Raskaaksi 2021

Täällä kp 13 eikä taaskaan ainakaan vielä minkäänlaisia merkkejä oviksesta. Miehellä työputki päällä ja käy kotona vain nukkumassa, joten eipähän tarvitse yrityksen vuoksi nyt sitä harmitella. Jospa sitten ensi kierrossa mies ehtisi olemaan oikeaan aikaan kotona!

Muutoin nautitaan mäenlaskusta, kuumasta kaakaosta, leffahetkistä ja muista lomapuuhista. Pakko yrittää pitää positiivisuutta yllä, vaikka yksinäisinä iltoina epätoivo yrittää vähän kurkkia. Olisipa tuleva vuosi edeltäjäänsä onnellisempi!
 
Kiinnittyminen tapahtuu kai yleensä n. 6-11 dpo. Me kun ollaan hoidoissa (ivf/pas), niin lääkäri on maininnut, että kiinnittyminen todennäköisimmin alkaa noin vuorokauden kuluessa 5-päiväisen alkion siirrosta. Jos kiinnittymistä tukemaan laitetaan piikki, niin se ajoittuu yleensä 6 dpo päivälle. Jos sulla on luteaalivaihe esim. 12 päivää, niin kyllä sen pitäisi riittää. :)

Kiitos!
Meillä ivf edessä alkuvuodesta mikäli nyt ei tärpännyt. Ja puhuttiin myös että pakastetaan kaikki mitä irti saadaan kun ei ole tietoa, miten toimiva kroppa enää on:shy:
Eli jos ei luomuna, niin eiköhän sitten noilla hoidoilla kun päästään ns. Hyppäämään yli se kriittisin vaihe mulla: ovulaatio ja hedelmöitys ja suoraan odottelemaan kiinnittymistä :smiley-angelic001
 
Omaa napaa:
Taitaa miehellä olla enemmän vauvakuume tällä hetkellä, kun kovasti väittää, että nyt on tärpännyt. On kuulemma kaikki merkit ilmassa ja käyttäydyn samalla tavalla, kuin kahden aiemman lapsen kanssa. Todellisuudessa ei hedelmöittynyt munasolu ole vielä ehtinyt kiinnittyä jos nyt on edes on hedelmöittynyt dpo 4-5
 
Joo kyllä se ovis taitaa olla nyt päällä. Oon meinannut syödä miehen elävältä tänään :grin oltiin jo kerran pyörimässä lakanoissa, mut tallettelu ei natsannut tänään vielä. Onneks viime yönä sentään :angelic: oon silti jatkuvasti käsi miehen housuissa aina kun lasten silmät välttää :p sit ku tää kp 14 on ohi niin ei enää millään jaksaisi niin usein innostua. Kyllä nää ovishormonit on kummallisia, aivan sattuu kun haluttaa niin lujaa :grin:grin
 
Joo kyllä se ovis taitaa olla nyt päällä. Oon meinannut syödä miehen elävältä tänään :grin oltiin jo kerran pyörimässä lakanoissa, mut tallettelu ei natsannut tänään vielä. Onneks viime yönä sentään :angelic: oon silti jatkuvasti käsi miehen housuissa aina kun lasten silmät välttää :p sit ku tää kp 14 on ohi niin ei enää millään jaksaisi niin usein innostua. Kyllä nää ovishormonit on kummallisia, aivan sattuu kun haluttaa niin lujaa :grin:grin
Haha! Todellakin on :grin Mulla ei oo vähään aikaan ollut noita kuvailemiasi ovishimotuksia, se vähän harmittaa, olis ihan kiva nauttia ns. täysillä :love022 Imetyshormoneilla vähän kumoava vaikutus vissiin.. toivottavasti kumminkin ovuloin :bored:
 
Täällä on kunnon neuroottinen oireiden kyttäily päällä. Tänään dpo7, koitan malttaa testailun kanssa lauantaille tai ainakin pe. On nälkä, ja kohdussa on ollut tuntemuksia nyt ainakin 4 päivää. Aika varma oon silti että tipun korkealta kun menkat alkaa ensiviikolla:banghead::nailbiting:
 
Täällä on kunnon neuroottinen oireiden kyttäily päällä. Tänään dpo7, koitan malttaa testailun kanssa lauantaille tai ainakin pe. On nälkä, ja kohdussa on ollut tuntemuksia nyt ainakin 4 päivää. Aika varma oon silti että tipun korkealta kun menkat alkaa ensiviikolla:banghead::nailbiting:

Mullakin alkaa olla jo aika neuroottista, vaikka tiedostan sen että mitään varsinaisia raskausoireita ei ole :grin Dpo 6 menossa, mä tiedän että mä en malta kuitenkaan pidemmälle kuin dpo8 eli perjantaina testailla. Eilen oli nännit tosi kipeenä, varsinkin toi lävistetty. Tänään huomasin tossa kun tutkin että ihanku se erittäin jotain o_O Että yritä tässä nyt sitten pysyä realistisena :grin Eilen kyllä saunassa alkoi menkkajomot jotka sit rauhoittui hetkeksi mutta nukkumaanmennessä alkoi uudestaan joten eiköhän täältäkin tiputa kovaa ja korkealta ensi viikon alussa. Oon kyllä nyt vähän epävarma että koska mun menkkojen pitäisi alkaa, käytän flota ja sit iPhonen terveysappia, Flo heitti ylimääräisen päivän menkkojen alulle kun laitoin positiivisen ovistuloksen, eli sen mukaan pitäisi alkaa ensi viikon perjantaina, iPhonen mukaan pitäisi alkaa tiistaina.
 
Tuntuu, että oon oppinut jotenkin tosi paljon oman kehon toiminnasta tässä tänä vuonna raskautta yrittäessä :grin Töissä alkoi nyt aamusta juilia mahaa ja selkeästi enemmän paikannan oikealle alavatsaan. Häiritsee kyllä vähän se, että muistelisin usein nippailujen olleen nimenomaan oikealla o_O Viime kierrossa ainakin. Sit kun tuli keskenmeno, niin sillonkin ne painottui oikealle. Mut eiköhän se oo oviksen aika kuitenkin, kunhan alkoi mietityttää toispuoleisuus :angelic: Kiva, että pääsee jyvälle siitä mitä tapahtuu, koska ja milloin. Talleteltiin vielä tänäänkin aamulla. Nyt kp15. Talleteltu siis kp8, 9, 11, 13, 14 ja 15 :hilarious: Meille harvinaista, kun normaalisti seksiä kerran pari viikossa.
 
Tuntuu, että oon oppinut jotenkin tosi paljon oman kehon toiminnasta tässä tänä vuonna raskautta yrittäessä :grin Töissä alkoi nyt aamusta juilia mahaa ja selkeästi enemmän paikannan oikealle alavatsaan. Häiritsee kyllä vähän se, että muistelisin usein nippailujen olleen nimenomaan oikealla o_O Viime kierrossa ainakin. Sit kun tuli keskenmeno, niin sillonkin ne painottui oikealle. Mut eiköhän se oo oviksen aika kuitenkin, kunhan alkoi mietityttää toispuoleisuus :angelic: Kiva, että pääsee jyvälle siitä mitä tapahtuu, koska ja milloin. Talleteltiin vielä tänäänkin aamulla. Nyt kp15. Talleteltu siis kp8, 9, 11, 13, 14 ja 15 :hilarious: Meille harvinaista, kun normaalisti seksiä kerran pari viikossa.
mulla muuten sama. melkein aina kaikki kivut on oikealla puolella :) joskus harvoin tuikkii vasemmalle, mut ne on yleensä paljon vaimeampia kuin oikean puolen kivut. kuitenkin kaiketi ovuloin joka kierrossa (tai ainakin lämmöt aina nousee), joten kai siellä vasemmallakin jotain sit tapahtuu o_O
 
täälläkin piinapäivät alkaa lähestyä, dpo8 tänään. on ollu harvinaisen oireetonta tai sit vaan oon osannu lomailla niin hyvin, ettei oo muistanu kiinnittää huomiota :) rinnoissa pientä arkuutta ja ihan lieviä mahajomoja on ollu, mutta ei oikeestaan muuta. no aamutukkoisuutta, mut sitä nyt tuntuu olevan vähän väliä. pysyispä nyt ainakin tiputtelu poissa, kalenterin mukaan sen pitäis alkaa viimeistään ylihuomenna jollei terot tepsi :smiley-angelic001
 
Minäkin siirryn virallisesti tänne puolella. Täällä yk 5 lähti käyntiin ja tällä hetkellä elellään kp 6/29-35. Mirenan poiston jälkeen kuukautiset ovat olleet todella niukkoja vaikkakin säännöllisiä.. Minulla entuudestaan eskari ikäinen poika ja nyt miehen kanssa yhteinen ensimmäinen haaveissa. Ajattelin ensi viikolla alkaa tikuttamaan ovista ja mies sanoi, että odotellaan minun nännien kipeytymistä, siitä kuulemma tietää :laughing002
 
Jep, eilen illalla iski jäätävä turvotus ja paine alavatsalla, samalla himotkin nollaantui, eli se siitä oviksesta :grin mies oli niin väsynyt ja stressaantunut eilen illalla ettei sitä saanut enää innostumaan. No viimeksi ollaan talleteltu kp 13-14 välisenä yönä keskiyöllä kun oletan oviksen nyt sitten tapahtuneen eilen kp 14 ehkä alkuillasta o_O

Nyt alkaa sit se kuiva kausi. Miehen kannalta kyl varsin eri tunnelmiin siis siirryttiin kertaheitolla :wacky: ensin rouva kiehnää kyljessä, puristelee, halailee, pussailee ja kaivelee sen housuja nonstop noin viikon ja yhtäkkiä sit alkaa jääkausi :rolleyes::grin:hilarious: no ei meillä onneks kuole tuo rakkauselämä ovikseen, mut tämmöiseen joka päivä tai joka toinen päivä tahtiin ei kyllä enää pysty seuraavaan pariin viikkoon :smiley-angelic006

En silti jaksa uskoa tärppiin mut onhan se kiva elää taas edes sen noin viikon optimistisissa tunnelmissa, kunnes todellisuus ja tutut pms-oireet lyö kasvoille :gen045
 
Minäkin siirryn virallisesti tänne puolella. Täällä yk 5 lähti käyntiin ja tällä hetkellä elellään kp 6/29-35. Mirenan poiston jälkeen kuukautiset ovat olleet todella niukkoja vaikkakin säännöllisiä.. Minulla entuudestaan eskari ikäinen poika ja nyt miehen kanssa yhteinen ensimmäinen haaveissa. Ajattelin ensi viikolla alkaa tikuttamaan ovista ja mies sanoi, että odotellaan minun nännien kipeytymistä, siitä kuulemma tietää :laughing002

Meillähän on suht sama tilanne! Mulla poika tosin eskarin alottaa syksyllä, täyttää 6v ihan pian ja nyt miehen kanssa eka yhteinen toiveissa :happy: yk5 alkua täällä ootan :joyful:

Jatkan nyt vielä omaanapaa tähän; kp27, ja ootin että menkat alkais jo kun yöksi laitoin suojan. Pyyhkiessä eilen illalla jo hieman vaaleanpunaista, joten tänään/huomenna varmaan pitäis tulla. Terojen lopetuksen jälkeen menee 2-3 päivää ja sit alkaa, kierrot jääny 26-27 pituisiksi... hetkeks kerkes tulla semmonen tikunuittamisolo, ja se olis aika ihme jos plussa tulisi :hilarious: joten alkais nyt jo vaan!
 
mulla muuten sama. melkein aina kaikki kivut on oikealla puolella :) joskus harvoin tuikkii vasemmalle, mut ne on yleensä paljon vaimeampia kuin oikean puolen kivut. kuitenkin kaiketi ovuloin joka kierrossa (tai ainakin lämmöt aina nousee), joten kai siellä vasemmallakin jotain sit tapahtuu o_O
Mulla on muuten kans sama, lähes aina kivut oikealla o_O
 
Mulla nyt n.6pv menkkojen alkuun ja testasin rfsu:n varhaisella testillä puhtaan negan. Epätavallista et vieläkään ei oo mitään tavallisia menkkaoireita. Normaalisti tässä vaiheessa kiertoa kauheat kivut ja rinnat arat. Miehellä selvästi pahempi vauvakuume ku mulla, kun tuntu enemmän harmittavan ku mua:think005
 
Mullakin alkaa olla jo aika neuroottista, vaikka tiedostan sen että mitään varsinaisia raskausoireita ei ole :grin Dpo 6 menossa, mä tiedän että mä en malta kuitenkaan pidemmälle kuin dpo8 eli perjantaina testailla. Eilen oli nännit tosi kipeenä, varsinkin toi lävistetty. Tänään huomasin tossa kun tutkin että ihanku se erittäin jotain o_O Että yritä tässä nyt sitten pysyä realistisena :grin Eilen kyllä saunassa alkoi menkkajomot jotka sit rauhoittui hetkeksi mutta nukkumaanmennessä alkoi uudestaan joten eiköhän täältäkin tiputa kovaa ja korkealta ensi viikon alussa. Oon kyllä nyt vähän epävarma että koska mun menkkojen pitäisi alkaa, käytän flota ja sit iPhonen terveysappia, Flo heitti ylimääräisen päivän menkkojen alulle kun laitoin positiivisen ovistuloksen, eli sen mukaan pitäisi alkaa ensi viikon perjantaina, iPhonen mukaan pitäisi alkaa tiistaina.

Pitäisikö itsekkin ladata joku sovellus, oviksen perusteella laskin että kierto jää 26 päiväiseksi ja menkat alkaa tiistaina.

Ihan järjetöntä tää kyttäily kyllä. Mulla ei oo rinnoissa mitään tuntemuksia, en muista koska ne alkoi edellisissä raskauksissa, pitäisi kaivaa vanha kalenteri esiin. Muuton jälkeen ei vaan ole mitään hajua missä se on:hilarious::nailbiting:

Todella vaikeaa olla testaamatta vaikka tiedän sen olevan ihan järjetöntä:p:grin
 
Meillähän on suht sama tilanne! Mulla poika tosin eskarin alottaa syksyllä, täyttää 6v ihan pian ja nyt miehen kanssa eka yhteinen toiveissa :happy: yk5 alkua täällä ootan :joyful:

Jatkan nyt vielä omaanapaa tähän; kp27, ja ootin että menkat alkais jo kun yöksi laitoin suojan. Pyyhkiessä eilen illalla jo hieman vaaleanpunaista, joten tänään/huomenna varmaan pitäis tulla. Terojen lopetuksen jälkeen menee 2-3 päivää ja sit alkaa, kierrot jääny 26-27 pituisiksi... hetkeks kerkes tulla semmonen tikunuittamisolo, ja se olis aika ihme jos plussa tulisi :hilarious: joten alkais nyt jo vaan!

Kiva kuulla, ihana kun pystyy myötäelämää :HeartredSoitin eilen vielä kunnalliselle, kun olin huolissaan menkkojen niukkuudesta. Hoitaja kuitenkin rauhoitteli ja sanoi, ettei hätää kuukautisten ollessa säännölliset. Elimistöni ei vaan vielä ole valmis raskautumiseen, mut toiveet ovat suuret tälle kierrolle :love7
 
Mulla on muuten kans sama, lähes aina kivut oikealla o_O
Mun piti ihan käydä kurkkaamassa, niin esikoista odottassa mulla oli verenvuotoa alkuraskaudessa ja lääkärillä käydessä olen sanonut oikeanpuoleisesta vatsakivusta ja lääkärin painellessa aristanut oikeaa puolta :hilarious: Ei ole siis vissiin mikään uusi juttu mulla vaan ollut aiemminkin näin.
 
mullakin ovis tuntuu lähinnä oikealla puolella, joskus kyllä myös vasemmalla mut voimakkaammin oikeella :think005

on: nännit kipeentyneet, päätä särkee, itkuinen olo, turvottaa alamahasta asti samalla tavalla ku plussa kierrossa toukokuussa.. voivoi, alkais nyt vaa ne menkat ni ois sit syy tälle kurjalle ololle.
oon nyt hirveesti nähny unia et mulla on n. vuoden ikäinen lapsi ja aina joku haluaa viedä sen multa. sit herään siihen ku oon ihan hengästyny ja itkunen ku oon juossut lapsi sylissä itkien. mitä lie tarkottaa:confused004
 
Takaisin
Top