Raskaaksi 2022

Mulla nytkin lieviä kipuja vas munasarjojen kohdalla ja varuiksi tein o testin vielä ja hailura viiva... Tulee taas jotenki olo et oonko ees ovunloinut ku välillä lämmöt on normaalit eikä yhtään koholla jne.. Mut oli kyllä o plussa sekä ne julmetut kivut.. Onko tuo lämpöjen seuranta yhtään luotettavaa jos ei kykene seuraamaan just samaan aikaan vrk sitä vaihtelua?? Tuun hulluksi jo näiden ajatusten kanssa. Nyt on kp 18 ja testin ja kipujen mukaan pitäs olla dpo 3
Nyt oireena myös lievä tissien arkuus.. Tätä mulla ei ole ollut koskaan ennen oletetun oviksen jälkeen.. Sivuilta oli esikoisen alkuraskauden alussa vain vähän.

Muoks. Ainiin ja pahoinvointia ollu taas tässä muutamana päivänä vaihtelevasti.. Ihana kokea loppu kierrossa ja keskellä kiertoa näitä ns raskauden oireita.... Mikähän siinä. On ku nyt oviksen ja mekkoja ennen on pahaa oloa...

Muokattu viimeksi:
Mulla nytkin lieviä kipuja vas munasarjojen kohdalla ja varuiksi tein o testin vielä ja hailura viiva... Tulee taas jotenki olo et oonko ees ovunloinut ku välillä lämmöt on normaalit eikä yhtään koholla jne.. Mut oli kyllä o plussa sekä ne julmetut kivut.. Onko tuo lämpöjen seuranta yhtään luotettavaa jos ei kykene seuraamaan just samaan aikaan vrk sitä vaihtelua?? Tuun hulluksi jo näiden ajatusten kanssa. Nyt on kp 18 ja testin ja kipujen mukaan pitäs olla dpo 3
Nyt oireena myös lievä tissien arkuus.. Tätä mulla ei ole ollut koskaan ennen oletetun oviksen jälkeen.. Sivuilta oli esikoisen alkuraskauden alussa vain vähän.
Mun muistaakseni mulla vähän nippaili tässä kuussa munasarjoja senkin jälkeen kun oli inssissä ultrassa todettu että on ovis jo menny :) muistelen jonkun sanoneen että ne voi nippailla vielä sit ku se rakkula on puhjennu ja alkaa tuottaa keltarauhashormonia. Eli en olis liikaa huolissani :) ja mä myös sanoisin et liikaa painoa ei kannata lämmöille laittaa jos ei pääse samaan aikaan mittaamaan, koska niin moni asia voi niihin vaikuttaa!

Mun muistaakseni mulla vähän nippaili tässä kuussa munasarjoja senkin jälkeen kun oli inssissä ultrassa todettu että on ovis jo menny :) muistelen jonkun sanoneen että ne voi nippailla vielä sit ku se rakkula on puhjennu ja alkaa tuottaa keltarauhashormonia. Eli en olis liikaa huolissani :) ja mä myös sanoisin et liikaa painoa ei kannata lämmöille laittaa jos ei pääse samaan aikaan mittaamaan, koska niin moni asia voi niihin vaikuttaa!
Kiitos :red-heart: josko yritän olla ees mittaamatta ja miettimättä liikoja.. ja katsoa vaan kui naisen käy :smiling-eyes::folded:

Voi *kele. Mies kotiutu eilen ja toosa huutaa armoo jo nyt. Eiköhän tää kova ajo riitä nyt pariks päiväks, jos vaikka la tai su uskaltais seuraavan kerran ajella.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ja sais se oviskin nyt sitten tulla! (Kp17):Cooking:

Ihanaa Tipi, tosi hienosti vahvistunut!! :) Ja Heydillä myös! :)

Harmi: :rolling: toivotaan että kova ajo tuottaa tulosta!

Mul ei eilen sit alkanu viel menkat vaikka oli se random ruskea lorahdus. Eikä oo vielä selkeitä menkkanippailuja ollu, vaikka nyt oon kyl varautunu siihen että voi olla että menkat alkaa ilman niitä täl kertaa. Testasin eilen illalla viel toisel testillä (toi sama apteekin ultra mikä heydilläkin) puhtaan negan, että siitä ei ainakaan oo epäselvyyttä :P

Luin myös jostain että kemiallisessa plussa voi kääntyä puhtaaks negaks parissa päivässä. Eli vielä vähän mietityttää että mitä jos maanantaina siellä olis vielä ollu joku kiinni, mutta progesteronituen lopetus aiheutti irtoamisen. Sillä on sinällään väliä, koska sit pitäis ens inssissä kyllä miettiä uudelleen se progesteronituen ohjeistus. Eli että testais ensin negan ennen kuin lopettaa, plussan tapauksessa jatkais. Mut jätän tän lääkärille, kunhan tässä puran ajatuksiani!

Ihanasti vahvistunut plussat täällä :smiling face with heart-eyes::smiling face with heart-eyes:

Meille kolmas ja viimeinen inssi ei tuottanut toivottua tulosta. Puhdas negatesti eilen ja lämmötkin romahti perustasolle tänään, nyt dpo16. Tänään alkanee vuoto, ihan aikataulussa kuten viime kierrossa.. Tässä loppukierrosta piinailin enemmän BBT-käyrien puolella kun tapahtui niin jänniä asioita lämpöjen suhteen eikä ollut keskittymiskykyä mihinkään muuhun :Grimacing Face:
Nyt täytyy vetäytyä taustalle keräilemään voimia ja yrittää nyt hetkeksi unohtaa koko yritys ja yrittää nauttia keväästä. Pettymys on kova, mutta eiköhän se toivo taas nosta päätään kun tästä toivutaan ja mennään kohti IVF-hoitoja :Smiling Face With Smiling Eyes:

Ihan kamalasti tsemppiä kaikille, ootte aivan ihania ihmisiä :red-heart:

Ihanasti vahvistunut plussat täällä :smiling face with heart-eyes::smiling face with heart-eyes:

Meille kolmas ja viimeinen inssi ei tuottanut toivottua tulosta. Puhdas negatesti eilen ja lämmötkin romahti perustasolle tänään, nyt dpo16. Tänään alkanee vuoto, ihan aikataulussa kuten viime kierrossa.. Tässä loppukierrosta piinailin enemmän BBT-käyrien puolella kun tapahtui niin jänniä asioita lämpöjen suhteen eikä ollut keskittymiskykyä mihinkään muuhun :Grimacing Face:
Nyt täytyy vetäytyä taustalle keräilemään voimia ja yrittää nyt hetkeksi unohtaa koko yritys ja yrittää nauttia keväästä. Pettymys on kova, mutta eiköhän se toivo taas nosta päätään kun tästä toivutaan ja mennään kohti IVF-hoitoja :Smiling Face With Smiling Eyes:

Ihan kamalasti tsemppiä kaikille, ootte aivan ihania ihmisiä :red-heart:
Joo, meillä oli tällä kertaa kyllä todella jäännät hetket vähän aikaa tuolla BBT keskustelussa :D olisin niin suonut teillekin tästä onnistumisen :( :Broken Heart: mutta samaa mieltä, että noiden hoitojen aiheuttaman stressin keskellä on tosi hyvä ottaa hetkeks lomaa koko hommasta ja nauttia muusta elämästä. Palataan taas asiaan, eiköhän me yhdessä olla syksyllä tuolla IVF keskusteluissa sit, vaikka tietysti toivotaan että kumpikaan ei olis!

Lääkäri laitto mulle lähetteen gynen polille raskauden vuoksi vaikka aivan alussa raskaus, mutta koska korona. Viralliseen testiin meen maanantaina, kotitestit näyttää negaa. Sain myös riskitekijöiden vuoksi napapiikkikuurin.

Eli kannatti olla yhteydessä vaikka kuume jo laski 37, ja ainoa oire paine keuhkoissa/rinnassa.

On kuulemma tärkeä olla yhteydessä koska raskaus vaikuttaa hoidon suunnitteluun jo tässä vaiheessa.

Väsymys on aika reippaasti läsnä mutta olo hyvä kuitenkin, pahoittelen etten välttämättä kaikkia jaksa lukea ja kirjoitella. Tulee paljon viestejä, iloisia ja surullisia, niihin kaikkiin iso :red-heart:

Vastaanpa ittelleni, että löysin useamman tutkimuksen IVF hoitoihin liittyen, joissa on todettu että progesteronituen varhainen lopetus ei vaikuta tilastollisesti merkittävästi lopputulokseen. Eli tuskin on siitä kiinni.

Sen sijaan pohdin että tässä puolen vuoden sisään on nyt ollut kolme mahdollista kemiallista mulla. Lasken tän kierron yhdeksi, joulukuussa oli toinen (haamuja testeissä ja menkat myöhässä), ja syyskuussa kolmas (menkat myöhässä ja lämmöt pysy tosi pitkään koholla menkkojen alun jälkeen). Eli ehkä mulla on kuitenkin joku juttu, mikä vaikeuttaa kiinnittymistä. Ja ehkä se on se polyyppiepäily, mitä ens kierrossa sit tutkitaan. Polyypit voi heikentää kiinnittymistä, ja kasvattavat keskenmenon riskiä.

Sori tää oman navan kaivelu, mut pakko jossain purkaa näitä ajatuksia :Eyes:

Vastaanpa ittelleni, että löysin useamman tutkimuksen IVF hoitoihin liittyen, joissa on todettu että progesteronituen varhainen lopetus ei vaikuta tilastollisesti merkittävästi lopputulokseen. Eli tuskin on siitä kiinni.

Sen sijaan pohdin että tässä puolen vuoden sisään on nyt ollut kolme mahdollista kemiallista mulla. Lasken tän kierron yhdeksi, joulukuussa oli toinen (haamuja testeissä ja menkat myöhässä), ja syyskuussa kolmas (menkat myöhässä ja lämmöt pysy tosi pitkään koholla menkkojen alun jälkeen). Eli ehkä mulla on kuitenkin joku juttu, mikä vaikeuttaa kiinnittymistä. Ja ehkä se on se polyyppiepäily, mitä ens kierrossa sit tutkitaan. Polyypit voi heikentää kiinnittymistä, ja kasvattavat keskenmenon riskiä.

Sori tää oman navan kaivelu, mut pakko jossain purkaa näitä ajatuksia :Eyes:
Minusta nämä sun pohdinnat ja tiedon etsiskelyt on pelkästään mielenkiintoisia. :Nerd Face:
Itsellä kun ei oo oikein mitään mihin tarttua tässä omassa (surkeessa) yrittämisessä, että mistä vois kiikastaa tai mitä vois ite asialle tehdä.
Tiedossa toki, että miehen siittiöt on laiskanpuoleisia liikkumaan ja itellä oli se prolaktiiniarvo koholla. Minusta se prolaktiiniarvo vaan katsottiin "väärään" aikaan.. Oon käsittänyt, että se pitäis tutkia joskus kp3-5 ja multa se katottiin luteaalivaiheessa ehkä joku dpo9 paikkeilla. Mutta enpä minä näille asioille mitään voi, jatkan vaan sitkeesti yrittämistä ja odotan polilta sitten jotain kättä pidempää.
Vajaa pari viikkoa enää sinne ensikäynnille :Person With Folded Hands:

Minusta nämä sun pohdinnat ja tiedon etsiskelyt on pelkästään mielenkiintoisia. :Nerd Face:
Itsellä kun ei oo oikein mitään mihin tarttua tässä omassa (surkeessa) yrittämisessä, että mistä vois kiikastaa tai mitä vois ite asialle tehdä.
Tiedossa toki, että miehen siittiöt on laiskanpuoleisia liikkumaan ja itellä oli se prolaktiiniarvo koholla. Minusta se prolaktiiniarvo vaan katsottiin "väärään" aikaan.. Oon käsittänyt, että se pitäis tutkia joskus kp3-5 ja multa se katottiin luteaalivaiheessa ehkä joku dpo9 paikkeilla. Mutta enpä minä näille asioille mitään voi, jatkan vaan sitkeesti yrittämistä ja odotan polilta sitten jotain kättä pidempää.
Vajaa pari viikkoa enää sinne ensikäynnille :Person With Folded Hands:
Oijoi, teillä on jännät paikat kun ensikäynti noin lähellä! :) Jee! Pitkän onnettoman yrityksen jälkeen on niin hyvä tunne, kun pääsee asiantunteviin käsiin! :) Vitsi mä toivon että sieltä löytyy apu mahdollisimman pian!

Minusta on myös mielenkiintoista lukea Nurpun pohdintoja, olen oppinut itsekin hurjasti kun niitä meille jaat :smiling-eyes:

Kp27. Mietin hetken viitsinkö edes kirjotella tänne mitään kun onko vaan turhaa toiveikkuutta edes miettiä näitä oireita kun jos liittyvätkin lähestyviin menkkoihin. Mutta kun: hajuaisti on tänään todella herkkä. Mua melkein alkoi aamupalalla ällöttämään jaloissa makaavan koiran haju, vaikkei se nyt oikeasti mitenkään erityisen pahalta haise :tears:
Käytiin miehen kanssa lounaalla sushilla ja menin sen jälkeen prismaan. Piti kesken ostosten jättää ostoskärry ja juosta kaupan vessaan kun vatsa meni yhtäkkiä sekaisin. En voinut myöskään käyttää maskia kun se alkoi etomaan.

Nyt kotona koira taas haisee ja kohdun seutua vihloo välillä rajusti.
Ihmeellinen onnellinen olo myöskin kokoajan :Hugging Face: missä mun pmskiukku?

Menkat ne vaan sieltä tulossa... eikö vaan...
Ehkä mulla on tällaisia oireita aina ennen menkkoja mutta en vaan ole kiinnittänyt jokaiseen pikkuseikkaan näin paljon huomiota? Hmm.
No pmskiukun puuttuminen vähän outoa. Mutta ehkä se on vaan tää kevät ja aurinko :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Minusta on myös mielenkiintoista lukea Nurpun pohdintoja, olen oppinut itsekin hurjasti kun niitä meille jaat :smiling-eyes:

Kp27. Mietin hetken viitsinkö edes kirjotella tänne mitään kun onko vaan turhaa toiveikkuutta edes miettiä näitä oireita kun jos liittyvätkin lähestyviin menkkoihin. Mutta kun: hajuaisti on tänään todella herkkä. Mua melkein alkoi aamupalalla ällöttämään jaloissa makaavan koiran haju, vaikkei se nyt oikeasti mitenkään erityisen pahalta haise :tears:
Käytiin miehen kanssa lounaalla sushilla ja menin sen jälkeen prismaan. Piti kesken ostosten jättää ostoskärry ja juosta kaupan vessaan kun vatsa meni yhtäkkiä sekaisin. En voinut myöskään käyttää maskia kun se alkoi etomaan.

Ehkä mulla on tällaisia oireita aina ennen menkkoja mutta en vaan ole kiinnittänyt jokaiseen pikkuseikkaan näin paljon huomiota? Hmm.
No pmskiukun puuttuminen vähän outoa. Mutta ehkä se on vaan tää kevät ja aurinko :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
Oijoi, tosi hyvän kuulosia oireita! :) Ja musta on just oikein että tänne saa kertoilla kaikkia oireita mitkä mietityttää! Mä oon välillä omalla kohalla naureskellu jälkikäteen sitä että mitä kaikkea sitä päätyy esim googlettelemaan just ennen ku menkat alkaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: just kun haaveilee että vaikkapa menkkoja edeltävä vatsannippailu oliskin jotain muuta! Musta on just ihana et on tällänen paikka missä saa välillä vähän mennä sekasin ja haaveilla :D

Mulla ei vielä oo alkanu menkat. Tänään tullu joku ehkä puol teelusikallista ruskeenpunasta vuotoo. Nyt ei enää kyl oo kiirekkään - pitää soitella HUSille ku menkat alkaa että voidaan varata aika polyyppitutkimuksiin, mut ei ne mulle varmaan viikonloppuna vastaa, että maanantaille menee joka tapauksessa!

Oijoi, tosi hyvän kuulosia oireita! :) Ja musta on just oikein että tänne saa kertoilla kaikkia oireita mitkä mietityttää! Mä oon välillä omalla kohalla naureskellu jälkikäteen sitä että mitä kaikkea sitä päätyy esim googlettelemaan just ennen ku menkat alkaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: just kun haaveilee että vaikkapa menkkoja edeltävä vatsannippailu oliskin jotain muuta! Musta on just ihana et on tällänen paikka missä saa välillä vähän mennä sekasin ja haaveilla :D

Mulla ei vielä oo alkanu menkat. Tänään tullu joku ehkä puol teelusikallista ruskeenpunasta vuotoo. Nyt ei enää kyl oo kiirekkään - pitää soitella HUSille ku menkat alkaa että voidaan varata aika polyyppitutkimuksiin, mut ei ne mulle varmaan viikonloppuna vastaa, että maanantaille menee joka tapauksessa!
Sä oot kyllä ihan paras tyyppi täällä palstalla :smiling-eyes::red-heart::smiling face with heart-eyes::Two-hearts:
Suuri kiitos :blowing:

Testiä kehiin aamulla? :smiling face with heart-eyes:

Miksi miksi miksi menin tekemään nyt illalla (dpo 12) testin, joka oli täysin puhdas nega.. oli kyllä niin tyhmästi tehty, miksi en odottanut aamuun, että olisi ollut yön oli pidätys takana. Kai mä nyt jään oottelemaan menkkoja jotka alkaa millä hetkellä hyvänsä :loudlycrying:

..en mie uskalla huomiseen illanviettoon tukevampaa juomalinjaa tän perusteella valita jos ei vuoto alakaan ja mietin vaan että tää illan testaus on vaan huijausnega. Oisin edes sen haamun halunnut nähdä, ei ole edes sellaista meille suotu.

Kaikella rakkaudella: vaikka niin toivon että jokainen tässä ketjussa plussaksi, mä pelkäsin sitä hetkeä että ois menetetty Nurppu jonnekin lasketun ajan ryhmään. :Two-hearts: Lupaathan ettet unohda meitä sitten kun se hetki koittaa. :tears::smiling face with heart-eyes:

Testiä kehiin aamulla? :smiling face with heart-eyes:

Kun en uskalla! Kumminkin vaan tulee pettymys. Ajattelin odottaa maanantaihin ja jos menkkoja ei kuulu niin sitten testaan.

Huomasin äsken älykellosta että mulla on ollut tänään myös järkyttävän korkea syke. Nukuin 2h päivällä ja senkin ajan ollut korkea syke. Google tietty kertoi että sekin voi olla raskausoire.... jaiks!

Takaisin