Raskaaksi 2021

Sarjassamme "kunhan tuli mieleen"..

Luteaalivaiheen vuodothan on tosi yleisiä ja samoin alkuraskauden vuodot. Sana "kiinnittymisvuoto" on vähän semmoinen ja tämmöinen käsite. Jos on vuotoa oviksen ja menkkojen välillä, niin sitten puhutaan, että se on ollut kiinnittymisestä, vaikka eihän sen mitättömän kokoisen pienen soluryppään uppoutuminen sinne limakalvoon aiheuta yhtään mitään - hormonitasojen muutoksethan sen vuodon aiheuttaa. Ja hormonitasot muuttuu ja vuotoa voi olla, oli raskaana tai ei. Eli riippuu täysin lopputuloksesta, millä nimellä sitä vuotoa tavataan kutsua. Siksi en itse tykkää käyttää tuota nimitystä "kiinnittymisvuoto".

Toisekseen noista oireista, on hyvä pitää mielessä, että senkin kaiken aiheuttaa samat hormonit, joita naisen elimistössä on läsnä ympäri kierron, määrät ja suhteet vain muuttuu. Eli ne oireet, jotka ovat läsnä ennen kuin hcg nousee, eivät ole oireita raskaudesta sinänsä.

Kolmantena asiana, raskautumiseen liittyy jos jonkinmoista kikkakolmosta, mutta hyvin pitkälti siltikin kyseessä on vain tuuri. Totta kai silti voi ja saa käyttää jos haluaa, mutta se, että jollakin toisella "just siitä kierrosta tärppäsi kun join greippimehua" ei silti tarkoita sitä, että sinunkin PITÄISI jotta voit tulla raskaaksi.

Anteeksi tämmöinen oksennus tähän torstai-iltaan, tiiän, olen hauskaa seuraa juhlissa. :bag:

Tuo on kyllä aivan tosi, että oireita on ympäri kierron, sitä vain aina tiettyyn aikaan kierrosta kiinnittää niihin normaalia enemmän huomiota ja varmasti kun oikein paljon sitä vauvaa toivoo, niin sitä mielessään myös ajattelee että ne oireet on vahvemmat, tai että joitain pikkuoireita ei normaalisti kierrossa olisi tuntuu nyt ihan selvästi. Varmasti suurin osa näistä oireista tulee ihan joka kierrossa mutta niitä ei vain rekisteröi. Toki en sano että joku voi tuntea joitain oireita hyvinkin varhaisessa vaiheessa, kun kaikki ollaan kuitenkin yksilöitä.

Totta myös tuo kikkakolmosten käyttäminen. Toivon että jokainen joka turvautuu kikkakolmosiin tiedostaa myös sen että todellisuudessa niillä ei välttämättä ole mitään todellista tekemistä raskautumisen kanssa ja niihin tulisi aina suhtautua myös vähän kevyemmällä asenteella. Itse käytän Gelee Royale -kapseleita ja greippimehua, mutta terve skeptisyys kannattaa silti pitää mukana, ne ei lupaa mitään eikä niiden tehoa ole tutkittu eli niiden tehoon nyt ei ihan 100% kannata luottaa. :)

Pahoittelut menkoista suva :arghh:

Mä en nyt tiedä oliko tuo mulle vai yleisesti (oon vähän herkkis:grin) mutta itse siis en pidä minään kiinnittymisvuotona tuota eilistä omaa vuotelua, säikähdin sitä kyllä jonkun verran koska mulla ei ole ikinä tiputellut paitsi muutama pv ennen kuukautisten alkua sekä niiden jälkeen ja se vatsakipu mikä oli eilen oli tosi outoa, ei menkkamaista eikä ovismaista. Joten päällimmäisenä oli mielessä joku tulehdus tms. Mun mielestä on kiva näillä piinapäivillä lukea muiden oireita ja ”oireita” sekä itse tarkastella kroppaa. Toki pitää sitä pitää oma pääni kylmänä mikä nyt onneksi onnistuu vielä näin pienillä yrityskerroilla, katellaan sitten muutaman kk päästä :grin Tokihan se nyt tuskin kenenkään mielenterveydelle tekee kovin hyvää fanaattisesti kuulostella oireita ja joillain se tosiaan menee varmasti yli, enemmän tai vähemmän.

Hah, mun puoliso oli nähnyt unta että tein raskaustestin jossa oli kaks kirkuvaa punaista viivaa ja ite vaan raivosin et se testi on viallinen :grin

Mä en nyt tiedä oliko tuo mulle vai yleisesti (oon vähän herkkis:grin) mutta itse siis en pidä minään kiinnittymisvuotona tuota eilistä omaa vuotelua, säikähdin sitä kyllä jonkun verran koska mulla ei ole ikinä tiputellut paitsi muutama pv ennen kuukautisten alkua sekä niiden jälkeen ja se vatsakipu mikä oli eilen oli tosi outoa, ei menkkamaista eikä ovismaista. Joten päällimmäisenä oli mielessä joku tulehdus tms. Mun mielestä on kiva näillä piinapäivillä lukea muiden oireita ja ”oireita” sekä itse tarkastella kroppaa. Toki pitää sitä pitää oma pääni kylmänä mikä nyt onneksi onnistuu vielä näin pienillä yrityskerroilla, katellaan sitten muutaman kk päästä :grin Tokihan se nyt tuskin kenenkään mielenterveydelle tekee kovin hyvää fanaattisesti kuulostella oireita ja joillain se tosiaan menee varmasti yli, enemmän tai vähemmän.

Hah, mun puoliso oli nähnyt unta että tein raskaustestin jossa oli kaks kirkuvaa punaista viivaa ja ite vaan raivosin et se testi on viallinen :grin

Luulenpa että ihan yleisenä pohdintana oli. :)

Mullakin oli eilen tosi kova vatsakipu joka ei ollut oikein menkkamaista, eikä ovismaista, eikä se ollut myöskään pieru suolenmutkassa, vaikka myönnettäköön että oviksesta asti mulla on ollut aika paljon ilmavaivoja. :wacky:
En oikein tiedä miten sitä kuvailisi, sijoittui alamahalle ja ehkä sitä parhaiten kuvaisi sana vihlova tai viiltävä. Tietysti sitä toivoisi että se olisi hyvä merkki raskautumista ajatellen, mutta katsotaan nyt. Nyt on kuitenkin vasta dpo4. :rolleyes:

edit. en myöskään osannut siitä huolestua mitenkään, koska se välillä katos ja välillä tuli uudelleen. Jos olisi ollut ihan jatkuvaa kipua niin sitten olisin ehkä enemmän miettinyt että mikäs tämä.

Tuollainen viiltävä nimenomaan oli mullaki, tai ehkä lähinnä kuvaa sitä parhaiten. No mutta uusi päivä uudet oireet! Ei vaan :grin

piti sitä vielä sanoa että ya.fi on kaikki intiimituotteet -20%, mukaanlukien ovis- ja raskaustestit! :) Jos jollain tarvetta tilailla. Itse tilasin mamavitamiinit kun huomasin että ne oli kans alessa, foolihapot loppuu just niin siirrytään sitten noihin niin onpahan tankattu vitamiineja :grin

Niin.
Ite ainakin nyt ylianalysoin itteeni. Mutta. Tuntemukset on nyt tosi erilaiset. Tai sitten vaan kuuntelen itteeni ihan liikaa. Ja tää on ärsyttävää. Enkä tiedä miksi teen näin, koska oon aika varma ettei kyse ole raskaudesta vaan jostain muusta. Koita nyt sitten elää mun kanssa :grin:grin

Täällä nyt dpo 10, menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina, nyt näyttäisi siltä ettei ole tulossa. Ainakin viivat vahvistuu, toisessa kuvassa ylempänä dpo 8 ja alempana nyt dpo 10 :rolleyes:

Liitteet

• 490412DC-395E-48D9-9385-53F530A18BCE.jpeg
    490412DC-395E-48D9-9385-53F530A18BCE.jpeg
    30.3 KB · Katsottu: 202
  • 8243A2EB-9306-48C1-A03A-8A22F49C47AA.jpeg
    8243A2EB-9306-48C1-A03A-8A22F49C47AA.jpeg
    10.5 KB · Katsottu: 206
Täällä nyt dpo 10, menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina, nyt näyttäisi siltä ettei ole tulossa. Ainakin viivat vahvistuu, toisessa kuvassa ylempänä dpo 8 ja alempana nyt dpo 10 :rolleyes:
Noissa valoitus on niin eri, että tosi vaikea sinänsä sanoa kovin tarkasti, mutta kyllä se ehkä hieman näyttäisi vahvistuneen. Toivotaan että pysyy kyydissä! :smiley-angelic001

Noissa valoitus on niin eri, että tosi vaikea sinänsä sanoa kovin tarkasti, mutta kyllä se ehkä hieman näyttäisi vahvistuneen. Toivotaan että pysyy kyydissä! :smiley-angelic001

Joo, toinen päivänvalossa ja toinen vessan valossa. Tässä nyt vielä samassa valossa, ylempänä 8 ja alempana tänään.

Liitteet

• 64F7CFB2-648C-4E9B-9FD5-E598DBC16A30.jpeg
    64F7CFB2-648C-4E9B-9FD5-E598DBC16A30.jpeg
    23.2 KB · Katsottu: 186
Niin.
Ite ainakin nyt ylianalysoin itteeni. Mutta. Tuntemukset on nyt tosi erilaiset. Tai sitten vaan kuuntelen itteeni ihan liikaa. Ja tää on ärsyttävää. Enkä tiedä miksi teen näin, koska oon aika varma ettei kyse ole raskaudesta vaan jostain muusta. Koita nyt sitten elää mun kanssa :grin:grin
Joo, on mullakin siihen taipumusta. Nyt mä en vaan jotenkin uskalla luottaa samalla tavalla kuin ennen. Ehkä osittain siksi että ei tipahtaisi taas niin kovaa jos menee taas heti kesken tai ei tärppää. Osittain varmaan myös siksi että mulla on rauta-arvot niin matalat että kuinkahan monet oireet johtuu ihan vaan siitä!

Joo, toinen päivänvalossa ja toinen vessan valossa. Tässä nyt vielä samassa valossa, ylempänä 8 ja alempana tänään.
Ylemmässä mä en näe mitään mutta alemmassa on jo ihan selkee haamulainen. :) Eli onhan se sitten vahvistunut.

Ylemmässä mä en näe mitään mutta alemmassa on jo ihan selkee haamulainen. :) Eli onhan se sitten vahvistunut.

Joo oli aikamoista tihrustamista sillon dpo 8, kun oli niin haalee. Siksi kuvasinkin päivänvalossa siinä sai edes jotenkin kameraan vangittua, mutta itse en oo henkilökohtaisesti näihin saanut viivanpaikkoja niin tietysti heti innostuin. Tiedostan kyllä riskit näin aikaisessa vaiheessa, mutta vähän voi varmaan jo innostua:smiley-bounce013

Kaksi kemiallista takana, jossa viivat ei lähteneet vahvistumaan. Herkällä testillä haamu dpo 10 ja pregcheck nega, sen takia tähän luotankin kaikista eniten. Digillä ajattelin vielä viikonloppuna varmistaa.

Joo oli aikamoista tihrustamista sillon dpo 8, kun oli niin haalee. Siksi kuvasinkin päivänvalossa siinä sai edes jotenkin kameraan vangittua, mutta itse en oo henkilökohtaisesti näihin saanut viivanpaikkoja niin tietysti heti innostuin. Tiedostan kyllä riskit näin aikaisessa vaiheessa, mutta vähän voi varmaan jo innostua:smiley-bounce013

Kaksi kemiallista takana, jossa viivat ei lähteneet vahvistumaan. Herkällä testillä haamu dpo 10 ja pregcheck nega, sen takia tähän luotankin kaikista eniten. Digillä ajattelin vielä viikonloppuna varmistaa.

Joo, noin aikaisilla päivillä voi mitä vain vielä tapahtua, mutta jos uskallat innostua niin tottakai sä voit innostua. :happy: En mä ainakaan näe mitään syytä miksi ei voisi innostua. Kun saa plussan testiin niin ihan yhtä korkealta tipahtaa jos meneekin heti alussa kesken, oli siitä innostunut tai ei.
Mäkin oon kemiallisen kokenut ja kun muistelen sitä jälkikäteen niin minusta oli hyvä että innostuin siitä, kaiken stressin ja pimeän keskellä edes sen viikon ajan oli hyvillä mielin ja jaksoi odottaa tulevaa. Olihan se musertavaa kun se menikin heti kesken ja kesti aikansa siitä toipua, mutta silti oli mukavaa että sai ees hetken aikaa olla innoissaan jostain. :joyful:

Joo, noin aikaisilla päivillä voi mitä vain vielä tapahtua, mutta jos uskallat innostua niin tottakai sä voit innostua. :happy: En mä ainakaan näe mitään syytä miksi ei voisi innostua. Kun saa plussan testiin niin ihan yhtä korkealta tipahtaa jos meneekin heti alussa kesken, oli siitä innostunut tai ei.
Mäkin oon kemiallisen kokenut ja kun muistelen sitä jälkikäteen niin minusta oli hyvä että innostuin siitä, kaiken stressin ja pimeän keskellä edes sen viikon ajan oli hyvillä mielin ja jaksoi odottaa tulevaa. Olihan se musertavaa kun se menikin heti kesken ja kesti aikansa siitä toipua, mutta silti oli mukavaa että sai ees hetken aikaa olla innoissaan jostain. :joyful:

Viime kierron kemiallinen oli mulle ihan super iso asia. Ja innostuin. Mut en tippunut kovin korkealta, koska tän ei ees pitäny olla mahdollista. Lähinnä innostuin.bja nyt oonkin pimee :yuck:

Suva, voi ei! :sad001

Joo ei minun viesti ainakaan ollut sulle suunnattu, vaan miettinyt jo tovin tuota asiaa ja nyt päätin sen kirjoittaa :wacky:

On kyllä hieno viiva :love7

Hitto, jos oisin yhtään sekopäisempi kuin jo olen niin pukisin ostohousut jalkaan ja lähtisin ostamaan vaunuja :grin En ole eronnut Facebookin vaunukirppareilta ja nyt lävähti myynti-ilmo mun rakkausvaunuista ja olisi vieläpä hyvään hintaan :sorry: Mutta se taitais olla jo ihan nextlevel hullua vauvakuumeilua :grin Joten puen työhousut jalkaan ja painun töihin, saapa muuta ajateltavaa :grin

Nyt on pakko kysyä! Te joilla nyt DPO4 tai sitä luokkaa, onko teillä alaselkä kipee? Mulla on siis ollut jo oviksesta asti toi alaselkä jomoinen ja särkee vähän samalla tavalla kuin olisi seissyt koko päivän jaloillaan.

Takaisin