Raskaaksi 2021

Kp 4 ja menkat olleet niin niukat ettei tosikaan. Tukee toki aikaisempaa ajatusta ettei ovista ollut ja kohdun limakalvo olematon, mutta eihän tämä nyt hyvältä haaveiden kannalta näytä :banghead:

Että voikin pienestä olla ihminen iloinen! Kp18/31 ja ovistesti edes värähti :hilarious: Josko se tästä alkaisi tummua :smiley-angelic001
20210117_105532.jpg

Hyi että ku närästää. On närästäny jo toista päivää. Ja kamalasti ilmaa mahassa :wideyed:
Ja vähän jomottelee kuitenkin vielä tuolla vasemmalla puolen.
Luultavasti toi närästys ja ilman kertyminen on vitamiineista. Oon huomannut et vatsa ei kestä oikein monivitamiineja ja nyt oon pari viikkoa napsinut :wacky:

Onko kyseessä HUS? Ja ensikäynti? Tiedätkö koskeeko käynti ivf suunnittelua vai mitä? Meidän lähete lähti viime helmikuun puolessa välissä ja kesäkuun alussa oli ensikäynti. Siitä alkoi heti inseminaatiot. Nyt tammikuun alussa saatiin aika huhtikuun puoleen väliin ivf suunnittelukäynnille. Siitä toivottavasti hoidot alkaa seuraavasta kierrosta. Ja miehen näyte oli tutkittu syksyllä ennen tuota ihan ekaa ensikäyntiä, eikä uusia tutkimuksia tarvittu missään välissä (jos teillä ivf niin voi olla ei juttu, ellei miehen näyte ollut tosi hyvä). Nyt voi olla että joudutaan infektiotaudit käydä tsekkaa labrassa uusiksi, niissä oli joku 6kk tmv rajana.

Meillä TAYS, mutta lähete toiselta paikkakunnalta sinne kun täällä ei pistoksia hoideta. Se lokakuun alun käynti laskettiin meidän ensikäynniksi, vaikka sen piti olla vain endon kontrolli.
Tuolla tulevalla käynnillä opetetaan sitten pistämään ja annetaan lääkeohjeistukset, että sitten siitä seuraavasta kierrosta pistellään ja käydään TAYSissa keräämässä munasolut IVF hoitoja varten. Sen enempää ei oo vielä kerrottu meille. Meidän pääsy hoitojonoon tuli niin yllätyksenä ja nopeasti kun mun endo oli pahentunu ja oon niin kipeä ja munasarjoissa oli jotain häikkää. Miehellä oli kaikki näytteet ok!

Hmm meillä kun ei ole lähiapteekissa kuin apteekin ultria ja 2kpl digitestejä myynnissä ja ne on niin kalliita ettei raaski ostaa.. No oon ennekin saanut tähän viivanpaikkoja mutta mun mielestä tässä on väriä.. Nii tein tosiaa eilen illalla rfsu puikkotesti haamu /viivanpaikka 2, 5h pidätyksellä ja tänä aamuna saman testin nega /haalea viiva ja nyt tein 2h pidätyksellä apteekin ultralla tän.. Laitan nyt 3kuvaa jossa yks on negatiivin käännetty muut normaalia
Muoks pyydän anteeksi et laitan nyt jatkuvasti näitä mut oon muistanut että joku sanoi että ei aamupissassta oo saanu viivaa mut seuraavasta on..

Liitteet

• IMG_20210117_133906.jpg
    IMG_20210117_133906.jpg
    17.2 KB · Katsottu: 168
  • IMG_20210117_133951.jpg
    IMG_20210117_133951.jpg
    19.6 KB · Katsottu: 164
  • Screenshot_20210117_134041.jpg
    Screenshot_20210117_134041.jpg
    11.3 KB · Katsottu: 153
Hmm meillä kun ei ole lähiapteekissa kuin apteekin ultria ja 2kpl digitestejä myynnissä ja ne on niin kalliita ettei raaski ostaa.. No oon ennekin saanut tähän viivanpaikkoja mutta mun mielestä tässä on väriä.. Nii tein tosiaa eilen illalla rfsu puikkotesti haamu /viivanpaikka 2, 5h pidätyksellä ja tänä aamuna saman testin nega /haalea viiva ja nyt tein 2h pidätyksellä apteekin ultralla tän.. Laitan nyt 3kuvaa jossa yks on negatiivin käännetty muut normaalia
Muoks pyydän anteeksi et laitan nyt jatkuvasti näitä mut oon muistanut että joku sanoi että ei aamupissassta oo saanu viivaa mut seuraavasta on..

Kommentoin tännekin:) nään ihan punaisen viivan. Samanlainen kun mulla oli ja tollasella punaisella sain jo pc haamun. Tuliko ihan testiajalla?

Kommentoin tännekin:) nään ihan punaisen viivan. Samanlainen kun mulla oli ja tollasella punaisella sain jo pc haamun. Tuliko ihan testiajalla?
Joo ihan testiajalla tuli näkyviin niiku toi rfsu eile... Mut tosiaan tää oli toka pissa ja 2h pidätyksellä kun en tällä hetkellä pysty kauempaa pidättää kun rakossa alkaa olee siinä kohtaa nii kaamee paine et on pakko pissata..

Suva. Selkeesti väriä eli kyllä tuo haamuplussa on selkeesti.

Tein vielä mielenrauhan vuoksi pc aamulla ja jotain mu mielestä näky heti testiajalla ja kuvat otettu testiajalla. Eli viivanpaikka on. Näkyykö ladatussa kuvassa? Ovat täysin muokkaamattomat tietenki!

Liitteet

• 20210117_105740.jpg
    20210117_105740.jpg
    12.4 KB · Katsottu: 186
  • 20210117_105916.jpg
    20210117_105916.jpg
    12.8 KB · Katsottu: 194
Suva. Selkeesti väriä eli kyllä tuo haamuplussa on selkeesti.

Tein vielä mielenrauhan vuoksi pc aamulla ja jotain mu mielestä näky heti testiajalla ja kuvat otettu testiajalla. Eli viivanpaikka on. Näkyykö ladatussa kuvassa? Ovat täysin muokkaamattomat tietenki!
Mä nään tos ekas kuvassa mut toine on nii pikseliä ettei näy

Täällä piinapäivät eli dpo on 13 tai 12 ja kp on 26/28. Elikäs jännän äärellä.:grin
Mutta enpä oo viel testannut.. Ajattelin jos maltan viel pari päivää :rolleyes:

Ei hirveesti oo mitään oireita ni en oo lähtenyt testaamaan, ekassa raskaudessa kans oli vähäiset oireet.

Suva. Joo toinen kuva huonompi kun latas tänne. Mutta toi on viivanpaikka kun ei voi olla mikään haamu koska nyt 15 päivää kun tyhjennysvuoto alkoi sen ulkoisen jälkeen. Ellei ovis olis tullut heti pian perään. Mutta nyt to tuli se ovisplussa niin senkin puolesta.

Täällä piinapäivät eli dpo on 13 tai 12 ja kp on 26/28. Elikäs jännän äärellä.:grin
Mutta enpä oo viel testannut.. Ajattelin jos maltan viel pari päivää :rolleyes:

Ei hirveesti oo mitään oireita ni en oo lähtenyt testaamaan, ekassa raskaudessa kans oli vähäiset oireet.

Meillä samat päivät :rolleyes: mulla tänään dpo 12. Tarkoitus olisi jaksaa tiistaille testaamatta... sillon vois testata. Oireita ei ole muita kun rinnat tuntuu aroilla ja semmonen ”pakottava” tunne, välillä tuntemuksia jossain tuolla kohdussa, mutta ei suurempia... Elättelen toiveita plussasta, mutta viimeksi oli niin varma tunne siitä ja nega oli kuitenkin, joten...:sad001 mulla viime kierto oli kyllä 32 päivää ja vasta kp22...
Tsemppiä piinailuun:happy:

Meillä TAYS, mutta lähete toiselta paikkakunnalta sinne kun täällä ei pistoksia hoideta. Se lokakuun alun käynti laskettiin meidän ensikäynniksi, vaikka sen piti olla vain endon kontrolli.
Tuolla tulevalla käynnillä opetetaan sitten pistämään ja annetaan lääkeohjeistukset, että sitten siitä seuraavasta kierrosta pistellään ja käydään TAYSissa keräämässä munasolut IVF hoitoja varten. Sen enempää ei oo vielä kerrottu meille. Meidän pääsy hoitojonoon tuli niin yllätyksenä ja nopeasti kun mun endo oli pahentunu ja oon niin kipeä ja munasarjoissa oli jotain häikkää. Miehellä oli kaikki näytteet ok!

Olen ymmärtänyt että siellä jonot olisi vain pari kuukautta o_O pääsetkö maisaan? Maisa.fi. Siellä saattaisi näkyä jo aika?

Kyllä tossa miun silmään näkyy ihan väriäkin

Olen ymmärtänyt että siellä jonot olisi vain pari kuukautta o_O pääsetkö maisaan? Maisa.fi. Siellä saattaisi näkyä jo aika?

Meillä ensin aika keskussairaalalle naistenpolille niihin pistosharjoituksiin ennen Taysiin pääsyä. Luultavasti siitä juuri kiikastaa, että jonot on pitkät. Omalla paikkakunnalla on myös keskussairaala, mutta pelkästään ensikäyntiin saa odottaa pääsyä 8kk ja siitä toiset 7-8kk, jos on IVF hoidoissa, niin pistoksien harjoitteluun:eek:
Pidin asiakkuuteni toisaalla, kun saan endohoitoni siellä ja he tietävät mun tilanteen parhaiten.

Meillä ensin aika keskussairaalalle naistenpolille niihin pistosharjoituksiin ennen Taysiin pääsyä. Luultavasti siitä juuri kiikastaa, että jonot on pitkät. Omalla paikkakunnalla on myös keskussairaala, mutta pelkästään ensikäyntiin saa odottaa pääsyä 8kk ja siitä toiset 7-8kk, jos on IVF hoidoissa, niin pistoksien harjoitteluun:eek:
Pidin asiakkuuteni toisaalla, kun saan endohoitoni siellä ja he tietävät mun tilanteen parhaiten.

Enpä oo ennen kuullut pistosharjoituksista, täällä katsotaan vain videot :hilarious: enkä noin pitkistä jonoista. Moni vaihtaa husilta taysiin kun siellä lyhyemmät jonot ivf hoitoon. Husilla siis nyt nelisen kuukautta, viime vuonna pidempiä koronan takia. Ehkä puhutaan jostain eri jutuista o_O hoitotakuuseenkin kuuluu hoidon aloitus 6kk sisällä ensikäynnistä ja ensikäyntikin pitää olla 6kk sisällä lähetteestä.

Hei!

kysyisin vinkkiä teiltä kenellä jo ennestään lapsia. Kun alkuraskauden oireiksi sanotaan rintojen tarkemmin nännien arkuus niin oletteko huomanneet arkuuden olevan aivan eri tasoa raskaava kuin pms oireissa? Meillä yk6 menossa ja kp 27/30 ja dpo11. Yleensä itselläni on pms oireina nännien arkuus mutta nyt eilen alkanut arkuus joka edelleen jatkuu on aivan omaa luokkaansa siis nännit ovat todella kosketus arat ja sepäs vasta herättääkin toivoa taas plussasta. Kuitenkin eriä tässä kierrossa on että olen ollut nuhakuumeessa yli viikon ja joutunut syömään eri lääkkeitä joten ehkä se arkuus johtuukin näistä lääkkeistä... noh en tiedä ja r testejä ei ole kotona koska päätin etten tee enää testejä ennenkun menkat myöhässä. Sorruin yhen ovulaatiotestin tekemään tänään kesken päivän, siihen tuli selkeä viiva muttei tasavahva. Olen lukenut että osalla ovulaatiotesti voi vahvistus kierron lopussa ja se olisi ihan normaalia ilmsn raskautta... onko jollakin oma kohtaista kokemusta ei positiivisestä ovistestistä joka on muuttunu positiiviseksi ja raskaus todella alkanut. Aika kaukaa haettua. Nyt varmaan täti tulee kylään hetikun taas tänbe kirjoitin ja kun toivo herännyt plussasta, kuten joka kerta.

Enpä oo ennen kuullut pistosharjoituksista, täällä katsotaan vain videot :hilarious: enkä noin pitkistä jonoista. Moni vaihtaa husilta taysiin kun siellä lyhyemmät jonot ivf hoitoon. Husilla siis nyt nelisen kuukautta, viime vuonna pidempiä koronan takia. Ehkä puhutaan jostain eri jutuista o_O hoitotakuuseenkin kuuluu hoidon aloitus 6kk sisällä ensikäynnistä ja ensikäyntikin pitää olla 6kk sisällä lähetteestä.

Joo, tuolla minne mä menen, niin ohjeistetaan ihan kädestä pitäen ja annetaan tarkat ohjeet :"D Näin oli kaverillakin.
Oon nyt kohta 4 kk odottanut kutsua tohon harjoituskäyntiin, jossa saan ohjeistukset ja sit ajat Tayssiin, missä tehään munasolujen keräykset sitte ja IVF siirrot.

Sanoivat siellä lekurilla syksyllä, että tääl missä mä asun niin on vain 1 lääkäri naistenpolilla, joka on perehtynyt näihin asioihin ja hän tekee vaan 2 viikon välein 5 päivää töitä ja on taas 2 viikkoa poissa. Mikä selittää kasaantuvat jonot:wideyed:

Hei!

kysyisin vinkkiä teiltä kenellä jo ennestään lapsia. Kun alkuraskauden oireiksi sanotaan rintojen tarkemmin nännien arkuus niin oletteko huomanneet arkuuden olevan aivan eri tasoa raskaava kuin pms oireissa? Meillä yk6 menossa ja kp 27/30 ja dpo11. Yleensä itselläni on pms oireina nännien arkuus mutta nyt eilen alkanut arkuus joka edelleen jatkuu on aivan omaa luokkaansa siis nännit ovat todella kosketus arat ja sepäs vasta herättääkin toivoa taas plussasta. Kuitenkin eriä tässä kierrossa on että olen ollut nuhakuumeessa yli viikon ja joutunut syömään eri lääkkeitä joten ehkä se arkuus johtuukin näistä lääkkeistä... noh en tiedä ja r testejä ei ole kotona koska päätin etten tee enää testejä ennenkun menkat myöhässä. Sorruin yhen ovulaatiotestin tekemään tänään kesken päivän, siihen tuli selkeä viiva muttei tasavahva. Olen lukenut että osalla ovulaatiotesti voi vahvistus kierron lopussa ja se olisi ihan normaalia ilmsn raskautta... onko jollakin oma kohtaista kokemusta ei positiivisestä ovistestistä joka on muuttunu positiiviseksi ja raskaus todella alkanut. Aika kaukaa haettua. Nyt varmaan täti tulee kylään hetikun taas tänbe kirjoitin ja kun toivo herännyt plussasta, kuten joka kerta.
Moikka testasin tokassa myös ovistestillä kun yksi sellainen löytyi ja se kyllä oli positiivinen mut en muista oliko tasavahvat tai tummemmat.. Mut mulla tuli esikoisesta nännien arkuus vasta rv5 muistan koska itkin suihkussa kun sattui veden kosketus niihin ja taisin vanua laittaa liiveihin kun sattui niin paljon :laughing001

Täällä ovis lähestyy "uhkaavasti", ainakin tästä järkyttävästä turvotuksesta ja kipuaalloista päätellen. On se hienoa, kun turvottaa niin, ettei varpaita näy ja näyttää että olis ainakin puolivälissä raskautta, korostuu vielä kivasti kun on hyvin pienikokoinen:facepalm:

Yritäppä tässä sitten innostua sänkytouhuista kun pienikin tärinä ja liikkuminen aiheuttaa sellaisia kipuja, että ihan hikeä pukkaa. Viimeksi näiden takia tuli se lanssireissu, mutta nyt en kyllä jaksa lähteä vaikka taju lähtis kun hoitoa en saa täällä kun "tää on vain sun pään sisällä" :banghead:

Takaisin