Hei kaikki
Mulla olis noin 31 sivua läpikäytävää mutta teen sen vähän myöhemmin. Ihanan aktiiviseksi tullut tämä ryhmä. Mulla on valitettavasti huonoja uutisia..
Lauantai-iltana alkoi yllättäen verinen vuoto, niukka ilman kipuja mutta kuitenkin vuoto. Alunperin olin varannut omakustanteisen ultran jouluviikolle mutta peruin sen ja varasin uuden ajan heti eiliselle eli maanantaille. Jotenkin arvasin etten saa hyviä uutisia.. Lääkäri havaitsi ultrakuvasta, "ettei tämä ole normaali raskaus" "ei mitenkään vastaa viikkoja, aivan liian pieni" ja "vaikuttaa keskeytyneeltä keskenmenolta, voi voi olen pahoillani". Sain lähetteen naisten tautien poliklinikalle heti seuraavaksi päiväksi eli täksi päiväksi. Onneksi siellä oltiin paljon myötätuntoisempia. Siellä todettiin sama, sikiö ja muut olivat oikeassa paikassa mutta sydänääniä ei näkynyt. Vastasi kooltaan viikkoja 5 tai 6 ja nyt pitäisi olla ainakin viikko 7+ jotain tai 8+ jotain. Vaikka kuinka oma kierto olisi pidempi niin ei vaan sovi yhtälöön. Todennäköisesti mennyt itsestään kesken. Sain kaksi vaihtoehtoa, joko menen viikon päästä uudelleen ultraan tai valitsen lääkkeellisen tyhjennyksen. Valitsin tyhjennyksen. Mulla oli paha tunne ettei kaikki ole ok kun 1-2 viikkoa sitten alkoi oireet hiipumaan. Tottakai on normaalia sekin, että oireet tulee ja menee mutta mun intuitio sanoi jo viikonloppuna että nyt ei ole kaikki ok. Huomenna siis lääkkeiden otto edessä. Aluksi ajattelin että otan vasta viikonloppuna mutta mun mieli ei kestä enää odotella. Ja jotta tää ei olis tarpeeksi hirveetä niin sain perjantaina tietää, että mun sisko on menehtynyt, traagisella tavalla. Olin aika turta ultraan mennessäni jo valmiiksi. Rankkoja aikoja eletään siis nyt. Jos jotain hyvää tästä haluaa löytää niin nyt on edessä aikalisä yrityksen kanssa. Jälkivuoto voi kestää sen 4-5 viikkoakin jopa ja yhdet menkat kannattaa odottaa ennen kuin yrittää taas. Eli helmikuun puolella varmaan vasta aikaisintaan pääsee yrittämään taas, on siis aikaa käydä läpi omia ajatuksia, saada vertaistukea, käsitellä surua.. sitä kun on kerrakseen nyt. Ja oli lohduttavaa kuulla polilla, että harvemmin nainen saa kahta keskenmenoa peräkkäin. Mähän sain 2012 keskenmenon ja 2015 syntyi kuitenkin terve vauva
josta olen maailman kiitollisin. Hyvät mahdollisuudet onnistuneeseen raskauteen siis on.