kipeä.. on repäisykipuja tehtävä tosi loivia liikkeitä ja varottava tärähdyksiä tai silmissä sumenee >.<

OvikSen jälkeen on koko alavatsa tulessa.

Nyt en ole lukenut, meillä taas jälleen meni kesken rv6+ kuin viimeksi. Progesteronia epäillään syyksi ... nyt jo kp15 ja tämä kierto skipataan. Ovulaatioplussasta odotellaan ja sit tehdään kokeita ja sit uus kun on menkat... sanoin et hoitoihin en lähde mutta näyttää siltä että mennään. Alkuun progesteronituki mikäli raskaudun. Mutta tässä kierrossa ollaan joko ilman tai kondomilla. Nyt ei kestä enää jos menee kesken. Joten toivottavasti kokeista selviää jotain. Myös kilpparit tutkitaan ja munasarjat ultrataan.

Jos tullut plussia niin onnea ja tsemppiä kaikille! Luen kun olen taas kykenevä.

Siis tänään tai huomenna pitäis alkaa menkat. Jos ei ala, eikä tuu kahta viivaa tikkuun, niin sit mul on kyllä kroppa aivan sekasin jostain syystä. Oon siis kaupassa töissä, ja tänään roskia/pahveja viedessä siellä roskahuoneessa hais _niin pahalta_ että oksat pois. Samassa kaupassa tehnyt monta vuoroa, ja koskaan ei oo noin pahasti ottanut nenään se haju..

Nyt en ole lukenut, meillä taas jälleen meni kesken rv6+ kuin viimeksi. Progesteronia epäillään syyksi ... nyt jo kp15 ja tämä kierto skipataan. Ovulaatioplussasta odotellaan ja sit tehdään kokeita ja sit uus kun on menkat... sanoin et hoitoihin en lähde mutta näyttää siltä että mennään. Alkuun progesteronituki mikäli raskaudun. Mutta tässä kierrossa ollaan joko ilman tai kondomilla. Nyt ei kestä enää jos menee kesken. Joten toivottavasti kokeista selviää jotain. Myös kilpparit tutkitaan ja munasarjat ultrataan.

Jos tullut plussia niin onnea ja tsemppiä kaikille! Luen kun olen taas kykenevä.

Olen tosi pahoillani teidän puolesta ❤️ toivon koko sydämestäni että seuraava tärppi tuo pienen syliinne asti 🙏❤️

Huomenta Naiset 💕
Tämän kuvan myötä toivotan teille ihan jokaiselle, multimaalista tärppi onnea, hedelmällisiä päiviä, mega ovulaatioita, vauvaliimaa sanko tolkulla ja ennen kaikkea onnea nykyhetkeen ja tulevaan💕 toivon että teistä jokainen saa vielä sen oman käärön syliin asti 🙏❤️
Itse siirryn tuonne helmikuisiin ja luotan että kaikki sujuu omalta osalta hyvin 🥰🙏
IMG_20220616_065908.jpg

Pitkästä aikaa tännekin eksyin (merkki nousevasta vauvakuumeesta? 🤭).

Onnea -Nennu-! :Heartred

Tosta kuukupista niin on kyllä ihan loistava keksintö. Mulla valitettavasti se hiertää vaikka pienin koko käytössä ja samaa olen huomannut tampooneissa, joten siteitä joudun käyttämään. Lunette merkki ollut aiemmin käytössä, en tiedä olisko muissa merkeissä parempia vaihtoehtoja.

Joku kyseli ovulaatiotesteistä niin mulla raskauskeijun testit ei toiminut yhtään. Nyt oon kotitestistä tilannu Sofi testejä ja ne toimii!

Ensi viikolla pitäis kuukautisten alkaa. Testailla tekisi mieli, mutta yritän malttaa... Onneksi on kesä ja helppo keksiä kaikenlaista puuhaa :Black Sun With Rays:

Kiitos tosi paljon vastauksista ja kokemuksista liittyen kuukuppiin. Näytti jossain olevan tarjouksessa niin taidan kerralla tilata molemmat koot. Uskoisin sen isomman olevan mulle Ok, mutta harjoittelen mielummin pienellä Ja joustavalla.
Tuossa edellisis menkois kävi just niin että tytär uimarannalla tuli kuiskaamaan että mamma onks sulla tampooni, ku naru näkyy 🙈🙈🙈🤣

no, tänään serkkua moikkaamaan ja sen pieniä muksuja ja vauvaa, ihanaa ❤️❤️❤️ omatki Lapset saa sieltä aina vauvakuumetta lisää ja vanhin aina sanoo melkein päivittäin et meidän pitää tehdä vauva😅 Voi ku toetäis miten yritetään😍

No näinkö siinä kävi... mietinkin yksi päivä mitä sulle kuuluu. Olen todella pahoillani. Voimia. ❤

Omanapailua taas. sovelluksen mukaan jos ovis ois ollu kp12 niin menkat ois pitäny alkaa eilen, jos kp13 niin pitäis alkaa tänään. Yleensä alkaa just niin että edellisenä päivänä tulee pyyhittäessä ja sit kunnon vuoto varsinaisesti kp1. Vielä ainakaan ei oo tullu mitään, edes aamulla pyyhittäessä. Mutta toisaalta, viime kierto veny 4 päivää ilman että oli mitään syytä..

Täällä tänään kp1! Selkeesti elimistöllä vielä vähän toipuminen kesken hysteroskopiasta. Lämmöt veti oikeen kunnon siksakkia ja oli useamman päivän aikana vähän rusehtavaa valkovuotoa ja menkkamaisia nippailuja ennen ku menkat alko, yleensä ei oo.

Ens kierto onkin sit vika kierto ennen IVF-hoitojen suunnittelua!

Kp9 täällä vietellään ja mä olenkin kellistänyt miestä tavallista aikaisemmin. Alkoi epäilyttää että tuleeko mulle aikaisempi ovis, tikkua uitin ja oli se vahvempi taas kuin eilen. Täytyy illalla ottaa uusiks ja ihan vain omasta mielenkiinnosta, että kuinka se sit lähtee kans haalenee ja kuinka tummaksi mä sen saan.
Otetaan kuvitteellinen tilanne. Saan tasavahvat tänään,mutta huvin vuoks jatkan testaamista, ja huomenna tulee testiviivasta vielä vahvempi. Kumman merkkaatte Dpo-1 päiväksi? Olen siis normaalisti aina tasavahvojen jälkeen lopettanut testaamisen. Nyt jos niitä vaan riittää niin testaan ne kunnes saan haalenevan. Just for fun 🤣

Eilen oli ihana päivä olla serkun kanssa. Kyllä sitä niin haluaa sitä pientä ❤️ Toivottavasti tää olis meidän kierto 😭 Ja meidän kaikkien tietenkin 🥰

@Nurppu onneks kesä menee yleensä nopeasti niin pian te jo olette suunnittelemassa teidän käynnillä 😍

Takaisin