Raskaaksi 2021

Mitä helkattia...taas!!!! Ovisplussa ja kp 21/28???? 10 päivää sit to oli ovisplussa kun oli vahvempi kun se kontrolliviiva ja nyt taas tuli ovisplussa tasavahvoin viivoin?? En ymmärrä enää mitään.
No mulla oli samat tuntemukset tästä kierrosta et kaksi kertaa oisin ovuloinut tosin en tehnyt testejä kun tiedän jo oloista koska tapahtuu ovis..

Ihanan vitsikkäitä juttuja täällä, oikein nauratti ku luin viestit viimeiseltä vuorokaudelta :laughing014

Mulla on ollu kystia niin että gyne on ultralla nähnyt mutta seuraavalla kerralla ne on olleet poissa. Eli ei ainakaan mitään menkkakipuja kummempia oireita oo (onneks) niistä tullu.

dpo4-5 ja nyt vasta pompsahti ne lämmöt mutta saman tien sit ihan kunnolla! Pieniä perusoireita, mutta eipä muita kai tässä vaiheessa voiskaan. Vv tosi runsasta edelleen ja pieniä jomoja munasarjoissa ja rinnoissa. Odotellaan :smiley-angelic006

Mä en ymmärrä näistä lämmöistä hölkäsen pöläystä :scratch

Muoks. Korjattu AUTOMAATIN kirjoituksia. Automaatti pilaa mun elämän :grin
Mä luin ainakin kymmenen sivustoa ja oon nyt marraskuussa aloittanut ja tuolloin en ovuloinut joko laisinkaan tai sitten mä en osannut... joulukuussa selkeä dippi kp16 ja kp19 lämmöt kohonnut mut siinäkin kyl heti kp17 vähän nousi. Ja nyt lämmöt siksak kuvioo ennen kp12 ku tasottu sit kp12 dippi ja kp16.. eli ilmeisesti ovuloin ku nyt lämmöt korkeammalla kuin alkupäässä kiertoa.

Eli mäkin oon ihan pihalla välillä. Ja ovistestit uusi juttu mut eiköhän nekin tuu tutuiksi..

Mulla on kaikki tieto nyt mut se tietotaito ei oo ehkä ihan kohdillaan.. esimerkiksi kun ei oo vielä mitään hoitopuheita tietenkään ollut niin en ymmärrä kaikkia apujuttui mut mul lähipiirissä lapsettomuudesta kärsiviä. Sehän se vielä ku ite vasta alkaa tarkkailla enemmän omaa kiertoa ja yrittää ymmärtää.

Oon kyl aina huomannut että kierron puolivälillä olo on hyvä ja jopa enemmän energiaa kuin yleensä ja sit ku menkut lähestyy niin pms tietty.

Nyt kyllä ihmettelen ku pms kesti edelliskierrossa pitkään ja nytkin alkoi jo kun yleensä ne tulee vasta pari päivää ennen menkkoja. Tai sit vaan kiinnitän nyt huomioo kaikkeen. Tuikkii ja vihloo niinku yleensäkin. On tää lapsenteko melkoista tiedettä mutta kyllä oli hyvä idea tulla tänne kun huomaa ettei oo yksin tämän tietämättömyyden kanssa

Ihanan vitsikkäitä juttuja täällä, oikein nauratti ku luin viestit viimeiseltä vuorokaudelta :laughing014

Mulla on ollu kystia niin että gyne on ultralla nähnyt mutta seuraavalla kerralla ne on olleet poissa. Eli ei ainakaan mitään menkkakipuja kummempia oireita oo (onneks) niistä tullu.

dpo4-5 ja nyt vasta pompsahti ne lämmöt mutta saman tien sit ihan kunnolla! Pieniä perusoireita, mutta eipä muita kai tässä vaiheessa voiskaan. Vv tosi runsasta edelleen ja pieniä jomoja munasarjoissa ja rinnoissa. Odotellaan :smiley-angelic006
Aa en oo yksin lämpöjen hitaan nousun kanssa!

Mun keittiömokailuista kehittyy oikea saaga. Jatkoa:
Mun on tehnyt mieli brownieseja koko päivän. Mutta kiristävät sappikivut on estäneet tekemästä. Nyt kun ei enää sappee särkenyt niin minähän leipasin. Räjäytin koko keittiön sulaan voihin, suklaaseen ja jauhoihin. Ja poltin koko pa*kan. :shifty: en vaan osaa.

Voi keittiösaaga :grin

Mulla oli niin ihana työpäivä ja niin ihania asiakkaita et meinasin alkaa itkemään :rolleyes: Kaikki vaan meni niin nappiin ja kaikki oli hiuksiinsa tyytyväisiä. Toki aina on mutta tänään jotenkin oli extraihana päivä :grin Käytiin syömässä mun entisen työkaverin kanssa ja tuli otettua pari siideriä, meinas kyllä tulla takaisinpäin välillä :grin

Testipäivää oon miettinyt, yritän malttaa keskiviikolle eli dpo9, pääsisin päivän pidemmälle kuin viimeksi. Mutta noita testejä kun on tulossa nyt hirveät läjät ni kattokaa vaan ku meikämandoliini tikuttaa maanantai-iltana :woot:

Sivusta huutelen, kanadalaistutkimuksen mukaan kaksi ovulaatiota samassa kierrossa on mahdollista. Tutkimuksessa oli mukana 63 naista; heistä 10% ovuloi kahdesti saman kierron aikana. Linkki artikkeliin: https://www.newscientist.com/article/dn3927-women-can-ovulate-more-than-once-a-month/

Tulin lukemaan ketjua kun pohditaan aletaanko yrittää kolmatta joskus tänä vuonna... :D
Ilmeisesti tuossa on kuitenkin vähän toimittaja vetänyt mutkat suoriksi
https://fertilitycharting.com.au/2018/11/20/the-myth-of-multiple-ovulation/

The widespread yet misinformed belief that a woman can ovulate on separate occasions within a single cycle, can be traced back to a journalism piece titled “Women can ovulate more than once a month” by Gaia Vince and published in the NewScientist in July 2003. (You can take a read of it here)

Throughout the editorial, Vince cited a scientific study called “A new model for ovarian follicular development during the human menstrual cycle” by Canadian researchers A.R. Baerwald, G.P. Adams and R.A. Pierson. Unfortunately, Vince blatantly misreported the actual scientific findings of the study – likely for the sake of media sensationalism.

In fact, the results of the study were so misconstrued (not just by Vince but by many other news outlets also) that the lead researcher Roger Pierson was compelled to agree to an interview with the University of Saskatchewan to clear up the confusion. The interview, published by Saskatchewan’s own on-campus news was titled “A cautionary tale about research that touches a nerve”. (You can take a read of it here.) In it, Pierson is quoted as saying “That story claimed women ovulate two or three times a month and that’s simply not true.”

Täällähän on sadellut viestejä, onnittelut plussanneille ja isot halit uuteen kiertoon joutuneille :Heartred

On: Täällä on ollut jännittävät viikot, asunto meni pika vauhtia kaupaksi ja uusi on katsottu valmiiksi. Muutama virallinen osuus vielä jänitettävää, että voi huokaista tämän asunnon vaihto rumban keskellä.

Minä elelen kp 30 ja eilen testasin negan :banghead: Kierukan poiston jälkeen kierto ollut 28-34, toivotaan et päästäis siihen. Turhauttaa hiukan, kun puoli vuotta yritystä takana. Ajattelin nyt kuitenkin heittää testit romukoppaan ja nauttia elämästä (lue: helpommin sanottu kuin tehty) :laughing002 Jos ei seuraavan puolen vuoden sisään ala kuulua niin sitten selvitellään missä vika.

Mulla pitäis tänään alkaa menkat. Tai jos kierto nyt paikkansa pitää. Jotenkin vaan on edelleen fiilis et mitä jos silti oonkin raskaana? Vaikka negaa testir näyttäneet. Pitää varmaan tehdä vielä nyt aamulla se nega, eiköhän se pistä menkatkin liikkeelle. Paristi käynyt niin että eii näy menkkoja, voiskohan sit ollakkin raskaana ja sit ne alkaa heti testin jälkeen.

Tiiättekö sen tunteen kun aamulla heräätte ja mietitte tapahtuiko jokin oikeasti?
Mä heräsin yöllä hirveään kipuun kohdussa, tai ainakin luulen heränneeni. Ärsyttää kun en muista näinkö unta, vai enkö. Perhana. Ihan varmasti heräsin.

Mulla flo sanoi menkkojen olevan tänään päivän myöhässä. Testi näytti negaa joten eiköhän se uusi kierto jossain vaiheessa ala. Jos ei ole muutaman päivän sisällä alkanut niin pakko testaa uusiksi.

Tiiättekö sen tunteen kun aamulla heräätte ja mietitte tapahtuiko jokin oikeasti?
Mä heräsin yöllä hirveään kipuun kohdussa, tai ainakin luulen heränneeni. Ärsyttää kun en muista näinkö unta, vai enkö. Perhana. Ihan varmasti heräsin.

Mä oon joka juutaksen yö nähny unta, että plussaan.
No. Testasin one stepin herkällä ja ei mitään. Eka testi kyllä sai sykkeen pompsahtamaan. Mut se olikin joku kusinen värikertymä, joka jatkoi matkaa lähelle kontrolliviivaa.

Oon ihan satavarma, että menkat alkaa muutaman päivän sisään. Oikeastaan alkaa olla kaikki "oireetkin" tiessään. Ei ainakaan tuo alamaha oo kipee.

Rintaan oli tullut pieniä verenpurkaumia yön aikana o_O
Laitan siitä kuvan :anyone

Liitteet

• 20210124_091826.jpg
    20210124_091826.jpg
    12.4 KB · Katsottu: 198
Mä oon joka juutaksen yö nähny unta, että plussaan.
No. Testasin one stepin herkällä ja ei mitään. Eka testi kyllä sai sykkeen pompsahtamaan. Mut se olikin joku kusinen värikertymä, joka jatkoi matkaa lähelle kontrolliviivaa.

Oon ihan satavarma, että menkat alkaa muutaman päivän sisään. Oikeastaan alkaa olla kaikki "oireetkin" tiessään. Ei ainakaan tuo alamaha oo kipee.

Rintaan oli tullut pieniä verenpurkaumia yön aikana o_O
Laitan siitä kuvan :anyone

Ihmismieli on sitte jännä. Jotain raskausunia mäkin oon taas nähnyt joka yö. Sitä kun niin kovasti toivoo niin tulee uniin.
Ylihuomenna sais alkaa testaa, mut jos vähän pidemmälle kuitenkin jaksaisi ootella. :smiley-angelic006

Ihmismieli on niiiiin ärsyttävä. Voikun voisikin ottaa vaan lunkisti. Luulin, et oisin voinu, mut nyt oon ihan sekopää :meh:
Tänään on kp23. Toki onhan tää ihan kamalan aikaista testeille. Ja menkat on yleensä alkanu viimeistään niin, että kierto on ollut 26 päivää.

Pala mulla on edelleen kurkussa. Mut se voi johtua stressistäkin. Yleensä jos stressaan jotenkin noin, etten tiedosta sitä, niin on tää juttu.

Huomenta!
Eli mulla erikoienn tilanne nyt. Jännät paikat. Kumppani vaihtui,tämä nuorempi henkilö ei enää haluakaan sitä lasta.
nyt tapasin vuoden takaisen tutun...Emme siis ole uppo outoja toisillemme...
Ja nyt olemme harrastelleet seksiä kp 13 kp 14 kp 15 ja kp 16.
Suoranaisesti ei kerro laukesiko sisään joka kerta vaan mä joudun päättelemään asiaa. Onpa vaikeaa. No eilen veti ulos aamulla kun oli se verinen ovisvuoto(?) mutta illemmalla päästi sisään(?) sekään ei ole varmaa koska hän sanoi saavansa kuivia orkkuja. No tunsin kyllä hieman spermaa ehkä. Pahoin pelkään että petyn taas. Ei suostu suoraan kertomaan päästikö sisälle ja laukesiko. Epävarmaa. No toivossa hyvä elää...

Muokattu viimeksi:
Huomenta!
Eli mulla erikoienn tilanne nyt. Jännät paikat. Kumppani vaihtui,tämä nuorempi henkilö ei enää haluakaan sitä lasta.
Suoranaisesti ei kerro laukesiko sisään joka kerta vaan mä joudun päättelemään asiaa. Onpa vaikeaa. No eilen veti ulos aamulla kun oli se verinen ovisvuoto(?) mutta illemmalla päästi sisään(?) sekään ei ole varmaa koska hän sanoi saavansa kuivia orkkuja. No tunsin kyllä hieman spermaa ehkä. Pahoin pelkään että petyn taas. Ei suostu suoraan kertomaan päästikö sisälle ja laukesiko. Epävarmaa. No toivossa hyvä elää...
Nyt kyllä kuulostaa erikoiselta? Kai olet kertonut että haluat lapsen? Ja hän myöskin haluaa? Jos haluat itsenäisenä naisena tehdä lapsen miksi et mene klinikalta hakemaan apua? Se olisi helpompi tapa.. Tai laita ilmoitustusta että etsitään kumppanuusvanhempaa? Koska on miehiä jotka haluavat lapsen mutta ei ole naista...

:smiley-angelic006:smiley-angelic006
Huomenta!

hei, tietääkö siis nämä sun eri kumppanit että sulla ei ole ehkäisyä käytössä ja haluat lasta ja se on tavoitteena tuossa? Oletteko eri miesten kanssa sopinu että yritätte lasta ilmeisesti ilman parisuhdetta vai?

Takaisin