Raskaaksi 2021

Samoissa mennään. :) Mulla on dpo 3 myös. Mulla ei oo kyllä vielä mitään tuollaisia vuotoja, mutta kyllähän tuo vähän sellaiseen kiinnittymisvuotoon vihjailisi. :happy: Aina välillä tuntuu sellanen ikävä ns. muljaus tuolla alamahassa ja nivusissa kokoajan ihmejomo päällä. :wacky:

Mullakin dpo3 :dance008
Eilen oli järkyttävä nännikipu ja arat tissit mitä ei ikinä oo ollu.
Mitää muita oloja ei ole ja saas nähdä, kun talleteltiin vain kerran sunnuntaina ja sitä edellisestä kerrasta oli jo useampi päivä, että kävikö tärppi:smiley-ashamed005

Tervetuloa uusille. Kiva, että on muitakin "varttuneempia" yrittäjiä. Mielenkiintoista seurata millä yk:lla plussataan! Mä plussasin ekasta 10 vuotta sitten yk 4, toisesta yk 16 ja kolmosesta ehkä yk 100 tai montako rundia viiteen vuoteen mahtuu. Nyt yritystä reilu vuosi. Kiva olis kuulla muidenkin yk:t ennen tärppiä ja minkä ikäinen silloin olit. Mulla ikää nyt 38. Esikoisen sain 28-vuotiaana, toisesta olin 31 ja kolkista 37.

Dpo liian vähän!Ehkä 2, ovistuntemukset oli kuin nuorella tytöllä, joten suurin toivein taas odotellaan. Joka kuukausi päätän etten testaa liian aikaisin, mut eihän se onnistu. Jos edes ens viikon perjantaihin (lue:keskiviikkoon) jaksais...

meitä on nyt paljon :grin täälläkin dpo2-3 ja tukkoisuus, tärinäkipu ja turvotus seurana.
onneks ei tarvii piinailla yksin :happy:

Mäkin liityn tähän porukkaan ainakin taustalle piinailemaan :pompus: Oloista päätellen tänään dpo1. Vaikka en kyllä ole yhtään varma, että mahtaako olla ees ovista oikeasti tullut tai mikä meininki tuolla alakertaosastolla muutenkaan. Kyseessä eka kierto varhaisen km jälkeen. Mut aina voi haaveksia :rolleyes:

Omaa napaa pikku stressissä ja pää pehmeänä:
Iltapissasta 2h pidätyksellä oli pakko tehä Digi, vaikka huomenna onki verikokeeseen menoa jossa taas mitataan hcg :smiley-ashamed005

Oi onnea ja tarrasukkia :love7

Vielä tuli myöhemmin sitä vaaleanpunaista vuotoa :sorry: Ja kun kävellen hain pienemmän päikystä niin kyllä jomotteli alavatsaa. Ihan on sellainen olo että menkat alkaa hetkenä minä hyvänä, tosin tää vatsakipu ei oo samanlaista :pompus:. Toivottavasti nyt sentään ei ala vielä koska vasta kp16:grin

Täällä tapahtuu niin paljon sellasia asioita, joita en oo edes ajatellu olevan mahdollista, siinä vaiheessa, kun lasta aletiin puuhaamaan. Toki siinä vaiheessa, kun ehkäisy jäi pois, alkoi tutkailemaan kaikkia oireita ja mahdollisia komplikaatioita, mutta tätä palstaa lukiessa niistä jotenki tulee nettiartikkelien sijaan jotenki todellisempia. Kuten kohdun ukoisen epäilyt, kemialliset, keskenmenot sun muut. Ei voi muuta sanoa, ku tsemppiä kaikille, jotka kamppailee haasteiden kanssa!!

Tiedosta on välillä hyötyä, mutta osittain se myös lisää tuskaa. Kannattaa kuunnella itseään ja miettiä, mikä on itselle hyväksi. Tosi aikainen raskaustestien tekeminen voi tuoda turhia pettymyksiä tai lisätä vaan stressiä. Ymmärrän, että toive lapsesta on suuri, niin on itselläkin, mutta silti kyllä tuntuun että osalla olojen kyttäilyt ja tulkinnat menee jo yli.

Vielä tuli myöhemmin sitä vaaleanpunaista vuotoa :sorry: Ja kun kävellen hain pienemmän päikystä niin kyllä jomotteli alavatsaa. Ihan on sellainen olo että menkat alkaa hetkenä minä hyvänä, tosin tää vatsakipu ei oo samanlaista :pompus:. Toivottavasti nyt sentään ei ala vielä koska vasta kp16:grin

Vaaleanpunainen vuoto parina päivänä oviksen jälkeisinä päivinä voi olla hyväkin juttu :) toivotaan parasta!!!

Tiedosta on välillä hyötyä, mutta osittain se myös lisää tuskaa. Kannattaa kuunnella itseään ja miettiä, mikä on itselle hyväksi. Tosi aikainen raskaustestien tekeminen voi tuoda turhia pettymyksiä tai lisätä vaan stressiä. Ymmärrän, että toive lapsesta on suuri, niin on itselläkin, mutta silti kyllä tuntuun että osalla olojen kyttäilyt ja tulkinnat menee jo yli.

Enpä ole päässyt vielä raskaustesteihin asti, kun olen päättänyt olla testaamatta ennen kuin menkat on myöhässä. Ovista tikutin ekaa kertaa viime kierrossa. Eli melkeenpä menee tjottailun puolelle. Harmittaa vaan kaikkien muiden tilanteet. Itse pärjäisin, vaikka lasta ei tähän taloon tulisikaan. Olen edelleen alpakkafarmin kannalla, jos ei ota tärpätäkseen.

Mul oli just noin tos kp16 verta vv seassa ja uskon et ovis ja toi kyl kuulostaa ovikselta .. itselläni tulee aina liru verta kun ovis on.. tuolloin onkin sit keskeytetty tai ihan vaan ilman seksiä oltu kun ei ollut yritys.. onko sulla siis ollut jo ovis vai? En oo ihan kärryillä mutta niin minulla on ja kp kyl olis sitä luokkaa et ovis ennemmin kuin menkat tuloilla

Taas täällä on alavatsa aiva tulessa ja paineen tunne mitä ei ikinä oo ollu ainakaa nöi selvästi. Apua! Jännää!! Ja kohta vois testata tai ensviikol. Huihui. :angelic::hilarious:

Taaai sit vaa menkat varottelee itestää. :hungover:

Olispa selvännäkijä :smiley-bounce013

Mul oli just noin tos kp16 verta vv seassa ja uskon et ovis ja toi kyl kuulostaa ovikselta .. itselläni tulee aina liru verta kun ovis on.. tuolloin onkin sit keskeytetty tai ihan vaan ilman seksiä oltu kun ei ollut yritys.. onko sulla siis ollut jo ovis vai? En oo ihan kärryillä mutta niin minulla on ja kp kyl olis sitä luokkaa et ovis ennemmin kuin menkat tuloilla

Ovisplussan sain kp12 eli se on mennyt jo :)

selvännäkijän taidot olis kyllä huiput :grin

Sarjassamme "kunhan tuli mieleen"..

Luteaalivaiheen vuodothan on tosi yleisiä ja samoin alkuraskauden vuodot. Sana "kiinnittymisvuoto" on vähän semmoinen ja tämmöinen käsite. Jos on vuotoa oviksen ja menkkojen välillä, niin sitten puhutaan, että se on ollut kiinnittymisestä, vaikka eihän sen mitättömän kokoisen pienen soluryppään uppoutuminen sinne limakalvoon aiheuta yhtään mitään - hormonitasojen muutoksethan sen vuodon aiheuttaa. Ja hormonitasot muuttuu ja vuotoa voi olla, oli raskaana tai ei. Eli riippuu täysin lopputuloksesta, millä nimellä sitä vuotoa tavataan kutsua. Siksi en itse tykkää käyttää tuota nimitystä "kiinnittymisvuoto".

Toisekseen noista oireista, on hyvä pitää mielessä, että senkin kaiken aiheuttaa samat hormonit, joita naisen elimistössä on läsnä ympäri kierron, määrät ja suhteet vain muuttuu. Eli ne oireet, jotka ovat läsnä ennen kuin hcg nousee, eivät ole oireita raskaudesta sinänsä.

Kolmantena asiana, raskautumiseen liittyy jos jonkinmoista kikkakolmosta, mutta hyvin pitkälti siltikin kyseessä on vain tuuri. Totta kai silti voi ja saa käyttää jos haluaa, mutta se, että jollakin toisella "just siitä kierrosta tärppäsi kun join greippimehua" ei silti tarkoita sitä, että sinunkin PITÄISI jotta voit tulla raskaaksi.

Anteeksi tämmöinen oksennus tähän torstai-iltaan, tiiän, olen hauskaa seuraa juhlissa. :bag:

Kp 23 ja menkkoja odotna su-ti akselille. Meinasin, että ostan testejä ja himotestaan. Sitten muistin, että kahdesta aiemmasta raskaudesta (KU ja onnistunut) olen saanut ekat haaleat haamut dpo 13 joten aiemmin tuskin olisi ollut mitään, en siis himotestaa :grin Nyt ei hajua dpoista, ovisoireet oli aika epäselvät tässä kierrossa. Varmaan johtuu siitä kun jouduin oviksen tienoilla (noin viikko ennen) syömään reilu viikon särkylääkkeitä 3xpäivässä (burana+panadol) kun loukkasin jalkani.
Vitamiinit tuli eilen postista. D-vitamiinia, foolihappoa ja b-vitamiinia. Sen kummenpia poppakonsteja en käytä.

Ovisplussan sain kp12 eli se on mennyt jo :)

selvännäkijän taidot olis kyllä huiput :grin
Okei, mut jos silloin oli ovisplus niin nyt vois sitte olla varsinainen irtoaminen? Itsellä ovisplus ku tulee niin se tulee joko heti tai vasta 3-4 päivän päästä eli joskus ovisplus tulee ja limat ja dpo3/4 tulee niinkuin just kipui ja molemmin puolin ja keskeltä kramppaa... nää on olleet niitä kertoja kun on ollut ilmeisesti niitä kultamunia et toivottavasti enteilee hyvää vain :)

Sarjassamme "kunhan tuli mieleen"..

Luteaalivaiheen vuodothan on tosi yleisiä ja samoin alkuraskauden vuodot. Sana "kiinnittymisvuoto" on vähän semmoinen ja tämmöinen käsite. Jos on vuotoa oviksen ja menkkojen välillä, niin sitten puhutaan, että se on ollut kiinnittymisestä, vaikka eihän sen mitättömän kokoisen pienen soluryppään uppoutuminen sinne limakalvoon aiheuta yhtään mitään - hormonitasojen muutoksethan sen vuodon aiheuttaa. Ja hormonitasot muuttuu ja vuotoa voi olla, oli raskaana tai ei. Eli riippuu täysin lopputuloksesta, millä nimellä sitä vuotoa tavataan kutsua. Siksi en itse tykkää käyttää tuota nimitystä "kiinnittymisvuoto".

Toisekseen noista oireista, on hyvä pitää mielessä, että senkin kaiken aiheuttaa samat hormonit, joita naisen elimistössä on läsnä ympäri kierron, määrät ja suhteet vain muuttuu. Eli ne oireet, jotka ovat läsnä ennen kuin hcg nousee, eivät ole oireita raskaudesta sinänsä.

Kolmantena asiana, raskautumiseen liittyy jos jonkinmoista kikkakolmosta, mutta hyvin pitkälti siltikin kyseessä on vain tuuri. Totta kai silti voi ja saa käyttää jos haluaa, mutta se, että jollakin toisella "just siitä kierrosta tärppäsi kun join greippimehua" ei silti tarkoita sitä, että sinunkin PITÄISI jotta voit tulla raskaaksi.

Anteeksi tämmöinen oksennus tähän torstai-iltaan, tiiän, olen hauskaa seuraa juhlissa. :bag:
Itse asiassa oon hyvin paljon samaa mieltä tästä ja siksi (vaikka km ollut aiemmin) niin ei ne kyllä alkaneet millään kummallisilla kikkakolmosilla tai oireilla. Satuin juuri tuolloin huomioimaan tietyt seikat elimistössä paljon selkeämmin ja niitä olis voinut olla myös negakierrossa, miten myös asianlaita on :) mäkin oon ottanut ne mitä koen tarpeelliseksi enkä fanaattisesti kyttää oireita mutta minusta on hauskaa seurata kiertoja ja jännäillä yhdessä niiden lopputulosta yhdessä ja sit on kiva muistella mitä ne oireet sillon oli ja näin..

Plussaa kaikille toivon ja olis kiva myös kuulla muiden ns kikoista. Olisi kivaa yrittää niitä ehkä jos ei vuoteen ala tjotilla tulla

Alan kallistua siihen, et jotain on vialla mun alakerrassa. Jotenkin usko tärppiin on kadonnut. Liekkö sitä ollutkaan.

Kakkoshädällä kun ponnistaa, niin vasempaan munasarjaan sattuu ja siitä ylemmäs kohti kylkeä.
Menen gynelle heti seuraavien menkkojen jälkeen :oops:

Alan kallistua siihen, et jotain on vialla mun alakerrassa. Jotenkin usko tärppiin on kadonnut. Liekkö sitä ollutkaan.

Kakkoshädällä kun ponnistaa, niin vasempaan munasarjaan sattuu ja siitä ylemmäs kohti kylkeä.
Menen gynelle heti seuraavien menkkojen jälkeen :oops:

Tää ei kyllä kuulosta kauheen hyvältä, siis tuo kipu munasarjassa ponnistaessa :wideyed:

Tää ei kyllä kuulosta kauheen hyvältä, siis tuo kipu munasarjassa ponnistaessa :wideyed:

No siis ei satu niin, et ottais oikeen kipeetäkipeetä. Ehkä enemmänkin polttaa. Emminä tiiä :inpain:

Sen verran muokkaan, et lasten saannin jälkeen oon tuntenu tosi hyvin mitä alakerrassa tapahtuu. Siis ovis ja menkat ja hiivat ja sienet ja panot ja ja ja :laughing001

Muokattu viimeksi:
Takaisin