Raskaaksi 2021

Sektio tehdään yleensä rv 39 jos ei ole mitään muuta syytä ottaa aikaisemmin esim vauvan suurikoko joka johtuu radista / ykköstyypin diabeteksestä.. Mulla olis esikoinen haluttu ottaa ulos jo rv34 mut en suostunut ja sitten yrittivät vielä suostutella rv36 enkä vieläkään suostunut.. Onneksi siis koska lapsi ei ollut iso..

Onnea, onnea plussanneille:love7

On, ovistestissä nyt lähes tasavahvat viivat, joten ovis lienee huomenna, enkä saa nyt ukkelia kellistettyä kun sillä revähti olkapäässä jotain, ja on niin kovasti kipee ettei muuta tee kuin sadattelee :violent001 että näin. Viimeksi hommailtu keskiviikkona...tuskin riittää :smiley-angry016 että ottaa pannuun

Edit [ sain sitten kuitenkin kellistettyä miehen, otti buranaa ja jääpussia olkapäähän ja sanoi että ei tätä tsänssiä voi missata, et pakko on yrittää edes, ja onnistuttiin, jeaa :cool05 ]

Hieno viiva epiglottis, ei todellakaan tartte tihrustella!

Hahaa sinä jolla on jo vaunut jemmassa. Mähän ostin kolmosen raskausaikana tuplat, vaikka ei edes oltu puhuttu et vielä lisää toivottaisiin, mies vähän hölmönä katseli kun esittelin vaunujen toimintoja et mihis me näin monta osaa tarvitaan :smiley-angelic006

Dpo 3-6. Melkein sorruin ostamaan yhden ylisöpön minibodyn, kävelin sen ohi ja mulle tuli tunne et oon raskaana... :smiley-angelic001

Kp23, ja menkkoihin näinollen neljä päivää :grin saas nähä malttaako olla tikkua kokeilematta vai meneekö kokeiluun saakka :hilarious: Tuntemuksia en pidä ”minään” vaikka on sitä vessassa juostu mutta kun ei tuu pohdittua kropan merkkejä niin eipä sitten niitä huomaakaan :grin

Oli niin tahi näin, ja syksyn kemiallinen oli henkisesti tosi raskas kokemus, mutta aikainen testaaminen oli itelle tosi tärkeä virstanpylväs tossa tapauksessa -> se osoitti et mä voinkin ehkä tulla raskaaksi ihan ”luomustikin”. Terot ei niin järeitä hormoneja ole ettäkö pitäisin niitä sinällään hoitona raskautumista varten, vaan lähinnä säännöllistämään kiertoa. Enihau, tää yritysaika sekä esikon kohdalla että nyt on tosi erilaisia mut kaikki siihen kuuluva vippaskonstien pohtimisesta kierron tarkkailuun ja kropan merkkien tulkintaan sekä forumille kirjoitteluun on itelle tärkeä osa sitä prosessia kun valmistautuu mahdolliseen tulevaan raskauteen ja/tai äitiyteen. Nyt toki olen jo äiti, ja esikoisen yritysaika oli raastavaa mutta tällä kertaa tämä stressittömyys on tuntunut siltä et tää elämänvaihe on tosi jees! :p

Hahaa sinä jolla on jo vaunut jemmassa. Mähän ostin kolmosen raskausaikana tuplat, vaikka ei edes oltu puhuttu et vielä lisää toivottaisiin, mies vähän hölmönä katseli kun esittelin vaunujen toimintoja et mihis me näin monta osaa tarvitaan :smiley-angelic006

Dpo 3-6. Melkein sorruin ostamaan yhden ylisöpön minibodyn, kävelin sen ohi ja mulle tuli tunne et oon raskaana... :smiley-angelic001

Jep, en edes viitsi listata mitä kaikkea mulla jo on valmiina :hilarious:

Jep, en edes viitsi listata mitä kaikkea mulla jo on valmiina :hilarious:

meilläkin on kaikki esikoisen tavarat valmiina, onneksi :p tai siis kaikki isot hankittavat ja sit suloisimmat vaatteet kokoon 74 asti, suurinpiirtein :oops:

Meillä ei oo mitään valmiina, toki kuopuskin täyttää loppukeväästä 6 että eipä tässä tilaa olis ollutkaan säilytellä :grin Kummankin lempparivaatteita oon kyllä jemmannut säilöön.

Mulla on ihan jäätävä turvotus, on se kumma ku joka kierron jaksolla turvottaa ja niitä päiviä kun ei turvota on ehkä 10. Aivan tuskaa olla farkut jalassa kun puristaa ihan älyttömästi, oisin valmis hyppäämään mammafarkkuihin :grin Näköjään vaihtui alavatsatuntemukset tähän megamahaan:mad: Muutamasti on kyllä vihlaissut ikävästi mutta muuten hyvinkin oireetonta. Viime kierrossa oli vaikka ja mitä jo tässä vaiheessa :grin:grin

Meidän pitäis hommata kaikki!
Tai no. Itkuhälyttimet Löysin, ku etin jotain joulukoristeita :grin

ON taas.
Tissejä kihelmöi, varsinkin päivällä. Ja aamupalan jälkeen yökötti. Oli sellanen pala kurkussa ja ku ajattelin yhtä älkää asiaa, niin tuli yökkäysrefleksi. Toisen kerran päivemmällä, mut nyt ilta on ollu ihan ok. Ei juurikaan mitään sen kummempaa. Paitsi vattan nipistely vasemmalta puolen :angelic:

Onnittelut Epiglottis, kauniit viivat:happy:

Juu, valmiiks on kuukletettu vaunut, kaukalot, kantoreput ja äitiysvaatteet. Sitä raskautta vaan odotellessa:laughing001

Kaikki aiemmat raskaudet lähti puolen vuoden sisään. Nyt ei sitten millään. Ikä? Miehen ikä? Stressi? Kun tietäis miten sais lapsen alulle, kun toisilla se onnistuu vahingossa:angelic:

Macat, punaviinit ja greippimehut käytössä. Punaviini ja mehu ei töki mennessään, mutta maca maistuu ihan koiran oksennukselta:hungover:

Aivan karmee horkka iski ihan yhtäkkiä! :coldfeet: en käsitä miten voi olla näin kylmä vaikka päällä onthermosukkikset, alusmekko ja villamekko!

Mä myin vaunut pois kun vievät tilaa. Lisäks haluisin eri merkkiset jos vauva vielä tulee.
Just tänään hairahdin ostamaan alesta pari bodya ja housut. Sit NOSHin alesta tilasin pari bodya.:rolleyes:
Pidän laput paikoillaan ja myyn jos ei tulekaan tarvetta.:hilarious:

Mulla on kp 29 menossa ja uuden kierron ois pitäny flo:n mukaan alkaa jo. Ei tietoakaan siitä ja nyt oviksen jälkeisen tauon jälkeen mulla alkoi limailut. Mun on muuten vaikea seurata limoja kun täytyy joka vessareissun jälkeen tehdä vesipesu ja ainoa mistä limat huomaa on pyyhe millä kuivaan alakerran. Mulla on siis j-pussi ja suoli toimii monta kertaa päivässä ja tulee suoraan ohutsuolesta niin ärsyttää limakalvoja.

Käskin miehen tuoda kaupasta mulle testejä ja sainkin pari pakettia rfsu liuskoja. Varmaan huomenna täytyy testata kun menkat on myöhässä ja mun suolen toiminta on hidastunut aiemmasta.

Sarjassamme "kunhan tuli mieleen"..

Luteaalivaiheen vuodothan on tosi yleisiä ja samoin alkuraskauden vuodot. Sana "kiinnittymisvuoto" on vähän semmoinen ja tämmöinen käsite. Jos on vuotoa oviksen ja menkkojen välillä, niin sitten puhutaan, että se on ollut kiinnittymisestä, vaikka eihän sen mitättömän kokoisen pienen soluryppään uppoutuminen sinne limakalvoon aiheuta yhtään mitään - hormonitasojen muutoksethan sen vuodon aiheuttaa. Ja hormonitasot muuttuu ja vuotoa voi olla, oli raskaana tai ei. Eli riippuu täysin lopputuloksesta, millä nimellä sitä vuotoa tavataan kutsua. Siksi en itse tykkää käyttää tuota nimitystä "kiinnittymisvuoto".

Toisekseen noista oireista, on hyvä pitää mielessä, että senkin kaiken aiheuttaa samat hormonit, joita naisen elimistössä on läsnä ympäri kierron, määrät ja suhteet vain muuttuu. Eli ne oireet, jotka ovat läsnä ennen kuin hcg nousee, eivät ole oireita raskaudesta sinänsä.

Kolmantena asiana, raskautumiseen liittyy jos jonkinmoista kikkakolmosta, mutta hyvin pitkälti siltikin kyseessä on vain tuuri. Totta kai silti voi ja saa käyttää jos haluaa, mutta se, että jollakin toisella "just siitä kierrosta tärppäsi kun join greippimehua" ei silti tarkoita sitä, että sinunkin PITÄISI jotta voit tulla raskaaksi.

Anteeksi tämmöinen oksennus tähän torstai-iltaan, tiiän, olen hauskaa seuraa juhlissa. :bag:

Juurikin progesteroni eli keltarauhas hormoni aiheuttaa luteaalivaiheessa pahoinvointia, rintojen arkuutta, vuotoja ym oli raskaana tai ei. Jos tärppi käy niin hormonin erittyminen jatkuu.

Meillä lapsi tosiaan vähän reilu vuoden ja mä olen jo laittanut kaiken eteenpäin, mitä ei just enää tarvittu, eli kaikki tarvii uudestaan hankkia sitten :wacky: Näin jälkiviisaana ois ehkä jotain kannattanut säästääkin, mutta toisaalta, en vaan tykkää säilytelläkään semmosta mille ei justiinsa ole käyttöä. (Toki olen joitakin juttuja säästänyt muistoksi, mutta tosi vähän.. enkä tiedä, mahtaako ne mennä uudelle vauvalle käyttöönkään, vai säilyykö muistona vaan.)

Edit. Just tajusin, että kaikkia raskausvaatteita en oo vielä hävittänyt! Jee! Ne tuleekin varmaan ekana käyttöön, jos paisun taas samat +25kg mitä viimeksi :biggrin

Täällä kp6 tänään. Toka vuoto Mirenan poiston (8.12.) jälkeen. Kp 1-4 tuli vuotona vain kerran päivässä hyytymiä(?!) Ja nyt kp5-6 vuotanu kuin seula puhdasta kirkasta verta ja joka toisella kerralla jättimäisiä hyytymiä.. Niin toivon että kaikki ois kunnossa ja johtuisi vaan siitä että hormonit etsii paikkaansa.. :bookworm:

Mä en oo ollu juurikaan vaunujen perään. Meille kummit hommas kaksosille ja kuopukselle löysin retrovaunut jotka juur myytiin pois.

Tänään dpo 9 ja vielä en oo testejä ostanu :hilarious: Oon malttanu yllättävän hyvin.

Sitteri löytyy sekä tyttöjen vaatteita 74-160cm, poikien vaatteita löytyy 100-140cm :joyful: eli jos tärppää ja poika tulis ni pääsis enempi kattelee vaatteita.

Mulla on vaunujen lisäks synnytyssuunnitelma myös sekä sairaala valittu :grin Muuten en oo juurikaan mitään vielä päättänyt, stokken sängystä kyllä haaveilen :grin Mua ahdistaa jo vähän valmiiksi että kuinka nopeasti turpoon sitten joskus kun oon raskaana, töissä kun en haluaisi heti kertoa. Kuopuksesta olin about viikolla 7 kun esikoisen päiväkodin aikuinen onnitteli vauvasta :grin Ja mulla oli suht löysä villapaita silloin päällä.

Meille jos tulis poika niin se sais kyllä kaiken vaatetuksen uutena/kirppikseltä, meillä kun on kaksi tyttöä :joyful: On ehkä muutamia unisex vaatteita kyllä muistolaatikoissa.

Hei jee, huomenna jo dpo5!! Kyllä ne päivät vaan vierii eteenpäin vaikka siltä ei tunnu :rolleyes:

Takaisin