Kerro ihmeessä tarinasi
Kotiin pääsin siis tänään ... Jännittää kamalasti, miten tässä käy.
Joo eli menkat oli ollu myöhässä mut en rtestiin mitään viivoja saanu, joten oletin vaan stressistä johtuvan.
Sit alkoi alavatsa kipu joka oli niin kova et valvoin yhden yön, ja aamulla sain isäni tulemaan hoitamaan esikoista ja veljeni vei minut päivystykseen. Siellä mittasivat et vähän lämpöä, ja hitusen crp koholla. Jonkun ajan päästä (makasin siellä verhojen takana sängyllä odottamassa) tuluvat sanomaan että rtesti on positiivinen, et minut viiään ultraan, että epäilys kohdunulkousesta. Ultralla totesivat ettei ainakaan kohdussa mitään näy. Kärräsivät osastolle, että konsultoivat päivystävää kirurgia.
Kivut siinä sitten alkoi väistyä sängyllä maatessa. Hoitaja tuli sanoo, kun oli jo ilta, että leikkaavat aamulla.
Miä sit pärähdin itkuun, että mitä te leikkaatte jos mitään ei oo löytyny, että en miä nyt anna itteeni avata tosta vaan. No sanoivat lopulta, että seurataan huomiseen. No seuraavana päivänä crp olikin normaali, hcg oli jotain 400-500. Kuume oli laskenut. Vointi oli parempi. Oli viikonloppu. Kirurgi teki sitten päätöksen, että tulet maanantaina naistentautienosastolle, aamulla annat ensin verikokeen että mikä on huh tilanne, että uusibtaultra ja sitten myrkyt jolla kohtu varmuudeksi tyhjennetään ja mahdollinen kohdun ulkoinen lopettaa kasvun ja kuihtuu pois.
Näin tehtiin, ma koitti ja olin ultrattavana kun lääkäri lausahti " kyllä täällä näyttäisi kohdussa alkio olevan"..... että vastaa noin 6+2. Huh oli jo useita tuhansia, kun se siis pe oli ollut sen 400-500 , lauantaina jotain 1000 ja muistelen sen olleen jotakin 7000 silloin maanantaina.
Lääkäri sanoi että soita omaan tk:een ja pyydä raskaudenkeskeytys jos se on sun toive, että kun tämä alkio onkin täällä kohdussa, niin noita tyhjennysmyrkkyjä ei voida nyt antaa, muuta kuin toisen lääkärin lähetteellä...
Ajoin sit kotiini kauheessa tunnemyrskyssä itkien ja myöhemmin ajatellen että entä jos se kirurgi olisikin minut leikannut sillon..... ei olisi minulla tuota maailman aurinkoisinta tyttöä nyt
Mulle tuo tuli täysin puskista, mutta kaikki kävi sitten parhain päin, vaikka tyttöni yksin oonkin kasvattanut.
Toivon niin, että sinullakin siellä olisi kaikki hyvin ja raskaus jatkuu ♡
Ja tosiaan joskus se hcg vaan nousee hitaasti :)