Raskaaksi 2021

Mäkään en ole mikään varsinainen ovistestailun ammattilainen, kun olen aika vähän tikutellut sitä. Mutta koska tykkään olla yleensä perusteellinen, niin tullut jonkun verran perehdyttyä aiheeseen.:Grimacing Face:

Testaus kannattaa aloitella hyvissä ajoin, vaikka jo jossain kp 10 paikkeilla, jos on lyhyt kierto. Ja aamun ekasta pissasta ei suositella testaamaan. Kun ovis alkaa lähestyä, voi vaikka testailla parikin kertaa päivässä, että saisi LH-huipun kiinni. Ja kannattaa muistaa, että kaikki testit ei välttämättä anna kovin vahvaa viivaa edes oviksen aikaan, näissä on myös paljon yksilöllistä vaihtelua. Ja koska LH-huippu on nopea, se voi joskus ehtiä mennä ohi. Eli vaikka sitä ei saisi ovistesteillä kiinni, niin silti on voinut ovuloida. Muut voi täydentää, jos jotain olennaista jäi puuttumaan. :smiling-eyes: Itse tykkään mittailla lämpöjä ja niistä seurata ovista, mutta ensi kiertoon ostan kyllä ovistestit, jos (ja kun) uusi kierto starttaa ensi viikolla.

Mäkään en ole mikään varsinainen ovistestailun ammattilainen, kun olen aika vähän tikutellut sitä. Mutta koska tykkään olla yleensä perusteellinen, niin tullut jonkun verran perehdyttyä aiheeseen.:Grimacing Face:

Testaus kannattaa aloitella hyvissä ajoin, vaikka jo jossain kp 10 paikkeilla, jos on lyhyt kierto. Ja aamun ekasta pissasta ei suositella testaamaan. Kun ovis alkaa lähestyä, voi vaikka testailla parikin kertaa päivässä, että saisi LH-huipun kiinni. Ja kannattaa muistaa, että kaikki testit ei välttämättä anna kovin vahvaa viivaa edes oviksen aikaan, näissä on myös paljon yksilöllistä vaihtelua. Ja koska LH-huippu on nopea, se voi joskus ehtiä mennä ohi. Eli vaikka sitä ei saisi ovistesteillä kiinni, niin silti on voinut ovuloida. Muut voi täydentää, jos jotain olennaista jäi puuttumaan. :smiling-eyes: Itse tykkään mittailla lämpöjä ja niistä seurata ovista, mutta ensi kiertoon ostan kyllä ovistestit, jos (ja kun) uusi kierto starttaa ensi viikolla.

Sen verran voin täydentää, että ainakin omissa testeissäni on taulukko, minä päivänä testaus kannattaa aloittaa riippuen kuukautiskierron pituudesta (esim. kp 11, jos kierto on 28 päivää). Jos on epäsäännöllinen kierto, pitää katsoa lyhyimpien kiertojen mukaan. Jos ei ole varma kiertojen pituudesta ja tikuttelee ovista ensimmäistä kertaa, kannattaa mieluummin aloittaa varmuuden vuoksi vähän liian aikaisin, varsinkin jos käyttää halpoja liuskatestejä, joita ei tarvitse kauheasti säästellä.

Mäkään en oo ennen testannu ovulaatioo mut tässä kierrossa nyt päätin alkaa testaa. Niissä paketeissa on mukana sellanen taulukko et koska kannattaa alkaa testata esim 26 päivän kierrossa testaus kannattaa alottaa kierron 9 päivänä. Mulla on 26 päivää kierto ja nyt 13 päivä menossa ja ovuloin. Tasan kierron puolivälissä. Tällä kertaa tunsinkin nipistyksen vasemmalla puolella munasarjoja. Joka kerta en tunne nipistystä niin en tiedä yleensä millon ovuloin. Varsinkin kun suolisto on niin herkkä että kaikenlaisia tuntemuksia vatsassa on joka päivä niin en erota ovulaatio kipua suolisto kivuista.

Sekin on jännä kun mulla voi olla pahoinvointia ihan normaalistikin esim pahoista hajuista ku oon hajuyliherkkä. Esim kahvin haju oksettaa niin mitenkä sitten erottaa normaalin hajupahoinvoinnin raskauspahoinvoinnista? Ja kun ne rinnatkin on kipeet aina ennen menkkoja koko viikon. Ja väsymys on ihan normaali oire mulle vaikka en oo raskaana niin miten sen erottaa sit siitä raskaus väsymyksestä?

Tänään oon syöny verigreippiä ja greippiappelsiini mehua just in case. Sit eteerisiä öljyjä: greippiä ja sitruunaruohoo haistellu. Foolihappo suusuihketta tupla annos. Seksiä on ollu ku nuorilla jäniksillä pahimpaan kiima-aikaan ni kyllä mä nii petyn jos ei nyt tärppää.

Nyt sit jännityksellä taas ootellaan tärppääkö.

Onnea matkaan Jiin3s, toivotaan että pupuilu tuottaa tulosta :Grinning Face:

Lueskelin tuossa vähän nyt raskaus- ja ovulaatiotestien eroista. Löysin aika hauskan vertauksen: LH ja HCG ovat hormoneina kuin "identtiset kaksoset, joista toisella on lakki päässä". Raskaustesti metsästää sitä lakkia, kun taas ovulaatiotesti ei ole niin tarkka :Smiling Face With Open Mouth: eli raskaustestillä ei voi bongata ovulaatiota, mutta ovulaatiotestillä voi bongata raskauden. Ovulaatiotestit vaan ei yleensä ole yhtä herkkiä kuin raskaustestit, eli ei niitä kannata raskaustestinä käyttää.

Mua jäi vähän sit mietityttämään. Ovulaatiotestin tarkkuus esim RFSU:lla on 25mlU/ml. Mutta ovulaatiotestissä, toisin kuin raskaustestissä, on tosi tärkeää että molemmat viivat on saman vahvuiset (tai testiviiva vahvempi). Eli haamu on siinä negatiivinen. Mutta silti raskaustestin vahvuus ilmaistaan ihan samalla tapaa. En jotenkin ihan tajua, miten ne on muka saman herkkyiset, mutta niiden positiiviset tulokset tulkitaan noin erilailla :Eyes:

Nonni, googlessa seikkailtuani sain ihan tyydyttävän vastauksen mielestäni.

LH hormonia on elimistössä kokoajan hitusen, joillain näyttää siis jopa läpi kierron haamua ovulaatiotestit. Sen sijaan HCG hormonia (eli lakkipäistä kaksosta) tulee vasta raskauden yhteydessä. Siksi ihan himmeä haiturahaamukin tarkoittaa raskautta, kun taas ovulaatiotestissä ei.

Kiitos, tähän päättyy Nurpun keskiyön tietonurkka. :Face With Stuck Out Tongue:

No siis yksilöllistä mutta lh huippu itellä ainakin lyhyt ja täten vaikee saada tikkuun jos ei monesti tee siinä kohtaa ku lähemmäs plussa mut ei kuitenkaan. Mulla pe aamuna tuli plussa ja samana iltana oviskipu ki en voinut erehtyä mutta tää on kans yksilöllistä. Tsemppiä kaikille. Täällä nyt dpo 3(ma) eli alkaa jännäilyt..
Tosiaan ovistesti liuska on plussa vasta kun on tasavahvat viivat tai toinen vahvempi kuin kontrolli. Aina yleensä piirtyy jonkinlainen viiva, halilura tai vahvempi missä kohtaa kiertoa tahansa. Joskus liian ajoissa aloittaneena saanut kyllä myös ns täysin negan myös. Tässä on toi mun pe plussa liitteenä vielä

Liitteet

• IMG_20211202_071212.jpg
    IMG_20211202_071212.jpg
    3.8 MB · Katsottu: 88
Ylempi on 10 mIU/ml, alempi 25 mIU/ml ( vanha liuska, mutta näköjään toimii vielä) ja näistä rohkaistuneena uskaltauduin tekemään myös digin. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Liitteet

• 20211206_072801.jpg
    20211206_072801.jpg
    3.1 MB · Katsottu: 175
  • 20211206_072738.jpg
    20211206_072738.jpg
    2.9 MB · Katsottu: 172
Ylempi on 10 mIU/ml, alempi 25 mIU/ml ( vanha liuska, mutta näköjään toimii vielä) ja näistä rohkaistuneena uskaltauduin tekemään myös digin. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Vau, Onnea Paljon! :red-heart:

Muokattu viimeksi:
Ihanaa, paljon onnea!! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: ja toivotaan kovin että pysyy matkassa!

Dpo 12/13, taas puhdas nega. Lämmöt tuntuis myös kääntyneen alaspäin. Eli taisi olla jotain muuta se eilinen tiputtelu kuitenkin. Sanoin aiemmin, että yritys on jo kestänyt sen verran kauan, että melkolailla kaikki oireet käyty läpi. No, tuota "kiinnittymisvuotoa" ei tosiaan ennen ollut tullut, eli sainpahan kerättyä senkin listalle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: gotta catch them all.

Mäkään en oo ennen testannu ovulaatioo mut tässä kierrossa nyt päätin alkaa testaa. Niissä paketeissa on mukana sellanen taulukko et koska kannattaa alkaa testata esim 26 päivän kierrossa testaus kannattaa alottaa kierron 9 päivänä. Mulla on 26 päivää kierto ja nyt 13 päivä menossa ja ovuloin. Tasan kierron puolivälissä. Tällä kertaa tunsinkin nipistyksen vasemmalla puolella munasarjoja. Joka kerta en tunne nipistystä niin en tiedä yleensä millon ovuloin. Varsinkin kun suolisto on niin herkkä että kaikenlaisia tuntemuksia vatsassa on joka päivä niin en erota ovulaatio kipua suolisto kivuista.

Sekin on jännä kun mulla voi olla pahoinvointia ihan normaalistikin esim pahoista hajuista ku oon hajuyliherkkä. Esim kahvin haju oksettaa niin mitenkä sitten erottaa normaalin hajupahoinvoinnin raskauspahoinvoinnista? Ja kun ne rinnatkin on kipeet aina ennen menkkoja koko viikon. Ja väsymys on ihan normaali oire mulle vaikka en oo raskaana niin miten sen erottaa sit siitä raskaus väsymyksestä?

Tänään oon syöny verigreippiä ja greippiappelsiini mehua just in case. Sit eteerisiä öljyjä: greippiä ja sitruunaruohoo haistellu. Foolihappo suusuihketta tupla annos. Seksiä on ollu ku nuorilla jäniksillä pahimpaan kiima-aikaan ni kyllä mä nii petyn jos ei nyt tärppää.

Nyt sit jännityksellä taas ootellaan tärppääkö.

Tsemppiä piinailuun! Ja siinähän se ongelma onkin, että ei niitä alkuraskauden oireita oikein pysty erottamaan pms oireista. Ja päälle vielä mieli tekee helposti kepposet, että sitä voi myös kuvitella itselleen niitä oireita. Kokemusta on :rolling: mulla siis plussakierto oli tosi oireeton ja kohdunulkoisen osalta ehdin olla viikkoja raskaana ennen kuin aloin edes epäillä, että voisin olla raskaana.

Mutta toivottavasti teillä tärppää pian:red-heart:

Täällä jännäily jatkuu. Eilen lämmöt oli vähän laskussa ja ajattelin, että ehkä enteilee menkkoja jo. Tänään kuitenkin taas aamulämpö koholla. Testi jäi nyt vielä tekemättä, mutta huomenna aion testata. Menkat pitäis tosiaan alkaa huomenna tai keskiviikkona.

Kiva että on pari muutakin piinailijaa seurana!

Kyllähän minäkin tosiasiassa elän tässä toivossa aina siihen asti, kun ne kuukautiset alkaa, vaikka kuinka tulee negoja ja lämmöt laskee :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: minulle nää piinapäivät on kuitenkin ihan kivoja hetkiä, pääsen aina edes hetkeksi kuvittelemaan, että mitä jos sittenkin tällä kertaa. Ja toisaalta esim nuo lämpöjen laskut sit kuitenkin valmistaa siihen pettymykseen, että en sit putoa niin korkeelta.

Onnea!!! Erikoista että 10 miu on vaaleampi positiivinen.
Tässä hätähousuna menin tekemään oloni vuoksi testin,en edes aamupissasta…Apteekki Ultra 10 miu. Kp 21/25-26

5848800A-9E4C-40A8-9972-688586E9675A.jpeg

Takaisin