Raskaaksi 2021

Anteeksi kun huutelen täältä omia juttujani mutta...

Tänään aamulla tuli tositositosi hailakan ruskeeta vv mutta se haisi ihan verelle. Oon nyt töissä ja tulee välillä pyyhittäessä kirkasta verta paperiin. Alaselällä ja mahalla aaltomaisia jomotuksia. Oon jo ihan rikki tämän takia ja 100varma että raskaus menee kesken. Tänään on rv 5+6. Mitä teen jos keskenmeno alkaa ja verta tulee runsaasti, pystyykö silloin olemaan töissä ja kuinka kovia kipuja on odotettavissa? Anteeksi kun tulen kyselemään tällaisia asioita keskustelussa jossa ihmisten on tarkoitus tulla raskaaksi mutta en tiedä mistä muualtakaan kysyisin....

Mä sain ennen kuopusta keskenmenon rv 7. Alkoi niukalla kirkkaalla verenvuodolla, ultrassa todettiin sit keskenmenoksi. Sain kotiin tyhjennyslääkkeet, että varmasti tulis kaikki pois. Ei ollut menkkakipuja pahempia kipuja. Sain ennen esikoista myös keskenmenon rv 11 ja silloin kivut oli paljon pahemmat.

Voi kunpa vuoto olisi täysin harmitonta. :Heartred Jos sattuisi käymään niin, että olisikin alkava km niin muista, että sairaslomaa saa aina myös henkisen jaksamisen takia eikä vaadi kipuja tai runsasta vuotoa. Ihan kamalasti tsemppejä ja haleja. :Heartred

Tänään aamulla tuli tositositosi hailakan ruskeeta vv mutta se haisi ihan verelle. Oon nyt töissä ja tulee välillä pyyhittäessä kirkasta verta paperiin. Alaselällä ja mahalla aaltomaisia jomotuksia. Oon jo ihan rikki tämän takia ja 100varma että raskaus menee kesken. Tänään on rv 5+6. Mitä teen jos keskenmeno alkaa ja verta tulee runsaasti, pystyykö silloin olemaan töissä ja kuinka kovia kipuja on odotettavissa? Anteeksi kun tulen kyselemään tällaisia asioita keskustelussa jossa ihmisten on tarkoitus tulla raskaaksi mutta en tiedä mistä muualtakaan kysyisin....

Tämä on musta oikein hyvä ja sopiva paikka tällaiselle pohdinnalle. Monella meistä varmasti on omakohtaisia kokemuksia vuodoista ja jomotuksista raskausaikana, mutta myös niistä musertavista keskenmenoista, joka toivottavasti ei ole teillä menossa.

Ihan ensimmäinen raskaus meni kesken mulla juurikin työpäivän aikana. Viikkoja oli kasassa muistaakseni 4+4. Keskenmeno alkoi selässä olevalla poltteella ja pyyhkiessä tulevalla vuodolla, joka oli hyvinkin hämmentävästi oranssihtavaa. Lähdin kesken työpäivän pois lääkäriin tarkastuttamaan tilanteen. Mun ei ollut tarkoitus sanoa silloin mitään raskaudesta esihenkilölle, mutta kun ilmoitin, että pitää lähteä käymään lääkärissä, purskahdin itkuun ja sopersin tilanteen ja epäilykseni. Mulla oli maailman ihanin esihenkilö joka vielä jälkikäteenkin kyseli vointia. Olin useamman päivän keskenmenosta sairaslomalla.

Siltikin vaikka mun kokemus on kurja, ei se tarkoita, että sulla raskaus menisi kesken. Raskauteen voi kuulua ihan yhtä hyvin kaikenmaailman vuotoja ja jomotuksia kuin myös olla kuulumatta. En tiedä, mitä työtä teet, mutta jos et pääse lähtemään kotiin, niin ota ainakin mahdollisimman rauhallisesti äläkä rehki hirveästi. Voimia :Heartpink

[QUOTE="Lapin tyttö, post: 4100978, member: 109483”]
Miten luotettavia ovistestit on käyttää raskaustestinä?[/QUOTE]

Eihän se luotettava ole, paras varmistaa tulos raskaustestillä. Tuliko vahvat viivat?

Täällä saitkin jo vastauksia. Jos olet nyt töissä ja koet pärjääväsi siellä, niin heti ei välttämättä tarvitse hakeutua lääkäriin. Jos vain henkisesti pärjäät töissä :Heartred Ensimmäisen keskenmenon kohdalla kun soitin lääkäriin vuodosta, niin käskettiin vaan seurailla kotona tilannetta. Mikäli tulisi kovia kipuja, neuvottiin hakeutumaan lääkäriin.

[QUOTE="Lapin tyttö, post: 4100978, member: 109483”]
Miten luotettavia ovistestit on käyttää raskaustestinä?

Eihän se luotettava ole, paras varmistaa tulos raskaustestillä. Tuliko vahvat viivat?[/QUOTE]
En ole tehnyt testiä. Mietin vain

Liityn porukkaan mukaan! Eli täällä kirjoittelee 25-vuotias nainen Tampereen läheltä. Esikoinen on ollut yrityksen alla viime syyskuusta lähtien, toiveissa jo pidempään. Syyskuun jälkeen takana on kaksi varhaista keskenmenoa, nyt taas jännitetään kummallisia oireita jotka voisivat periaatteessa liittyä raskauteen. Mutta, toiveikkaana sitä voi kuvitella itselleen vaikka mitä :shifty:

Eihän se luotettava ole, paras varmistaa tulos raskaustestillä. Tuliko vahvat viivat?
En ole tehnyt testiä. Mietin vain[/QUOTE]

Tässä ihan vasta taisi joku tehdä vertailua, että näyttääkö ovistesti plussaa jos on raskaana, ja taisi kuviakin vertailumielessä olla :pompus: mutta en kyllä varma oo..:think005

muoks. Kylläpä Jännästi nyt nämä viestit tänne laittaa.. ei oikein saa selkoa ”viestien rajoista” vaan pätkäsee tuolleen hassusti, näyttää niinkuin toisen teksti ois omaa yms...

Hetken ollu hiljaiselossa, kun lähettiin mökille rauhoittamaan mieli ja keho tästä kaikesta. Kohta pääsee saunomaan ja paljuun rentoutuun. Mulla nyt ehkäpä dpo7, olotila on ollu aika sekavakin. Välillä voisin kuvitella, että on jotain tapahtumassa ja toisaalta voi enteillä tulevia kuukautisia. Ensi tiistaina ajattelin aikaisintaan testata.:happy: niinku malttaiskohan sitä, tuskin.:laughing001 "Odottavan aika on pitkä"- lausahdus, sopii moneen tilanteeseen ja asian yhteyteen.:smiley-ashamed005 Voishan sitä jo sunnuntaina testailla, jos kävis tuolla pikkukaupan hyllyillä ostoksilla.:dance008
Täällä oli imetyskeskustelukin, oon välillä lukenut tuota "imettävät kuumeilijat" osiota ihan mielenkiinnosta. Paljon uutta tietoa, kun itsellä ei tosiaan ole kokemusta. Paitsi mies, joka tulee tissille aina välillä..valvottaa öisin:laughing021

Ihanaa, että on plussiakin tullut.:Heartred:hello2

Sympatiat kaikille, joita nyt koetellaan oikeen olan takaa. Tsemppiä!:Heartred

Liityn porukkaan mukaan! Eli täällä kirjoittelee 25-vuotias nainen Tampereen läheltä. Esikoinen on ollut yrityksen alla viime syyskuusta lähtien, toiveissa jo pidempään. Syyskuun jälkeen takana on kaksi varhaista keskenmenoa, nyt taas jännitetään kummallisia oireita jotka voisivat periaatteessa liittyä raskauteen. Mutta, toiveikkaana sitä voi kuvitella itselleen vaikka mitä :shifty:

porukkaan vaan! :greet025

Verenvuoto ei ole lisääntynyt. Kotona makaan sohvalla ja olo on ihan hyvä, ei oo mitään kipuja enää. Aamulla heräsin just samanlaiseen kurinaan alavatsalla millasta mulla on just ennen menkkoja aina, siitä jo aavistin että jotain tapahtuu. Liikkuu päässä kaikkia aivan typeriä ajatuksia tähän verenvuotoon liittyen, esim. miksi harrastin seksiä, miksi tein raskaita kotitöitä, miksi menin siirtämään sitä raskasta potilasta töissä.. Vaikka tiedän että todennäköisesti verenvuoto ei mistään näistä syistä johdu. Seksiä harrastettiin toissapäivänä niin en jaksa uskoa että olisi mitään alkuraskauden emättimen tms verekkyyteenkään liittyvää kun ihan kirkasta verta tuli paperiin.
Mies on ihana ja yrittää olla optimistinen. Itse vaan toivon että menisi kesken mahdollisimman nopeasti jos on mennäkseen ja sitten yritetään uudestaan jos siltä tuntuu.
Tällainen saa kyllä olemaan niin kiitollinen siitä mitä meillä jo on (toki olen ollut jo ennen tätä). Esikoisen raskaudessa mulla ei ollut minkäänlaisia vuotoja.

20210321_095846.jpg

20210321_141008.jpg

Tossa on mulla rfsu ovulaatiotestit jotka näyttää + tein ne ennenkuin sain aikaiseksi kauppaan mennä, ja ostaa sieltä raskaustestin, että kyllä myös ovulaatiotesti reagoi raskauteen.

Nää on nyt tästä kohdunulkoisesta tehdyt testit. :sad010

Mulla alkoi alkuraskauden keskenmeno pienellä verisellä vuodolla. Pari päivää siitä alkoi runsaampi verinen vuoto ja kovahkot aaltomaiset kivut, jotka nykyään kolme lasta synnyttäneenä olen tunnistanut supistuksiksi. Olin töissä silloin, kun pieni km-vuoto alkoi ja pari päivää sen jälkeen. Kivut ja runsaampi vuoto kun alkoi, niin oli onneksi juuri pari päivää vapaata.

Verenvuoto ei ole lisääntynyt. Kotona makaan sohvalla ja olo on ihan hyvä, ei oo mitään kipuja enää. Aamulla heräsin just samanlaiseen kurinaan alavatsalla millasta mulla on just ennen menkkoja aina, siitä jo aavistin että jotain tapahtuu. Liikkuu päässä kaikkia aivan typeriä ajatuksia tähän verenvuotoon liittyen, esim. miksi harrastin seksiä, miksi tein raskaita kotitöitä, miksi menin siirtämään sitä raskasta potilasta töissä.. Vaikka tiedän että todennäköisesti verenvuoto ei mistään näistä syistä johdu. Seksiä harrastettiin toissapäivänä niin en jaksa uskoa että olisi mitään alkuraskauden emättimen tms verekkyyteenkään liittyvää kun ihan kirkasta verta tuli paperiin.
Mies on ihana ja yrittää olla optimistinen. Itse vaan toivon että menisi kesken mahdollisimman nopeasti jos on mennäkseen ja sitten yritetään uudestaan jos siltä tuntuu.
Tällainen saa kyllä olemaan niin kiitollinen siitä mitä meillä jo on (toki olen ollut jo ennen tätä). Esikoisen raskaudessa mulla ei ollut minkäänlaisia vuotoja.

Hei. Mulla täysin samanlainen kokemus. Vereslimaa RV 5+, muuttui rajuksi RV 6+. Ultrassa todettiin että raskaus on oikeassa paikassa ja sykkeellinen alkio. Olin aivan varma keskenmenosta, sillä oli myös kipuja, aaltomaisia menkkamaisia, itkin monta päivää keskenmenosta koska en uskonut että raskaus voisi olla enää mahdollista varsinkaan sen rajun vuodon jälkeen. Mutta toisin kävi, nyt RV 16. Mulla vuodon aiheutti, ja edelleen toisinaan aiheuttaa, iso hematooma kohdussa, joka on aivan istukan vieressä kohdunsuulla.

Toivon Bumble että teillä olisi myös harmittomasta kyse :Heartpink ymmärrän täysin tuon pelonsekaisen fiiliksen. Mäkin sillon 5+4 kun vuoto alkoi ekan kerran, toivon että menisi nyt vaan nopeaa ja saisi aloittaa uuden yrityksen. Sitten se vuoto oli useamman päivän pois, kunnes 6+2 alkoi todella runsaana isoilla menkkajomotuksilla uusiksi. Itkin niin paljon, ja juuri olin lapsia viemässä tarhaan, kun kenkiä riisuessa veret vaan valui reisiä pitkin. Pääsin onneksi saman päivän aikana ultraan, ja lähdin sieltä aivan häkeltyneenä pois kun lääkäri sanoi että kaikki kunnossa o_O

Saat lähteä kotiin suremaan. Turhaan rääkkäät itteäs töis. Tai toiset tykkää tehdä jotain muuta mutta ite lähdin kotiin. Sydän siinä hajos enemmän. Yritin silloin olla reipas mut lopulta sain viikon salkkua...

Eipä seksillä ole keskenmenoon yleensä paljoakaan tekemistä, noin niinkuin jälkikäteen, jos tiedät mitä tarkoitan. Pieni menee kesken jos on mennäkseen. Syitä on monia mutta normaalilla elämällä et voi pientä poistattaa. Älä syytä itseäsi! Halaus.
Kannattaa soitella äitiysneuvolaan ja vähän kysellä jos pääsisit ultraan tarkastaan tilanteen etenkin jos ei vuotoa tule enää. Jotkut vuotaa vaikka pysyisivät raskaana, toisilla kaksonen putoaa kesken matkasta, parasta tietysti toivomme sulle vaikka pahinta pelätään.

Alkuraskauden km voi olla kuten vähän runsaammat menkat. Myöhemmin limakalvo on ehtinyt kasvaa enemmän, istukkaa ja sen sellaista, niin vuotelee runsaammin.

Ja täällä on km:lle oma salainen palsta, ylläpidolle viestiä. Siellä on saanu hyvää tukea kauheaan tilanteeseen tarvittaessa.

Takaisin