Raskaaksi 2021

Hyvä kysymys, piti ihan miettiä, että mitenkäs sitä jaksaakaan. Itse menetin lapseni siinä vaiheessa, kun tunsin jo hänen liikkeensä. Ja sen jälkeen kuukausi toisensa jälkeen pettymyksiä. Aikamoinen vuosi ollut. Toisaalta myös onnellinen siksi, kun minulla on tuo oma ihana, maailma paras mies.

Olen käynyt ammattilaiselle juttelemassa. Ystävät ovat kuunnelleet. Tämä foorumi on ollut tärkeä. Luonto on antanut voimia. Olen yrittänyt keksiä mukavia harrastuksia, puutarhanhoito niistä paras. Töissä olen saanut väliaikaisia helpotuksia työtehtävissä, mikä tarkoittaa myös alempaa palkkaa, mutta ei raha ole maailmassa tärkeintä. Joskus on vaan pitänyt antaa niiden itkupotkuraivareiden tulla. Ja sen jälkeen itkeä miehen sylissä. Joinakin päivinä on vain pitänyt todeta, että puhdasta vettä tulee hanasta ja ei tarvitse pelätä pommin putoamista katolle, eli minulla on asiat loppujen lopuksi hyvin. Ja sitten itsellä on usko siihen, että Luoja tietää, mikä juuri minulle on parasta.

Helppoa ei ole ollut, mutta jotenkin on rämmitty. Kyllä minun viesteistä varmaan sen alakulon aistii, pahoittelut. Mutta en myöskään suostu esittämään iloisempaa kuin nyt olen.

:Heartbigred

Onnenomena, teillä on täytynyt olla aivan käsittämättömän raskasta. Ei ole ihmekään, jos väsyy. Oot mun mielessä ollut useinkin. Mulla ei oo ikinä sanoja näihin tilanteisiin tarpeeksi, mutta voimahalin lähetän :Heartred Ihan varmasti tekin sen oman pienen saatte, sitten kun tulee se oikea hetki :Heartpink Sen hetken odottaminen on vaan se tuskainen ikuisuudelta tuntuva aika. Mutta pakko näiden vastoinkäymisten jälkeen on tulla niitä hyviäkin asioita. Niin kuin itsekin sanoit, Luoja tietää :Heartred
 
Meillä nyt tuli se päätös et yritys laitetaan jäihin ennen kun se edes alkoikaan. Ja katotaan kesän jälkeen uudestaan. :arghh: Harmittaa, vituttaa sekä ketuttaa.
Itse stressaan hirveästi lasten ikä eroja. Jos nyt vauva syntyisi 2022 niin ikä erot vanhimpiin olisi 9v, 7v, 3v. Pohdin vaan päässäni meneekö ikä erot liian suuriksi vai stressaanko turhaan.. Onko teillä kokemusta lasten ikäeroista?

Meillä toivoin lapsille aina pieniä ikäeroja, mutta kun ei tuo raskautuminen tunnu onnistuvan koskaan helpoimman kautta. Kokemuksesta voin kuitenkin vakuuttaa, että suuristakin ikäeroista huolimatta lapsilla voi olla yhteisiä juttuja ja he ovat todella läheisiä toisilleen ❤️ Ei siis kannata stressata!
 
Kp10, eilen illalla tuntu vähän nipistelyä oikeella puolella. Tänään tuntunu melkein koko päivän menkkajomomaista tunnetta oikeella puolella.
Flo ennustelee ovista ens viikon keskiviikkona, oliskohan se sittenkin jo nyt.
Ennen ekaa raskautta en tuntenut ovista, mut ilmeisesti aika yleistä et ekan lapsen jälkeen oviskivut saattaa olla voimakkaampia :hilarious:
 
Hei apua!! Hetkinen!!
Te jotka käytätte teroja. Tuleeko teillä tuhrua noin viikko ennen, ku kuukautisten pitäis alkaa??
Vai onko tä jotain kiinnittymisvuotoa?
Dpo oletettavasti 6 ja kp24.
Vai alkaakohan menkat yliajoissa :bored:
 
Eipä näy menkkoja o_O

Esikoisen sain parikymppisenä ja hän on lomaromanssin tulos.
Tuota 2v poitsua tehtiin vähän reilu vuosi. Kuopus sai alkunsa, kun poitsu oli about 8kk, mutta en imettänyt ollenkaan. Kuopus on nyt 9kk ja imetän edelleen, siksi kai ei tärppää vaikka ilman ehkäisyä ollaan ja kierto palasi aikaisin.
Huoh. Tuskaista nyt sit vaan odotella että vuoto alkais, nii saa sanoa vauvahaaveille heipat ainakin puoleksi vuodeksi.
 
Hei apua!! Hetkinen!!
Te jotka käytätte teroja. Tuleeko teillä tuhrua noin viikko ennen, ku kuukautisten pitäis alkaa??
Vai onko tä jotain kiinnittymisvuotoa?
Dpo oletettavasti 6 ja kp24.
Vai alkaakohan menkat yliajoissa :bored:


Kaivoin esille käyttöohjeen ja sielläki jo kerrottiin, et ekalla käyttökerralla voi tiputella. Eli johtuu varmaan teroista. :facepalm:
On se kuitenki hyvä tulla tänne huutelee ensin ja sit perehtyy papereihin :grin
 
Kaivoin esille käyttöohjeen ja sielläki jo kerrottiin, et ekalla käyttökerralla voi tiputella. Eli johtuu varmaan teroista. :facepalm:
On se kuitenki hyvä tulla tänne huutelee ensin ja sit perehtyy papereihin :grin
Mä sain terot nimenomaan menkkoja edeltävää tiputtelua vähentämään, kaks kiertoa syöny ja tiputellu molemmissa, mut noin kolme päivää ennen menkkoja. Niinhän se taitaa olla, että tuo tiputtelu on aika yleinen aloituksen sivuvaikutus. Mihin tarkoitukseen sulla määrättiin ne?
 
Mä sain terot nimenomaan menkkoja edeltävää tiputtelua vähentämään, kaks kiertoa syöny ja tiputellu molemmissa, mut noin kolme päivää ennen menkkoja. Niinhän se taitaa olla, että tuo tiputtelu on aika yleinen aloituksen sivuvaikutus. Mihin tarkoitukseen sulla määrättiin ne?

En oo ihan varma :hilarious: Oletan, että säännöllistämään kiertoa, ku se huitelee ihan miten sattuu. Tosin vuodotki on mitä sattuu 3 päivästä 14 päivään. Eli varmaan tasottamaan koko hormonitasapainoa.
 
Mä en uskalla syödä teroja enää ollenkaa. Musta tuntuu et ne oli syyllinen tähän ulkoiseen et kiinnitti alkion liian aikasin. Ja aikasihan se oli testien mukaankin kiinnittynyt . Niissä on se riski kun lapsettomuusklinikan lekuri sano ja samaa sano Taysin lääkäri. Mut pregnyl on myös yksi mikä voi aiheuttaa...mulla molemmat joten, ei voi tietää. Noista teroista mulla vaan oli outo fiilis heti.
 
Luin myös jostain suvustolta ja myös ulkomaisilta sivustoilta et terojen jälkeen ollut ulkoisia ja keskenmenoja peräkkäin.. en tiedä.
 
Vuoto jatkuu...sain heittää toivoni kaivoon. Ja vitutus kasvoi...suurenee suurenemistaan. Kiukuttaa vituttaa raivostuttaa....vuoto tosin hiukan pienempää kubn normaalisti mutta virtsatessa kusikin oli punaista..eli kyllä nää ne menkat sit taitaa olla. Prkl.
vai näkeekö joku tässä haamua?
20210110_091312.jpg

imgonline-com-ua-Negative-0nZJZzA9tG-01.jpeg

Tuossa negatiivissa näkyy se himmeä viiva joka siis ilmestyi testiin heti. Ihmettelin sitä. Odotellessani yli 10min.se katosi. Siis heti alussa siihen tuli haamu joka silti oli eritt.hailakka.
Tämä vuoto kyllä ei ole yhtä runsasta kuin mulla on,mutta kemiallinen jos oli niin miksi vuotoa ei tule kunnolla. Kiinnittymisvuodon aikaan tuli 1 tippa verta,ja seur.pv myös yksi tippa. Siitä oletinkin että raskaus alkoi. Mutta kai se taas meni kesken sitten. On niiiin suuri ketutus täälläkin kuin monella muulla.
Toivon muillekin jaksamista ja voimia kestää nämä prkl pettymykset.
Nyt en aio edes ostaa ovistestejä koska raivostuttaa niiiin...
20210110_092244.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Vuoto jatkuu...sain heittää toivoni kaivoon. Ja vitutus kasvoi...suurenee suurenemistaan. Kiukuttaa vituttaa raivostuttaa....vuoto tosin hiukan pienempää kubn normaalisti mutta virtsatessa kusikin oli punaista..eli kyllä nää ne menkat sit taitaa olla. Prkl.
vai näkeekö joku tässä haamua?View attachment 98117
View attachment 98119
En näe mitään.:confused005
 
Nonniin ylempi edellispäivänä tehty ja alempi tänään. Mutta. Mulla tuli vv missä niukasti verta seassa. Ja samalla lievät menkkapolttotuntemukset alavatsalla. Viimeksi ei ollut tälläistä.
 

Liitteet

  • IMG_20210110_094305.jpg
    IMG_20210110_094305.jpg
    33.9 KB · Katsottu: 253
Nonniin ylempi edellispäivänä tehty ja alempi tänään. Mutta. Mulla tuli vv missä niukasti verta seassa. Ja samalla lievät menkkapolttotuntemukset alavatsalla. Viimeksi ei ollut tälläistä.

Upeesti vahvistuu! Herranen aika. :nailbiting::Heartred
Mulla oli ekassa raskaudessa harmitonta veristä vuotoa ja tässä ei mitään. Ei huolta jos ei voimistu runsaaksi.

Ja joo. Pingviiniemo täällä hengailee välillä ja lukee teidän kuulumisia. :salut
 
Nonniin ylempi edellispäivänä tehty ja alempi tänään. Mutta. Mulla tuli vv missä niukasti verta seassa. Ja samalla lievät menkkapolttotuntemukset alavatsalla. Viimeksi ei ollut tälläistä.
Onnittelut hienosta vahvistumisesta! Nyt on kyllä varmasti todella piinaavaa toi verinen vv :inpain: Mutta kyllä tommosilla viivoilla luulis ettei se ainakaan mikään kemiallinen ole, veikkaan siis ihan hormonien heittelystä johtuvaksi pikku vuoteluksi.. Nyt vaan hoet itsellesi mantraa "raskaana kunnes toisin todistetaan" :)
 
Hyvä kysymys, piti ihan miettiä, että mitenkäs sitä jaksaakaan. Itse menetin lapseni siinä vaiheessa, kun tunsin jo hänen liikkeensä. Ja sen jälkeen kuukausi toisensa jälkeen pettymyksiä. Aikamoinen vuosi ollut. Toisaalta myös onnellinen siksi, kun minulla on tuo oma ihana, maailma paras mies.

Olen käynyt ammattilaiselle juttelemassa. Ystävät ovat kuunnelleet. Tämä foorumi on ollut tärkeä. Luonto on antanut voimia. Olen yrittänyt keksiä mukavia harrastuksia, puutarhanhoito niistä paras. Töissä olen saanut väliaikaisia helpotuksia työtehtävissä, mikä tarkoittaa myös alempaa palkkaa, mutta ei raha ole maailmassa tärkeintä. Joskus on vaan pitänyt antaa niiden itkupotkuraivareiden tulla. Ja sen jälkeen itkeä miehen sylissä. Joinakin päivinä on vain pitänyt todeta, että puhdasta vettä tulee hanasta ja ei tarvitse pelätä pommin putoamista katolle, eli minulla on asiat loppujen lopuksi hyvin. Ja sitten itsellä on usko siihen, että Luoja tietää, mikä juuri minulle on parasta.

Helppoa ei ole ollut, mutta jotenkin on rämmitty. Kyllä minun viesteistä varmaan sen alakulon aistii, pahoittelut. Mutta en myöskään suostu esittämään iloisempaa kuin nyt olen.

Yhden ihmisen koetteleminen menee usein aivan liiallisuuksiin. Kukaan ei ansaitse joutua kestämään suunnatonta surua ja pettymyksiä ihan sama kuinka vahva on.

Mä toivon että teidän vastoinkäymiset loppuu tähän ja edessä on suunnattomasti onnea.



Toivon myös kaikille muille vastoinkäymisiä kohdanneille ja pitkään yrittäneille pikaista plussaa. Olette ajatuksissa. :Heartbigred
 
Maailma tuntuu just nyt niin epäreilulta, että mietin ottaisinko etäisyyttä foorumiin jos ja kun kkm jälkeinen yk3 starttaa ens viikolla. En osaa olla ajattelematta raskautta, en lakata yrittämästä. Niin kuin jotkut kaverit möläyttäneet, että älä ajattele tai älkää yrittäkö niin tärppää. En usko siihenkään. Mies käskee iloita siitä, että olen kuitenkin voinut raskautua, niin kyllä joskus vielä tärppää. Ei lohduta. Päivät kuluu kokoajan. Kkm alkoi yk5 ja tuntuu, että aikaa on mennyt niin jäätävän paljon vaan "hukkaan" eikä vauvaa saa ikinä.

Millä ihmeellä te saatte voimaa siihen, että jaksaa vaan yrittää tyhjää kierrosta toiseen kun ei vaan tärppää? Kuinka jaksaa kohdata pettymyksen kierrosta toiseen?
Se vauvan kaipuu voittaa aina sen joka kuukausittaisen pettymyksen. Tässä kierrossa ei ole vielä kiinnostanu seksi kun tuntuu että turhaa sitä yrittää kun ei siitä mitään tule kuitenkaan, eikä tällä hetkellä kiinnosta edes huvin vuoksi. Nyt kp10 niin pitäs kyllä alotella.
Mutta joo ehkä myös ikä (pian 37v) tekee sen ettei voi/halua yhtään kiertoa hukata vaikka välillä tuntuu ettei jaksa.
 
Kiitos sympatiasta kaikille ja etenkin zararille ja Pingviiniemolle vastauksista. :Heartred

Minä yritin tässä kierrossa tulkita useamman päivän peräkkäin ovulaatiotestissä olleita tasavahvoja tai lähes tasavahvoja viivoja, jotka vuorottelivat peräkkäisinä päivinä. Tänä aamuna oli poikkeus, lähes näkymätön hailura testiviivan lisäksi, joten eiköhän se lh-piikki nyt mennyt, oli sitten minkä laatuinen tahansa. Vasta toinen kierto, kun tikutan ovulaation, niin vähän opetteluttaa.

Saa nähdä, miten pitkä se luteaali nyt on.
 
Takaisin
Top