Raskaaksi 2021

No joo,tämä on sitten ties kuinka mones kerta tätä kemiallista. Tai no tällä kertaa se on varma,että olin raskaana hetkisen aikaa kun tuli kiinnittymisvuotokin.

Alan jo miettimään onnistuukohan tässä enää raskaus ja olisiko parempi vain luovuttaa. Ikää tulee 38v ja muutenkin mietityttää kun joka kk saa pettyä...ei tallettelutkaan onnistu noin vain:couchpotato::sad001


Käväisi itsellä mielessä, että tuo mitä sanot kiinnittymisvuodoksi, on saattanut olla vain normaalia tiputteluvuotoa mitä saattaa satunnaisestikin tulla :sorry:
Useilla joilla endo, pco tai ademyoottinen kohtu niin tuota tiputtelua saattaa olla oviksesta aina kuukautisten alkuun, ja on varmasti normaalia, että ilman mitään sairauttakaan voi olla tiputteluvuotoja. Määriltäänhän ne vaihtelee ihan vain muutamasta pyyhkäisystä tosi niukkoja menkkoja muistuttaviksi.

Ainahan voit ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää päästä juttusille? 40 ikävuoteen asti on mahdollista julkisella puolella saada hoitoja. En tiedä taustastasi (eikä tarvitsekaan kertoa), mutta sen perusteella mitä olet jakanut useista keskenmenoista ja aborteista elämäsi aikana, niin sun kroppa on ollut isolla koetuksella ja voi olla, että se tarvitseekin ehkä apuja käynnistyäkseen ja toimiakseen normaalisti :think005
 
Mä testasin tänään vielä negan ja nyt jään odottamaan, että menkat alkaa. Dpo12/kp27. Luulisin, että huomenna tai ylihuomenna alkaa. Joskus kierto venynyt yli 30 päiväiseksikin, mutta oviksen perusteella luulisin että ihan viimeistään ylihuomenna. Alkais vaan jo, niin pääsis ootteleen uutta yritystä :sad001
 
Omaa napaa:

Täällä on menkat lopuillaan, ja vitsit miten tyytyväinen oon kroppaani! 4 päivää vain kestivät ja kivut oli niin lieviä (omalla mittapuulla siis, en tarvinnut lanssia enkä ensiapua :hilarious:) että pystyin käymään töissä:smiley-angelic003


Nyt on hyvinkin optimistinen ja energinen olo verrattuna menkkojen ekaan päivään. On tämä naisen kroppa sitten kummallinen kun voi näinki isoja eroja olla 4 päivän sisällä..
 
En sitte jaksanukkaan odottaa torstaille, eli kp 30.. Nyt kp27, eikä ainakaan raskauskeijun onestep herkkä testi (10 mIU) anna kuin negatiivisen tuloksen. Luulisi, että näyttäisi jo jonkinlaista hailuraa, jos tärppi olis käyny:sad001oireet on kyl just semmosia, et viittaa todennäköisesti vain alkaviin menkkoihin.

Vähän on semmonen kirveen kaivoon heittänyt olo, eli voisi jo uusi kierto käynnistyä...

Oliko täällä minkälaisia kokemuksia mahdollisista plussausviikoista? Laskurin mukaan nyt voisi olla joku rv3+3, mut sekin suuntaa-antava kun ei kierron pituudesta tai ovulaatiota ole niin tarkkaa tietoa.
Ja testisuosituksiakin voi laittaa, nyt testailtu nuo onestepin herkät. View attachment 98171

Siis miun näössä on varmaan vikaa mut kyllä Mie tuossa toisen viivankin nään. Onko väriä vai ei niin sitä en tiiä. Mut kyll Mie siinä nään. Oonko ainut?
 
Siis miun näössä on varmaan vikaa mut kyllä Mie tuossa toisen viivankin nään. Onko väriä vai ei niin sitä en tiiä. Mut kyll Mie siinä nään. Oonko ainut?

Oon koko päivän tutkiskellut tuota kuvaa ja tehnyt ties mitä kuvasäätöjä ja jossain vaiheessa näen itsekin jotain hailuraa, mutta voi olla vahvat viivalasit vaan päässä :hilarious: joka tapauksessa oon nyt päättänyt ihan mielenterveyden kannalta, etten testaile enää kun vasta aikaisintaan viikonloppuna, jolloin mekkojen pitäisi alkaa kuulua. Sillon luulisi näyttävän ainakin miten asian oikea laita on :)

Fiilis kyl vaihtelee koko ajan, välillä tosi epätoivonen ja kohta taas toiveikas. Onneks on menoa nyt koko viikko niin ei kerkeä koko ajan asiaa pohtia :happy:
 
Käväisi itsellä mielessä, että tuo mitä sanot kiinnittymisvuodoksi, on saattanut olla vain normaalia tiputteluvuotoa mitä saattaa satunnaisestikin tulla :sorry:
Useilla joilla endo, pco tai ademyoottinen kohtu niin tuota tiputtelua saattaa olla oviksesta aina kuukautisten alkuun, ja on varmasti normaalia, että ilman mitään sairauttakaan voi olla tiputteluvuotoja. Määriltäänhän ne vaihtelee ihan vain muutamasta pyyhkäisystä tosi niukkoja menkkoja muistuttaviksi.

Ainahan voit ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää päästä juttusille? 40 ikävuoteen asti on mahdollista julkisella puolella saada hoitoja. En tiedä taustastasi (eikä tarvitsekaan kertoa), mutta sen perusteella mitä olet jakanut useista keskenmenoista ja aborteista elämäsi aikana, niin sun kroppa on ollut isolla koetuksella ja voi olla, että se tarvitseekin ehkä apuja käynnistyäkseen ja toimiakseen normaalisti :think005

Mä oon samaa mieltä noista tiputteluista. Mulla ei aiemmin koskaan ole ollut niitä, ellei ennen menkkoja alkavaa parin pv:n tuhrua lasketa mukaan, mut keskenmenon jälkeen aloin tiputella millon missäkin kohtaa kiertoa. Yhdessä vaiheessa niitä tuli vain sillon kun ovuloin ja ovulaatiot oli tosi kipeitä. Sitten tulikin kiertojen aikana esim. Heti sen ovulaation jälkeen esim. Dpo 3 saatoin alkaa vuotamaan, vuosin niin et tarvitsin sidettä, mut ei kuitenkaan menkkojen tavalla, enempi sellaista kivutonta jatkuvaa tiputtelutuhrua ja se loppui sitten parin neljän päivän päästä, jonka jälkeen meni about viikko ja vuosin kun saavista kaatamalla. Tuli tuhlailtua aika monet turhat testitkin tuon tiputtelun vuoksi. Mutta sitten se kierto itsestään tasaantui, pitkät kierrot asettui uomiinsa ja tiputtelu loppui. Vieläkään en tiedä tarkkaa syytä tiputtelulle, mutta itselläni epäilin sen olevan täysin hormonaalista, suurista hormonimuutoksista, kuten keskenmeno aiheutunutta ja siihen auttoi vain aika. Toki toiset saattaa saada tässä kohtaa keltarauhasen tukilääkityksen, kun se on sinällään kevyt käyttää testimielessä näihinkin ongelmiin, jos kyse olisikin keltarauhasen vajaatoiminnasta. Mutta mulle naikkarin lääkäri sanoi hyvin, että on tosi yleistä, että sitä tiputteluvuotoa on jossain kohtaa elämää, ilman että se suoraan kertoo jostain viasta, toki tutkimukset kannattaa tehdä ja niihin hakeutua, jos toistuvasti mietityttää sekä on ongelmia näiden vuotojen kanssa. Mutta mua ainakin lohdutti se, että lääkärikin sanoi et harvoin tiputtelu estää raskauden eikä kyllä estänyt mullakaan, tosin plussakierrossa en enää sitten tiputellutkaan. :)
Mut on se naisen keho vaan niin jännä ja ennenkaikkea herkkä muutoksille, etenkin toisilla hormonitoiminta on vaan niin herkkä paikka, että ei tarvita kun stressi, saatikka sit jos tapahtuu jokin tosiaan iso muutos kuten keskenmeno.
Mutta siis tulin vain huutelemaan tähän väliin, koska tiputtelulle voi olla monia syitä ja sen jatkuessa syyt kannattaa aina selvittää, mut et satunnaiset kierron sekoilut ja joskus pidemmätkään ei aina kerro "viasta". Tulikohan nyt tarpeeksi epäselvä postaus :hilarious:

Muoks. Hyvin luettu Lillati sun kommentti, olithan sä sen kirjoittanutkin jo et ilman sairauttakin voi tiputella. :grin tekee tää raskaus vissiin päänkin pehmeeks :hilarious:
 
Käväisi itsellä mielessä, että tuo mitä sanot kiinnittymisvuodoksi, on saattanut olla vain normaalia tiputteluvuotoa mitä saattaa satunnaisestikin tulla :sorry:
Useilla joilla endo, pco tai ademyoottinen kohtu niin tuota tiputtelua saattaa olla oviksesta aina kuukautisten alkuun, ja on varmasti normaalia, että ilman mitään sairauttakaan voi olla tiputteluvuotoja. Määriltäänhän ne vaihtelee ihan vain muutamasta pyyhkäisystä tosi niukkoja menkkoja muistuttaviksi.

Ainahan voit ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää päästä juttusille? 40 ikävuoteen asti on mahdollista julkisella puolella saada hoitoja. En tiedä taustastasi (eikä tarvitsekaan kertoa), mutta sen perusteella mitä olet jakanut useista keskenmenoista ja aborteista elämäsi aikana, niin sun kroppa on ollut isolla koetuksella ja voi olla, että se tarvitseekin ehkä apuja käynnistyäkseen ja toimiakseen normaalisti :think005

No minä tunnistin kyllä ns.kiinnittymisvuodoksi. Ja päivä täsmäsi täysin. Viime raskaus kun sai alkunsa toukokuun 26pv. Niin kiinnittyminen oli tasan sama päivä eli dpo 8. Ja kyseessä siis oli tippa verta. Yksi tippa. Ei vuodosta,se piti korjata vielä. Olen käynyt neuvolassa ja lääkärissä eli gyniksellä. Parikin kertaa tässä viimeisen vuoden aikana. Otettiin hormoniverikokeetkin. Ei löydetty mitään häikkää.
Olen yleensä raskautunut helposti,mutta se vaatii paljon onnea tällä iällä..molemmat lapset sai alkunsa ekasta kierrosta. Joskus jopa jälkiehkäisy petti ja olin raskaana. Mutta nyt onkin ikää enemmän.se varmasti vaikuttaa... Ei nuo abortit niinkään,kun on lääkkeellisesti tehty ja niistä on vuosia vuosia aikaa. Viimeisestä on aikaa 2.5v.
Mutta kiitos vastauksestasi.
Tsemppiä kaikille.
Ja minäkin näen hailuran Kissa1234:n raskaustestissä.
 
Hitsit kun ei oo yhtään ehtinyt kirjottelemaan tänne eikä edes reagoimaan viesteihin koska en oo ollu kirjautuneena vaikka viestit on kaikki luettu eli hengessä mukana! :) ihan hyvä että on välillä ollu muuta mietittävää kun dpo:t :D tänään kuitenkin jälleen dpo 6 menkkajomoja ja saa väkisin miettimään voisko muka olla kiinnittymistä... se on nyt joka kierrossa ollut sama juttu. Ekalla kerralla tärppäsi, toisella ei. En jaksa uskoa, mut väkisinkin toiveet herää:rolleyes:
 
Tänään on ollut päänsärkyä eli tuskinpa se viimeviikkoinen oli kiinnittymisvuotoa. Epäilinhän sitä jo silloin. Kahdesti tuntunut jo holahtavan, muttei vielä kuitenkaan menkkoja näy. Huomenna tai viimeistään keskiviikkona sitten.

Eilen keskusteltiin miehen kanssa miksi niin monille ”iäkkäämmille” käy vahinko ja toisilla ei onnistu sitten mitenkään. Nyt ei jaksa edes pettyä vaan mieliala on ainakin vielä hämmästyttävän rauhaisa.
 
Omaanapaa: Menispä aika äkkiääää. Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että elämä pyörii pelkän kierron ympärillä? :wacky:
 
@Avena1234

Totta, raskautumiseen ja siihen ettei sitä tapahdu vaikuttaa niin moni asia. Ikä, stressi, ylipaino ja alipaino, perussairaudet, aikaisemmin elämässä sairastetut sukupuolitaudit, kumppanin siemennesteen laatu, seksin ajoitus suhteessa ovulaatioon jne. Moni muu asia

On tämä aikamoista arpapeliä, että osuu kaikki asiat kohdilleen ja raskaus alkaa ja menee loppuun saakka:nailbiting:
Sekin että on aikaisemmin raskautunut kerrasta ei tarkoita sitä, etteikö myöhemmin voisi mennä useita vuosia ennen seuraavaa raskautta ja aina syytä sille ei löydy, oli sitä 20 tai 40 vuotta.

Josko tämä vuosi on se vuosi, jolloin tapahtuu paljon ihmeitä ja moni saa sen oman pienen syliin saakka!
 
Täällä ketjussa kun on niin paljon palstalaisia, niin ajattelin täältä nyt pikaisesti ( ja omanapaisesti, sori) tässä välissä kysyä kokemuksia Lugesteronista. Kävin alkukierrosta gynellä ja tämä kirjoitti reseptin niihin. Että voi halutessaan käyttää alkuraskauden ajan tukilääkityksenä. Mulla ei siis ole mitään tiputteluja edes ollut. Sanoi vain mun iän (39v) syyksi. Että vanhemmiten keltarauhanen saattaa tarvita apuja. Ärsyttää vähän kun Kantaan ei ole vieläkään tullut tekstiä, vaikka käynnistä tosiaan melkein kuukausi. Muistelen, että olisi sanonut, että heti aloittaa, kun testi näyttää plussaa.:rolleyes:
Sitäkin mietin, että vähän ehkä tyhmää jos tuo lääke ylläpitää raskautta, vaikka alkio lopettaisikin kasvunsa. Tosin meillä viimeisin keskenmeno oli kkm ilman lääkettäkin, niin kai se olisi jo tuttu juttu sekin.

Plussaonnea kovasti kaikille! :dummy::dummy1:
 
Täällä ketjussa kun on niin paljon palstalaisia, niin ajattelin täältä nyt pikaisesti ( ja omanapaisesti, sori) tässä välissä kysyä kokemuksia Lugesteronista. Kävin alkukierrosta gynellä ja tämä kirjoitti reseptin niihin. Että voi halutessaan käyttää alkuraskauden ajan tukilääkityksenä. Mulla ei siis ole mitään tiputteluja edes ollut. Sanoi vain mun iän (39v) syyksi. Että vanhemmiten keltarauhanen saattaa tarvita apuja. Ärsyttää vähän kun Kantaan ei ole vieläkään tullut tekstiä, vaikka käynnistä tosiaan melkein kuukausi. Muistelen, että olisi sanonut, että heti aloittaa, kun testi näyttää plussaa.:rolleyes:
Sitäkin mietin, että vähän ehkä tyhmää jos tuo lääke ylläpitää raskautta, vaikka alkio lopettaisikin kasvunsa. Tosin meillä viimeisin keskenmeno oli kkm ilman lääkettäkin, niin kai se olisi jo tuttu juttu sekin.

Plussaonnea kovasti kaikille! :dummy::dummy1:
Alan itsekin miettiä jo tarviinko jotain tukilääkettä. Kaksi kemiallista nyt 6kk sisään. Onko ne kovin kalliita? Saako ne vain soittamalla neuvolaan? Vaatii käynnin varmasti.
 
No niin, kp 1 ja yk 11 :dead:
Fuck this shit! Nyt yritän alkaa elää elämääni ja jättää kaikki raskautumiseen liittyvät asiat sivummalle ja teen vaan asioita mistä mulle tulee hyvä mieli. D-vitskulla ja raudalla sekä magnesiumilla jatketaan. Syön nuo helokkiöljykapselit loppuun mut en tilaa mitään uutta.
Pitäkööt tunkkinsa kaikki ns vippaskonstit :finger:
 
No niin, kp 1 ja yk 11 :dead:
Fuck this shit! Nyt yritän alkaa elää elämääni ja jättää kaikki raskautumiseen liittyvät asiat sivummalle ja teen vaan asioita mistä mulle tulee hyvä mieli. D-vitskulla ja raudalla sekä magnesiumilla jatketaan. Syön nuo helokkiöljykapselit loppuun mut en tilaa mitään uutta.
Pitäkööt tunkkinsa kaikki ns vippaskonstit :finger:
Tsemppiä <3 sulla tuli samaan vaiheeseen tuo täys turhautuminen. mäkin lopetin kaikki lisäravinteet vitskuja ja rautaa lukuunottamatta, kun alkoi tää yk11. jos ei kroppa osaa itse, niin sit ei osaa :finger: itse odottelen tuota ylihuomista gyneä jonka kanssa haluan keskustella jatkosta, et oisko järeämmät keinot jo ajankohtaisia...
 
Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille <3

täällä jomotteli aamuun asti, yöllä en siihen herännyt mutta jatkui siis vielä aamulla. Nyt on sellanen ”paineen tunne” jäljellä... mite lie... dpo 7, kp17
 
Alan itsekin miettiä jo tarviinko jotain tukilääkettä. Kaksi kemiallista nyt 6kk sisään. Onko ne kovin kalliita? Saako ne vain soittamalla neuvolaan? Vaatii käynnin varmasti.
Nämä laitetaan kahdesti päivässä emättimeen. 1.19€/kpl
https://www.yliopistonapteekki.fi/lugesteron-200-mg-pehmea-kapseli-15-fol-2048.html

Uskoisin, että vaatii lääkärikäynnin.:think005 Mulla raskaudet riskiraskauksia, niin en ole varma sainko siksi tuollaisen raskauden suunnittelukäynnin tuonne äitiysneuvolan lääkärille. Samalla kerralla antoi myös siunauksensa Letroille, kunhan imetys loppuu. Mulla yksi onnistunut Letrozol-raskaus takana.
 
Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille :love7

Täällä tosiaan eilen ovis+ ja kivut, mulla luteaali näyttäis olevan 11-12 päivää, kierron ollessa 27-28. Ens kierrossa, jos tarvii ovista tikutella ostan kyllä digitaalisen testin niin ei tarvitse niitä viivoja miettiä. Jouduin rajottamaan veden juomistakin ettei näyte olis liian laimeaa.. kaikkeen sitä joutuukin:laughing001

En oo tainnut muistaa esitellä itseäni, mutta siis 23v. ja esikoinen toiveissa. Tällä hetkellä yrityskerta 3 ja yksi kemiallinen takana viime kierrosta. Nyt otin tosiaan ovulaatiotestit käyttöön, kun epäilin ovuloivani myöhemmin mitä laskurit näyttää, ainoa oikeassa oleva oli clearbluen ovulaatiolaskuri netissä. Muut arvioivat pari päivää aikaisemmin. Greippimehua oon tässä kierrossa juonut, en osaa sanoa onko siitä ollut hyötyä, mutta ainakin saa c-vitamiinia.
 
Multakin tsempit uuteen kuertoon joutuneille :Heartred

Täällä vasta päästy alkuun noiden lisäravinteiden kanssa, toki oon niin kyllästyvää sorttia että saa nähdä kuinka pitkään todellisuudessa jaksan noita vetää. Jos nyt sais nuo purkit kulutettua kuitenkin loppuun asti :hilarious:. Rautaa oli pakko vähentää joka toiseen päivään kun vatsa ei tykkää. Pakko kokeilla joku eri valmiste seuraavaksi. Paljon oon nähnyt suosituksia SiderAl folicista, tekisi sitä mieli testata. Nyt siis käytössä obsidan.

Nyt kp17, flo ennusteleepi 47 päivän kiertoa. Toivotaan että edes lyhenee kierto jos ei plussaa kuulu :angelic:. Saapa nähdä kuinka kauan malttaa odottaa että testaisi raskaustestillä, viimeksi tein ekan negatiivisen kp27. Yritän malttaa tällä kertaa vähän pidemmälle, sen verran pitkiä on kierrot.:p
 
Takaisin
Top