Raskaaksi 2022

No mitäs paskaa!!!
Tulin tänne kieli pitkällä lukemaan hyviä uutisia useammalta taholta, mutta eihän täällä ollu muuta kivaa ku Maakun isot tissit. :Grimacing Face:
Hyvä, että edes jotain, mutta sympatiat menee nyt kyllä Nurpulle. :red-heart::loudlycrying:
Hildamarian suhteen toivon kiinnittymiseen liittyvää tuhrua :folded:

Oi Maakku, olispa se nyt hyvä merkki kun mieskin huomasi!

Mulla on huonoja uutisia, äsken tein vitivalkosen testin :sad001 niin vaan oli kaiketi lääkkeiden aiheuttamaa hormoonihämäystä oireet.

Voi eeeeeeeiiii! :smiley-angry017 Minä jo ehdin olla varma puolestasi! Pahoittelut negasta. :Broken Heart:

Tuo on niin ikävää kun on joku tosi hyvä oire ja silti ei. :( Mulla oli kerran aivan kovat ja kipeät tissit, vaikka yleensä ne eivät ole juurikaan. Ja silti ei.

Pahoittelut Nurpulle negasta. :sad-face: Tuo on niin julmaa, kun huomaa uusia oireita ja ehtii jo ajatella, että nyt on varmaan tärpännyt, ja sitten ei olekaan!

Heydille myös tsemppiä koronan kanssa! Sinänsä ihan hyvä, että ehdin sairastamaan koronan heti keskenmenon perään, niin eipähän nyt vaikuta enää yritykseen. Ja kun olen kolmesti rokotettu ja koronan sairastanut, niin ehkä tässä nyt on immuniteettia vähäksi aikaa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Suomessa ei taida onneksi olla ihan niin tiukat karanteenisäännöt kuin täällä Saksassa. Täällä ei saa karanteenin aikana olla muuta kuin omassa asunnossa/talossa ja omalla pihalla, jos sellainen on. Ja karanteenisääntöjen rikkomisesta saa sakot, jos jää kiinni (tosin eipä tällä hetkellä ole todellakaan resursseja valvoa sitä). Mekään ei oltaisi saatu karanteenin aikana edes viedä roskia, koska asutaan kerrostalossa eli ei ole omaa pihaa eikä omia ulkoroskiksia. Tosin vietiin kuitenkin myöhään illalla, kun olisihan ne nyt alkaneet haista siinä 10 päivän aikana...

Heydi: Voi ei, toivotaan että menee lievänä ohi!

Hildamaria: Samaa toivon ku Harmi, että oliskin nyt hyvä merkki ja liittyis mahdollisesti kiinnittymiseen!

Ja kaikille lämpimät kiitokset osanotoista, kyllä siitä tulee parempi mieli kun muut elää mukana :red-heart:

Mulla tänään lorahti yhtäkkiä joku pari ruokalusikallista ruskeaa vuotoa pöksyyn. Ja sen jälkeen ei mitään. Mulla ei ikinä oo ruskeaa vuotoa kuukautisten aikaan, eikä ikinä ollu muutenkaan. Ja kuukautiset aina alkaa kunnolla eikä lopu. Nyt mua kyllä mietityttää, että onko mahdollista, että siellä olis ollu orastava kiinnittyminen - ja etenkin se, että lopetettiinko mulla lugesteron liian aikaisin? Jos meni kesken koska progesteronin kanssa ongelmia...? Mut sillon kyllä olis kai pitäny näkyä tänään jotain testissä, edes joku esihaamu. Kovasti vaan ihmetyttää toi vuoto! Mä laitan lääkärille kysymyksen tosta :P

Mulla tänään lorahti yhtäkkiä joku pari ruokalusikallista ruskeaa vuotoa pöksyyn. Ja sen jälkeen ei mitään. Mulla ei ikinä oo ruskeaa vuotoa kuukautisten aikaan, eikä ikinä ollu muutenkaan. Ja kuukautiset aina alkaa kunnolla eikä lopu. Nyt mua kyllä mietityttää, että onko mahdollista, että siellä olis ollu orastava kiinnittyminen - ja etenkin se, että lopetettiinko mulla lugesteron liian aikaisin? Jos meni kesken koska progesteronin kanssa ongelmia...? Mut sillon kyllä olis kai pitäny näkyä tänään jotain testissä, edes joku esihaamu. Kovasti vaan ihmetyttää toi vuoto! Mä laitan lääkärille kysymyksen tosta :P

Veikkaan, että tuo johtuu niistä lääkkeistä. Ei kiinnittyminen voi tapahtua dpo17/18, vaan kyllä se kiinnittyy aiemmin, jos on kiinnittyäkseen.

Minulla alkaa menkat useimmiten noin, että tulee ruskeaa tiputteluvuotoa, sitten saattaa vuoto loppua kokonaan, ja sitten alkaa kunnolla. Enkä usko, että minulla on progesteronin kanssa ongelmia, kun olen kuitenkin tullut raskaaksi jo kahdesti (vaikka toinen menikin kesken, mutta kehitys loppui rv5 ja poistui lääkkeiden avulla vasta 8+6, niin ei kai silloin voi liittyä progesteroniin).

Veikkaan, että tuo johtuu niistä lääkkeistä. Ei kiinnittyminen voi tapahtua dpo17/18, vaan kyllä se kiinnittyy aiemmin, jos on kiinnittyäkseen.

Minulla alkaa menkat useimmiten noin, että tulee ruskeaa tiputteluvuotoa, sitten saattaa vuoto loppua kokonaan, ja sitten alkaa kunnolla. Enkä usko, että minulla on progesteronin kanssa ongelmia, kun olen kuitenkin tullut raskaaksi jo kahdesti (vaikka toinen menikin kesken, mutta kehitys loppui rv5 ja poistui lääkkeiden avulla vasta 8+6, niin ei kai silloin voi liittyä progesteroniin).
Juu, en siis meinannutkaan että tuo mun vuoto olis kiinnittymiseen liittynyt. Meinasin, että kenties aiemmin (eli siis yli viikko sit) olis mahdollisesti tapahtunut se oletettu kiinnittyminen, ja meni hyvin varhain kesken. Ja koska tämänlainen vuoto ei mulle ole normaalia, pistää se auttamatta miettimään. Olen lukenut, että usein lääkärit ohjeistaa jatkamaan progesteronitukea, jos on raskaana. Kun taas minut ohjeistettiin lopettamaan progesteronituki, ja testaamaan vasta viikon päästä siitä.

Ihan hyvin voi olla vaan noista lääkkeistä johtuvaa. Viime kierrossa vaan ei käynyt näin, vaan alkoi ihan normaalisti, eikä tässä välissä tehty muutosta lääkitykseen. Ei se silti sulje pois lääkkeiden vaikutusta. Ja vielä, en siis tarkoittanut sanoa että kellään muulla vastaavat oireet tarkoittaisi yhtään mitään - huomioin ainoastaan oman kehoni poikkeuksellista toimintaa :)

Koska tuo on mulle poikkeuksellista, ja koska muita on ohjeistettu eri tavalla, kysäsen tuosta kuitenkin lääkäriltä.

Heydi: Voi ei, toivotaan että menee lievänä ohi!

Hildamaria: Samaa toivon ku Harmi, että oliskin nyt hyvä merkki ja liittyis mahdollisesti kiinnittymiseen!

Ja kaikille lämpimät kiitokset osanotoista, kyllä siitä tulee parempi mieli kun muut elää mukana :red-heart:

Voi nurppu mikä tilanne, ompa ollut jännää ja harmillista kun kroppa pystyy huijaamaan kaikenlaisilla oireilla ja lämmöillä! :Grimacing Face: Onko nyt vuoto lisääntynyt tai alkanut kunnolla?

Mä palaan vielä tohon omaan hormoni myrskyyn, mitä olen yrittänyt selvittää että mistä ihmeestä se tuli noin voimakkaana! :Grinning Face:Meillä pyörähti yk 5 ja ei missään kierrossa ole ollut mieli niin maassa mitä nyt oli! :sad-face:Pikkuhiljaa taas alkaa saada ajatuksia kasaan ja uutta toivoa uuteen kiertoon, mutta huhhei, toivottavasti ei tollasta hormonimyrskyä ole seuraavissa kierroissa! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Nyt tuntuu hyvältä palata muutamien päivien jälkeen taas tänne teidän kanssa! Kiitos vielä kaikille tsempeistä, täällä on ihania ja sydämmellisiä kanssakuumeilijoita! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Voi nurppu mikä tilanne, ompa ollut jännää ja harmillista kun kroppa pystyy huijaamaan kaikenlaisilla oireilla ja lämmöillä! :Grimacing Face: Onko nyt vuoto lisääntynyt tai alkanut kunnolla?

Mä palaan vielä tohon omaan hormoni myrskyyn, mitä olen yrittänyt selvittää että mistä ihmeestä se tuli noin voimakkaana! :Grinning Face:Meillä pyörähti yk 5 ja ei missään kierrossa ole ollut mieli niin maassa mitä nyt oli! :sad-face:Pikkuhiljaa taas alkaa saada ajatuksia kasaan ja uutta toivoa uuteen kiertoon, mutta huhhei, toivottavasti ei tollasta hormonimyrskyä ole seuraavissa kierroissa! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Nyt tuntuu hyvältä palata muutamien päivien jälkeen taas tänne teidän kanssa! Kiitos vielä kaikille tsempeistä, täällä on ihania ja sydämmellisiä kanssakuumeilijoita! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
Vielä odottelen kunnon vuotoa, mut oletan et tänään vielä alkaa! Yleensä alkaa selkeillä nippailuilla hyvissä ajoin, nyt ei niitäkään vielä oo tullu :D mut mulla tosiaan oli kanssa ihan ihme hormonisekamelska tää kierto, että ehkä ei sit ihme että menkatkin on poikkeukselliset :D

Ja joo, tosiaan kovasti sympatiseeraan sua, ku mullakin just oli tässä kierrossa kauheeta masistelua! Se on niin ihanaa kun se loppuu! :D mun on helppo syyttää niitä lääkkeitä kyl (vaikka toisaalta taas, samoilla lääkkeillä viime kierto oli ihan OK :P)

Ens kierrossa pääsen sit polyyppitutkimuksiin, siitä oon tosi optimistinen :)

Niin se vain korona tuli meijänkin perheeseen. Itellä kylläkin nenä ollu tukossa vain nyt pari päivää eikä muuta. Eikä rokotuksia yhtään kun en oo viittiny ottaa. Saa nähä kiertääkö tää kaikki. Meitä kumminki 7 on. Eniten harmittaa kun ois sunnuntaina ristiäisiin ja musta tulee kummitäti. :red-heart:

Niin se vain korona tuli meijänkin perheeseen. Itellä kylläkin nenä ollu tukossa vain nyt pari päivää eikä muuta. Eikä rokotuksia yhtään kun en oo viittiny ottaa. Saa nähä kiertääkö tää kaikki. Meitä kumminki 7 on. Eniten harmittaa kun ois sunnuntaina ristiäisiin ja musta tulee kummitäti. :red-heart:

Voi harmi että sinnekkin korona iskenyt ja vielä noin ihanat juhlat tulossa :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: olikos se vielä viikon karanteeni positiivisen testin jälkeen,meillä tyttö oli viikon karanteenissa.:Grimacing Face:
Meillä oli vain siis vanhimmalla tytöllä (14v) ja meitä 6, kukaan muu ei saanut. Tyttö pääs yhen päivän kuumeella taudista, eikä silläkään rokotuksia. Meillä aikuisilla on 3 rokotusta, lienee vähän auttanut ettei meihin tarttunut.:Smirking Face: Se mikä oli jännää niin heti positiivisen koronatestin jälkeen, nuorin 3v poika sairastui flunssaan ja se tavallinen flunssa kiersi kaikki läpi paitsi tytön joka sairasti koronan. Me tehtiin ahkerasti päivittäin kotitestejä koko flunssa aallon läpi ja kaikilla oli nega testit kokoajan. Mä kyllä luulen että tähän perheeseen korona vielä saadaan uudestaan kun nyt se kävi vain yhellä. :Grimacing Face:

Ria98: Äh, pikaista paranemista sinnekin! Nyt leviää korona täällä foorumilla selvästi :Eyes: me ollaan miehen kans vielä toistaseks selvitty ilman tartuntaa. Vähän siihen suhtautuu niin, että kylhän se jossain vaiheessa tulee sit kuitenkin. Meillä on molemmilla kaikki rokotteet kyl, kärkytty oikeen aina aikoja ekojen joukossa :D ei oo kummallakaan tullu mitään oireita niistä.

Nopee googletus sanoo että hormoniheittelyt voi hyvinkin aiheuttaa yllättävää ruskeeta vuotoa. Eiköhän se mysteeri oo ratkennu sit :P mut laitoin jo kyselyn lääkärille, eipä siitä haittaa oo :D

Voi harmi että sinnekkin korona iskenyt ja vielä noin ihanat juhlat tulossa :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: olikos se vielä viikon karanteeni positiivisen testin jälkeen,meillä tyttö oli viikon karanteenissa.:Grimacing Face:
Meillä oli vain siis vanhimmalla tytöllä (14v) ja meitä 6, kukaan muu ei saanut. Tyttö pääs yhen päivän kuumeella taudista, eikä silläkään rokotuksia. Meillä aikuisilla on 3 rokotusta, lienee vähän auttanut ettei meihin tarttunut.:Smirking Face: Se mikä oli jännää niin heti positiivisen koronatestin jälkeen, nuorin 3v poika sairastui flunssaan ja se tavallinen flunssa kiersi kaikki läpi paitsi tytön joka sairasti koronan. Me tehtiin ahkerasti päivittäin kotitestejä koko flunssa aallon läpi ja kaikilla oli nega testit kokoajan. Mä kyllä luulen että tähän perheeseen korona vielä saadaan uudestaan kun nyt se kävi vain yhellä. :Grimacing Face:
Kuulemma karanteeni positiivisella on sen 5päivää oireitten alusta. Eli kolme ois vielä edessä. Näin sanottiin terveyskeskuksesta. Toivottavasti ei oireet pahene:folded:

Kuulemma karanteeni positiivisella on sen 5päivää oireitten alusta. Eli kolme ois vielä edessä. Näin sanottiin terveyskeskuksesta. Toivottavasti ei oireet pahene:folded:

Meillä kans 5pvä, mutta 2 oireetonta pitää jokatapauksessa olla. Jos ei ole, niin +2 oireetonta.

Kylläpä muakin harmittaa Nurpun puolesta! Toivottavasti ensi kierrosta tärppäisi viimein :red-heart:

Ei ne menkat tänään ainakaan alkaneetkaan. Outo paine kohdunseudulla vaan tänään ollut. Sitä yrittää kokoajan olla ajattelematta liikoja ettei tulisi pettymys.
Mies pyysi voitaisiinko huomenna käydä sushilla niin uskaltaakohan sushia nyt sitten syödä... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

IMG_20220303_212635.jpg
Tein apteekin Ultran tänään toisen kerran (eka dpo10, tänään dpo12) ja tarkistin päiviä.. jos hedelmöitys on tapahtunu heti, päivät pitää, jos seuraavana päivänä niin ekat testit tein dpo9 ja tänään onkin vasta dpo11.

Jokatapauksessa, ero on huima, mutta hyvä että vahvistuu. Jotenkin tosi epävarma olo nyt kun tuo koronauutinen tuli. Oma olo muutenki veto pois, ruoka ei maistu, särkylääke autto tunnin lihassärkyyn ja se siitä.

F90EEA0A-7FC6-4E39-8AD4-D2C203A175CD.jpeg
Lisää vaan testejä kehiin. Mä tykkään kattoa, kun viivat vahvistuu. :rolling:

Pingviiniemo ja muut, onhan riittävästi vahvistunut? Itse odotin testin aikana tummempaa väriä, mutta kun kuvat laittoi allekkain, niin onhan tuossa eroa. :smiling-eyes: Dpo 13 & Dpo 15.

Heydillä on tosi hienosti viivat vahvistunut! Toivottavasti siellä pysyy tiukasti matkassa mukana koronasta huolimatta :folded:

View attachment 111331

Pingviiniemo ja muut, onhan riittävästi vahvistunut? Itse odotin testin aikana tummempaa väriä, mutta kun kuvat laittoi allekkain, niin onhan tuossa eroa. :smiling-eyes: Dpo 13 & Dpo 15.

Heydillä on tosi hienosti viivat vahvistunut! Toivottavasti siellä pysyy tiukasti matkassa mukana koronasta huolimatta :folded:
Mun mielestä tosi hyvin on vahvistunut, onnea!

View attachment 111331

Selkeä nousu hormoneissa kuten 2vrkssa kuuluu, hyvin on vahvistunu! Joko oot marraskuisissa? :Grinning Face With Smiling Eyes:

Takaisin