Raskaaksi 2021

Täällä alkoi tänään dpo10, oikealla alavatsalla edelleen outoja tuntemuksia, ei ollenkaan menkkamaisia kyllä. Anguished Face

Ahdistavaa kun välillä tunne että nyt se tärppi on käynyt, ja välillä taas tuntuu että ei ole millään mahdollista kun varmaan kaikilla on jo ennen plussaa rinnat kipeät tai huonoa oloa, kiinnittymisvuotoa yms paitsi mulla.
Varmaan pe tai la uskaltaa testin tehdä, luulisi että silloin näkyisi jotain jos on vaan jotain näytettävää. Broken Heart

Täällä alkoi tänään dpo10, oikealla alavatsalla edelleen outoja tuntemuksia, ei ollenkaan menkkamaisia kyllä. Anguished Face

Ahdistavaa kun välillä tunne että nyt se tärppi on käynyt, ja välillä taas tuntuu että ei ole millään mahdollista kun varmaan kaikilla on jo ennen plussaa rinnat kipeät tai huonoa oloa, kiinnittymisvuotoa yms paitsi mulla.
Varmaan pe tai la uskaltaa testin tehdä, luulisi että silloin näkyisi jotain jos on vaan jotain näytettävää. Broken Heart

Jännittävää aikaa, pidetään peukkuja että olis joku tarrannut kiinni ❤ Vaikeeta olla vertaamatta omia tuntemuksia muihin, mutta niin yksilöllistä aina oirehtiiko vai ei. Kun sais itekin pidettyä ensviikolla näpit irti googlesta, nyt vasta dpo 2

Toivottavasti siellä Jadella pärähtää pian plussa testiin :) Omalla kohdalla alkuraskaus ollut just melko oireetonta, eikä mulla kyllä tossa onnistuneessa raskaudessa ollut tissit kipeät juuri lainkaan, vaikka se yleinen oire onkin.Beaming Face With Smiling Eyes

Täällä nyt dpo6/7 ja sellainen ihan maansa myynyt fiilis, että ei ole tärpännyt. Tää on jännä, kun en ole aavistanut aiemminkaan oikein mitään suuntaan tai toiseen, niin miksi nyt näin vahva fiilis. Toki toivon olevani väärässä.

Jade, ei kaikilla tuu mitään oireita ennen plussaa ja sitä sanotaan että oireettomuus on myös yks oire :) Mullakaan ei tuu, tai jos on oireita niin ne on ollu samoja kun muutenkin ennen menkkojen alkua. Esikoisesta ei ennen testiä ollu mitään oireita ja alussa oli tosi oireeton vaikka oli kaksosraskaus, valkovuoto runsastu ainoastaan joku viikko plussatestin jälkeen. Ei kannata liikaa miettiä oireita kun ne on niin yksilöllisiä että kelle niitä tulee vai tuleeko ja mitä ne sitten mahtaa olla. Tsemppiä! Toivotaan että on tärpännyt! :)

Mulla esikoisen raskaudessa ainut muista kierroista poikkeava oire oli kiinnittymisvuoto dpo 6, mut sitäkin tuli niin vähän et jos ois vaikka kiireessä tai yöllä käynyt vessassa niin ois jääny huomaamatta :D Tsemppiä piinaileville!

Täällä päästiin uuteen kiertoon tänään. En ottanu mitään kuukautissuojia töihin mukaan, niin sillähän ne sai alkamaan Cat With Tears Of Joy

Kp1. :shifty: No, tulipahan nyt se varmuus asiaan. Olisi tässä edessä pitkä viikonloppu, joten voinpahan sitten maistella tässä punaviiniglögiä ja muita alkoholillisia jouluisia juomia siltä varalta, etten joulukuussa enää voikaan (ja jos voin, niin sitten maistelen useampaan kertaan :grin).

Onko sulla ovis yleensä missä kohtaa kiertoa, onko tietoa? :) Kumpikaan näistä ei oo vielä lähelläkään plussaa ja on normaalia että tulee vähän vahvempaa ja sit lähes katoaa ja taas tummenee, eli parin testin perusteella ei voi päätellä mitään, joskus se ovishuippu on niin nopea että jos testaa kerran päivässä vaikka monta päivää putkeen niin ei ehdi saada testini sitä huippua ja siksi monet tekee 2-3 testiä joka päivä kunnes on plussa saatu tikkuun :) Raskauskeijun onestep liuskat on olleet herkkiä, edullisia ja hyviä testejä :)

Ovis on just noihin aikoihin. Tosissaan ekan kuvan olikin tarkoitus vain kuvastaa plussaa, toinen kuva selkeää haalistumista. Se millaisen toisen viivan tikkuun saa on yksilöllistä ja tuo on vain sinun mielipiteesi :) sellainen friendly reminder vaikka hyvää ehkä tarkoitatkin niin jokainen meistä on yksilö ja kuvat ovat tulkinnanvaraisia, faktat ovat asia erikseen. Joku saattaisi pahoittaa mielensä mutta mä uskon että sun oli tarkoitus vaan auttaa. Mulla oli vain 2 testiä jäljellä muutenkin.

Oon aikoinaan 1v 7kk yrityksen aikana tikuttanut toista sataa testiä, niin ovulaatio kuin raskaus joten kokemusta molemmista on vaikka muille jakaa, varsinkin ovulaatiotesteistä, heh. Meillä tää yrittäminen on tosi rentoa ja siksi otan tän näin lungisti. Mulla on aiemmin ollut taipumus mennä liian pitkälle yrittämiseen liittyvissä asioissa niinku itsensä liiallinen tarkkailtu ja analysointi, testaamiset, seksiä vaikka ei tekis mieli jne kaikki pyöri vaan raskaaksi tulemisen ympärillä pakonomaisesti ja se oli mulle todella raskasta sekä puolisolle. Mulle tää rentous siis sopii enkä ajatellut testata enää tässä kierrossa :) paitsi raskautta jos menkat myöhästyy.

Mä en vois oireista päätellä yhtään oonko raskaana vai en. Viis kertaa ollut raskaana eikä koskaan oo tullu ennen plussaa mitään oireita. Toki myös raskaudet olleet vähäoireisia.
Mulla nyt dpo11 enkä oo vielä testannut, jotenkin sitä muuttuu niin pessimistiksi tässä yrityskertojen karttuessa (ya 9/2019).

Joten tsemppiä sulle ja toivotaan, että plussa sieltä tulis.Beating Heart

Mulla on tosi vahva tunne että olisi tärpännyt..mutta välillä ajattelen et en kuitenkaan...
Oletin oviksen olleen kp 15 paikkeilla kun yleensä silloin on (en päässyt tikuttaa) ja kierto ollut 30-31 vrk.. Viime viikon la tunsin kuitenkin aika voimakasta oviskipua (otin ihan särkylääkkeen) ja jos olikin silloin niin nyt olisikin Dpo11 ja kp 31 siis eikä menkkoja enteilee yhtään mikään.. Tottakai vaihtoehtona on vaan pidempi kierto toki myöhemmän oviksen takia.. Yleensä on useempi päivä jomoja ennen ja pari viimeistä kiertoa alkanut päivää tai paria ennen vuotoa tulemaan pientä aika vaaleaa tippaa.. Nyt ei sitäkään..

Testi nega.

Oireina välillä lievää etovaa oloa ja tänään mm nippaili vasemmalta.. Oisko keltarauhanen.. Väsy on kova. Vkl luulin et alkaa menkat kun oli sellainen super kiukku turvonnut olo jne.. Eipä kuulu.

Tietääkö täällä kukaan noista kohdun napukka jutuista? Tai onko ikinä seuraillut? Mulla se on ennen ollut pehmeämpi mut nyt se on kova.. Vaihtelee toki edelleen päivän mittaan sijainti mutta se kovuus.. Hmm. Mulla on siis kaksi lasta mut silloin en seuraillut niin ei ole mihin verrata sen raskauden mukaan siis.

Testejä oon tehnyt jo sata koska alkuun menin dpot sen kp 15 mukaan.. Ja sit lisää kun mm toi pirun pc eli entinen luottotesti antaa nykyään niin näkyviä viivanpaikkoja et Huoh... Kuopuksesta eka haamu vastasi samanlaista kun nykyään mitä voisi plussaksi luulla.. Sillon tiesi et oli plussa kun ennen ei saanut negasta näkyviin mitään, edes mun viivalaseilla

Muokattu viimeksi:

Mulla ei ollut oireita ennen plussaa, sellaisia mitkä ite oisin mieltänyt siihen liittyväksi siis.
Mulla tuli kerran vessareissulla paperiin pyyhkäistessä vaaleanpunainen lima, mutta aattelin sen johtuvan sinä aamuna pistetystä gonapeptylistä tai niiden emättimen kautta otettavien tukilääkkeiden sivuvaikuksesta, kun olin saattanu ehkä kynnen reunalla nirhasta haavauman emättimeen puikkoja laittaessa.
Sitte päivä myöhemmin alko perus menkkaan liittyvä ripuli, naamaan tuli ne perus 10 extra finniä ja endoalamahakivut alkoi. Ja ne kivut jatku mulle normaaleina endokipuina, kunnes sit sunnuntaina testipäivänä teinki raskaana 2-3 digin, 4pv noosta kaikista 'oireista' mitä mä liitin vain normi kiertooni enkä raskautumiseenBeaming Face With Smiling Eyes

@Uppisss kohdunnapukka kai yleensä käyttäytyy niin että ovulaation aikaan se on pehmeimmillään ja avoimimmillaan, ja matalimmillaan se on taas just kuukautisten alkaessa. raskaana ollessa se sit taas nousisi ylemmäs ja kovettuisi alkuun. muuten oon ainakin lukemani perusteella todennu, et se elää jokaisella aika omaa elämäänsä Beaming Face With Smiling Eyes itsekin yritin tän kakkosen yrityksen alkuvaiheessa tunnustella, mutta totesin etten tullu siitä hullua hurskaammaks, kun sen sijainti ja pehmeys vaihteli ihan päivittäinkin.

20211111_071248.jpg
Ja negahan sieltä tuli. Dpo12 enkä ymmärrä miten joku saa näihin viivanpaikkoja/haamuja kun mulle nää näyttää kuukaudesta toiseen tältä.
Yk mikälie 20+ käynnistyy.

@Uppisss kohdunnapukka kai yleensä käyttäytyy niin että ovulaation aikaan se on pehmeimmillään ja avoimimmillaan, ja matalimmillaan se on taas just kuukautisten alkaessa. raskaana ollessa se sit taas nousisi ylemmäs ja kovettuisi alkuun. muuten oon ainakin lukemani perusteella todennu, et se elää jokaisella aika omaa elämäänsä Beaming Face With Smiling Eyes itsekin yritin tän kakkosen yrityksen alkuvaiheessa tunnustella, mutta totesin etten tullu siitä hullua hurskaammaks, kun sen sijainti ja pehmeys vaihteli ihan päivittäinkin.

Joo siis sen oon huomannu et paikkaa muuttaa jatkuvasti mutta se että ennen ei ole ollut noin kova se miusta missä kierron vaiheessa mitä tässä välillä tutkinut :) voisko se olla hyvä merkki...

Pahoittelut negasta, vaikka voisihan se vielä plussaksi muuttua. Mä olen miettinyt ihan samaa noiden viivanpaikkojen kanssa, en ole myöskään ikinä saanut mihinkään testiin yhtään viivanpaikkaa (vaikka vähän olisi yrittänyt tihrustaakin eri valoissa jne.). Jännä miten eri tavalla kehot käyttäytyy.Beaming Face With Smiling Eyes

Niin ja allekirjoitan myös niin tuon oireettomuuden. Mulla oli yleensäkin koko onnistunut raskaus melko oireeton, muistan alkuun panikoineeni, että menee varmaan kesken, kun ei ollut oikein mitään tuntemuksia. Mutta nää on niin yksilöllisiä juttuja, ettei niistä oikein voi päätellä mitään. (Vaikka mahdotonhan se on olla vertailematta muihin).

Täällä vaan paha olo vaivaa ajoittain ja nippailuja ollut alavatsalla, mutta liekö keltarauhanen vauhdissa. Usko raskauteen aika lailla nolla, mutta sunnuntaina taidan testata joka tapauksessa (sillon dpo10/11).

Joo siis sen oon huomannu et paikkaa muuttaa jatkuvasti mutta se että ennen ei ole ollut noin kova se miusta missä kierron vaiheessa mitä tässä välillä tutkinut :) voisko se olla hyvä merkki...

Mä olen todennut ihan saman kuin move88, että kohdunnapukka elää sen verran omaa elämäänsä, etten ole siitä pystynyt päättelemään mitään. Se, että on kova ja ylhäällä toki voisi olla hyvä merkki, ettei ainakaan ihan just menkat alkamassa. Toisaalta mulla ollut muistaakseni just jonkin verran ennen menkkoja aika kova ja ylhäällä, mutta sit menkkojen alkupäivänä ollutkin pehmeä ja alempana. Mutta itseasiassa plussakierroissa en ole tainnut tunnustella lainkaan, etten tiedä, olisko ollut jotain eroa.

Sulla on onneksi jo niin isot dpo:t, että pian selviää varmasti, onko raskaana vai ei. Toivotaan, että ne testit vielä muuttuis plussaksi :) Beating Heart

Muokattu viimeksi:
Ovis on just noihin aikoihin. Tosissaan ekan kuvan olikin tarkoitus vain kuvastaa plussaa, toinen kuva selkeää haalistumista. Se millaisen toisen viivan tikkuun saa on yksilöllistä ja tuo on vain sinun mielipiteesi :) sellainen friendly reminder vaikka hyvää ehkä tarkoitatkin niin jokainen meistä on yksilö ja kuvat ovat tulkinnanvaraisia, faktat ovat asia erikseen. Joku saattaisi pahoittaa mielensä mutta mä uskon että sun oli tarkoitus vaan auttaa. Mulla oli vain 2 testiä jäljellä muutenkin.

Oon aikoinaan 1v 7kk yrityksen aikana tikuttanut toista sataa testiä, niin ovulaatio kuin raskaus joten kokemusta molemmista on vaikka muille jakaa, varsinkin ovulaatiotesteistä, heh. Meillä tää yrittäminen on tosi rentoa ja siksi otan tän näin lungisti. Mulla on aiemmin ollut taipumus mennä liian pitkälle yrittämiseen liittyvissä asioissa niinku itsensä liiallinen tarkkailtu ja analysointi, testaamiset, seksiä vaikka ei tekis mieli jne kaikki pyöri vaan raskaaksi tulemisen ympärillä pakonomaisesti ja se oli mulle todella raskasta sekä puolisolle. Mulle tää rentous siis sopii enkä ajatellut testata enää tässä kierrossa :) paitsi raskautta jos menkat myöhästyy.

Apua Anguished Face- en todella edes ajatellu että tässä oli jotain mistä loukkaantua, se ei missään nimessä ollut tarkoitukseni! Nimenomaan siis vinkkejä ja tietoa oli tarkoitus jakaa ja tsempata <3 Ja perustin faktaan ja kokemuksiin nuo mitä sanoin viivoista, tiedän toki että on olemassa ihmisiä ketkä eivät saa yhtä vahvoja ovistestiin, mutta heitä on kuitenkin vähemmistö ja usein se on mainittu kun laitellaan kuvia, sen takia mainitsin viivoista. Ja kun olen uusi tässä ryhmässä niin ei ole tiedossa kaikkien yrityshistoria tai testailut.

Samaistun myös tuohon että testejä on tullut tehtyä kiitettävä määrä myös ja luettu ja saatu lääkäreiltä ym ohjeita niiden tulkintaan :) Tässä 7 vuoden aikana on jo niin selkärangassa tietyt asiat että ne tulee automaattisesti suusta ulos, mutta sitten silti aina välillä tulee vielä uusiakin ulottuvuuksia asioihin vaikka näin kauan näiden asioiden äärellä oltu :D

Ja siis ihan mahtavaa että pystyt nyt ottamaan iisimmin, se on yllättävän vaikeaa :) Paljon tsemppiä ja toivottavasti nyytti pian ilmoittelee itsestään! :)
Olen pahoillani että onnistuin sinua loukkaamaan vaikka tarkoitus oli auttaa Confused Face

View attachment 107981
Ja negahan sieltä tuli. Dpo12 enkä ymmärrä miten joku saa näihin viivanpaikkoja/haamuja kun mulle nää näyttää kuukaudesta toiseen tältä.
Yk mikälie 20+ käynnistyy.
Tääl myös tänään nega ja sama dpo.. Tää pc perus nykyinen viivanpaikka... Tsempit meille ja toivotaan et vielä muuttuu <3

Liitteet

• IMG_20211111_055325.jpg
    IMG_20211111_055325.jpg
    346.7 KB · Katsottu: 133
Kiwigirlin kokemukseen yhdyn kyllä!
Mulla ei noi Vaaleanvihreät halpisliuskat eikä rfsun liuskat anna ns. Oikeaoppista plussaa. Niillä saa kyllä selvästi sen huipun kiinni, mutta jos en olisi varmistanut plussaa toisella testillä (pregcheck/digi) niin olisin voinut luulla, etten saa ovisplussia ollenkaan.

View attachment 107970

View attachment 107985

View attachment 107986

View attachment 107987

Nää nyt nopeasti löytyi arkistojen kätköistä.

Yhdessä kierrossa missä testasin rfsun+pc testeillä,oli koko ajan rfsu ihan nega (ei toista viivaa juurikaan). Pc kokoajan viivaa näkyi. Sit yks aamu pc plussa ja rfsu edelleen nega. Päivällä pc vahvempi plussa, rfsu myös viiva. Seuraavana päivänä rfsu taas nega. Eli siinä se huippu näkyi vaan päivän testissä ja jos en olisi 2x testannut, olis menny ohi.

Kyllä itekin yhdyn tähän samaan. Olisi ilmeisesti pitänyt ottaa nämä kaikki seikat mukaan vastaukseen, eikä niin suoraviivaisesti vastata mutta en sitä älynnyt kun vastasin vain niillä tiedoin mitä sillä hetkellä oli juuri tuohon viestiin. Ääh vitsi että harmittaa nyt toi juttu :(
En minäkään saa kaikilla testeillä plussaa kiinni tai esim toi rfsu ei koskaan oo tummunu itsellä plussalle ja tiedän monia joilla se ei tummu kun taas joillain tummuu. Ennen mulla pc oli paras mutta nyt se on muuttunu tai sit sattunu huono erä koska en saanu sillä kunnon plussaa mutta taas keijun testillä ja digeillä sain :D Ja siis mulla on itellä vaihdellu että joskus Sofin testit ei toiminu ja välillä toimi ja taas tässä välissä ei toiminu ja sama keijun testeillä, keijun testit tosin on vaihtunu tässä jokunen aika sitten eri one steppeihin ja nyt ne on taas toiminu. Digiin onneks voi vielä luottaa :D

Takaisin