Raskaaksi 2021

Ensi vuonna tulee 39 mittariin.
Heips, saman ikäinen vauvakuumeilija täälläkin. Iltatähteä yritämme mekin. Mulla on 14&19 v pojat,miehellä 27,22,ja 18 v lapset.
Yrityskierto 5 on meneillään,ja ovulaatio pitäisi olla ensiviikolla eli nyt on kp 11. Aloitin tässä kierrossa mittaamaan aamulämpöjä ovulaatiolämpömittarilla. Sekä tietysti on One Step ovulaatioliuskat käytössä.
Olemme jonossa julkiselle gynekologille. Jono on vähintään 2 kk ennen kuin saamme kuulemma ajan.

Hello hello! Mä oon täällä vaikka enää ei pitänyt vauvasta haaveilla. Uusperhe ja neljä lasta mutta ei yhtään yhteistä. Täällä tuttujakin näytti olevan paikalla vuodesta 2016 ja 2017 :). Aivan järkky vauvakuume ja pelko siitä ettei niitä enää tässä iässä niin vain saada. E-pillerit juuri lopetettu. Eilen oli luultavasti ovulaatio ja seksiä sunnuntaina. YK 1 lähti meillä käyntiin :).
Heip. Mukava saada samanikäinen kohtalotoveri. Mä yritän tosiaan nyt uuden miehen kanssa myös lasta,ja pelko on suuri ettei onnistu enää. Mulla on varmaan häikkää kropassa kun en ole vielä raskautunut. Odotamme aikaa tutkimuksiin. Nyt yk5. Ja kuukausittain saan ovisplussan mutta se ei merkkaa mitään. Havaitsin meinaan etten ole kokenut oviskipua enää kuukausiin. Viimeksi kesäkuussa ja nyt vasta yk 4 oli kivut kp 16. Niitä odotellessa nyt kun on kp 11.
Tsemppiä teillekinBeating Heart

Mulla menossa dpo3 ja todella vähän lämmönnousua…viime kerralla raskautuessa lämmöt nousi todella selvästi. Mutta en jaksa vielä stressata. Vasta eka yrityskierto menossa. Joka kerta mulla tullut ruskeaa vuotoa kiinnittymisen paikkeilla. Sitä odotellessa.
Mulla ollut sama että kiinnittymisvuoto on tullut aiemmissa raskauksissa,nuorempana tiesin siitä kun ruumiinlämpö pysy koholla,37.3.

Nyt kun ikää 38,5 v tulee tarkkailtua/mietittyä taas kokoajan ja ihan liikaa?!? On käytössä ovulaatiotestit,aamulämpömenetelmä;jopa Glow Premiumin äsken tilasin kun sai 70% alennuksella eli 17,5e vuodeksi. Olemme siis jonossa myös julkiselle tutkimuksiin. Jonon vuoksi venyy koska vain yksi lääkäri ja se tekee vain yhtä päivää viikossa ja asiakkaat on kolmelta paikkakunnalta…huhhhuhAnxious Face With Sweat-

Onko kellään kokemusta Maca-jauheesta? Ostin Luomu Macajauhetta ja aloitin nyt kp 9,sitä ottamaan aamuisin 1 tl. Pitäisi auttaa hormonihäiriöissä? Sitä epäilen itsellä,luteaalivaihe on melko lyhyt ja oviskivut epäsäännölliset sekä menkat todella niukentuneet ja lyhentynyt kierto yli vuosi sitten 2-3 vrklla.

Heips, saman ikäinen vauvakuumeilija täälläkin. Iltatähteä yritämme mekin. Mulla on 14&19 v pojat,miehellä 27,22,ja 18 v lapset.
Yrityskierto 5 on meneillään,ja ovulaatio pitäisi olla ensiviikolla eli nyt on kp 11. Aloitin tässä kierrossa mittaamaan aamulämpöjä ovulaatiolämpömittarilla. Sekä tietysti on One Step ovulaatioliuskat käytössä.
Olemme jonossa julkiselle gynekologille. Jono on vähintään 2 kk ennen kuin saamme kuulemma ajan.

Ihanaa, tervetuloa joukkoon ja toivottavasti pääset nopeasti gynegologille. Itse kävin yksityisellä, sain ajan heti seuraavalle päivälle kierukan poistoon ja ultraukseen. Hinta oli noin 200 euroa mutta saipahan vastauksen heti eikä tarvinnut miettiä asioita, onko mulla munasoluja vai ei ym. Suosittelen tuota vaihtoehtoa jos vaan raaskii maksaa, saa mielenrauhan nopeammin :)

Mulla edelleen oireet jatkuu, alavatsan polttelua ja ikäänkuin liitoskipuja (!?) olisi, olen ihan ihmeissäni. Lisäksi huimausta, v*tutusta ja muita kummallisia mielialaoireita. No joka tapauksessa nyt kp 23 menossa, en tiedä josko kohta uskaltaisi testata. Mulla on yleensä kierto noin 28 pv joten menkat pitäs kyllä alkaa tiistaina tai keskiviikkona. Tähän asti mulla on ollut todella säännöllinen kierto, jännittää mitä nyt tapahtuu! Jännä juttu olisi sekin jos olisin vaan kuvitellut kaikki oireet ja nyt alkaisi sitten menkat normaalisti. Anguished Face-

Ihanaa, tervetuloa joukkoon ja toivottavasti pääset nopeasti gynegologille. Itse kävin yksityisellä, sain ajan heti seuraavalle päivälle kierukan poistoon ja ultraukseen. Hinta oli noin 200 euroa mutta saipahan vastauksen heti eikä tarvinnut miettiä asioita, onko mulla munasoluja vai ei ym. Suosittelen tuota vaihtoehtoa jos vaan raaskii maksaa, saa mielenrauhan nopeammin :)

Mulla edelleen oireet jatkuu, alavatsan polttelua ja ikäänkuin liitoskipuja (!?) olisi, olen ihan ihmeissäni. Lisäksi huimausta, v*tutusta ja muita kummallisia mielialaoireita. No joka tapauksessa nyt kp 23 menossa, en tiedä josko kohta uskaltaisi testata. Mulla on yleensä kierto noin 28 pv joten menkat pitäs kyllä alkaa tiistaina tai keskiviikkona. Tähän asti mulla on ollut todella säännöllinen kierto, jännittää mitä nyt tapahtuu! Jännä juttu olisi sekin jos olisin vaan kuvitellut kaikki oireet ja nyt alkaisi sitten menkat normaalisti. Anguished Face-
Ihanaa kiitos lämpimästä vastaanotosta..Vertaistuki ja neuvot on tärkeitä. Tuota yksityistä olemme pohtineet ja mieheni sanoikin varataanko sinne aika. En ole koskaan asioinut siellä joten en tiennyt taksoja ollenkaan. Pääseekö 200€ selvyyteen eli voisiko siihen myös sisältyä verikokeet/testit? Mitä tutkimuksia sinulle tehtiin siis tarkemmin? Meillä pitää ottaa mieheltä siemennestenäyte ja minulta kaikki hormonikokeet ja ultraus tietysti. Eli saitko mitä tietää pelkän ultran perusteella?

Ihanaa kiitos lämpimästä vastaanotosta..Vertaistuki ja neuvot on tärkeitä. Tuota yksityistä olemme pohtineet ja mieheni sanoikin varataanko sinne aika. En ole koskaan asioinut siellä joten en tiennyt taksoja ollenkaan. Pääseekö 200€ selvyyteen eli voisiko siihen myös sisältyä verikokeet/testit? Mitä tutkimuksia sinulle tehtiin siis tarkemmin? Meillä pitää ottaa mieheltä siemennestenäyte ja minulta kaikki hormonikokeet ja ultraus tietysti. Eli saitko mitä tietää pelkän ultran perusteella?

Meillä mies ei ollut ollenkaan mukana tuolla. Mulle tehtiin siis ultratutkimus, tutkittiin munasarjat, onko niissä munasoluja ja minkä verran. Samoin hän mittaili minkä kokoisia ne ovat. Tutki myös ettei ole mitään ylimääräisiä löydöksiä eikä mitään muuakaan estettä raskaudelle. Sen jälkeen poisti kierukan, siihen meni vain hetki. Laskulla muistaakseni ultrauksen hinta oli reilu satanen, muu oli sitten kierukan poistoa ja käyntimaksun osuutta. Sain mukaan ultrakuvat munasarjoista ja kohdusta. Tuohon ei sisältynyt mitään muuta, eli siemennestenäytteet ja hormonikokeet pitää varmastikin ostaa ja maksaa erikseen, niistä hinnoista ei ole tietoa. Luulen kyllä että yksityisellä kertovat hinnat etukäteen jos vaan kysyy :)

Yksityisellä maksaa kaikki erikseen.
Me oltiin Mehiläinen felicitaksessa ja lääkärikäynti ultrauksen kanssa n.230€, siemennesteanalyysi n.80€ ja verikokeiden hinta riippuu varmaan mitä kaikkea testataan.

Täällä sama meno jatkuu, ei menkkoja (vaikka kokoajan olo, että pian alkaa) ja testi aamulla nega.

Täällä on aiemminkin kyselty, mutta mitä ovistestejä suosittelette? Ajattelin kokeilla niitä ensi kierrossa, jos saisi jotain tolkkua tähän touhuun. Digit olis varmaan luotettavia, mutta jos ovis jatkaa tätä heittelyä (tai jää kokonaan välistä), niin ehkä niihin viitsi satsata, kun saattaa mennä aika monta testiä yhdessä kierrossa.

Onko kellään kokemusta Maca-jauheesta? Ostin Luomu Macajauhetta ja aloitin nyt kp 9,sitä ottamaan aamuisin 1 tl. Pitäisi auttaa hormonihäiriöissä? Sitä epäilen itsellä,luteaalivaihe on melko lyhyt ja oviskivut epäsäännölliset sekä menkat todella niukentuneet ja lyhentynyt kierto yli vuosi sitten 2-3 vrklla.
Macasta ei kokemusta mut kokeile ihmeessä royale gelee kapseleita :)

Täällä sama meno jatkuu, ei menkkoja (vaikka kokoajan olo, että pian alkaa) ja testi aamulla nega.

Täällä on aiemminkin kyselty, mutta mitä ovistestejä suosittelette? Ajattelin kokeilla niitä ensi kierrossa, jos saisi jotain tolkkua tähän touhuun. Digit olis varmaan luotettavia, mutta jos ovis jatkaa tätä heittelyä (tai jää kokonaan välistä), niin ehkä niihin viitsi satsata, kun saattaa mennä aika monta testiä yhdessä kierrossa.

Musta ehdottomasti parhaat on ollut raskauskeijun ne ovis liuskat :) rsfun niillä esim ei saanut plussaa kiinni mutta näillä saanut selkeät tulokset

Musta ehdottomasti parhaat on ollut raskauskeijun ne ovis liuskat :) rsfun niillä esim ei saanut plussaa kiinni mutta näillä saanut selkeät tulokset
Mitä nuo Royal Gelee kapselit tekevät? Syön nyt Vitatabs E vitamiini 50mg vehnänalkioöljykapselin päivässä ja aamuisin 1 tl Macaa. Voikohan niitä syödä lisäksi?

Kiitos vinkistä, taidan tilata näitä. Mulla oli muistaakseni sama ongelma PC:n ovisliuskojen kanssa, etten saanut kunnolla plussaa kiinni. Sit muistan, että mulla oli jotain puikkoja aikanaan, jotka oli hyviä (olisko ollut kotitestiltä tai raskauskeijulta), mutta muoviroskan määrän takia kivampi ostaa liuskoja. :)

Mulla oli myös flunssa viime kierrossa ja oviksen jälkeen lämmöt koholla. Ja ilmeisesti meinas jotain tapahtua kun testi haamuili , oli oireet ja menkat tuli muutaman pv myöhässä.
Ja oli taas niin kauheen runsaat että huhhu!

parhaat ovistestit on tässä 6v testailujen aikana ollu cb digitaalinen. Ainut joka mulle näyttänyt plussan selkeästi. Muut testit on jääny haaleaksi eikä koskaan oo tullu niihin kunnon o+ , tosin mulla on pcos joten se kuulemma voi vaikuttaa.

Mä käytin muutama vuosi sitten gelee royaleja mutta en muista miten ne vaikutti vai vaikuttiko mitenkään. x)

Maca ainakin lisää haluja :wink meillä on syöty molemmat aina sitä :D ja kannattaa ostaa tabletteja niin menee paremmin alas. Se jauhe on ihan hirveen kauheeta :D

Tänään hcg 394 ja rv 4+2, onkohan tuo hyvä? :)

Enemmän kertoo se, mitä se on ylihuomenna (normaalisti kehittyvässä raskaudessa pitäisi hcg tuplaantua joka toinen päivä) :)

Raskaana olevilla:
Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000 mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400 mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000 mIU/ml

Muokattu viimeksi:
Ihanaa että on joku samana vuonna syntynyt mukana kuumeilemassa ❤️. Mulla nyt eka kierto E-pillereiden lopetuksen jälkeen. Ovulaatio oli varmaan kp 14. Kivut tunsin hyvin toisella puolella. Mutta mistäs noista munasoluista tietää missä kunnossa ne enää on. Katsotaan mitä tulee. Mä en ole kokeillut macajauhetta, mutta vejnänalkioöljyn aloitin. Sitä söin viimeksikin foolihapon ja d-vitamiinin lisäksi. Mulla oli kans esikoista yrittäessä tosi lyhyt luteaalivaihe ja tiputteli yli viikko ennen menkkoja. Sitten se luteaalivaihe vaan yhtäkkiä piteni. En tiiä mikä häiriö silloin oli mutta sitä kesti varmaan viisi kuukautta pillereiden lopetuksen jälkeen ennenkuin sitten tärppäsi.

On kokemusta. Söin sitä parin kuukauden verran säännöllisesti ja sain kovia vatsanväänteitä siitä. Jouduin jopa käymään päivystyksessä kerran kesken työpäivän,koska en tuossa vaiheessa yhtään yhdistäny et macajauhe aiheutti kivut ja huonon olon. Kannattaa olla varovainen sen kanssa. Beaming Face With Smiling EyesJokainen on kuitenkin yksilö,joten kaikille ei varmaan mitään tuosta jauheesta edes tule. Heti kun lopetin jauheen käytön,niin kaikki vatsakivut hävis. Nyt oo syönyt saksanpähkinöitä parin kierron ajan, jotka kuulemma "buustaa" hedelmällisyyttä ja molemmilla kierroilla sain sit plussat raskaustesteihin, mut meni molemmat kuitenkin kesken tosi varhaisissa vaiheissa. Tässä kierrossa otin käyttöön royal gelee kapselit ja vehnänalkioöljyn. Positiiviset vaikutukset limoihin. Beaming Face With Smiling Eyes

Heippa taas! Tänä aamuna tuli heräiltyä viideltä siihen kun alavatsalla ja alaselässä ihan järkky menkkakipu, mutta menkoista ei tietoakaan. Polte alavatsalla on jatkunut koko aamupäivän, kävin aamusta hoitamassa elukat mutta muuten on pitänyt vaan lepäillä. Katotaan nyt mitä tapahtuu, ei ole tällaisia kipuja kyllä ollut naismuistiin Anguished Face maanantaiaamuna ajattelin tehdä sen testin, silloin luulisi jo jotain totuutta näyttävän.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Täällä kp 31, eikä menkkoja näy. Parina päivänä kp 25 alkaen tullut jotain pientä tuhrua ja olen jo ehtinyt ajatella että nyt alkaa, mutta ei.. Menkkakipuja myös on ollut, mutta ei enää niitäkään. Varmaan huomenna taas testi ostoksille.

Takaisin