Raskaaksi 2021

Tänään kp13, yleensä ovulaatiotestissä edes vähän plussaa muistuttava testi myöhäisemmillä päivillä, mutta tänään oli jo kyllä lähes +. Joissain kierroissa en ole edes tuon vahvempaa viivaa saanut vaan seuraavat ollu jo haaleampia. Talleteltiin tänään oikein kahteen kertaan, jos sattuukin ovis tulee jo piankin. Pitää kattoo jaksaisko sitä aamullakin ennen töihin lähtöä pikaiset :hilarious: Mitään oireita ei vielä kyllä oo ollu, viime kierrossa jomotteli kuitenkin niin toivoisin että bongaisin jotain oiretta nytkin sit kun oviksen aika on.
 
Mitä mieltä ootta ovulaation tikuttelusta? Itsellä siis pco ja ennen nuorimmaista kierrot oli 25pv, 36pv 71pv ja 38pv, josta sit raskauduin.
Onko turha tikutella kun kierrotkin niin pitkät? Liekkö ees ovuloin joka kerta.
Oon pohtinut sitä oviksen tikuttelua et stressaannunko vaan enemmän jos tikuttelen vai oisko se hyvä. Mitä mieltä te ootte, koetteko tikuttelun hyväksi vai stressaako se vaan?

Esikoisesta ajatus oli ”tulee jos on tullakseen”, mutta kolmannessa kierrossa halusin testata ovistikkuja ja siitä sitten tärppäsikin. Nyt viisi vuotta myöhemmin tilanne eri, koska endometrioosi diagnoosi ja sen takia olisi tärkeä raskautua nopeasti. Mulle tehtiin iso leikkaus reilu vuosi sitten, mutta mitään esteitä ei pitäisi olla. Nyt on alusta asti ovis tikutettu ja ekasta kierrosta plussasinkin, mutta se meni kesken. Liekö syynä (tai osasyynä?) ettei yksiäkään kuukautisia ehtinyt tulla...

Oon ihan ihmeissäni tän vuodon määrän kanssa. Koko elämäni ollut ehkäisy, joten vuoto ollut hyvin niukkaa. Huh. :D muutenkin ärsytystä ja väsymystä ilmassa, onneksi saanut levätä tänään.
 
Mulla menkat alkoi 8 kk synnytyksestä, mut luteaalivaihe jäi tosi lyhyeksi, 6-8 vrk. Nyt kun vähensin imetystä, niin viimeksi luteaali oli jo 13 vrk. Imetän 3 x/vrk. Vauva täytti viime viikolla vuoden.

Dpo 6, jännät ajat ja pitkät päivät. Uskaltautuisko testaamaan torstaina?!?
 
Moi! Liityn nyt tänne myös. Poistatin kierukan pari viikkoa sitten just ennen ovista ja aloitimme toisen lapsen yrittämisen. :) Tai oikeastaan mennään vähän sillä periaatteella et saa tulla jos on tullakseen:happy: Tuskimpa vielä tästä kierrosta tärppää,mutta eipä koskaan voi sanoa varmaksi
 
Dpo6-7 täällä tänään. Eilen oli illalla kummaa poltetta ja nipistelyä selkeästi kohdussa. Säteili oikealle nivusiin saakka. Sitä kesti reilun parin tunnin verran aaltoilemalla.
Saas nähdä alkaako menkat etuajassa tässä kierrossa:facepalm:
 
Mä siirryn myös tänne taustailemaan ja kirjoittelemaan. Nyt kp 14 ja eilen sain ovisplussan onestepin tikkuun. Aiemmissa kierrossa ovis on tullut tosi aikaisin, jo kp 10-11. Jätin geleet tässä kierrossa pois, en tiedä onko sillä vaikutusta että ovis tuli normaalimpaan aikaan :bookworm:
Ollaan talleteltu kp 9, 10, 11 ja 13. Saa nähdä onnistuuko tänään enää varmistelut :p en osaa sanoa oliko ovis jo eilen vai onko vasta tänään :confused005
 
Tuun heti hehkuttamaan tänne. Ikinä en oo tasavahvoja viivoja saanut ovistestiin vaan aina ollu vähän siinä ja siinä, tyyliin seuraavana päivänä tietää että onko ollu + et katooko viiva. Keskenmenon jälkeen hankin clearbluen digitaalisia? ovistestejä, joihin siis tulee se hymynaama sit kun on hedelmälliset päivät kohdalla. Nyt sain siihen hymynaaman! Oon jotenkin superiloinen tästä, mun eka ihan varma ovisplussa :hilarious: tein vertailuna myös sofin liuskan ja siinä ei vieläkään ihan tasavahvat viivat vaan sellaset mitä eilenkin. Eilen clearbluessa ei kuitenkaan ollut hymynaamaa, niin kuvittelisin ainakin että lh-huippu sit tänään. Ollaan niin huolella nyt talleteltu, tänään aamullakin jo niin nyt toivon niiiin kunnolla sitä hyvää alkua uudelle vuodelle :smiley-angelic001 Saa nähä kuinka korkeelta ja kovaa sitä saa vielä taas pettyä, mutta ainakin olen kovin toiveikas nyt kun kaikki on mennyt täydellisesti oviksen suhteen :angelic:
 
Tarviipa ens kiertoon kans ostaa noita hymynaamatestejä. Mä seuraan kiertoa Natural Cyclesissa ja tässä kierrossa aamulämmöt on ollu ihmeen matalalla koko ajan, joten vahvistusta oviksen tapahtumisesta ei ole. Limaa on kyllä tullut litrakaupalla jo monta päivää. Me tehtiin päätös tokan yrittämisestä viime viikolla ja päätettiin yrittää hyödyntää vielä tää kierto. Mä kyllä tiesin oviksen olevan lähellä ja eilen sitten laitettiin ns arpa vetämään:joyful: mutta harmiksi NC ei tosiaan tässä kierrossa ole ollut ollenkaan varma milloin ovis olisi, joten se ensin näytti eilistä mutta tänään se oli siirtänyt ennusteen viime perjantaille, joten tää kierto tais mennä ohi.

onneksi ens kuussa on taas mahdollisuus ja normaalisti oon kyllä tietoinen mitä kehossa milloinkin tapahtuu. Viime kerralla tärppäs ekasta kerrasta ja kaikki tuntui etenevän hirmu nopeaan, nyt on ehkä hyvä odottaa kuukausi ja vielä tottua ajatukseen paremmin kun aikaa kerran on. Huono ominaisuus tämä että kun jotain päähänsä saa niin se pitäis heti tapahtua :p
 
Dpo6-7 täällä tänään. Eilen oli illalla kummaa poltetta ja nipistelyä selkeästi kohdussa. Säteili oikealle nivusiin saakka. Sitä kesti reilun parin tunnin verran aaltoilemalla.
Saas nähdä alkaako menkat etuajassa tässä kierrossa:facepalm:


Tuli vielä mieleen, että missä vaiheessa kiinnittyminen tapahtuu?
Edellisessä ketjussa taisin miettiä vain, että onko kaikilla niin suuria ja selkeitä oireita ja mistä sen tiesi, että kiinittyminen tapahtui ennenkö teki edes haamua testiin?
Laskurit näyttää itelle, että kiinnittyminen olis mulla 30-31.12, jolloin on dpo 8-9/9-10. Jäin miettimään, että jos laskureihin on luottaminen ja kiinnittyminen tapahtuu noiden päivien aikana, niin jääkö liian lyhyeksi kierto kun menkkojen pitäis alkaa tuosta 2-4 päivän päästä :bored: kierto mulla on mitä vain 25-27 väliltä, o+ tuli kp13 tässä kierrossa:hilarious:
 
ON: tänää kp 24/28, dpo 13. tein äsken otestin ja mielestäni oli plussa, ni teinpä sit rtestinki mikä oli sit tyylikäs nega.. vittu mua vituttaa ja itkettää ( anteeks kielenkäyttö)!! mul on niin pettynyt olo ja en tajua et mikä vittu on vialla ku raskautta ei vaan kuulu :sad010ajattelin et ens kierron oisin kokonaa tikuttamatta ees ovulaatioo, tuntuu et seki vissii nyt stressaa vaikka aina sieltä o+ onkin tullu.
oireetki sit vissii on kuviteltuja tai pms-oireita
 
Mulla menossa nyt n.7dpo ja etoo aika tavalla. Lisäks kohtua nippailee jonkin verran. En tosin uskalla elätellä toiveita, kun esikoisesta ei ollut minkäänlaisia oireita ennen plussaa vaikka negakierroissa oli kaikki mahdolliset oireet jokaisessa. Esikoinen sai alkunsa yk5, ja lääkäri meinas, että tuskin menee tälläkään kertaa kovin kauaa, koska mulla oli kuparikierukka ja todella säännöllinen kierto. Saas nähdä miten käy:)
 
Tuli vielä mieleen, että missä vaiheessa kiinnittyminen tapahtuu?
Edellisessä ketjussa taisin miettiä vain, että onko kaikilla niin suuria ja selkeitä oireita ja mistä sen tiesi, että kiinittyminen tapahtui ennenkö teki edes haamua testiin?
Laskurit näyttää itelle, että kiinnittyminen olis mulla 30-31.12, jolloin on dpo 8-9/9-10. Jäin miettimään, että jos laskureihin on luottaminen ja kiinnittyminen tapahtuu noiden päivien aikana, niin jääkö liian lyhyeksi kierto kun menkkojen pitäis alkaa tuosta 2-4 päivän päästä :bored: kierto mulla on mitä vain 25-27 väliltä, o+ tuli kp13 tässä kierrossa:hilarious:

Yleisesti ottaen kiinnittyminen tapahtuu 6-12 pv ovulaatiosta. Optimaalisin aika on dpo 8-10. Myöhään kiinnittyessä (dpo11 ja yli) riski keskenmenolle jonkin verran kasvaa.

Tässä kierrossa oli jonkin verran tuikkivaa tunnetta ja kuumottavaa oloa kiinnittymisen aikaan, lisäksi lämmöt nousi vielä aiemmilta lukemista. Ja noin kolme päivää oletetun kiinnittymisen jälkeen tuli pari kertaa muutaman sekunnin kestävä alamahan kramppi, näitä ei mulla oikeastaan ikinä ole. Tällä kertaa ovulaation aikaan kramppaili myös ihan huomattavasti..
 
Joulu ohi ja koristeet raivattu pois varastoon. Ihana tunne kun saanut pois joulukrääsät, Niin Ihana kuin ne olikin marraskuun lopussa laitella paikoilleen, niin yhtä ihana tunne oli ne poiskin saada.
Hyvin syöty joulu... omg mitkä kilot tuli tänä vuonna kerrytettyä vyötärölle :facepalm:
Kaipa nää poiskin saa ajan kanssa :sorry:

Täällä fertilityn mukaan DPO3 ja lämmöt on koholla
Tässä kierrossa täysin uusi asia oli kun 3pv ennen oletettua ovista kipeytyi rinnat sivuilta ihan todella aroiksi. Tänään sitten huomasin ettei ole enää kipeät. Lieneekö merkki että olis ollu nyt oikeestioikeesti hedelmällinen
Ovista en oo nyt tikuttanut enää pariin kuukauteen, tuli tikutettua orjallisesti viime helmikuusta joka kierto 2x pv kunnes ovisplussan sai, sekä mittaan lämpöjä niin nyt osaa oviksen jo löytää ihan kropan oireilla
Täällä tosiaan aktiiviyritystä ollut helmikuusta 2020 asti
Miehen siittiötuotannossa oli ongelmaa, mutta hoidot tuotti tulosta niin että marraskuussa tuli tieto että siittiöitä on nyt niin runsaasti että luomusti voidaan raskaus saada alulle. Enää sitten kiinni minun kropasta tämä asia.... :smiley-angelic006
 
Heippa, liityn tälle puolelle nyt vuoden vaihtuessa. Sivusta olen jo jonkin verran 2020 keskustelua seurannut satunnaisesti. :greet025

Olen aiemmin tikutellut clearblue digillä yhden kierron, josta raskautuminen päätyi lopulta keskenmenoon. Silloin ovulaatio oli melko myöhään kp +20 paikkeilla (en muista tarkkaan). Nyt ajattelin jättää stressitasot alemmaksi ja seurailla oman kehon oireita tikuttamisen sijaan. Nyt olisi kp 23 ja havaittavissa ovisoireita. Yleisesti kierto on noin 30 päivän paikkeilla. Onkohan myöhäisestä ovulaatiosta haittaa? Onko muita myöhäisen ovuloinnin tyyppejä? :D
 
Tuli vielä mieleen, että missä vaiheessa kiinnittyminen tapahtuu?
Edellisessä ketjussa taisin miettiä vain, että onko kaikilla niin suuria ja selkeitä oireita ja mistä sen tiesi, että kiinittyminen tapahtui ennenkö teki edes haamua testiin?
Laskurit näyttää itelle, että kiinnittyminen olis mulla 30-31.12, jolloin on dpo 8-9/9-10. Jäin miettimään, että jos laskureihin on luottaminen ja kiinnittyminen tapahtuu noiden päivien aikana, niin jääkö liian lyhyeksi kierto kun menkkojen pitäis alkaa tuosta 2-4 päivän päästä :bored: kierto mulla on mitä vain 25-27 väliltä, o+ tuli kp13 tässä kierrossa:hilarious:

Kiinnittyminen tapahtuu kai yleensä n. 6-11 dpo. Me kun ollaan hoidoissa (ivf/pas), niin lääkäri on maininnut, että kiinnittyminen todennäköisimmin alkaa noin vuorokauden kuluessa 5-päiväisen alkion siirrosta. Jos kiinnittymistä tukemaan laitetaan piikki, niin se ajoittuu yleensä 6 dpo päivälle. Jos sulla on luteaalivaihe esim. 12 päivää, niin kyllä sen pitäisi riittää. :)
 
Heippa, liityn tälle puolelle nyt vuoden vaihtuessa. Sivusta olen jo jonkin verran 2020 keskustelua seurannut satunnaisesti. :greet025

Olen aiemmin tikutellut clearblue digillä yhden kierron, josta raskautuminen päätyi lopulta keskenmenoon. Silloin ovulaatio oli melko myöhään kp +20 paikkeilla (en muista tarkkaan). Nyt ajattelin jättää stressitasot alemmaksi ja seurailla oman kehon oireita tikuttamisen sijaan. Nyt olisi kp 23 ja havaittavissa ovisoireita. Yleisesti kierto on noin 30 päivän paikkeilla. Onkohan myöhäisestä ovulaatiosta haittaa? Onko muita myöhäisen ovuloinnin tyyppejä? :D

Kuulostaa, että sulla jää luteaalivaihe aika lyhyeksi.
Siitä oli näin ainakin clear bluen sivuilla
"Lyhyt luteaalivaihe
Jos ovulaation ja seuraavien kuukautisten alkamispäivän väliin jäävä aika on kovin lyhyt (alle 10 päivää), munasolu voi hedelmöittyä, mutta se ei välttämättä ehdi kiinnittyä kohdun limakalvoon ennen vuodon alkamista. Mikäli näin käy, saatat havaita sen, jos käytät ovulaatiotestejä tai hedelmällisyysmonitoria. Voit määrittää luteaalivaiheen pituuden laskemalla toisen huippuhedelmällisyyden päivän ja kuukautisten alkamispäivän väliset päivät. Jos uskot, että luteaalivaiheesi on liian lyhyt, ota yhteyttä lääkäriisi ja kysy hoitomahdollisuuksista."
 
Heippa, liityn tälle puolelle nyt vuoden vaihtuessa. Sivusta olen jo jonkin verran 2020 keskustelua seurannut satunnaisesti. :greet025

Olen aiemmin tikutellut clearblue digillä yhden kierron, josta raskautuminen päätyi lopulta keskenmenoon. Silloin ovulaatio oli melko myöhään kp +20 paikkeilla (en muista tarkkaan). Nyt ajattelin jättää stressitasot alemmaksi ja seurailla oman kehon oireita tikuttamisen sijaan. Nyt olisi kp 23 ja havaittavissa ovisoireita. Yleisesti kierto on noin 30 päivän paikkeilla. Onkohan myöhäisestä ovulaatiosta haittaa? Onko muita myöhäisen ovuloinnin tyyppejä? :D
Jos ovulaation jälkeinen luteaalivaihe jää kovin lyhyeksi (alle 10pv) niin kiinnittyminen ei välttämättä ehdi tapahtua. Optimaalinen luteaali olisi ymmärtääkseni 12pv tai enemmän, mutta kymmenenkin voi riittää. Eli siis ei kai siitä muuten haittaa ole jos ovis on myöhään, kunhan se pidentää sit kiertoa myös loppupäästä.
 
Aivan, se oli juuri tuo luteealivaihe siis mihin vaikuttaa. Kiitos teille :) Täytyy toivoa, että tämä kierto olisi siis vähän pidempi! Onko tietoa että jos kiinnittyminen tapahtuu, niin voiko myöhäisestä ovulaatiosta olla muuten haittaa sikiön kehitykselle?
 
Aivan, se oli juuri tuo luteealivaihe siis mihin vaikuttaa. Kiitos teille :) Täytyy toivoa, että tämä kierto olisi siis vähän pidempi! Onko tietoa että jos kiinnittyminen tapahtuu, niin voiko myöhäisestä ovulaatiosta olla muuten haittaa sikiön kehitykselle?

Liittyy varmaan just tuohon jääkö luteaalivaihe riittävän pitkäksi, ja ilmeisesti kiinnittymiselle on tietty aikaikkuna jolloin alkio ja kohdun limakalvo on juuri oikeassa vaiheessa raskauden alkua ajatellen. Ei kai sillä ovulaation ajankohdalla muuta merkitystä luulis olevan.
 
Aivan, se oli juuri tuo luteealivaihe siis mihin vaikuttaa. Kiitos teille :) Täytyy toivoa, että tämä kierto olisi siis vähän pidempi! Onko tietoa että jos kiinnittyminen tapahtuu, niin voiko myöhäisestä ovulaatiosta olla muuten haittaa sikiön kehitykselle?
Täällä yksi myöhäinen ovuloija :)
En oo kyllä asiaa tutkinut mutta voisin mutulla heittää, että ei ole haittaa. Luteaalivaiheen lyhyys vaikuttaa tosiaan siihen, ehtiikö kiinnittyä, mutta jos ehtii, niin samat mahdollisuudet sillä on sitten kuin muillakin, arvelisin.
 
Takaisin
Top