Raskaaksi 2021

Onnea Haukikanto :hello2:Heartred
(oon lukenut sun nimimerkin aina väärin, Hankikanto :hilarious:)
Samoin, tai sit hän vähän muutti sitä joskus?:rolleyes::grin
Mä kans olen lukenut Hankikanto ja on vaikea ymmärtää että tuo yks kirjain on toisinpäin. Eikö u ole n ja n on u kun ne kääntää 180 astetta.
Jep, vaihdoin joskus (on siitä jo aikaa) kun piti keksiä parempi ja ainutlaatuisempi. n tai u , sama asia, se on tarkoituskin :biggrin

Kiitokset kaikille onnitteluista.

Saat lähteä kotiin suremaan. Turhaan rääkkäät itteäs töis. Tai toiset tykkää tehdä jotain muuta mutta ite lähdin kotiin. Sydän siinä hajos enemmän. Yritin silloin olla reipas mut lopulta sain viikon salkkua...

Mulla helpottaa jos saan tehdä jotakin ja olla ihmisten kanssa, muuten jään vellomaan liikaa tätä asiaa. Pelottaa vaan jos tulee tosi kovat kivut tai tosi runsas vuoto. En haluaisi missään nimessä että kukaan työpaikalla saisi tietä raskaudesta saati keskenmenosta.
Tiedän takaraivossani että tähän ei voi vaikuttaa, mutta silti sitä etsii aina ensimmäisenä syytä itsestään.
Nyt vuoto on muuttunut ruskeaksi ja on tosi niukkaa. Jos ei enempää vuotele niin soitan tiistaina yksityiseen neuvolaan että pääsisinkö ultraan. Uskon kuitenkin että kyllä tämä vuoto tästä runsastuu, kun kohdunnapukka on laskeutunut ihan alas just niinku kuukautisten aikaan.

Verenvuoto ei ole lisääntynyt. Kotona makaan sohvalla ja olo on ihan hyvä, ei oo mitään kipuja enää. Aamulla heräsin just samanlaiseen kurinaan alavatsalla millasta mulla on just ennen menkkoja aina, siitä jo aavistin että jotain tapahtuu. Liikkuu päässä kaikkia aivan typeriä ajatuksia tähän verenvuotoon liittyen, esim. miksi harrastin seksiä, miksi tein raskaita kotitöitä, miksi menin siirtämään sitä raskasta potilasta töissä.. Vaikka tiedän että todennäköisesti verenvuoto ei mistään näistä syistä johdu. Seksiä harrastettiin toissapäivänä niin en jaksa uskoa että olisi mitään alkuraskauden emättimen tms verekkyyteenkään liittyvää kun ihan kirkasta verta tuli paperiin.
Mies on ihana ja yrittää olla optimistinen. Itse vaan toivon että menisi kesken mahdollisimman nopeasti jos on mennäkseen ja sitten yritetään uudestaan jos siltä tuntuu.
Tällainen saa kyllä olemaan niin kiitollinen siitä mitä meillä jo on (toki olen ollut jo ennen tätä). Esikoisen raskaudessa mulla ei ollut minkäänlaisia vuotoja.

Hurjasti Tsemppiä ja toivotaan että olisi ihan harmitonta. :Heartbigred

Mulla alkoi alkuraskauden keskenmeno pienellä verisellä vuodolla. Pari päivää siitä alkoi runsaampi
verinen vuoto ja kovahkot aaltomaiset kivut, jotka nykyään kolme lasta synnyttäneenä olen tunnistanut supistuksiksi. Olin töissä silloin, kun pieni km-vuoto alkoi ja pari päivää sen jälkeen. Kivut ja runsaampi vuoto kun alkoi, niin oli onneksi juuri pari päivää vapaata.

Mulla alkoi alkuraskauden km erikoisella pääkivulla. Seuraavana päivänä alkoi menkkakipu ja tuhrutteluvuoto, joka yltyi muuttamassa tunnissa niin että muistutti jo vähän teurastusta...

Mulla oli myös päänsärkyä päivänä jolloin vuoto alkoi alkuraskaudessa.

Ovistesti oli nyt haaleampi ja raskaustesti negatiivinen. Joten joko mun keho on ihan sekaisin tai sit mä en oo ovuloinut ja sit kierto megapitkä eli vähän aioin kysyä miten päätteli ovulaation olleen ja oliko edes keltarauhanen kun sanoi et kohtu oli yksikaikuinen tjs ja että ovulaatio olisi ollut. Nyt epäilen vahvasti että ei ole ollut.

Mä uskon että haluan imettää niin pitkään kuin hyvä tai mahdollista. Toki en tiedä millaista käytännössä on mutta tuntuu itsestä et haluan imettää. Rintojen puolesta en pelkää..

Verenvuoto ei ole lisääntynyt. Kotona makaan sohvalla ja olo on ihan hyvä, ei oo mitään kipuja enää. Aamulla heräsin just samanlaiseen kurinaan alavatsalla millasta mulla on just ennen menkkoja aina, siitä jo aavistin että jotain tapahtuu. Liikkuu päässä kaikkia aivan typeriä ajatuksia tähän verenvuotoon liittyen, esim. miksi harrastin seksiä, miksi tein raskaita kotitöitä, miksi menin siirtämään sitä raskasta potilasta töissä.. Vaikka tiedän että todennäköisesti verenvuoto ei mistään näistä syistä johdu. Seksiä harrastettiin toissapäivänä niin en jaksa uskoa että olisi mitään alkuraskauden emättimen tms verekkyyteenkään liittyvää kun ihan kirkasta verta tuli paperiin.
Mies on ihana ja yrittää olla optimistinen. Itse vaan toivon että menisi kesken mahdollisimman nopeasti jos on mennäkseen ja sitten yritetään uudestaan jos siltä tuntuu.
Tällainen saa kyllä olemaan niin kiitollinen siitä mitä meillä jo on (toki olen ollut jo ennen tätä). Esikoisen raskaudessa mulla ei ollut minkäänlaisia vuotoja.
:bounce Ne on nuo vuotelut tosiaan aika yleisiä, ja niin säikäyttäviä, kun ei yhtään sillä hetkellä tiedä mikä tilanne on ja mihin se siitä kääntyy..
Toivotaan kuitenkin vielä parasta!

Mullakin kokemusta raskausajan vuodoista (joissa lapsi oli elossa) toisessa oli etinenistukka ja toisessa kalvokiinnitteinenistukka. (Kalvokiinnitteinen vuoteli mulla alkuraskaudessa, etinen aloitti vuotelut myöhemmin).

Semmoinen aika ”rauhoittavakin” ajatus jäi Itselle mieleen näitten vuotokokemuksien vuoksi:
huomasin että eivät edes huolestu (neuvola/poli) jos vuoto on vain kirkasta, hyytymistä ja lähes mustasta vuodosta huolestuivat jos kyseli neuvoa vuotojen takia, että ilmeisesti se kirkas ja kivuton suht. tavallista kuitenkin. Riippuu sitten tietysti määristäkin yms. Kerran töistä lähdin säikähtäneenä suoraan päivystykseen (käsipaperinippu housuissa), kun tunsin että verta ”suihkii sykkeen tahtiin” pelotti itteä aivan hirveästi.. no lääkäri ei ollu moksiskaan koska vuotoa ei sitten paperinipusta päätellen ollut tullutkaan useita desejä..
:schoked025silloin kyllä pääpökkyrässä ajelin päivystyksestä kotiin saikkulapun kera.. mutta tuostakin jäi ”se oppi mieleen” että itsestä kauhean isot vuotelut, ei sitten ehkä niin isoja olleetkaan.

tsemppiä sinne!! :talk020

Muokattu viimeksi:
Täällä ollut imetyskeskustelua. Omat imetystaipaleet jääneet mieleen: ihan hyvin menneinä, korviketta toki pitänyt antaa molemmille koska ei ole oma riittänyt, imetin lähes vuoden ikään molempia, sitten rupesivat olemaan kiinnostuneita kaikesta muusta ja imetys ei enää lapsukaisia kiinnostanut joten ”luontevasti” jäi pois.
Nuista maito”räjähtelyistä” ei kokemusta, uskollisesti pidin liivin suojia, mutta oikeastaan tarvetta ei niille isommin ollut, rinnat olivat ”visut” eivätkä vuotaneet. Jos ulkonäkö seikkoja mietitään, niin itse olen nyt tyytyväisempi rintojen muotoon kuin ennen lapsia.
Olen tosi kosketusherkkä, mutta imetys ollut luonteva hyvä kokemus.
:happy:

Mulla on omien lasten imetystaipaleet olleet luonnollisia ja ihania. En sano, etteikö olisi ollut yhtään haasteita, mutta suhteellisen pieniä kompastuskiviä. Kahta olen täysimettänyt 6kk ja lopetettu imetys reilusti taaperoikäisenä ja nuorimmaisen täysimetys kesti reilu 5kk ja nyt vuoden ikäisenä käy tissillä pari-kolme kertaa päivässä :) Oon imettänyt myös kahdessa raskaudessa, mutta tandemimetystä en ole kokenut.

Hei te, jotka niitä greippimehua ja gelee käytätte, niin millä "annostuksella" mitäkin? :grin

Piti vielä kommentoida rintojen muutoksista. Monesti ajatellaan, että imetys ”pilaisi” rinnat. Isoimmat muutokset rinnoissa alkaa tapahtumaan jo alkuraskaudessa, kun hormonitoiminnan ansiosta rinnat kasvavat ja venyvät, maitorauhaskudoksen määrä lisääntyy ja myös sidekudokset löystyy. On myös hyvä muistaa, että muutokset on tosi yksilöllisiä :)

Hei te, jotka niitä greippimehua ja gelee käytätte, niin millä "annostuksella" mitäkin? :grin

Greippimehua lasi päivässä. Geleetä 500mg kapseli päivässä. Edellisessä kierrossa 1000mg ovikseen asti ja sit 500mg. Mut nyt oon vaan ottanu yhen.
Ovis aikaistui siltikin.

ON
Piinapäivät puolessavälissä tai vähän vajaa puolessa välissä :bag:
Vähän kaikenlaisia tuntemuksia, mut varmaan kuvittelen kaikki :facepalm:

Punkkua oon nauttinu nyt joka ilta lasillisen. Ja tänään varmaan vielä pari ton yhden lisäksi pääsiäiskokolla.
Terot aloitin eilen. Jospa se auttaisi limakalvoasioiden kanssa. Tää on nyt kolmas terokuukausi ja lääkäri määräsi just tän kolme. Oon kyllä miettiny niiden tarpeellisuutta, mut kaiketi niistä ei ainakaan haittaa ole, joten syön nyt ne.

Tuntemuksista;
Menkkajomotteluja oviksesta lähtien (oli kyllä alkuvuoden kemiallisen jälkeen voimakkaat oireet seuraavassa kierrossa, niinkuin ehkä nytkin)

Toissailtana alkoi kutina alapäässä. Eilen aamulla jatkui, varmaan hiiva. Ei oo hetkeen ollu, mut aina välillä ilmestyy. Lääkitsin diflucanilla aamusta ja illalla sit kuukletin, et ei sais ottaa raskauden aikana tai jos epäilee raskautta. Mut en vielä epäile, joten tuskin vahinkoa on sattunu.

Tisseissä jotain tuntemuksia. Mut ei ny mitään sen kummempaa.

Onko muita piinailijoita?

Täällä dpo 11 tai 12 ja eilen oli kurkku kipeänä ja yhtäkkiä olo niin kuin kipeeksi olis tulossa ja kuuma, tänään ei sit enään mitään.. Menkkajomoja oli eilen, mut tänään ei taas mitään.. :rolleyes:

Tässä eilinen testi, näkyi todella todella haalea testiajalla ja kuivuneena tummui.. Mut luulenpa et näkyis jo varmaan paremmin jos tuolla jokin salamatkustaja olisi..

Liitteet

• IMG_20210403_115620.jpg
    IMG_20210403_115620.jpg
    12.3 KB · Katsottu: 125
  • IMG_20210403_115652.jpg
    IMG_20210403_115652.jpg
    12.3 KB · Katsottu: 121
Mulla menossa kp8 ja kohta saa aloittaa oviksen tikutuksen! Limat on jo tuloillaan, eli huomenna varmaan jo aloitan:bookworm:

Ja tiistaina saan soittaa klinikalle!!
Painoraja saavutettu, joten peukut pystyyn että täm paino pysyy muuttumattomana klinikkapunnitukseen asti yli sen rajan:smiley-bounce016
Me päästään aloittamaan hoidot jo sitten tästä seuraavasta kierrosta kun menkat alkaa:happy093

Mä olen matkalla lähimpään sairaalan päivystykseen kysymään että ottavatko he verinäytteen, kun tänään se tarvis ottaa ja kaikki huslabin laboratoriot on suljettu pääsiäisen 2.4-5.4. Normaalisti lauantaisin olisi keskustassa auki Kamppi ja Tullinpuomi.

on: keskenhän se meni vuodot alkoi jo 30.3 tänään digillä vielä varmistus että ei raskaana, nyt vaan ootellaan ovista ja vuoteluitten loppua, sovellus on sitä mieltä että tää menossa oleva kierto ois lyhyt eli 24päivää normisti mulla kierrot noin 28-33päivää.

tsempit kaikille omiin tilanteisiin <3

on: keskenhän se meni vuodot alkoi jo 30.3 tänään digillä vielä varmistus että ei raskaana, nyt vaan ootellaan ovista ja vuoteluitten loppua, sovellus on sitä mieltä että tää menossa oleva kierto ois lyhyt eli 24päivää normisti mulla kierrot noin 28-33päivää.

tsempit kaikille omiin tilanteisiin :Heartred

Voimia todella paljon. :Heartpink

Hcg oli laskenut, tiistaina 159. Nyt 129. Netissä luki, että tässä voi mennä 3-9viikkoon että hcg on alle 10. :sorry:

Takaisin