Raskaaksi 2021

Kiitos vastauksesta! :) Mulla on joku yliopiston apteekin oma rauta. Se on aiheuttanut kyllä lieviä vatsaoireitakin, jotka osasin heti yhdistää siihen. Ne vielä jotenkin meni, mutta tää pahoinvointi alkaa olla sen verran ärsyttävä oire, että menee vaihtoon kyllä nyt rautatabletit. Beaming Face With Smiling Eyes

Ja hyvä tietää, että Retaferin jätän ainakin hyllyyn. Olisko sulla suositella jotain vastaystävällisempää versiota? :)

https://sideral.fi/

Minä tykkään Sideralista. On kyllä kalliimpaa, mutta siinä on monta etua, ks. linkki. :)

Mulla on käytössä Maltoferin nestemäinen rauta.
Ei ole aiheuttanut niin suuria oireita ja oloja kuin muut. Varsinkin tablettimuodossa otetut aiheuttaa itsellä eniten vatsanväänteitä ja ällöttävää oloa.

Ja hyvä tietää, että Retaferin jätän ainakin hyllyyn. Olisko sulla suositella jotain vastaystävällisempää versiota? :)

Joo Retafer on rautamahoille Cat With Tears Of Joy
Se Sideral on ollut hyvin siedetty, samoin Maltofer + ei tarvi niin varoa samanaikaisia maito yms tuotteita.
Obsidan on ollut kans vähemmän vaivoja aiheuttava ja suht edullinen.

Ompas muuten ollut ovisjomot, ihan kaksinkerroin heittää..

Ovulaatio bongattu 5.11-6.11. Oli niin tummat viivat testeissä, ettei edes voi erehtyä ja digitestiin jäi pysyvä hymy. Oireet oli myös aika selvät, joten talletteluja tehtiin aika paljon ympäri ovista. Cat With Tears Of Joy Nyt alkaa taas se tuskaisen pitkä piinailu.Anguished Face

Kiitos teille vastauksista, suuntaan tänään apteekkiin hakemaan uuden rautavalmisteen. Beaming Face With Smiling Eyes

Hitsi näitä piinapäiviä. Olen nyt mittaillut taas aamulämpöjä ja ne on ollut jotenkin aika vähän koholla. Ja tietty heti aloin miettiä, että kai olen sentään ovuloinut tässä kierrossa. On kyllä taas niin oireetonta, mutta toistaalta se ei ole ennenkään tarkoittanut mitään suuntaan tai toiseen Beaming Face With Smiling Eyes

Nega testattu, ja pieni tiputtelukin alkoi jo. :( Eiköhän tämä kierto ollut tässä. Kummasti se surettaa, vaikka ei nyt ollutkaan sellainen tunne, että olisi kiire raskautua juuri tästä kierrosta. Jos en halua vauvaa helteiden aikaan, niin olisihan se heinäkuu ollut ehkä pahin mahdollinen aika. Ja voinpahan mennä työpaikan pikkujouluihin ja juoda siellä glühweinia ihan normaalisti. Se onkin tässä pitkään aikaan suunnilleen ainut tilaisuus, jossa raskaus voisi alkoholittomuuden takia paljastua.

Heippa, oon kans uus tässä ryhmässä joten katotaan pääsenkö vielä jutuista perille :)

Mää oon välillä ollut täältä foorumilta pois kun oon siis ollut esikoisesta asti (vm 2013) täällä ja olin 19 vuoteen asti joka vauvaryhmässä ja sitten oli paussi että satunnaisesti kävin vaan ja nyt taas aktiivisemmin kun ollaan saatu apuja raskautumisen tueksi ja mahdollisuudet isommat taas :) Me ollaan kakkosta yritetty jo 7,5 v ja alussa ei plussaa tullut reiluun pariin vuoteen ollenkaan ( johtui varmasti että menetin synnytyksessä paljon verta ja lisäverta eivät antaneet vaikka olisi pitänyt ja lisäksi vielä tosi runsaat kuukautiset ja vasta 18 vuonna selvis raudanpuute joka nyt vihdoin on saatu korjattua. Tuoreena on selvinnyt nyt kilpparin ja keltarauhasen vajaatoiminta diagnoosit jotka kummatkin siis aiheuttaa lapsettomuutta ja keskenmenoja joita tässä on meillä välissä ollut 15Broken Heart nyt taas yli vuosi mennyt ilman plussaa. Kilppariarvot oli nyt just passelit raskautta yrittävälle ( tsh alle 2) ja nyt eka kierto johon luget ja primaspan apuna, toki luonnollisia lisiä oon nyt kolmisen kuukautta syönyt myös pcon ja hedelmällisyyden hallintaan sekä sokerin siedon ja kilpparin tueksi, miehen olen myös laittanut vitamiinikuurille ( E- vitamiini,sinkki,seleeni ja foolihappo ) Beaming Face With Smiling Eyes

Huh Mami91, sinulla pitkä matka kakkosen kanssa! Onneksi on nyt kaikenlaista apua tukena yrityksessä, ja ykkönen osoittaa, että raskautuminen on mahdollista :) kovasti onnea matkaan! Minäkin nyt aloin ensimmäistä kertaa lisäillä luonnollisia lisiä arsenaaliin tässä kuussa (vähän päälle kaksi vuotta yritystä täällä takana), katsotaan kuinka toimii Beaming Face With Smiling Eyes

Tästä se lähtee huh, jännää :) Jännä oli että digit anto ovisplussan mutta tikut oli siinä ja tässä onko plussia, että aika herkkiä noi digit vissiin :)

Liitteet

• IMG_20211107_192749.jpg
    IMG_20211107_192749.jpg
    3.9 MB · Katsottu: 121
Huh Mami91, sinulla pitkä matka kakkosen kanssa! Onneksi on nyt kaikenlaista apua tukena yrityksessä, ja ykkönen osoittaa, että raskautuminen on mahdollista :) kovasti onnea matkaan! Minäkin nyt aloin ensimmäistä kertaa lisäillä luonnollisia lisiä arsenaaliin tässä kuussa (vähän päälle kaksi vuotta yritystä täällä takana), katsotaan kuinka toimii Beaming Face With Smiling Eyes

Joo onhan tässä ollu matkaa :D Esikoinenkaan ei ihan helpolla tullut mutta enpä olis arvannut että kakkonen olisi näin paljon haastavampaa Alien Monster
On teilläkin sitten jo matkaa takana, toivottavasti pian tärppää! :) Oletteko käyneet missään tutkimuksissa?

Noniin! Täällä bongailtiin ovis eilen: one stepin liuskalla ja sitten vielä cb digillä. One stepillä aloin tikuttaa jo 2 päivää ennen ovisplussaa, koska limaisuutta ja painetta alavatsalla, mutta negoja tuli. Plussapäivänä, eli eilen, pärähtikin elämäni tummin plussaviiva ja varmistin vielä digillä.. eilen peitot heiluivat. Tänään ei ole mahdollista heilutella, joten toivotaan, että riittää. Tänään ei ole ollut limaisuutta enää. Mä oon jotenkin innoissani tästä oman kropan kuuntelemisesta. Yk 3 siis käynnistyi, eilen kp 17, joka siis dpo -1. Jännää Beaming Face With Smiling Eyes

Noniin! Täällä bongailtiin ovis eilen: one stepin liuskalla ja sitten vielä cb digillä. One stepillä aloin tikuttaa jo 2 päivää ennen ovisplussaa, koska limaisuutta ja painetta alavatsalla, mutta negoja tuli. Plussapäivänä, eli eilen, pärähtikin elämäni tummin plussaviiva ja varmistin vielä digillä.. eilen peitot heiluivat. Tänään ei ole mahdollista heilutella, joten toivotaan, että riittää. Tänään ei ole ollut limaisuutta enää. Mä oon jotenkin innoissani tästä oman kropan kuuntelemisesta. Yk 3 siis käynnistyi, eilen kp 17, joka siis dpo -1. Jännää Beaming Face With Smiling Eyes

Toivotaan parasta! Kyllä se eilinen tallettetlu riittää! :) Mulla kans eilen tuli jo nuo plussat eli ollaan samoilla jännitysleveleillä sun kanssa :)

Heips! Mäkin nyt ihmettelen tänne omaa tilannettani, josko saisin veikkauksia että mitä ihmettä tapahtuu (aiemmin oon kirjoitellut lähinnä toista lasta kuumeilevien ketjussa).

Elikkäs, kierukka poistettu syyskuun loppupuolella, eka kierto sen jälkeen suht normaali, mitä nyt oviksen tikutin melko aikasin ja se jäi vähälle hyödyntämiselle. Menkat alkoi tasan 2vko ovisplussasta, niin kuin mulla aina niin kauan kun oon kiertoa seurannut.

Seuraavassa, eli meneillään olevassa kierrossa ovis tuli limoista päätellen taas tosi aikasin (kp 8-9). En ehtinyt tikuttamaan, mutta ainakaan sen jälkeen ovistestissä ei ole näkynyt mitään eikä muitakaan ovisoireita ole ollut. Tuo oletetun oviksen limailu vaan kesti tosi vähän aikaa verrattuna normaaliin kiertoon ja mietinkin, olikohan se ovis ollenkaan. Nimittäin kierron alussa esikoinen oli flunssassa ja kävi tissillä melko usein, ja varmaan omakin keho puolustautui flunssaa vastaan, vaikken sitä lopulta saanutkaan.

Nyt ois siis oletettavasti dpo 16, raskaustesti (Raskauskeijun herkkä onestep) torstaina ja eilen nega, mutta menkkojakaan ei näy eikä oo sellanen olo, että ne ois alkamassa. Toki kp on vasta 25, että varsinaisesti menkat ei oo myöhässä, mutta tosiaan ne on yleensä tullut tarkasti 2vko oviksesta kiertopäivästä riippumatta.

Joten mitä veikkaatte: onko ovulaatio jäänyt tulematta ja kierto siksi "pitkittyy"? Mitä kokemuksia, kuinka paljon ovuloimattomuus voi pitkittää kiertoa? Haluisin jo päästä seuraavaan yritykseen!

Tai voiko menkat myöhästyä imetyksen lopetuksen vaikutuksesta? Esikoinen ei oo nyt viikkoon suostunut siis tissille, joten aattelin sen jättää suosiolla pois. Tai flunssan vaikutuksesta, mikä on vaivannut itseäni perjantaista lähtien? Ja siis varmasti molemmista joo, voi, mutta oon ymmärtänyt, että ne yleensä vaikuttaa nimenomaan ovulaatioon, eli pitkittää kierron alkupäätä, mutta vaikuttaako ne myös luteaalivaiheeseen?

Sori pitkä sepustus :D Kiinnostais vaan tietää, että mitähän ihmettä on meneillään. Ja salaa toivon, et kyselemällä täällä "tyhmiä" ne menkat nyt alkaiskin Cat With Tears Of Joy

Heips! Mäkin nyt ihmettelen tänne omaa tilannettani, josko saisin veikkauksia että mitä ihmettä tapahtuu (aiemmin oon kirjoitellut lähinnä toista lasta kuumeilevien ketjussa).

Elikkäs, kierukka poistettu syyskuun loppupuolella, eka kierto sen jälkeen suht normaali, mitä nyt oviksen tikutin melko aikasin ja se jäi vähälle hyödyntämiselle. Menkat alkoi tasan 2vko ovisplussasta, niin kuin mulla aina niin kauan kun oon kiertoa seurannut.

Seuraavassa, eli meneillään olevassa kierrossa ovis tuli limoista päätellen taas tosi aikasin (kp 8-9). En ehtinyt tikuttamaan, mutta ainakaan sen jälkeen ovistestissä ei ole näkynyt mitään eikä muitakaan ovisoireita ole ollut. Tuo oletetun oviksen limailu vaan kesti tosi vähän aikaa verrattuna normaaliin kiertoon ja mietinkin, olikohan se ovis ollenkaan. Nimittäin kierron alussa esikoinen oli flunssassa ja kävi tissillä melko usein, ja varmaan omakin keho puolustautui flunssaa vastaan, vaikken sitä lopulta saanutkaan.

Nyt ois siis oletettavasti dpo 16, raskaustesti (Raskauskeijun herkkä onestep) torstaina ja eilen nega, mutta menkkojakaan ei näy eikä oo sellanen olo, että ne ois alkamassa. Toki kp on vasta 25, että varsinaisesti menkat ei oo myöhässä, mutta tosiaan ne on yleensä tullut tarkasti 2vko oviksesta kiertopäivästä riippumatta.

Joten mitä veikkaatte: onko ovulaatio jäänyt tulematta ja kierto siksi "pitkittyy"? Mitä kokemuksia, kuinka paljon ovuloimattomuus voi pitkittää kiertoa? Haluisin jo päästä seuraavaan yritykseen!

Tai voiko menkat myöhästyä imetyksen lopetuksen vaikutuksesta? Esikoinen ei oo nyt viikkoon suostunut siis tissille, joten aattelin sen jättää suosiolla pois. Tai flunssan vaikutuksesta, mikä on vaivannut itseäni perjantaista lähtien? Ja siis varmasti molemmista joo, voi, mutta oon ymmärtänyt, että ne yleensä vaikuttaa nimenomaan ovulaatioon, eli pitkittää kierron alkupäätä, mutta vaikuttaako ne myös luteaalivaiheeseen?

Sori pitkä sepustus :D Kiinnostais vaan tietää, että mitähän ihmettä on meneillään. Ja salaa toivon, et kyselemällä täällä "tyhmiä" ne menkat nyt alkaiskin Cat With Tears Of Joy

Voi olla että imetys/ sen lopetus sotkee vielä ja kierukan poiston jälkeenkin saattaa mennä aikaa että kierto tasaantuu kunnolla :) Vaikuttaa siis juurikin että kierto venyy eli ei alakaan sen normaalin luteaalivaiheen jälkeen vaan pitkittyy juuri siitä vielä. Ja toki siis mahdollista että on ovis jäänyt tulematta tässä kierrossa ja venyttää kiertoa hiukan. Ei ole mitenkään epätavallinen sinun tilanteesi siis, eli ei syytä huoleen :)

Joo onhan tässä ollu matkaa :D Esikoinenkaan ei ihan helpolla tullut mutta enpä olis arvannut että kakkonen olisi näin paljon haastavampaa Alien Monster
On teilläkin sitten jo matkaa takana, toivottavasti pian tärppää! :) Oletteko käyneet missään tutkimuksissa?
Joo, onhan mekin jo tovi yritetty! Alustavissa tutkimuksissa on käyty, ja kaikki oli niissä melkolailla niin hyvin kuin voi olla. Eli mitään selitystä ei sieltä löytynyt. Parin kuukauden päästä päästään keskustelemaan lääkärin kanssa mahdollisista hoidoista, ymmärtääkseni inseminaatioilla aloitetaan ja jos ei sillä lähde niin aletaan katsella IVF:ää. Olisihan se silti hienoa jos tässä kävisikin kauhea tuuri ja plussa iskisi ennen hoitojen aloitusta! Ainakaan optimismi ei vielä ole loppunut :D

Hoidot on onneksi keskimäärin hyvin toimivia kun 80% hoitoon päässeistä vielä onnistuu. Kyllä se ainakin minuun luo toivoa :)

Mä viime kierrossa tikutin oviksen kp 17, oli limat ym. Mutta kp 31 tuli hirveet ovislimat uudelleen! Siitä 13 vrk alkoi menkat. Kierto oli siis 44 päivää!

Ärsyttävää, mutta koita jaksaa!

Takaisin