Raskaaksi 2022

Onko kenelläkään kokemuksia erimerkkisistä ovulaatiotesteistä? Tuskailin aiemmin kun Raskauskeijun halvat liuskat eivät näyttäneet oikein minkäänlaista elonmerkkiä (testiviiva oli siis hyvin olematon, ei koskaan edes puoliksi niin tumma kuin kontrolliviiva). Mietin nyt seuraavaa kiertoa varten Clearbluen digitestien ostamista, josko ne toimisivat paremmin. Kiertoni ovat pitkiä ja epäsäännöllisiä enkä tiedä onko vika testeissä vai minussa. Voiko jokin merkki siis toimia paremmin kuin toinen, vaikka niissä sama toimintaperiaate onkin? Jostain syystä nihkeilen kauheasti noiden kalliimpien digitestien ostamista, vaikka eihän se tietty iso summa ole jos ne oikeasti toimivat paremmin.
Mä käytin noita aina ja hyvin toimivat. Sitten kun erehdyin testaamaan Pregcheck ja Rfsu ovistestejä, luulin että en ovuloinut kun en saanut niissä vahvoja viivoja. Vaikka kuukautiskierto paljasti että olin ovuloinut niissäkin kierroissa. Hassua miten yksilöllisesti nää toimii.

Mulla on ny käytössä kans ollu noit raskauskeijun testejä, mulla toiminu ihan hyvin. Joskus testasin kans rfsu:lla, ja seki toimi mulla hyvin. Myös digit toiminu hyvin. Eli mulla ei valittamista mistään ovistestistä :)

Tässä ny jokusen päivän jo testaillu vitivalkosia negoja, nyt kai jotain väliltä dpo10-dpo13. Ja nyt ainakin tuntuu ihan siltä että ainakin tässä tilanteessa tuntuu hyvältä että oon tehny tätä ahkeraa testailua! Jos en olis testaillu ni varmasti elelisin kaikenlaisissa haavekuvitelmissa muuten :D nyt ei tunnu yhtään nii pahalta ajatukselta että menkat alkais, kun ei oo korkea pudotus! Ja enää vähän reilu kuukausi siihen että on IVF:n suunnittelukäynti, jipii! 😊

Eri ihmisillä LH-hormonin määrä on siinä ovulaatiota ennen tulevassa hormonipiikissä on eri ja eri ovulaatiotestit reagoi erivahvuiseen hormonimäärään. Kokeilemalla löytyy itselle sopiva testi. Jos näyttää plussaa monta päivää, on liian herkkä testi kyseiselle henkilölle. Jos ei tule plussaa, ei ole tarpeeksi herkkä. Näin olen jostain joskus lukenut, ihan satasella en mene vannomaan, että se on fakta.

Mulla toimi clearbluen digi ovistesti hyvin. Säännöllinen kierto ni ei hirveän montaa testiä tarvitse tehdä aina putkeen.
Joskus aiemmin oli paketillinen jotain liuskoja, mutta niillä en saanut kovin vahvoja viivoja koskaan. Tosin arvioinnit on menny pääsääntöisesti lämpötila seurannan perusteella.

Onkos täällä muita kanssasisaruksia joilla alkaa ovulaation lähestyessä pahoinvointi ja vatsakin menee sekaisin?😵‍💫 Täällä kp 15/32 menossa ja wc alkaa tulla tutuksi..😂
Mulla pitäis tänään olla ovulaatio (eilen testissä plussa) ja matkapahoinvointi oli todella kovaa (9h matkustus tänään joten oli aika tuskaa). Ja nyt olen täällä lukemassa foorumia yöllä kun olo on niin merisairas ettei nukkuminen onnistu😅 en ollut ajatellut että ovulaatio pahentais pahaoinvointia mutta ajoitus on kyllä sopiva siihen

Onko täällä muita kemiallisen raskauden kokeneita keskustelemassa? Onko sekoittanut kiertoa jotenkin? Mulla raskaustesti näytti positiivista mutta menkat alkoivatkin 4 päivää myöhässä ja nyt loppuivat. Tein tänään digin, "ei raskaana". Nyt vaan mietityttää tuleekohan ovulaatio normaalisti parin viikon päästä?
Pahoittelut kemiallisesta :crying-face: mulla oli kans syksyllä, mutta kiertoni on niin epäsäännöllinen etten osaa sanoa

Onko kenelläkään kokemuksia erimerkkisistä ovulaatiotesteistä? Tuskailin aiemmin kun Raskauskeijun halvat liuskat eivät näyttäneet oikein minkäänlaista elonmerkkiä (testiviiva oli siis hyvin olematon, ei koskaan edes puoliksi niin tumma kuin kontrolliviiva). Mietin nyt seuraavaa kiertoa varten Clearbluen digitestien ostamista, josko ne toimisivat paremmin. Kiertoni ovat pitkiä ja epäsäännöllisiä enkä tiedä onko vika testeissä vai minussa. Voiko jokin merkki siis toimia paremmin kuin toinen, vaikka niissä sama toimintaperiaate onkin? Jostain syystä nihkeilen kauheasti noiden kalliimpien digitestien ostamista, vaikka eihän se tietty iso summa ole jos ne oikeasti toimivat paremmin.
Oon jotenki oppinu käyttään niitä raskauskeijun liuskoja niin, että heti kun testiin tulee mitään hailuraa vahvempaa niin digillä varmistus että onko jo plussa. Liuskassa on testiviivaa selkeästi haaleampi viiva, mutta digissä on sitten jo ihan tasapaksut. Eli on niissä eroja. Digitestejä menee yhteen ovulaatioon 1-2 kpl niin ei tule kalliiksi tämä tapa. On toiminu mulla, voin suositella kokeilemaan

Onko miten tavanomaista että ovulaatiotesteissä viivan vahvuus seilaa ihan miten sattuu? Pe-iltana oli tosi vahva viiva, ei nyt plussa mutta melkein. Lauantaina ei sitten enää melkein mitään. Eilen sunnuntaina taas selkeästi vahvempi viiva, ja nyt sellainen hyvässä valossa tiirattava haamu. Pahamaineiset Raskauskeijun liuskat käytössä (ja niitä on jäljellä vielä 39 kpl, joten saisi luvan ruveta toimimaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:) joten selittyneekö sillä? Flo ennustaa ovulaatiota lauantaille, mutta toiveikkaana olen jo testaillut siltä varalta, että myo-inositolin ansiosta kierto olisi lyhentynyt.
Mulla seilaa ovisteissä vahvuudet aivan päättömästi koko kierron. Nytkin ke-pe vaihtelevaa, la ei edes haamua ja su plussa

Mulla seilaa ovisteissä vahvuudet aivan päättömästi koko kierron. Nytkin ke-pe vaihtelevaa, la ei edes haamua ja su plussa
Meillä mies totesi yrittäessään ymmärtää vastaavia eeessuntaassuun-testituloksiani, olevansa valmis tallentamaan vaikka joka vrk ja varmistukseksi toimittamaan jollain konstilla muumimukillisen kannella suljennettuna minulle päivittäin töihin. Kuulemma sekin ois ollu helponpaa kuin selvittää "se oikea hetki" kotitestien ja lämpökäppyröiden perusteella.
Enkä ennättänyt sitä kannellista mukia hänelle hankkia, kun...
Onnekseni en ole potenut oviksesta koskaan merisairautta, vaan pikemminkin tuntenut kuinka jotakin muljahtaa pois paikaltaan ja alkaa törmäilemään pitkin munatorven seinämiä ulospääsyä etsiessään.

Muokattu viimeksi:
Aamusta testattu clearbluen digitestillä (Flon mukaan 5 päivää oletettujen menkkojen alkuun). Ei raskaana. Hajoo pää. Hitto et sitä tippuu korkeelta ja kovaa. Ja vaikka lapsia ei tehdä olihan tässä nyt tietenkin yritys pieneen ikäeroon ja, ettei tarvitsisi viedä hoitoon välissä jne jne. Kaikki suunnitelmat murenee. Mutta tosiaan, lapsiahan ei tehdä, niitä saadaan. Mutta rikottaa tää silti.

Nyt on tosi sekava fiilis. Tosiaan vuoto alkoi lauantaina ihan illalla tuli ekat punaiset pyyhittäessä. Ja se vuoto loppu nyt viime yönä, eli 2vrk. Pääasiassa pyyhittäessä tuli, muutaman kerran lorahti siteeseen asti pieni määrä.
Kp25, dpo ~12. Testi puhtaan valkoinen, ei haamun haamua. Sovellus ennustaa menkkoja alkavaks torstaille tai perjantaille.

Nyt on tosi sekava fiilis. Tosiaan vuoto alkoi lauantaina ihan illalla tuli ekat punaiset pyyhittäessä. Ja se vuoto loppu nyt viime yönä, eli 2vrk. Pääasiassa pyyhittäessä tuli, muutaman kerran lorahti siteeseen asti pieni määrä.
Kp25, dpo ~12. Testi puhtaan valkoinen, ei haamun haamua. Sovellus ennustaa menkkoja alkavaks torstaille tai perjantaille.
Eli kuulostaa siltä että sulla on vähän niinku välivuotoa sit? Onko sulla millon ultrattu viimeks? Esim popyypit voi aiheuttaa välivuotoa. Niiden vaikutuksesta hedelmällisyyteen ei oo aukotonta tutkimustulosta, mutta jos lisääntyminen vaikuttaa hitaalta, niin ne kannattaa poistaa, koska jossain tapauksissa ne tosiaan onkin ollu se este!

Sieltähän se ovisplussa tuli tänä aamuna tälle kierrolle, eilen illalla hommailtiinkin viimeksi joten tais se osua aika kohdilleen 🤞🏻 tänään vielä yrittää kellistää ukko.. 😆
20220614_084503.jpg

Eli kuulostaa siltä että sulla on vähän niinku välivuotoa sit? Onko sulla millon ultrattu viimeks? Esim popyypit voi aiheuttaa välivuotoa. Niiden vaikutuksesta hedelmällisyyteen ei oo aukotonta tutkimustulosta, mutta jos lisääntyminen vaikuttaa hitaalta, niin ne kannattaa poistaa, koska jossain tapauksissa ne tosiaan onkin ollu se este!
Ei oo ultrattu, eikä oo koskaan ennen tullut mitään välivuotoa. Nuorena oli tosi epäsäännöllinen kierto, mutta sen jälkeen se tasaantui tohon ~28pvä.

Ei oo ultrattu, eikä oo koskaan ennen tullut mitään välivuotoa. Nuorena oli tosi epäsäännöllinen kierto, mutta sen jälkeen se tasaantui tohon ~28pvä.
Joo! Mullakaan ei oo vuosiin ollu mitään välivuotoa, mut sit maaliskuussa yhtäkkiä oli. Se tais olla sama kierto missä se polyyppi sit yllättäen löyty ultrassa, aiemmin ei ollu mitään näkyny. Ja tässä kierrossa se sit poistettiin!

Jos tästä ei tärppää, niin ei varmaan olis pahitteeks koittaa saaha jostain ultraus jos vaan mahdollista! Se kannattaa ajottaa mahollisimman pian menkkojen jälkeen jos polyyppeja haluaa metsästää. Muuten ne voi mennä piiloon paksuuntuneen limakalvon sisään! Mutta toivotaan kovasti että tää on ihan turhaa pohdintaa, ja sieltä tuleekin kohta plussa! :)

Joo! Mullakaan ei oo vuosiin ollu mitään välivuotoa, mut sit maaliskuussa yhtäkkiä oli. Se tais olla sama kierto missä se polyyppi sit yllättäen löyty ultrassa, aiemmin ei ollu mitään näkyny. Ja tässä kierrossa se sit poistettiin!

Jos tästä ei tärppää, niin ei varmaan olis pahitteeks koittaa saaha jostain ultraus jos vaan mahdollista! Se kannattaa ajottaa mahollisimman pian menkkojen jälkeen jos polyyppeja haluaa metsästää. Muuten ne voi mennä piiloon paksuuntuneen limakalvon sisään! Mutta toivotaan kovasti että tää on ihan turhaa pohdintaa, ja sieltä tuleekin kohta plussa! :)
Hyvä vinkki, pidän mielessä! Mitä kautta sait ite sen ultran? Vähän turhauttavaa kun samaan aikaan loppunu usko että tulis luonnollisesti plussa, mut samaan aikaan haluu ajatella et tää tissien kipu, alavatsan nippailu ja tää (mahdollisesti kiinnittymis)vuoto ois nyt ensioireita.

Hyvä vinkki, pidän mielessä! Mitä kautta sait ite sen ultran? Vähän turhauttavaa kun samaan aikaan loppunu usko että tulis luonnollisesti plussa, mut samaan aikaan haluu ajatella et tää tissien kipu, alavatsan nippailu ja tää (mahdollisesti kiinnittymis)vuoto ois nyt ensioireita.
Joo, ymmärrän tosi hyvin että kierron loppuvaiheessa ei oo päälimmäisenä mielessä jatkotutkimukset! Toivotaan hirmusti että tärppi olis ny käyny! :)

Mä sain ultrat sit ku oltiin hakeuduttu julkiselle tutkimuksiin. Ultrasivat kai ekan kerran siellä lapsettomuuspolin ensikäynnillä. Siinä tietty ainakin sillon muistaakseni kesti n. 3kk siitä, ku soitettii terkkarille ekan kerran, siihen, että päästiin sinne ensikäynnille. Et ei se ihan salamana etene :D en muista kauan teillä on nyt yritystä takana, eli pääsettekö vielä tuohon. Jos ette, sit kai teoriassa vois julkisellakin päästä gynelle jos mainitsee noi välivuodot (ja esim jos olis edes vähän kipuja ollu siinä kierron keskimailla ni kantsii siitäki mainita että pääsis helpommin!). Mutta jos ei julkiselle pääse ja raha ei oo niin tiukassa, niin yksityisellä pääsee ultraan, ja ajankohtaakin voi vähän paremmin optimoida!

Mä pääsin joskus työterveydenkin kautta gynelle, kun mainitsin että oli epäsäännöllistä kiertoa ja epämääräsiä kipuja kierron puolivälissä!

Mulla taas raskauskeijun o liuskat näytti hyvin. Mutta tähän kiertoon ekaa kertaa testissä pc liuskat. Myös apteekkarin puikot oli ja tasavahvaa näytti. Koskaan ei ole testiviiva ollu kontrollia vahvempi. Oon lopettanut siihen tasavahvaan. Nyt jos jää yli niin testaan ihan mielenkiinnosta loppuun ne tikut.

Takaisin