BBT - basal body temperature

mannikka

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Helmikuunmammat 2015
Elomammat 2016
Syysmammat 2016
Elomammat 2018
Näitä lämpötiloja tullu mittailtua ja pohdittua, kuitenkaan en löytäny äkkiseltään ketjua aiheesta. Eli tänne bbt -käppyröitä ja tulkintaa :)
 
Aloitan laittamalla tän viime kierron lämpökäppyrän, ovulaatiotestit oli "myöhässä", ovis kp21 ja kp30 r-testi näytti plussaa. Tämä plussa oli sit kuitenki kemiallinen. Hauska oli huomata et lämpö nous samana aamuna kun tein plussan.. Ja sit lähti lämmöt laskuun kun alkio ei kiinnittynyt..
 

Liitteet

  • 1442055391196.jpg
    1442055391196.jpg
    175.8 KB · Katsottu: 1,092
Olipa mielenkiintonen käppyrä kattella. Ite oon kans mittaillu lämpöjä mutten oo laittanu niitä mihinkään ylös. En tee ovistestejä ollenkaan joten ajattelen niin että ku lämmöt hyppää ylöspäin niin sitte on oviskin ohitettu.

Nyt kp14, jonkin verran ovismaisia alavatsatuntemuksia ja kosteaa on, muttei vielä egg white -limoja. Tän aamun lämpö oli kuitenki tasan 36, eilen oli vielä 35,6. Mutta kattellaan miten etenee. Tuo mun mittaus ei kylläkään oo ihan luotettava kun teen sen kainalosta ja heti ylösnousun jälkeen.
 
Kiitos ketjun avauksesta Mannikka! Mielenkiintoista nähdä muidenkin käppyröitä :) Itse en tässä kierrossa ole lämpöjä mitannut niin en voi omaani nyt laittaa.

Junttura, kannattaa alkaa mittaamaan suusta ja ennen nousemista :wink Fertility Friend on kätevä, suosittelen! Ei tartte itse tulkita, että onko lämmöt nousseet tarpeeksi, jotta ovis on ollut.
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, minusta myös ois kiva nähä muiden käppyröitä :)

Junttura, kainalostakin saa suuntaa-antavia mittaustuloksia, mut suusta saa paremmin :) itse en mittaa heti herätessä kun heräilen niin eri aikoihin. Oon sit mittaillu kun on kunnolla heränny.. Mittasin jonkun aikaa useemman kerran päivässä ja siitä vähän päättelin et millon kannattaa mitata.
 
Täs on sit vielä parhaillaan meneillään oleva kierto.. Lämpötila sahas melkosesti, mutta tulihan se ovulaatio vihdoin. Ihmettelen vähän tuota nopeeta lämmön nousua.. Tässä muuten on käytetty eri mittaria kuin edellisessä kierrossa, hommasin tarkemman :p
 

Liitteet

  • 1442077802219.jpg
    1442077802219.jpg
    132.3 KB · Katsottu: 1,002
En taida jaksaa alkaa niin tarkasti näitä mittailemaan. Saan kaikesta semmosesta turhaa stressiä... :)

Tässä kierrossa meni jotakuinkin niin että ovista edeltävänä aamuna 35,7. Sitte tuli puoli päivää egg white -limoja ja illalla alavatsajuilimiset, mukana muutama ihan hirvee kramppi. Seuraavana aamuna 36,3 ja siinä on lämmöt pysytellyt nyt neljä päivää. Niimpä oletan että tänään on dpo4 :)
 
Tässä vielä kierto kokonaisuudessaan. Kp2/33(?) ja voi olla et pidän taukoa mittailuista tän kierron..
 

Liitteet

  • 1443004123918.jpg
    1443004123918.jpg
    132.3 KB · Katsottu: 800
Minäpä kysyisin neuvoa.. onko näin että ovispäivänä lämpö laskee ja sen jälkeen kun ovis tapahtunu niin lämmöt nousee ja laskee pv ennen kuukautisia?tai sit ei laskekaan jos tärpännyt? Jos on sellainen kierto ettei ovista tapahtuu niin onko keho lämpötila aina sama eikä lämmöt lähtee nousuun ollenkaan?
 
Just ennen ovista lämmöt on matalat ja saattaa vähän laskee ovispäivänä ja heti oviksen jälkeen lämmöt nousee.. Lämmöt laskee sit just ennen kuukautisia tai niitten aikana. Jos ovista ei oo ni lämmöt pysyy alhaalla.. Tais olla et jos on 18 pvä lämmöt koholla ni on todennäkösesti raskaana :)
 
Okei :) Eli sit kun mulla edelleen lämmöt koholöa niim se tarkoittaa että mulla on kummiskin tässä kierrossa ollut ovis :) nyt varmaan jo viikon ollu lämmöt koholla. Netistä kun luin että imetys voi estä ovikseen vaikka kuukautiset sitten tulisikin.
 
Jos kolme päivää on lämmöt koholla ni ovis on ollu :) eli ei estä siulla imetys ovista.. Miulla ainakin nyt on ovis ollu aina myöhässä, ja syytän siitä imetystä :p
 
Lämpöihin liittyvää ihmetystä on mullakin. Elikkä kuukautisia edeltävänä päivänä lämmöt 36,5 ja laski kp2 35,9. Mutta nousi heti kp3 takas 36,3 ja tänään kp5 36,5. Kummallista? Mulla on aina ollu niin että ku lämmöt laskee kp1 niin ovikseen asti ne on alle 36.
 
Junttura oisko siul ollu ovis :eek: on mahdollista tulla myös menkkojen aikana.. Mutta alkukierrosta voi myös lämmöt vähän heitellä. Pari päivää jos vaan on ylhäällä ni ei oo ovista tapahtunu ja sillon kai estrogeenitaso vaan heittelee.. (Estrogeeni madaltaa vähän lämpöjä ja keltarauhashormoni nostaa)
 
Olen ensimmäistä kertaa seurannut aamulämpöjä. Lämmöt oli ennen menkkoja 36.5 ja laski edellisten menkkojen aikaan 36.0-36.1. Kp 5 lämmöt nousi 36.5 kahdeksi päiväksi ja laski sitten 36.3 missä olleet siitä asti. Nyt eilen ja tänään kp19 lämmöt laski 36.1 ja menkka jomotus alkoi, mutta vielä ei kuulu menkkoja. Voiko ovis siis voinut olla jo kp5? yleensä kierto 30 päivää. Tein clearblue ovistestin ja näytti negaa ettei kait voi sitäkään olla. Osaako joku auttaa?
 
HaBa, lämpöjen pitää olla koholla vähintään 3 päivää, että voi sanoa et ovis on tapahtunut. Jatka vaan lämpöjen mittausta, sanoisin äkkiseltään et siulla on vasta ovis tulossa.. Minkä pituisia kiertoja sinulla yleensä on? Jos ovulaatio on kp20 niin kierto on n 33-35 päivää..
 
Ovista oikeastaan vasta odottelinkin. Yleensä näillä kp18 tienoilla on kipeytynyt tissit ja olen olettanut, että silloin oisi noussut progesteroni eli ovulaatio ollut. Tässä kierrossa ei ole sitä vielä ollut. Ehkä se ovulaatio on vasta sitten tulossa, koska mitään limojakaan ei vielä näy. Pitää ehkä siis odotella rauhassa ja ehkä tehdä noi ovulaatiotestit nyt samalla, kun kerta niitä tuli ostettua. Oppiipahan tuntemaan taas kehoa paremmin. Meillä nyt vasta yk4, joten vielä on paljon opittavaa.
 
Takaisin
Top