Sarjassamme "kunhan tuli mieleen"..
Luteaalivaiheen vuodothan on tosi yleisiä ja samoin alkuraskauden vuodot. Sana "kiinnittymisvuoto" on vähän semmoinen ja tämmöinen käsite. Jos on vuotoa oviksen ja menkkojen välillä, niin sitten puhutaan, että se on ollut kiinnittymisestä, vaikka eihän sen mitättömän kokoisen pienen soluryppään uppoutuminen sinne limakalvoon aiheuta yhtään mitään - hormonitasojen muutoksethan sen vuodon aiheuttaa. Ja hormonitasot muuttuu ja vuotoa voi olla, oli raskaana tai ei. Eli riippuu täysin lopputuloksesta, millä nimellä sitä vuotoa tavataan kutsua. Siksi en itse tykkää käyttää tuota nimitystä "kiinnittymisvuoto".
Toisekseen noista oireista, on hyvä pitää mielessä, että senkin kaiken aiheuttaa samat hormonit, joita naisen elimistössä on läsnä ympäri kierron, määrät ja suhteet vain muuttuu. Eli ne oireet, jotka ovat läsnä ennen kuin hcg nousee, eivät ole oireita raskaudesta sinänsä.
Kolmantena asiana, raskautumiseen liittyy jos jonkinmoista kikkakolmosta, mutta hyvin pitkälti siltikin kyseessä on vain tuuri. Totta kai silti voi ja saa käyttää jos haluaa, mutta se, että jollakin toisella "just siitä kierrosta tärppäsi kun join greippimehua" ei silti tarkoita sitä, että sinunkin PITÄISI jotta voit tulla raskaaksi.
Anteeksi tämmöinen oksennus tähän torstai-iltaan, tiiän, olen hauskaa seuraa juhlissa. :bag:
Tuo on kyllä aivan tosi, että oireita on ympäri kierron, sitä vain aina tiettyyn aikaan kierrosta kiinnittää niihin normaalia enemmän huomiota ja varmasti kun oikein paljon sitä vauvaa toivoo, niin sitä mielessään myös ajattelee että ne oireet on vahvemmat, tai että joitain pikkuoireita ei normaalisti kierrossa olisi tuntuu nyt ihan selvästi. Varmasti suurin osa näistä oireista tulee ihan joka kierrossa mutta niitä ei vain rekisteröi. Toki en sano että joku voi tuntea joitain oireita hyvinkin varhaisessa vaiheessa, kun kaikki ollaan kuitenkin yksilöitä.
Totta myös tuo kikkakolmosten käyttäminen. Toivon että jokainen joka turvautuu kikkakolmosiin tiedostaa myös sen että todellisuudessa niillä ei välttämättä ole mitään todellista tekemistä raskautumisen kanssa ja niihin tulisi aina suhtautua myös vähän kevyemmällä asenteella. Itse käytän Gelee Royale -kapseleita ja greippimehua, mutta terve skeptisyys kannattaa silti pitää mukana, ne ei lupaa mitään eikä niiden tehoa ole tutkittu eli niiden tehoon nyt ei ihan 100% kannata luottaa. :)