Raskaaksi 2022

Meillä joo, mies tekee aikaista aamuvuoroa ja menee nukkumaan tosi ajoissa, mä oon harkassa ja duunissa ja teen aamua ja iltaa ja yötä ja kaikkea sekasin
Kuulostaa haasteelliselta. Minäkin löydän nukkuvan miehen välillä sohvalta kun itse pääsen iltavuorosta ja pitäs touhuta :Winking Face:

Mä taas en yhtään omalla kohalla jännitä tätä nykystä kiertoo vaan fiilistellen luen meille annettua tietoa IVF:stä! Ihan huisia että alkionsiirrossa raskauden (ja jopa synnytykseen asti päätymisen) todennäkösyys on korkeampi ku normaalisti raskauden (ilman ongelmia)! Alkionsiirrossa todarit raskaudelle 30-40%, synnytyksen todennäkösyys 25-30%. Normaalissa kierrossa raskauden todennäkösyys on noin 25%.

Niin ilo lukea näitä näin pitkän tuloksettoman matkan jälkeen! Mulla on ihan sellanen olo kuin joskus aikanaan kun tiesi että tarvii enää puoli vuotta odottaa että lopetetaan ehkäisy ja pääsee yrittämään :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Muokattu viimeksi:
Kiva kuulla sinusta! Meitä näyttää olevan muutamia jo tuolta viime kesän ryhmistä, jotka toivoo uutta raskautta pian, niin siis minäkin :smiling-eyes:
Kiitos ja samoin!:smiling face with heart-eyes: Sama tosiaan täälläkin toiveissa:Two-hearts: Pitääkin liittyä takaisin heinäkuisten salaiseen ryhmään, niin pääsisi katsomaan kuulumisia:smiling-eyes:

Ja kiitos kaikille vastauksista!

Mä yllätyin positiivisesti, kun menkat alkoi heti täysimetyksen loputtua 6kk jälkeen. Mutta nyt joulu-maalis välissä on ollut vasta kahdet menkat, kun eka kierto oli 46pv ja toka 29pv. Tämä jälkimmäinen kuulostaisi ihan hyvältä, mutta ennen raskautta kierto oli pidempi, 33 päivää suunnilleen. Mietin voiko kierto lyhentyä noin paljon, mutta toisaalta miksi ei.

On tää vaan kyllä niin jännää:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

minäkää en aamulla testaillut, muistin kyllä mutta ajattelin odottaa paremmat päivät vielä! Huomena aamulla testaan myös! :smiling-eyes:
mulla ei juuri mitään muita oireita kun nälkä kokoajan ja syömishimot ihan valtavat mutta pms oireita luultavasti vain! :sad-face: en kyllä kauheesti luota tärppiin tässäkään kierrossa kun meillä jäi ne tallettelut taas vähiin.. miehellä tulee aina taantuma mun ovis aikaan, ihan joka kerta ja se ei jaksa puuhailla, ennen mun ovista jaksaa mutta ei just oviksen aikaan ja taas oviksen jälkeen jaksaa! mua ei taas oviksen jälkeen hirveesti enää kiinnosta hommat, niin saattaa sitten tulla pitkäkin väli meillä seksiin :Face Without Mouth: oon kokeillut olla kertomatta tosta ovisajankohdasta mutta ei sekään auta, kai miehelläkin on joku oma biologinenkiertonsa että seksi ei nappaa sitä just sillon kun pitäis :Face With Tears Of Joy:
Tulin vaan sivusta huutelemaan myötätuntoa asiaan, meillä nimittäin aina noin. Luulen että miehen alitajuista pelkoa raskautumisesta meillä. Tosin ei se enää ikäni puolesta olisi mahdollistakaan, mutta kummasti mies vaan ei jaksa ovisaikaan muuta kuin kääntää kylkeään :tears:

Meillä on myös semmosta ihme taantumaa just kun pitäis koittaa hommailtua oikeilla pöivillä.. tässä kierrossakin taisi käydä niin, mies varmaan jostain aavisti että nyt ois rouva otillaan niin ei tapahdu mitään, hyvä ettei karkuun juossu vaikka muuten maittaa kyllä ja on siis ihan mukana ajatuksella että tarkoitus olis lisääntyä :tears:

Tähän asti kierto aika oireetonta, tänään ihan järkyttävä vihlonta alavatsalla.. liekö keltarauhanen heränny? Ja sehän vois meinata että ovuloin sittenkin jossain kohtaa? En siis saanut ovisplussaa loppuviikkoon mennessä ja vähän jo heitin kirveen kaivoon et ehkä ens kierrossa sitte..

Jännittää muiden piinailijoiden puolesta, toivottavasti tulee monta plussaa ❤❤

Onpa täällä monella jännät paikat testailun ja hoitojen odotuksenkin muodossa :smiling face with heart-eyes: Toivotaan, että päästään näkemään plussia :smiling-eyes:

Täällä on työkuvioista vähän ristiriitaiset fiilikset, kun olisi mahdollisuus uuteen määräaikaiseen soppariin, mutta toisaalta on kauhea syyllisyyden tunne siitä, että saatan jäädä kesken sopimuksen äitiyslomalle. Toisaalta taas en haluaisi jättää sopimusta uusimattakaan, kun mitään raskautta ei vielä edes ole ja tykkään nykyisestä työpaikasta ihan valtavasti. Olisihan se sitten tosi harmi, jos raskautumisessa menisi pitkäänkin ja sen takia olisin jättänyt paikan ottamatta vastaan. Kuitenkin tiedän, että moni työkaveri pitäisi minua sitten itsekkäänä, jos jäisinkin äitiyslomalle kesken sopimuksen... Onko kukaan muu joutunut miettimään vastaavaa? Lain mukaanhan tämä on selvä juttu eikä mahdollisella raskaudella saisi olla asiaan mitään vaikutusta, mutta silti tulee syyllinen olo jo etukäteen :sad-face:

Onpa täällä monella jännät paikat testailun ja hoitojen odotuksenkin muodossa :smiling face with heart-eyes: Toivotaan, että päästään näkemään plussia :smiling-eyes:

Täällä on työkuvioista vähän ristiriitaiset fiilikset, kun olisi mahdollisuus uuteen määräaikaiseen soppariin, mutta toisaalta on kauhea syyllisyyden tunne siitä, että saatan jäädä kesken sopimuksen äitiyslomalle. Toisaalta taas en haluaisi jättää sopimusta uusimattakaan, kun mitään raskautta ei vielä edes ole ja tykkään nykyisestä työpaikasta ihan valtavasti. Olisihan se sitten tosi harmi, jos raskautumisessa menisi pitkäänkin ja sen takia olisin jättänyt paikan ottamatta vastaan. Kuitenkin tiedän, että moni työkaveri pitäisi minua sitten itsekkäänä, jos jäisinkin äitiyslomalle kesken sopimuksen... Onko kukaan muu joutunut miettimään vastaavaa? Lain mukaanhan tämä on selvä juttu eikä mahdollisella raskaudella saisi olla asiaan mitään vaikutusta, mutta silti tulee syyllinen olo jo etukäteen :sad-face:
Sanoisin että aivan turhaan podet syyllisyyttä. Eihän sitä voi sitä paitsi edes tietää raskautuuko kahdessa kuukaudessa vai kahdessa vuodessa. Eli missään nimessä ei kannata jättää töitä välistä mahdollisen tulevaisuuden raskautumisen takia. Tai itse asiassa minusta töitä ei kannata jättää kyllä välistä vaikka tietäisit olevasi raskaana samalla hetkellä ku kirjoitat sopimusta. Ja jos joku työkaveri pitää sinua itsekkäänä sen takia et oot tullu raskaaksi kesken sopimuksen nii aika erikoista. Minä jäin ite kesken sopimuksen äitiyslomalle, työsopimusta tehdessä olin jo raskaana mutten tienny sitä vielä. Pitkä yritys oli takana, olin kaiken aikaa samassa työpaikassa ja täytyy myöntää et itse en edes pohtinu noita asioita. Otin työt vastaa vaikka yritys on käynnissä. Eikä siis kukaan todellakaan suhtautunu mitenkää huonosti, päin vastoin kaikki oli tosi iloisia raskaudesta. Uskoisin et niin sinullakin. Varmasti syyllisyyden tunteet on vaa omassa päässä eikä kukaa muu aattelee sinusta mitää jos jäät äitiyslomalle :smiling-eyes: eli tsemppiä vaan yritykseen ja hyvällä mielin työsopimusta kirjoittamaan :Hugging Face:

Muokattu viimeksi:
IMG_20220324_062050.jpg
Apteekin testillä aamupissasta, mahtaako olla oikea plussan alku? dpo8-9 :Eyes: viiva siinä näkyy ihan ilman tiirailujakin mutta mietin että näyttääks tää kuitenkin viivanpaikan vaan noin selkeenä?

lisään tähän vielä että tissit tuli yön aikana kipeiksi ja alavatsaa polttelee niinku menkat alkais mutta vielä olis 5päivää niiden alkamiseen. ruokahalu edelleen ihan valtava :tears:

...Lisään vielä testistä kuvan kuivuneena ja kotelon kanssa, kyllähän se sieltä näkyy näinkin :Eyes:
IMG_20220324_102517.jpg

Muokattu viimeksi:
View attachment 111700
Apteekin testillä aamupissasta, mahtaako olla oikea plussan alku? dpo8-9 :Eyes: viiva siinä näkyy ihan ilman tiirailujakin mutta mietin että näyttääks tää kuitenkin viivanpaikan vaan noin selkeenä?

lisään tähän vielä että tissit tuli yön aikana kipeiksi ja alavatsaa polttelee niinku menkat alkais mutta vielä olis 5päivää niiden alkamiseen. ruokahalu edelleen ihan valtava :tears:
Vaikuttaisi mun silmään oikealle plussan alulle! :folded: Toivotaan että nyt on sitä :thumbs-up:

View attachment 111700

Voi toki ollakin, mulla on näistä kokemus että näkyy kyllä harmaa viivanpaikkakin. Testaas nyt huomenna uudestaan, pidetään peukkuja! :smiling-eyes:

Eiih,liian hyvää ollakseen totta-> kp 1 eilen. Soitto lapsettomuushoitajalta myös eilen. Keskustelua melkein 1h ja tosi ihana ja ymmärtäväinen hoitaja. Määräsi nyt klinikalta uudelleen kilpirauhaskokeen,(otettu jo täällä)klamydiatestin(otettu juuri pari kk sitten),prolaktiinin,AMH-arvon, sekä FSH-jotka pitää ottaa kp 1-5. Siis varasin huomiselle ajan verikokeille kun sattumalta kierto alkoi juuri.
Sekä saimme ensikäyntiajan tutkimuksiini toukokuun loppuun. Klinikka menee kuitenkin ikävästi kiinni juuri kesäkuun puolivälissä ja aukeaa siitä 2 kk kuluttua elokuussa. No ei voi mitään. Näillä mennään.
Tuota AMH-arvoa odotan tuloksista eniten. Pahin pelkoni on ettei munarakkuloita enää ole,kun viimeksi ovisplussa tullut 3 kk sitten. Eli jouluaattoon loppui mun ovisplussat.

Nyt siis alkoi yk 9.
Erittäin outoa(ja hyvää!) etten enää "vajonnut" masennukseen,kuten aiempina 7 yrityskuukautena.
Varmaan tässäkin pitää paikkansa se, että kaikkeen tottuu kun pikkuhiljaa alkaa vaikuttaa todelta neuvolalääkärin aiemmin sanoma-> eritt.epätodennäköistä että raskaudun enää. En tiedä mistä tuon silloin "keksi". Varmaan iästäni. Hän sanoi noin vuosi sitten käydessäni siellä vuotohäiriöistäni.
En silti vajonnut enää masennukseen.
Avomies onneksi edelleen positiivisella mielellä,hänestä löytyy aivan uskomaton tsemppi ja sisu.

View attachment 111700

Kyllä tää on väkisin oikea haamu :smiling face with heart-eyes::red-heart:
Vauvaliimaa paljon :smiling-eyes::Two-hearts:
Apteekin testissä näkyy ennen kuivumista tarkkaan kattottuna selkeesti viti valkoinen viivanpaikka jos on nega.. Joskus testi ajan jälkeen sen viereen ilmestyy joku muka roskishaamu mut tää ei sellaiselle näytä kyllä :folded:

Kyllä tää on väkisin oikea haamu :smiling face with heart-eyes::red-heart:
Vauvaliimaa paljon :smiling-eyes::Two-hearts:
Apteekin testissä näkyy ennen kuivumista tarkkaan kattottuna selkeesti viti valkoinen viivanpaikka jos on nega.. Joskus testi ajan jälkeen sen viereen ilmestyy joku muka roskishaamu mut tää ei sellaiselle näytä kyllä :folded:

mä en ite vielä usko tohonkaan kun menny näihin luotto ihan tyystin :tears: käyn hakee tänää kaupasta pc: testin niin kattoo illalla sillä myös, vielä on myös apteq testi, mutta sen säästän huomis aamuksi! tästä päivästä tulee suorastaan mielenkiintoinen tollasen viivan jälkeen! :tears:
niin ja toi viiva ilmesty heti kun värit meni tosta ohi, näin sen samantien jo lasinkin läpi, valokuvaan vaan hankala ottaa kun varjostelee se lasi niin peittää kun sen verran haalea vielä on :smiling-eyes:

Muokattu viimeksi:
Täällä 2 vko inssistä ja testi vitivalkoinen nega, kuten arvasin. Soitin polille tuloksen ja kerroin, ettei olla vieläkään saatu suunnitelmaa Omakantaan. Kätilö puhelimessa sanoi, että laittaa nyt lääkärille kysymyksen asiasta ja pyytää että olisi minuun yhteydessä vielä tänään. (Mistä vetoa, ettei kuulu siitäkään..) Sanoi että varmistelee onko tuo lääkäreiden moniammatillinen tiimi meidän tilanteeseen liittyen jo pidetty vai vasta tulossa. Täytyy sanoa, että aika pettynyt olen tuollaiseen epämääräiseen informointiin, kun on näin tärkeä ja herkkä asia kyseessä. Epäreilua lupailla että "ensi kiertoon mennessä viimeistään selviää", jos tuollaista lupausta ei pysty pitämään. Tulee sellainen fiilis kun meidät olisi vaan unohdettu. Odottelu on turhauttavaa, mutta kaikista eniten toivoisin rehellisyyttä ja luotettavuutta. Edes testin negatiivinen tulos ei harmita tällä hetkellä niin paljon kuin tämä epätietoisuus jatkosta. Argh!

Täällä 2 vko inssistä ja testi vitivalkoinen nega, kuten arvasin. Soitin polille tuloksen ja kerroin, ettei olla vieläkään saatu suunnitelmaa Omakantaan. Kätilö puhelimessa sanoi, että laittaa nyt lääkärille kysymyksen asiasta ja pyytää että olisi minuun yhteydessä vielä tänään. (Mistä vetoa, ettei kuulu siitäkään..) Sanoi että varmistelee onko tuo lääkäreiden moniammatillinen tiimi meidän tilanteeseen liittyen jo pidetty vai vasta tulossa. Täytyy sanoa, että aika pettynyt olen tuollaiseen epämääräiseen informointiin, kun on näin tärkeä ja herkkä asia kyseessä. Epäreilua lupailla että "ensi kiertoon mennessä viimeistään selviää", jos tuollaista lupausta ei pysty pitämään. Tulee sellainen fiilis kun meidät olisi vaan unohdettu. Odottelu on turhauttavaa, mutta kaikista eniten toivoisin rehellisyyttä ja luotettavuutta. Edes testin negatiivinen tulos ei harmita tällä hetkellä niin paljon kuin tämä epätietoisuus jatkosta. Argh!
Voiei! On kyllä tosi inhottavan kuuloinen tilanne. Laita palautetta jossain kohtaa jos jaksat. Toivotaan tosi kovasti, et tänää se lääkäri soittaa! Miustakin se odottelu oli aina kaikista inhottavinta. Tsemppiä :Two-hearts:

Indi: ääh miten tyhmää! :( Voikun nyt saisivat vastattua pian!

Star: oijoi, kyllä siellä kummittelee!! Toivotaan kovasti vahvistumista!

Emilia: voi höh että kp1 :( onneks nyt tulee tutkimuksia, toivotaan että sieltä löytyisi joku helposti hoidettava juttu!

Mäkin tein aamusta testin, medigoon herkkä, nega oli. Dpo9 tänään siis! Mut tässä silti tihrusteltavaa testinnälkäisille :D

PXL_20220324_072112900.jpg

Takaisin