Raskaaksi 2021

Te kenellä lapsia jo entuudestaan, kauanko meni synnytyksestä et kierto lähti käyntiin?
Nyt n. 9,5kk sektiosta, alan jo vähän kaipailemaan menkkoja :hilarious: pääsis merkkailemaan ja tarkkailemaan kiertoa :hilarious:
Ennen kun aloin odottaa esikoista olin käyttänyt kauan ehkäisylaastaria. Laastarin kun jätin oli yks 28 kierto, sit 48, 46 ja oviksen perusteella seuraava 28 (tässä kierrossa raskauduin).
Kun ei pääse vielä yrittämään ni sais edes jotain puuhaa tosta kierron tarkkailusta :hilarious::hilarious:
Esikoisen sektion jälkeen mulla kesti jälkivuoto 4viikkoa jonka jälkeen tulin heti raskaaksi vaikka imetin mutta se raskaus meni kesken rv8.. Sen jälkeen mulle asennettiin ehkäisy kapseli ja vuosin yhtä soittoa 6kk jonka jälkeen en ole enää ehkäisyä huolinut.. Toisen lapsen sektion jälkeen alkoi menkat 5kk päästä mut kierto kesti normaalisoitua viime kesäkuuhun..
 
Te kenellä lapsia jo entuudestaan, kauanko meni synnytyksestä et kierto lähti käyntiin?
Nyt n. 9,5kk sektiosta, alan jo vähän kaipailemaan menkkoja :hilarious: pääsis merkkailemaan ja tarkkailemaan kiertoa :hilarious:
Ennen kun aloin odottaa esikoista olin käyttänyt kauan ehkäisylaastaria. Laastarin kun jätin oli yks 28 kierto, sit 48, 46 ja oviksen perusteella seuraava 28 (tässä kierrossa raskauduin).
Kun ei pääse vielä yrittämään ni sais edes jotain puuhaa tosta kierron tarkkailusta :hilarious::hilarious:

Mä en tarkkaan muista, mutta esikoisesta tais alkaa ihan 3-4kk synnytyksestä, voi olla että aikaisemmin, en imettänyt. Ja kuopuksesta about 7-8kk synnytyksestä ja imetin. Toivottavasti alkaa pian!

Onnea Mariasha! (Toivottavasti meni nimimerkki oikein) Täytyykin käydä hakemassa noita pc testejä, tilasin kyllä onesteppejä raskauskeijulta, niitä herkkiä ja sitten normi 25 mutta näinä piinapäivinä on ollut aikaa lukea kaikenmaailman kokemuksia ja vissiin PC näyttää viivaa jos on näyttääkseen ennen herkkää onesteppiä.

dpo4 ja aika se vaan matelee.... Eilen illalla sängyssä aivastaessa tuntui repäisevän ja kerkesinkin jo innostua kunnes tulin järkiini :laughing014
 
Täällä dpo10 ja r-testi nega.:sad001
Menkat alkaa kunnolla varmaan perjantaina. Eli yk12 täältä tullaan.
Olis se plussa kyllä kelvannut.:arghh:
 
Täällä dpo10 ja r-testi nega.:sad001
Menkat alkaa kunnolla varmaan perjantaina. Eli yk12 täältä tullaan.
Olis se plussa kyllä kelvannut.:arghh:

Voi höh, pahoittelut negasta :sad001 Mulla on myös tänään dpo 10, mutta en ole edes viitsinyt testata kun ei ole yhtään sellainen olo, että olisin raskaana. Eikä ole edelleenkään mitään oireita/tuntemuksia mihinkään suuntaan. Menkkoja odotan minäkin perjantaille.
 
Täällä alkoi menkat kunnolla. Ensimmäiset sitten yli viiteen vuoteen ja olo sen mukainen. Särkylääkettä heti aamusta, tens laite kiinni ja sohvalle. Onneksi meille tuli just lapselle kaveri leikkimään. Enpä oo ennen menkoista näin ilonen ollut :D pelkäsin jo että kierto venyy eikä vuotoa kuulu.
 
Moikka!
Minäkin tuun tänne kuumeilemaan. Oon 30v kolmen lapsen äiti ja neljäs ois vielä haaveissa. Tosissaan ei yritetä, mutta ehkäisynä ollut vaan keskeytetty ja miehen aloitteesta, vauvapohdintojen jälkeen on tässä kierrossa hyvä raskauden mahdollisuus. Dpo arvio 2-3 ja piinaava menkkojen/testin odotus aluillaan :D
Kuopus on pian 9kk ja imetän vielä, myös öisin, niin kierto on edelleen epäsäännöllinen vaikka palasikin suht nopeasti. Siinä mielessä ei ole odotukset kovin korkealla, kun selkeästi välillä ovuloimattomia kiertoja vaikka ovista en tikutakkaan. Viime kierrossa tosin kemiallinen, että kyllä se kroppa ainakin yrittää toimia niinkuin pitää.
 
Te kenellä lapsia jo entuudestaan, kauanko meni synnytyksestä et kierto lähti käyntiin?
Nyt n. 9,5kk sektiosta, alan jo vähän kaipailemaan menkkoja :hilarious: pääsis merkkailemaan ja tarkkailemaan kiertoa :hilarious:
Ennen kun aloin odottaa esikoista olin käyttänyt kauan ehkäisylaastaria. Laastarin kun jätin oli yks 28 kierto, sit 48, 46 ja oviksen perusteella seuraava 28 (tässä kierrossa raskauduin).
Kun ei pääse vielä yrittämään ni sais edes jotain puuhaa tosta kierron tarkkailusta :hilarious::hilarious:

Itellä ekat selvät kk alkoi 4 kk synnytyksestä, vaikka täysimetin. Siitä meni kyllä useampi kuukausi, että kierto muodostui. Ennen raskautta oli tarkka 28 päivää ja synnytyksen jälkeen kierto 32-33 vrk.
 
Mitä mieltä ootta ovulaation tikuttelusta? Itsellä siis pco ja ennen nuorimmaista kierrot oli 25pv, 36pv 71pv ja 38pv, josta sit raskauduin.
Onko turha tikutella kun kierrotkin niin pitkät? Liekkö ees ovuloin joka kerta.
Oon pohtinut sitä oviksen tikuttelua et stressaannunko vaan enemmän jos tikuttelen vai oisko se hyvä. Mitä mieltä te ootte, koetteko tikuttelun hyväksi vai stressaako se vaan?
 
Mitä mieltä ootta ovulaation tikuttelusta? Itsellä siis pco ja ennen nuorimmaista kierrot oli 25pv, 36pv 71pv ja 38pv, josta sit raskauduin.
Onko turha tikutella kun kierrotkin niin pitkät? Liekkö ees ovuloin joka kerta.
Oon pohtinut sitä oviksen tikuttelua et stressaannunko vaan enemmän jos tikuttelen vai oisko se hyvä. Mitä mieltä te ootte, koetteko tikuttelun hyväksi vai stressaako se vaan?

Itse en oo koskaan tikutellu. Seksiä on säännöllisesti läpi kierron, niin en oo halunnu ottaa stressiä ovulaatiosta.
 
@Haaveissaneljäs mua pyydettiin klinikalla tikuttamaan ovulaatioita. Pysyy itse paremmin kärryillä toimiiko oma kroppa ja lääkäri sitten alkuvuodesta katsoo kun hoidot alkaa, että mikä on se lääkecombo omalla kohdalla :bookworm: Enemmän tuo tikutus turhauttaa ja aiheuttaa mielipahaa sitten menkkojen aikana, jos on siis ovuloinut ja mitään ei siltikään tapahdu... Aina meinaa et en kyllä enää tikuta, mutta sitten ne lekurin sanat pyörii mielessä niin kuuliaisesti tikutan :hilarious:

ON: kp18/27, dpo 5-6. Eikä mitään muuta oireita kuin 12 uutta hormonifinniä naamassa 2 päivän sisään, joten menkat ne sieltä varmasti lähestyy:banghead:
Palaa pipari kiinni peltiin, kun turhauttaa tämä oma kroppa :"D yk12 lähtee tammikuussa, jos nyt ei mystistä ihmettä tapahdu ja olisinkin raskaana.
 
Mitä mieltä ootta ovulaation tikuttelusta? Itsellä siis pco ja ennen nuorimmaista kierrot oli 25pv, 36pv 71pv ja 38pv, josta sit raskauduin.
Onko turha tikutella kun kierrotkin niin pitkät? Liekkö ees ovuloin joka kerta.
Oon pohtinut sitä oviksen tikuttelua et stressaannunko vaan enemmän jos tikuttelen vai oisko se hyvä. Mitä mieltä te ootte, koetteko tikuttelun hyväksi vai stressaako se vaan?
Mulla myös pco, mutta käytössä letrozol koska muuten tästä hommasta ei tuu mitään senkään vertaa (vaikka ei näytä letroillakaan tulevan). Joka tapauksessa, mua pyydettiin myös tikuttanaan ovista sillon vuosia sitten kun ekan kerran saatiin apuja raskautumiseen (clomifenit v.2013). Aluks käytin pelkkiä CB digejä mut nykyään lähinnä varmistan oviksen tikuilla/digillä kun olot tuntuu siltä (limat). Ja kun tuon oviksen ajankohdan suurin piirtein tiedän niin menis varmaan ilman testaustakin, mut jotenkin sen aina haluu nähdä sen plussan siinä tikussa/digissä. Petipuuhia tietty siinä vähän ahkerammin.
 
Täysimetys meillä kesti 6kk, edelleen imetän. Nyt aletaan yrittää jättää yöimetykset pois. Nyt vielä kerran yössä aamuyöllä ollut imetys.
Ehkäisynä vaan kondomi.
Siskollani aikoinaan imetys piti menkat poissa, et voi olla et itellä sit sama.
 
Minäkin liityn tänne 2021 puolelle kun kp1 tuli eilen. Täällä taustalla pco-tyyppiset munasarjat ja pitkät kierrot. Tämän kierron alkuun olisin halunnut aloittaa macan ja vehnänalkioöljyn, geleet yms. Mutta ollaan reissussa niin pitänee aloitella kun pääsee kotia. Nyt käytössä metforem ja alhaisiin ferreihin rautavalmiste. Myös donafertyä on tullut syötyä, mutta päätin nyt etten reissuun ota mukaan. Jatkan kun päästään kotia. Jospa näistä olisi apua :dontknow plussan plussaa ei ole testiin tullut. Keväällä sitten hoitoihin julkisen kautta, jos ei ala plussaa kuulumaan. Välillä kyllä ottaa niin pattiin tämä tilanne ja välillä ihan chillisti.

pco:n kanssa en ole ovista tikutellut, saisi varmaan läpi kierron tikuttaa. Oon ajatellut että alkaisi niin paljon stressaamaan niin en ole tikutusta kokeillut.

nyt oon myös googlaillut glykeemisen indeksin mukaista ruokavaliota, jos se auttaisi pco oireisiin. Oon vaan vähän laiska enkä oikein tykkää ajatuksesta rajoittavasta ruokavaliosta. :hilarious:
 
Itse en oo koskaan tikutellu. Seksiä on säännöllisesti läpi kierron, niin en oo halunnu ottaa stressiä ovulaatiosta.

Itse epäilen samaa et alkaisin vaan stressaamaan jos sitä ei kuulukaan. Pitää ylihuomenna kysästä ehkäisyneuvolasta kun meen sinne sen kierukan poistattaa.
 
Joulu vietetty ja on muuten tullut tehtyä just sitä mitä ikinä huvittaa :joyful: vapauttavaa, just äänikirjaa kuunnellen siivoilin ja pistetään uusi kinkku uuniin kun mies kotiutuu :headphone:
Kp25 ja harakoille mennyt kierto, ei mitään hajua oviksesta kun en tikutellutkaan taaskaan :shy: nyt viimenen tero otettu tänään, vuoto alkaa viimestään uudenvuoden tienoilla :hilarious: hyvä tapa alottaa uusi vuosi :facepalm: sit alkaakin yk5 ja voisi ihan hyvin tikuttelutkin ottaa että tietäis tapahtuuko mittään :angelic:
 
Te kenellä lapsia jo entuudestaan, kauanko meni synnytyksestä et kierto lähti käyntiin?
Nyt n. 9,5kk sektiosta, alan jo vähän kaipailemaan menkkoja :hilarious: pääsis merkkailemaan ja tarkkailemaan kiertoa :hilarious:
Ennen kun aloin odottaa esikoista olin käyttänyt kauan ehkäisylaastaria. Laastarin kun jätin oli yks 28 kierto, sit 48, 46 ja oviksen perusteella seuraava 28 (tässä kierrossa raskauduin).
Kun ei pääse vielä yrittämään ni sais edes jotain puuhaa tosta kierron tarkkailusta :hilarious::hilarious:
Mulla alkoi menkat n. 4kk synnytyksestä, melkein heti sen jälkeen kun imetys loppui:happy:
 
Siirryn kans tänne puolelle.
Loppuvuoden yritykset meni miten meni ja viime kiertoa ei sitten pystytty edes hyödyntämään. Joten ensi vuoden projektiksi menee.
Nyt kp11 ja ovis luultavasti kp13-15 tienoilla.

Ja tosiaan viidennen yritys meneillään. Ollaan miehen kans kumpikin 28 ja oltu reilut 13v kimpassa, maaliskuussa tulee jo 10v hääpäiväkin. :whacky011
 
Minäkin liityn nyt tänne, tänään kp1 ja yk 3 esikoinen kyseessä. Ilmeisesti kemiallinen viime kierrossa, sillä haamu tuli ja menkat pari päivää myöhässä. Mitähän kannattais käyttää raskautumisen tukena? Foolihappo ja D on käytössä, painonpudotus myös käynnissä. Ovista en vielä haluaisi tikutella, kun yritys vielä alussa. Tunnistan sen kuitenkin useimmiten oireista.
 
Mulla alkoi menkat muistaakseni noin 7kk synnytyksestä.. Täysimetin 6kk ja edelleen imetän päivin ja öin, mut kierto on aika sama kuin mitä ennen raskauttakin, 31-34pv.
 
Mitä mieltä ootta ovulaation tikuttelusta? Itsellä siis pco ja ennen nuorimmaista kierrot oli 25pv, 36pv 71pv ja 38pv, josta sit raskauduin.
Onko turha tikutella kun kierrotkin niin pitkät? Liekkö ees ovuloin joka kerta.
Oon pohtinut sitä oviksen tikuttelua et stressaannunko vaan enemmän jos tikuttelen vai oisko se hyvä. Mitä mieltä te ootte, koetteko tikuttelun hyväksi vai stressaako se vaan?
Itse tikuttelin endometrioosin ja yhden munasarjan vuoksi että lääkärit pysyivät kärryillä missä mennään kun ajoivat mun omat hormoonit alas lääkkeellisesti hetkeksi mut ei auttanut mihinkään... Olin siis koekaniini.. Tikuttelu ei stressaa jos siihen asennoituu niin.. Mutta oman terveyden vuoksi tekisin niin jollen olis ikinä tehnyt..
 
Takaisin
Top